Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[pascal] Programowanie portu LPT

riodoro1 22 Wrz 2007 07:35 3092 8
  • #1 22 Wrz 2007 07:35
    riodoro1
    Poziom 22  

Witam jestem amatorem programowania w pascal'u (Używam FPC 2.2.0 ) i szukam sposobu na zaprogramowanie portu LPT. Niestety najprostszy sposób [code] port[$378]:=bajt [/code] zawiódł :cry:. Proszę o łopatologiczne wytłumaczenie jak to zrobić.

Pozdro wszystkim bez wyjątku :D

//Temat poprawiłem - krzychoocpp

0 8
  • #2 22 Wrz 2007 08:43
    mirekk36
    Poziom 42  

Witam,

a jakiego systemu operacyjnego używasz? może windy XP? jeśli tak to aby taki tryb dostępu do portu działał trzeba użyć albo jakiegoś programu jak zlportio lub podobnego aby winda pozwalała na bezpośredni dostęp do swojego portu albo napisać procedurę obsługi w WinApi co też można zrobić tylko nie wiem czy akurat w twom pascalu. A poza tym jeśli korzystasz z windy oczywiście to czy nie lepiej zacząć działać w Delphi??? przecież jest dostępna darmowa wersja i to b.dobrze działająca z serii turbo - firmy Borland.

pozdrawiam

0
  • #3 22 Wrz 2007 10:51
    riodoro1
    Poziom 22  

tak używam windy XP ale już odblokowałem port jakimś programem i sprawdziłem aplikacją na LPT na swojej partycji oraz brata i u mnie działa a u brata nie

0
  • #4 23 Wrz 2007 14:58
    piotrkopec
    Poziom 17  

Czy masz włączone 'lpt' w 'bios'ie? może pod innym adresem(???)?
    Jeżeli włączyłeś, to spróbuj jeszcze przed swoimi funkcjami otworzyć port 'lpt1'
    W 'winapi' wygląda to tak:

Code:

HANDLE hParallel = CreateFile("LPT1", 0, 0, NULL, OPEN_EXISTING,
    FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, NULL);

nie zapomnij zamknąć go na końcu programu:
    Code:

CloseHandle( hParallel);

0
  • #5 24 Wrz 2007 19:23
    riodoro1
    Poziom 22  

:arrow: Piotrkopec