Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z odpaleniem przy dzialajacym wentylatorze ??

22 Wrz 2007 11:13 1238 7
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam Mazde 323f (gaznik) problem jest z instalacja gazowa sprobuje go w miare dokladnie nakreslic nie znam sie na fachowych okresleniach wiec z gory przepraszam

    A wiec przy skonczonej jezdzie na gazie wylanczam silnik i przy probie ponownego wlaczenia czesto gdy jest nagrzany wlacza sie wentylator po przekreceniu kluczyka na pozycje 1 przy probie odpalenia na gazie jest to nie mozliwe krece i krece wentylator chodzi a ja nie moge odpalic ? radze sobie w taki sposob ostatnio to wybadalem ze gdy przekrece kluczyk czekam az wentylator pzrestanie chodzic i wtedy auto odpala bez problemu ? zawsze sa te problemy jak wlazca sie wentylator?

    Dodam ze jezeli odpalam silnik i nie chodzi wentylator to slychac wyraznie jak "cykaja" chyba to sa elektro zawory dwa "cyknieci" nie znam sie ale jest to slyszalne a jak chce odpalic nagrzany silnik przy wlaczajacym sie wentylatorze to jedno cykniecie jest mniej slyszalne tak jakby przytlumione a drugie pojawia sie z opoznieniem ?

    Jak poczekam az wentylator sie wylaczy cofam kluczyk i odpalan elektro zawory cudownie 'cykaja' i bez problemu odpalam ?

    Co moze byc tego przyczyna?
    Dodam ze przy okazji innego problemu (szarpalo mi samochodem przy dodawaniu gazu) okazalo sie ze mialem przebicie na kablach zaplonowych po wymianie kabli auto smigalo aaaa dodatkowo zniknal ten problem z wentylatorem auto odpalalo przy chodzacym wentylatorze na dotyk ? kable maja 2 miesiace a tu mi sie znow pojawil ten problem z wentylatorem ?
    Moze ktos wie o co chodzi na benzynie wszystko ok

    Z gory przepraszam za belkot ale nie znam sie na tym ;)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 31  
    Problemem jest spadek napięcia.Sprawdź masy zaworow od gazu a najlepiej przykręć je pewnie bezpośrednio do nadwozia.Wina może też być w rozruszniku.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Rozrusznik byl ostatnio u elektryka i bylo wszystko ok ale sprawdze ta mase tak jak radzisz
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    witam
    chciałbym, aby moje sugestie traktowane były jedynie jako wskazówki.

    miałem kiedyś samochodzik którego moduł zapłonowy był wrażliwy spadki napięcia (wentylator nawiewu, światła) - tak to jest jak się kupuje włoskie zamienniki (ale i tak to będę robił :)
    dodatkowo na benzynie lubił się "zatłuścić" gaźnik - musiałem dobre kilkanaście sekund kręcić zanim załapał na gorącym silniku.

    z postu wnioskuję, że wentylator chłodnicy włącza się po stacyjce ?! - dziwne

    samochód nie daje się uruchomić na gazie, a na benzynie można ?
    może kilka wskazówek: jaka instalacja gazowa? kiedy montowana?, jak długo się dzieją takie przeboje?

    pierwsze co bym posądził, to zły kontakt na klemach
    akumulatora (odkręcić, obejrzeć, jeśli trzeba przeczyścić papierem ściernym, poskrobać nożykiem, lub wyszorować szczotką mosiężną, przesmarować wazeliną techniczną i poskręcać.
    akumulator warto w "międzyczasie" doładować prostownikiem, lub przejechać kilkadziesiąt minut i wykonać próbę)

    zastanawiające jest też jak często włącza się wentylator- od pewnego czasu mamy stosunkowo chłodne dni...
    - czy termostat wentylatora nie jest uszkodzony
    - czy instalacja gazowa nie jest źle ustawiona (zbyt uboga mieszanka)
    co powoduje nadmierne nagrzewanie ?
  • Poziom 9  
    Witam

    Sprawdze jeszcze twoje propozycje choc akumulator sprawdzalem wyczyscilem nawet dodatkowo wstawilem miedziane blaszki ale razcej akumulator jest ok ma 2lata napiecie po nocnym staniu 12,5V wiec chyba ok ladowanie tez dziala

    odnosnie wentylatora tak wlasnie mam ale nie oznacza ze zawsze sie wlancza przy przekreceniu kluczyka sa to specyficzne warunki jazda w korku niskie biegi silnik nie moze byc chlodzony tak jak w czasie jazdy i po takiej jezdzie w korku nieraz zdarza sie ze staje wylanczam silnik przekracam kluczyk wlancza sie wentylator i kaplica nie pali

    instalacja Landi Renzo 3 lata ma trzy miesiace temu bylem u gazownika na regulacji (jak wspomnialem szarpalo mi samochodem przy dodawaniu gazu mowilem mu o tym rowniez wentylatorze mowil ze to cos z elektryka musi byc ale nic wiecej wymienilem kable zaplonowe bo bylo przebicie i pomoglo auto smigalo ok aaa dodatkowo zniknal problem z wentylatorem palil na dotyk )

    Jest to instalacja na gazniku chyba pierwsza generacja ta podstawowa nie znam sie zbyt na tym
    Odnosnie odpalania auto zawesze rano odpalam na benzynie kazda ostatnia jazde koncze na benzynie przelanczam na benzyne reczna stacyjna nie ma zadnego automatyzmu
    Na benzynie pali ale tak jak wspomnialem gdy juz odpale rano samochod wieadomo ze przy gazniku chwile trzeba czekac az benzyna sie wypali i wtedy sam przelanczam na gaz wszystko smiga
    W przypadku gdy sa te problemy z uruchomieniem auta przy dizalajacym wentylatorze przelaczenie na benzyne nie ma sensu poniewaz mieszanka w gazniku nie ma sie jak wypalic i gdy doloze do tego benzyne to juz wogole kapa odpali ale po bardzo bardzo dlugim kreceniu

    Gdy zostawialbym go po kazdej jezdzie na benzynie gdy wlaczy sie wentylator to pali na dotyk ale nie stosuje tej metody denerwuje mnie to przelanczanie czekanie na wypalenie w gazniku i przelaczenie w odpowiednim momencie zeby nie zgasl

    Mysle nad wymiana swiec jeszcze ale tez nie wiem jak mowie odpalanie na gazie i benzynie jak wentylator sie nie wlaczy dziala bez zarzutu
    Obecnie 2/3 mojej jazdy to jazda w korku.

    Sprwawdze jeszcze twoje propozycje moze akurat no i ta mase tych zaworow

    Jestem z tego zielony nie znam sie ale licze ze w miare wyraznie to nakreslilem

    :D
    MAm pytanie dodatkowe do was odnosnie sprawdzenia ten masy na tych elektrozaworach? chodzi o samo mocowanie do nadwozie tego zaworu czy to ma byc jakis przewod laczacy zawor z karoseria ?? sory za glupie pytanie ale sie na tym nie znam :|:D:D
    Mam dwa zaworki jeden obok podszybie a drugi chyba mi sie zdaje na tych reduktorze?? nie wiem czy dobrze to nazwalem ;)

    dzieki
  • Poziom 31  
    Najlepiej sprawdzać napięcia miernikiem bez miernika to zgadywanka.W fordach często się to zdarza a tam winna jest puszka z bezpiecznikami.Można zmienić sposob podłączenia wentylatora najlepiej przez przekaźnik.
  • Poziom 21  
    witam włączenie się wentylatora przy zimnym silniku po przekręceniu zapłonu może być spowodowane zwarciem czujnika w chłodnicy lub układzie chłodzącym lub też sklejeniem się przekaźnika odpowiadającego za włączanie się wentylatora

    Dodano po 5 [minuty]:

    dodatkowo jak wspomniał kolega wyżej wentylator chłodnicy powoduje duże obciążenie co powoduje spadki napiecią w niektórych autach w wynikui spadku napięcia nie ma iskry na świecach
  • Poziom 9  
    wentylator wlancza sie tylko przy nagrzanym silniku tak jak wspomnialem

    jazda w korkach nieraz zdarza ssie koncze jazde wylanczam silnik na krotka chwile po czym probuje odpalic wlancza sie wentylator i nie moge odpalic po odczekaniu niecalej minuty gdy wentylator sie wylanczy przy ponownej probie pali bez problemu