Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Obrotomierz do motorowerow Simson Romet oraz 126p Malucha CC

kamot 21 May 2008 20:56 104861 206
SterControl
  • #151
    M.B.
    Level 15  
    Jeśli podłączyłeś pod przewód wn to spaliłeś elektronikę i raczej nie będzie już działał. Musisz podłączyć pod przerywacz.
  • SterControl
  • #152
    Matioch
    Level 11  
    Tylko że on mi nadal chodzi ale skuter mi gaśnie - nie mogłem go spalić
  • SterControl
  • #154
    Matioch
    Level 11  
    Podłączałem do wszystkiego co idzie z cewki i do cewki metodą prób i błędów ale obrotomierz nic nie pokazuje albo zabiera iskrę idącą do świecy i silnik gaśnie. Obrotomierz jest na pewno sprawny, podłączyłem wszystko według wskazań autora tego obrotomierza.

    Nie wiem co mam robić ?
  • #155
    M.B.
    Level 15  
    A skąd masz pewność że działa :?: Sprawdź go pod transformatorem powinien wskazać 1500rpm :D
  • #156
    Matioch
    Level 11  
    Jak to pod transformatorem?Mam go podłączyć pod zasilacz 12v , nie podłączając impulsu i powinien pokazać 1500 obr. tak?
  • #157
    M.B.
    Level 15  
    Nie, podłącz go w ten sposób powinien pokazywać 1500rpm
    Ty masz inny obrotomierz inż na obrazku ale podłączenie jest takie same.
    transformator normalnie do gniazdka

    Obrotomierz do motorowerow Simson Romet oraz 126p Malucha CC
  • #160
    Matioch
    Level 11  
    Czyli jak będę miał drugi dobry to gdzie go najpierw a gdzie później podłączyć żeby nie zepsuć?
  • #161
    M.B.
    Level 15  
    Podłącz go najpierw tak jak na zdjęciu, jeśli wskazania będą prawidłowe to podłącz go do skutera pod akumulator +i-, a impuls weź z minusa cewki wn
    Pozdrawiam
  • #162
    Matioch
    Level 11  
    Dzięki!Jak podłącze i wszystko będzie działało to jeszcze się odezwę.




    Pozdro :)
  • #163
    ko0za
    Level 10  
    Brawo "kamot" Brawo prze pieknie skopiowane z forum o simsonach... Żal poprostu..:| A co do obrotów to mi sie wkręca na 9500 na cylindrze 70cm³, 4 kanały i tłumiku RZT A Knight (właśiciel tego simsona z filmu) ma własnie 70 tez cztero kanałowa...

    Pozdrawiam:D
  • #165
    User removed account
    User removed account  
  • #166
    eu43
    Level 16  
    Trzeba go przerobić, bo inaczej obrotomierz pokazywał by o połowę mniejszą liczbę. To dlatego, że silnik 4-suwowy 1-cylindrowy ma iskrę raz na 2 obroty, a 2-suwowy raz na 1 obrót.
  • #167
    User removed account
    User removed account  
  • #168
    eu43
    Level 16  
    Nie pomyślałem o tym, ale w sumie to idzie tak zrobić :)
    ...Czyli każdą liczbę na oryginalnym obrotomierzu (tym z pierwszego postu) musisz pomnożyć 2x. Na przykład w miejscu 5 tys. będzie 10 tys.
    Wadą takiego rozwiązania jest to, że tarcza traci wtedy na dokładności.
  • #169
    User removed account
    User removed account  
  • #170
    eu43
    Level 16  
    Z tą stratą dokładności to chodziło mi o to, że wartości na tarczy będą bliżej siebie.
    Jeszcze nie robiłem takiego obrotomierza. Chciałbym mieć jakiś obrotomierz diodowy w skuterze, albo na wyświetlaczu albo linijkę świetlną w kształcie okręgu. Coś takiego: http://sklep.avt.com.pl/p/pl/48164/obrotomierz+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html

    P.S. Tak, w avatarze siedzę na swoim Quantumie :)
    http://img171.imageshack.us/my.php?image=zdjcie057ip8.jpg
  • #171
    User removed account
    User removed account  
  • #172
    M.B.
    Level 15  
    PIOTREK_92 obrotomierz podłączasz pod minus cewki w/n, a sposób "przerobienia" takiego obrotomierza podałem na poprzedniej stronie :D
    Pozdrawiam
  • #173
    MarcinSr80
    Level 11  
    Witam. Mam Simsona SR80 z elektronicznym modułem zapłonowym sterowanym platynami.

    Mam obrotomierz z Poloneza z zapłonem Abimex na podwójnej cewce.

    http://bikepics.com/members/evil91/0...?i=1324333&s=0

    Wszytskie oznaczenia się zgadzają jedynie pieczątka się różni tam gdzie jest wybite K.J.

    Obrotomeirz powinien dobrze pokazywać, lecz na wolnych pokazuje mi 600 obr a na max obrotach na luzie pokazuje 5500obr. Czemu mi obrotomierz okłamuje ?? Co z tym można zrobić zeby dobrze pokazywał?

    Dodam, że mam 3 obrotomierze z takimi samymi oznaczeniami tylko różnią się pieczątką "K.J." i wszytskie 3 tak samo źle pokazywały.

    Prosze o pomoc bo chce przerobić licznik i wstawić tam obrotek i licnzik rowerowy...
  • #174
    M.B.
    Level 15  
    Zapodaj zdjęcie tego obrotka.

    Ps. Ten link, który podałeś nie działa :D
  • #176
    M.B.
    Level 15  
    Domyślam się że masz taką płytkę co na zdjęciu.
    Połącz nóżki (czarna linia), oraz czerwone krzyżyki przerwij :D
    Napisz jak działa

    Obrotomierz do motorowerow Simson Romet oraz 126p Malucha CC


    Pozdrawiam :D
  • #177
    MarcinSr80
    Level 11  
    ale chwila chwila :) to nie jest przeróbka na 6V ?? Co daje ta przeróbka?? Bo nie chce skopać obrotka :)
  • #178
    M.B.
    Level 15  
    To jest przeróbka z 4-taktu (dwa impulsy na jeden obrót wału) na 2-takt (jeden impuls na jeden obrót wału).
    Nie bój się nic nie zepsujesz, to jest nie możliwe :D
  • #179
    MarcinSr80
    Level 11  
    hmm no tak :) ale na pierwszej stronie pisze, że ten model licznika był z polonezie GLi z podwójną cewką czyli wtedy by wynikało ze na jeden obrót wału też by był jeden impuls. Dobrze mówie czy sie mylę? Jeśli źle to zaraz ide go przerobić :)
  • #180
    M.B.
    Level 15  
    Chyba to nie jest tak.
    Ja przerabiałem go w ten sposób ponieważ zaniżał mi o połowę wskazań :D
    Pozdrawiam