Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obrotomierz do motorowerow Simson Romet oraz 126p Malucha CC

kamot 28 Wrz 2007 14:36 102935 206
  • #91
    tranzystor1204
    Poziom 18  
    kamot
    Jak narazie to nie przedstawiłeś zadnego solidnego dowodu popartego rwnie solidnym uzasadnieniem że simson sie właśnie tak kręci!!!
    Cały czas nawiazujecie do tego waszeo wykresu, który nic nie mówi. oprócz prędkości osiąganych na danych obrotach silnika!!! Jak już ktoś powiedział, ten wykres równie dobrze mógłby sie kończyć na 20 tys i co wtedy???
    Szkoda że nie znaleźliscie takiego właśnie wykresu, bo wtedy pewnie staralibyście sie przekonać, że simson osiaga 20 tys:)) I wtedy ośmieszylibyście sie jeszcze bardziej!!!
    Daj jakieś dowody na to, że simson osiaga 10 tys!!! Nie wasze przekonywania!!! Dowody... A jeśli nie potraficie udowodnić swoich przekonań(wygórowanych z resztą) to po co je wyrażać???? po co???
    A jeśli chodzi o Jawke, i o to że na sam słuch nie można rozpoznać obrotów, to widze że kompletnie nie macie pojęcia!!!
    Im wyższa częstotliwość drgań tym dźwięk jest wyższy!!! A jawka z pewnością wydaje wyższy źwięk!!!
  • SterControlSterControl
  • #92
    @@Kamil@@
    Poziom 16  
    Ja radze i proszę o wypowiedz goldwinger duzo razy wypowiadął sie na temat simsonów.:arrow:
  • #93
    kamot
    Poziom 11  
    telemah napisał:
    ...jego simson osiągał ok 72 km/h suma sumarum...


    To jest argument ze jednak wykres jest prawdziwy i odpowiednio wyskalowany. Przy predkosci 72 km/h silnik Simsona osiaga ponad 8 tys. obrotow, zatem na luzie, bez obciazenia nie wyciagnie 10 tys?

    Co Ty na to?

    Poraz kolejny podaje liniki do wygladu orginalnego obrotomierza:

    Obrotomierz do motorowerow Simson Romet oraz 126p Malucha CC

    oraz wykresu zaleznosci predkosci obrotowej walu, od predkosci jazdy:

    Obrotomierz do motorowerow Simson Romet oraz 126p Malucha CC

    Tak formalnie powiem ze moj Simson jest przerobiony na 70 (4 kanaly pluczace), wypelniacze na wale, gaznik 19mm (dysza 80). Orginalne przelozenie. A oto jak chodzi:

    http://pl.youtube.com/watch?v=FsK2gVOS74k

    Skok tloka w Simsonie wynosi 44mm, srednica tloka 45 (dla 70ccm)
  • #94
    kuras147
    Poziom 19  
    tranzystor1204 nio i czemu nie odp na moje pytanie? czekam nadal bo jestem ciekawe jaka bedzie twoja odp

    PS kamot jestem w 100% za ;) a ktos jeszcze tu pisal ze simson po grubym tuningu nie wykreci tez 10tys..
    zestawy (kity tuningowe) w niemczech kreca o wiele wiecej
    www.rzt.de
  • #95
    telemah
    Poziom 27  
    Nie wiem czy zauważyłeś, ale na Twoim obrotomierzu silnik osiągał max skali czyli 10.000 przy 2/3 obrotów ,a to niemożliwe gdyż wtedy twój silnik
    musiał by przy pełnym gazie osiągać nawet ok 12.000 a to nie jest możliwe.Jeśli masz silnik ze zmodyfikowanymi kanałami płuczącymi (zwiększona ich ilość) to myślę że do 8.000 no może 8.500 rpm możesz dojść
    więcej nie da rady, żeby silnik osiągał naprawdę duże obroty to każdy jego szczegół musi być wykonany tak aby to silnikowi ułatwić.Sam tłok większej średnicy i większa liczba kanałów płuczących nie podniesie aż tak bardzo obrotów.Poprzez większą liczbę kanałów większej przepustowości gaźnik
    oraz skasowanie pustych przestrzeni w skrzyni korbowej zwiększasz skuteczność napełniania komory spalania przez to silniejszy wybuch i większą moc oraz moment obrotowy obroty wzrosną nieco , ale ponad 8-8,5 tys nie wyjdziesz.Jak będziesz mieć okazję zobaczyć jak jest zbudowany wysokoobrotowy silnik dwusuwowy to zrozumiesz o czym mówię.Myślisz
    że ludzie produkowali by tłoki z podwójnym płaszczem , ultralekkich materiałów, z jednym pierścieniem uszczelniającym , myślisz że projektowali by elektroniczne bezstykowe bardzo dokładne moduły zapłonowe, tłumiki z komorą ciśnieniową doładowania rezonansowego
    skoro wystarczyło by wyprodukować prosty silnik taki jak ma simson ??

    O silnikach dwusuwowych wiem sporo, zajmowałem się naprawą
    regeneracją oraz przeróbkami silników modelarskich, różnych typów
    w tym też benzyniaków mieszankowych z zapłonem iskrowym, silników
    samozapłonowych, żarowych, nawet miałem okazję pobawić się silnikiem wankla.Na wykresach górny zakres obrotów jest kreślony często nawet do dwukrotnych możliwych obrotów silnika, ale tylko po to BY ZOBRAZOWAĆ WYPADKOWĄ CAŁEJ KRZYWEJ zależności mocy od obrotów , oraz momentu obrotowego.
  • #96
    kuras147
    Poziom 19  
    8,5tys... :lol: no wiec przy 70 bedzie mial wg was 4tys a moze 4,5? :D:D:D:D dajcie spokoj... a moze silnik w simsonie to 4suw? powiedzcie bo nie wiem :lol:











    czytam kazdy kolejny post i z kazdego bardziej mam polewke
  • #97
    kamot
    Poziom 11  
    A skad wiesz ze bylo to 2/3 obrotow? Po czym to poznales? Po wygladzie? Po zapachu spalin?

    Jeszcze kilka wypowiedzi wyzej pisales ze orginalny Simson bez przerobek osiaga ponad 8 tys obr/min. A teraz piszesz ze tylko po dokladnych przerobkach osiaga 8, 8,5tys. Zdecyduj sie wreszcie.

    Kazdy wie ze silnik Simsona po dobrym szlifie osiaga ponad 70 km/h (co nawet nasz wszechwiedzacy telemah powiedzial) co odpowiada dokladnie 8 tys. obr/min. Zatem jadac te 70 km/h wciśniemy sprzeglo (majac gaz do oporu), co wtedy zrobi silnik? Spadnie z obrotow?

    Kolejny dowod na to ze nie posiadasz tak naprawde zadnej wiedzy na temat Simsonow.

    Drogi telemahu wystarczy. Chwalisz sie na kazdym kroku ze tyle wiesz o silnikach, a nie potrafisz udowodnic swoich tez, a do tego bezczelnie je komus narzucasz.
  • SterControlSterControl
  • #98
    telemah
    Poziom 27  
    kamot napisał:
    A skad wiesz ze bylo to 2/3 obrotow? Po czym to poznales? Po wygladzie? Po zapachu spalin?

    Jeszcze kilka wypowiedzi wyzej pisales ze orginalny Simson bez przerobek osiaga ponad 8 tys obr/min. A teraz piszesz ze tylko po dokladnych przerobkach osiaga 8, 8,5tys. Zdecyduj sie wreszcie.

    Kazdy wie ze silnik Simsona po dobrym szlifie osiaga ponad 70 km/h (co nawet nasz wszechwiedzacy telemah powiedzial) co odpowiada dokladnie 8 tys. obr/min. Zatem jadac te 70 km/h wciśniemy sprzeglo, co wtedy zrobi silnik? Spadnie z obrotow?

    Kolejny dowod na to ze nie posiadasz tak naprawde zadnej wiedzy na temat Simsonow.

    Drogi telemahu wystarczy. Chwalisz sie na kazdym kroku ze tyle wiesz o silnikach, a nie potrafisz udowodnic swoich tez, a do tego bezczelnie je komus narzucasz.


    Człowieku jesteś śmieszny, wystarczy że mam wiedzę na temat silników
    na temat simsonów nie muszę mieć, co to ku_wa simson to jakieś cudo ??
    ma prosty silnik rodem z wschodnich niemiec wymyślony za czasów głębokiej komuny, czego oczekujecie że będzie ktoś piać zachwyty i wierzyć w takie brednie, słychać na filmiku że może z 2/3 obrotów
    wycisnąłeś, to nie honda CBR żeby w ciągu 1-2 sekund silnik nabrał
    maksymalnych obrotów , odpal sobie jakiegoś krosiaka czy enduro i posłuchaj jak chodzi - jeden pisk dosłownie i taki wysokoobrotowy silnik nabiera maksymalnych obrotów dosłownie w ułamek sekundy , a tutaj słychać jak silnik sobie wolno pyrka na wolnych obrotach , a na liczniku jest już 4.000 nie bądź śmieszny.Zresztą chyba nie ma sensu dyskusja z wami.Zreszta żeby takiej konstrukcji silnik jak jest w simsonie nabrał
    pełnej prędkości obrotowej to trzeba dać mu na to ładnych kilka sekund,
    a ty odkręcasz manetkę na 2/3 i się podniecasz że ci obrotomierz przekłamuje i wychodzi na skale. Jeszcze zrób sobie do kompletu
    prędkościomierz który pokaże ci 200km/h i będziesz mieć radochę.
    Ciągle mówisz o tym że się zgadzam z tym że simson wyciągnie ponad 70km/h - owszem szczególnie przerobiony poleci nawet i ciut więcej
    ale co ma do tego prędkość obrotowa ?? skoro simson wg. ciebie
    na 4 biegu przy ok 70km/h ma obroty większe niż 8-8,5 tysiąca.
    To jakie obroty musiała mieć moja poczciwa jawka która jechała
    sobie z palcem w tyłku 75km/h posiadając tylko 3 biegi
    i do tego większego stosunku przełożenie skrzynia-koło.Weź pod uwagę
    jaka ogromna zębatka jest z tyłu w jawie, i weź pod uwagę że jak mówiłem są tam tylko 3 biegi......ile miał więc obrotów silnik mojej Jawki??
    Wg. twojej teorii musiał by mieć z 20.000 obrotów a na luzie to ja nie wiem pewnie ze 30.000

    , jest takie przysłowie że nie ma argumentów które mogłyby przekonać głupca.:D

    Ps. i nie wmawiaj mi czegoś czego nie mówiłem, powiedziałem że silnik oryginalny wyciągnie z 6500 obrotów , przerobiony może dojść do 8-8,5 tysiąca ale na pewno nie 10.000 i 4.000 na wolnych obrotach :D
  • #99
    kamot
    Poziom 11  
    Co mnie obchodzi Twoja Jawka, co mnie obchodza jakies japonce, Simsona wcale nie uwazam za cud technik, ba nawet jak na tamte czasy byl juz przestazaly.

    Odpowiedz tylko na moje pytanie, dlaczego upierasz sie ze nie osiaga 10 tys obrotow, skoro sam miedzy wierszami tak mowisz?

    A jesli nie osiaga 10 tys to odpowiedz na to pytanie:

    Kazdy wie ze silnik Simsona po dobrym szlifie osiaga ponad 70 km/h (co nawet nasz wszechwiedzacy telemah powiedzial) co odpowiada dokladnie 8 tys. obr/min. Zatem jadac te 70 km/h wciśniemy sprzeglo, co wtedy zrobi silnik? Spadnie z obrotow?
  • #100
    kuras147
    Poziom 19  
    simson 3i 4 biegowy ostatnie ma to samo przelozenie wiec nie pisz ze tylko 3biegi w jawce..
    "zgadzam z tym że simson wyciągnie ponad 70km/h...ale co ma do tego prędkość obrotowa" noł komęt :lol: i z czym tu do ludu


    no wiec odp mi ile bedzie mial obrotow przy tych 7dyszkach!!

    Dodano po 2 [minuty]:

    kamot chyba bedziesz musial nagrac filmik jak przekrecasz manetke do konca bo inaczej nie uwierza :lol:
  • #101
    telemah
    Poziom 27  
    kamot napisał:
    Co mnie obchodzi Twoja Jawka, co mnie obchodza jakies japonce, Simsona wcale nie uwazam za cud technik, ba nawet jak na tamte czasy byl juz przestazaly.

    Odpowiedz tylko na moje pytanie, dlaczego upierasz sie ze nie osiaga 10 tys obrotow, skoro sam miedzy wierszami tak mowisz?

    A jesli nie osiaga 10 tys to odpowiedz na to pytanie:

    Kazdy wie ze silnik Simsona po dobrym szlifie osiaga ponad 70 km/h (co nawet nasz wszechwiedzacy telemah powiedzial) co odpowiada dokladnie 8 tys. obr/min. Zatem jadac te 70 km/h wciśniemy sprzeglo, co wtedy zrobi silnik? Spadnie z obrotow?


    O czym Wy mówicie, w simsonie przełożenie między zębatką zdawczą a kołem jest O WIELE MNIEJSZE chyba nie widziałeś jaka w jawie jest ogromna zębatka napędzająca tylne koło.Jawka ma do tego tej samej średnicy koła więc skoro przy większym przełożeniu jedzie z taką samą prędkością co simson to wg. Waszych teorii powinna mieć jeszcze większe obroty silnika, a ja wiem na 100% że taka odblokowana jawka osiąga jakieś max ~7000-7500 obrotów i jest w stanie mimo większego przełożenia i tego samego rozmiaru kół jechać tak samo szybko.Więc albo
    nie wiecie o czym gadacie albo spaliście na matematyce i fizyce.Poza tym co ma do rzeczy sama prędkość jazdy i prędkość obrotowa silnika.Dla przykładu CZ350 przy swojej max. prędkości 130-140 km/h na czwartym biegu osiąga prędkość obrotową wału ok 5.500 ....mając raptem o 1 cal większe koła niż simson , oraz bardzo podobny stosunek przełożenia między zębatką zdawczą a zębatką napędową koła.Liczy się również moc, gdyż przy zbyt małej mocy obroty osiągane bez obciążenia spadną drastycznie i nie spowodują wcale wzrostu prędkości.Dlatego więc wspomniana CZ będzie jechać niemal 2 razy szybciej niż wspomniany simson mając jedynie ok 5.500 obrotów "na budziku"

    Ps. Przestańcie się ośmieszać , brak wam elementarnej wprost wiedzy,
    upierając sie przy swoich dziwnych teoriach robicie tylko z siebie pośmiewisko

    Ps.2 a o zależności (dość bezsensownej zresztą jeśli pod uwagę nie bierze się mocy) prędkości obrotowej od prędkości jazdy mówił KAMOT a nie JA !! Czytaj ZE ZROZUMIENIEM

    Ps.3. Warto by było się pouczyć podstawowych zasad ortografii
    bo jak czytam wasze zwroty w stylu "noł komęt" to wymiękam
    nauczcie się przede wszystkim pisać to wtedy porozmawiamy o
    mechanice o której zresztą jak widać nie macie zbyt wielkiego pojęcia

    DO MODERATORÓW : Uprzejmie proszę o zamknięcie TEGO tematu
    który stał się tragifarsą , czym szybciej zostanie zamknięty tym lepiej.
    Jeszcze ktoś gotów się zarazić tą głupotą jaką przedstawia kilku
    wypowiadających się w tym temacie.Albo ew. można przenieść temat na wesoło i nadać mu tytuł "Obrotomierz do simsona - wskazania obrotomierza przeliczane na skale PMPO"
    :D
  • #102
    tranzystor1204
    Poziom 18  
    kamot napisał:


    Kazdy wie ze silnik Simsona po dobrym szlifie osiaga ponad 70 km/h (co nawet nasz wszechwiedzacy telemah powiedzial) co odpowiada dokladnie 8 tys. obr/min. Zatem jadac te 70 km/h wciśniemy sprzeglo, co wtedy zrobi silnik? Spadnie z obrotow?

    Ale ty cały czas upierasz się przy swoich uzasadnieniach na tym jednym jedynym wykresie który uważasz za swiety!!!!!! Daj sobie z nim spokój i przejrzyj na oczy!!!
  • #103
    kuras147
    Poziom 19  
    no mowisz o zebatkach a przelozenia w skrzyni to co takie jak w simsonie? no pewnie tak :lol: hah

    jawa 350 ma juz dwa gary...

    noł komęt =tjuningowcy jak bys nie zauwal napisane celowo

    "jakieś max ~7000-7500 obrotów" skad to wiesz? masz obrotomierz w uchu? pan mechanik doswiadczony juz urzadzen nie potrzebuje :lol:

    Dodano po 48 [sekundy]:

    tranzystor1204 no wiec napisz ile wg ciebie ma :lol:
  • #104
    tranzystor1204
    Poziom 18  
    cc 704 ma max obroty około 3000/min... Niewiem dokładnie ale w granicach tego...
    Jest to sielnik 2 cylindrowy 4 suw... Czyli na jeden wybuch przypada jeden obrót wału... Wychodzi dokładnie jak w simsonie...
    Sugerujecie że simson na wolnych obrotach "chodzi" tak jak cc na full????
    :))))))))))
    Bez przesady!!!!
  • #105
    telemah
    Poziom 27  
    kuras147 napisał:
    no mowisz o zebatkach a przelozenia w skrzyni to co takie jak w simsonie? no pewnie tak :lol: hah

    jawa 350 ma juz dwa gary...

    noł komęt =tjuningowcy jak bys nie zauwal napisane celowo

    "jakieś max ~7000-7500 obrotów" skad to wiesz? masz obrotomierz w uchu? pan mechanik doswiadczony juz urzadzen nie potrzebuje :lol:

    Dodano po 48 [sekundy]:

    tranzystor1204 no wiec napisz ile wg ciebie ma :lol:


    Zastanówcie się co piszecie....może wielkim mechanikiem nie jestem ale składałem kilka silników do motorowerów tak sie składa że widziałem obydwa silniki od środka i jawka ma większe przełożenia już na samej skrzyni biegów , do tego monstrualnej wielkości zębatka na kole napędowym więc siłą rzeczy musi mieć większe obroty bo skoro
    ma większe przełożenie w skrzyni oraz większe przełożenie ze skrzyni na koło i przy podobnej (nawet ciut mniejszej) mocy silnika i przy takiej samej średnicy kół jezdnych osiąga podobną prędkość to chyba musi mieć wyższe obroty, więc skoro wasze simsony na luzaka kręcą ponad 10.000
    to na miłość boską ...ile kręciła ta biedna jawka ?? bo mnie się wydawało że więcej jak 7.000 to na bank nie kręciła.

    To ile ma cylindrów (gary są w kuchni) silnik to nie ma tu wiele do rzeczy,
    liczy się też moc, dlatego właśnie nie rozumiem dlaczego KAMOT uważa
    że prędkość jezdna jest ściśle powiązana z prędkością obrotową silnika...
    przecież taka zależność bez uwzględniania mocy jest bez sensu !!

    Jesteście po prostu ciemni w tej dziedzinie i bronicie swoich wydumanych
    teorii wziętych z kosmosu.

    Ps. Ten kto troszkę sprzy silnikach pogrzebał , ten spokojnie odróżni
    dźwięk silnika który ma 10 czy 12.000 rpm od takiego który ma 7 czy 8.000.
  • #106
    kuras147
    Poziom 19  
    haha nie osmieszaj sie!
    przy 3000 moze miec max moc ale wg ciebie nie pokrecisz go do 5-6?
    wiec disel ma max 2000obrotow? haha
    no i dalej nie odp ma moje pytanie!

    kamot wez wydrukuj tarcze do 4tys zaloz dla picu i zaimponujesz kolegom :lol: :D:D:D:D:D :yes:

    Dodano po 3 [minuty]:

    wiec napisz mi tu przelozenia skrzyni simsona i jawki ;) nie twierdze ze jawka kreci mniej na luzie moze nawet wiecej nie wnikam w to ale wiem ile simson kreci

    aha tobie sie wydawalo no tak...podaj mi skan gdzie pisze ze jawka tylko 7tys krecila

    co z tego ze zlozyles pare silnikow jak nie znasz ich zasady dzialania :lol:
  • #107
    tranzystor1204
    Poziom 18  
    kuras147
    Czyśty zdurniał!!!!!
    cc 700???
    6 tys????
    Chyba po niezłym tuningu!!!!
    Mówimy tu o zwykłym cc...
    Tak się składa że mam cc i wiem jak chodzi przy 3 tys i słyszałem jak chodzi twój simson!!!
  • #108
    micho a
    Poziom 35  
    ja stoje po stronie kolegi kamot tranzystor1204 gada bzdury
    Cytat:
    Ale ty cały czas upierasz się przy swoich uzasadnieniach na tym jednym jedynym wykresie który uważasz za swiety!!!!!! Daj sobie z nim spokój i przejrzyj na oczy!!!


    ten wykres koleś to zapewnie stworzyli inżynierowie z NRD podważasz ich wiedze kim ty do cholery jesteś konstruktorem kawasaki ????:lol: :D:D:D:D żałosny jesteś............

    człowieku sam przyznałeś że sie nieznasz to czego sie odzywasz ???? do cięzkiej ch...oroby ile miałeś 2 suwów w życiu ile naprawiłeś konkrety !!!!

    ma prawo uważać ten wykres za święty bo chyba nikt nie zna lepiej tego silnika niż konstruktorzy prawda ????

    z malucha spokojnie można wycisnąc 6 tys :D a cc to jak to mechanicy mówia spartoczny silnik z malucha (wał sie kreci w drugą strone i kilka innych rzeczy)
  • #109
    kuras147
    Poziom 19  
    no tak dzwiek simsona i cc i wszystko wiadomo
    kamot rob tarcze do 3tys bo 4 to za duzo :lol:
    no wiec disel kreci max 2tys :lol:
  • #110
    telemah
    Poziom 27  
    Co jest koledzy...zatkało kakao ?? nie potraficie odpowiedzieć na proste pytanie?? skoro wspomniana jawka ma większe przełożenie ze skrzyni na koło napędowe i również przełożenie ostatniego biegu jest większe (w sumie wszystkie 3 przełożenia ma większe) ogumienie tego samego rozmiaru
    masa i moc również podobna (w jawie nawet ciut mniejsza) i obydwa jadą z podobną prędkością, to chyba jawka ma większą prędkość obrotową wału, więc skoro simsony kręcą z palcem w tyłku ponad 10.tys to NA BOGA JAKĄ PRĘDKOŚĆ OBROTOWĄ MIAŁ SILNIK MOJEJ POCZCIWEJ JAWKI ?? Bo zawsze zdawało mi się że więcej jak 7.000 to nie kręcił, chyba że miałem
    w niej silnik odrzutowy i o tym nie wiedziałem
    :D uśmiałem się jak nigdy

    Ps. ŻAL :cry:
  • #111
    kuras147
    Poziom 19  
    wiec powiem ze na luzie mogla tyle krecic albo troche wiecej i to wcale nie dziwne
  • #113
    kuras147
    Poziom 19  
    zdawalo wydawalo no mi sie zdawalo ze jestem papiezem i co jestem?NIE! wiec nie piernicz czegos czego nie wiesz tylko podaj na to dowod!
  • #114
    tranzystor1204
    Poziom 18  
    Obejrzałem jeszcze raz filmik kamota...
    Mam pytanie???
    Dlaczego nie przytrzymałeś ani chwili na pełnych obrotach????
    Ja wiem dlaczego....
    Bo wskazówka wtedy by zaszalała całkowicie!!!
    Osiadłaby juz całkiem na ograniczniku....
    A tak to lekko pociagnąłeś gaz i prawie sie udało, ze dochodziło do 10!!!
    telemah
    miał racje!!!! Nie wchodziłes na pełne obroty!!! Albo masz całkowicie rozregulowany gaźnik!!!
  • #115
    kuras147
    Poziom 19  
    no tak odkrecil do 2/3 gazu pozniej wskazowka sie rozpedzila sama i poszla do 10tys :lol: skoncz juz...i odp na moje pytanie!! BO CZEKAM I DOCZEKAC SIE NIE MOGE!
  • #116
    tranzystor1204
    Poziom 18  
    telemah
    Widze że masz wiedze o budowie silnika zarówno jawki jak i simsona...
    Pewnie ci sie nie chce, ale gdybys mógł dokonać przeliczeń wszystkich przekładni w simsonie i w Jawce i odnosząc się do 10 tys obrotów u simsona policz im ile obrotów według nich kręciła jawka... Bo widze ze inaczej im nie wytłumaczysz...:)))

    Dodano po 1 [minuty]:

    kuras147
    Jakie masz to pytanie do mnie??
    powtórz jeszcze raz bo cały czas gadasz nie od rzeczy i już sie pogubiłem w twoich przemyśleniach
  • #117
    telemah
    Poziom 27  
    kuras147 napisał:
    wiec powiem ze na luzie mogla tyle krecic albo troche wiecej i to wcale nie dziwne


    Bzdura, Tak się składa że w tych czasach gdy ją miałem to odbywałem
    ostatni rok praktyk w autoryzowanym serwisie jednej z dużych marek samochodowych, (renault) była tam naprawdę duża baza pomiarowa, w tym bardzo dokładny przyrząd z dwoma czujnikami , jeden na bazie hallotronu drugi na bazie skupionej wiązki światła i dokładnej fotokomórki, maszynka
    była na tyle konfigurowalna że właściwie można było przy jej pomocy zmierzyć prędkość obrotową wszystkiego co się kręci z bardzo dużą dokładnością.I wyobraź sobie że najwięcej moja jawka kręciła coś około 6950 rpm. I mowa o profesjonalnym urządzeniu a nie o obrotomierzu który został wypruty z auta i przerobiony w chamski sposób bez żadnej kalibracji.Była też tam hamownia, więc nawet mogłem sobie pomierzyć
    jaką moc oddaje pojazd na osi napędowej jaką prędkość osiąga owa oś napędowa.

    Ps.Podać jeszcze jakiś dowód ??
  • #118
    tranzystor1204
    Poziom 18  
    kuras147
    Aha i jeszcze jedno...
    Przeczytaj moja wypowiedź jeszcze raz dokładnie, a jak dalej nie rozumiesz to poproś kogos kto potrafi czytać ze zrozumieniem i niecgh ci to wytłumaczy... A potem przeczytaj swoją odpowiedź... I jeśli jesteś chociarz trochę bystry to zrozumiesz, coś powiedział!!!
  • #119
    kuras147
    Poziom 19  
    a ja bylem w kosmosie chodzilem po ksiezycu a pozniej na spadochronie wylondowalem na ziemi i bylo fajnie podac jeszcze jakis dowod?? rozumiesz o co chodzi?

    Dodano po 40 [sekundy]:

    a pytanie to ile simson kreci obr przy 70km/h