Witam!
Pozwoliłem sobie założyć nowy temat gdyż problem, który u mnie występuje - notlauf - jest dość nietypowy. Wcześniej przy pomocy tego forum starałem się zlikwidować notlauf, niestety bez rezultatów.
Problem:
Na 5 biegu przy prędkości ok 180 km/h auto zaczyna co jakis czas łapać notlauf (zbytnio niewyczuwalny). Za to od predkości 190km/h (4000obr) notlauf już wystepuje nagminnie - co ok 0.5 sek auto zaczyna "szarpać". Auto na 5 biegu niejest w stanie przekroczyć 4000 obr/min. Co ciekawsze na biegach 3 i 4 bez problemu przekraczało 4000 obr/min. Wniosek: prze wiekszej predkości jest wieksze obciążenie dla auta i dlatego błąd jest reprodukowalny tylko na 5 biegu i obrotach jak wyżej.
Notlauf wydaje mnie się nietypowy gdyż jak rozeznałem na forum powinien występować głównie w okolicach prędkości 130-150km/h a u mnie na znacznie wyższej.
Kroki diagnostyczne/naprawcze:
- przeciściłem zawór N75 oraz sprawdziłem jego działąnie przy załączonym oraz wyłączonym napięciu zasilania - działa OK
- sprawdzilem czy kierownice turbiny są niezapieczone tzn przy przy pomocy strzykawki wytworzyłem podciśnienie wężyku prowadzącym do turbo - ciegno kierownic turbo wychylilo sie dosyć łatwo
- sprawdziłem, że przy zapalaniu silnika zaworek cięgna kierownic sprężarki jest odpowiednio wychylany
- przy włączonym silniku odłączyłem zasilanie od N75 - dźwignia kierownic turbo bardzo dynamicznie przechodziła do pozycji początkowej. Mój wniosek - kierownice niezapieczone
- przepływomierz sprawny - odłączyłem zasilanie od przepływomierza i sprawdziłęm zachowanie auta na drodze. Wtedy auto bylo zupełnym mułem na wszystkich obrotach. Mój wniosek - przepływka sprawna
Zastanawia mnie dlaczego przy predkości 180-190km/h zaczyna brać notlaufy. Gdyby kierownice sprężarki byly zapieczone do na znacznie mniejszych prędkościach by je łapal. Jedyny powód notlaufów przy tej prękości jaki mi przyszedł do głowy to kierownice, które pracują na niepełnym odcinku roboczym i dlatego ewentualnie notlauf pojawia się przy wyższej prędkości. A może się myle?
Przyszło mi jeszcze do głowy kilka powodów lub haseł o jakich wyczytałem na forum, które mogą być powodem notlaufów jak:
- EGR ? czy niesprawność EGRa objawiała by się w ten sposób?
- a może coś z IC
- lub czujnikiem ciśnienia G71?
Co Myślicie, od którego podzespołu mam zacząć szukać problemu?
Pozwoliłem sobie założyć nowy temat gdyż problem, który u mnie występuje - notlauf - jest dość nietypowy. Wcześniej przy pomocy tego forum starałem się zlikwidować notlauf, niestety bez rezultatów.
Problem:
Na 5 biegu przy prędkości ok 180 km/h auto zaczyna co jakis czas łapać notlauf (zbytnio niewyczuwalny). Za to od predkości 190km/h (4000obr) notlauf już wystepuje nagminnie - co ok 0.5 sek auto zaczyna "szarpać". Auto na 5 biegu niejest w stanie przekroczyć 4000 obr/min. Co ciekawsze na biegach 3 i 4 bez problemu przekraczało 4000 obr/min. Wniosek: prze wiekszej predkości jest wieksze obciążenie dla auta i dlatego błąd jest reprodukowalny tylko na 5 biegu i obrotach jak wyżej.
Notlauf wydaje mnie się nietypowy gdyż jak rozeznałem na forum powinien występować głównie w okolicach prędkości 130-150km/h a u mnie na znacznie wyższej.
Kroki diagnostyczne/naprawcze:
- przeciściłem zawór N75 oraz sprawdziłem jego działąnie przy załączonym oraz wyłączonym napięciu zasilania - działa OK
- sprawdzilem czy kierownice turbiny są niezapieczone tzn przy przy pomocy strzykawki wytworzyłem podciśnienie wężyku prowadzącym do turbo - ciegno kierownic turbo wychylilo sie dosyć łatwo
- sprawdziłem, że przy zapalaniu silnika zaworek cięgna kierownic sprężarki jest odpowiednio wychylany
- przy włączonym silniku odłączyłem zasilanie od N75 - dźwignia kierownic turbo bardzo dynamicznie przechodziła do pozycji początkowej. Mój wniosek - kierownice niezapieczone
- przepływomierz sprawny - odłączyłem zasilanie od przepływomierza i sprawdziłęm zachowanie auta na drodze. Wtedy auto bylo zupełnym mułem na wszystkich obrotach. Mój wniosek - przepływka sprawna
Zastanawia mnie dlaczego przy predkości 180-190km/h zaczyna brać notlaufy. Gdyby kierownice sprężarki byly zapieczone do na znacznie mniejszych prędkościach by je łapal. Jedyny powód notlaufów przy tej prękości jaki mi przyszedł do głowy to kierownice, które pracują na niepełnym odcinku roboczym i dlatego ewentualnie notlauf pojawia się przy wyższej prędkości. A może się myle?
Przyszło mi jeszcze do głowy kilka powodów lub haseł o jakich wyczytałem na forum, które mogą być powodem notlaufów jak:
- EGR ? czy niesprawność EGRa objawiała by się w ten sposób?
- a może coś z IC
- lub czujnikiem ciśnienia G71?
Co Myślicie, od którego podzespołu mam zacząć szukać problemu?