Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centrala KX-TES824 - dystrybucja połączeń z DISA

suncez 25 Wrz 2007 18:22 3058 4
  • #1 25 Wrz 2007 18:22
    suncez
    Poziom 16  

    Witam.
    Nie za bardzo wiem czy można tak ustawić tą centralę, aby działała tak jak życzy sobie tego klient. W grę wchodziłaby rozbudowa i wolałbym się wcześniej skonsultować. Centrala ma aktualnie konfigurację 3/8 bez kart rozszerzeń, używane są tylko aparaty analogowe. Czytałem dołączone do centrali instrukcje, ale nie mam dostatecznego doświadczenia, aby ocenić sytuację.

    Dystrybucja połączeń miałaby wyglądać tak

    Połączenie przychodzące --> DISA z OGM1 (... proszę wybrać numer tonem lub zaczekać...) -->

    a > [dzwoniący niczego nie wybiera tonem, czeka] - po ustalonym czasie 20 sekund dzwoni telefon wyznaczonego abonenta 101

    b > [dzwoniący wybiera tonem numer wewnętrzny] - numer nie zgłasza się przez 30 sek. połączenie trafia do wyznaczonego abonenta 101

    c > [jak wyżej] - numer jest zajęty, odtwarzany jest OGM2 (...proszę wybrać inny numer lub zaczekać...) - po czasie dzwoni telefon abonenta 101

    W ostatnim przypadku może być inne zakończenie, np. sygnał wołania, aktualnie jest ustawione rozłączenie, nie miałem okazji przetestować różnych ustawień w praktyce.
    Abonent 101 opuszczając stanowisko czasem przekierowuje połączenia na innego wybranego abonenta.
    O ile wiem można dokonać na raz tylko jednego przekierowania, tak?

    Rozwinięcie schematu dystrybucji.

    Klient chce rozszerzyć możliwości centrali o nagrywanie wiadomości głosowych - np. karta wiadomości głosowych + usługa BV.
    Poczta głosowa ma zgłaszać się zawsze ilekroć abonent 101 nie odbierze połączenia przez ustalony czas, np:

    d > połączenie trafia do niego wprost z DISA i po 40 sekundach załącza się OGM BV

    e > połączenie trafia do niego, bo wybrany na DISA abonent się nie zgłosił i po czasie 30 sekund zgłasza się OGM BV (dobrze by było jakby czas zwłoki był tu krótszy)

    Według instrukcji schemat działania centrali jest chyba inny. Połączenia z DISA najpierw trafiają do BV a dopiero w drugiej kolejności do zaprogramowanych abonentów (BV ma wyższy priorytet}:
    DISA IRNA to BV—Day/Night/Lunch [438-440] Flexible Ringing—Day/Night/Lunch [408-410]
    Rozumiem, że po trafieniu do BV połączenie już nie jest kierowane na Flexible Ringing, tak?

    Takie działanie centrali jak życzy sobie klient częściowo byłoby chyba możliwe po zastosowaniu zwykłego skierowania z abonenta 101 do BV gdy nie odbiera.
    Czy wyłączenie zasilania centrali kasuje przekierowania?

    Ale będą występowały też ręczne przekierowania ze 101.
    Czy przekierowanie do BV zostanie skasowane, gdy inny abonent skorzysta z usługi "podążaj za mną" aby przekierować do siebie rozmowy ze 101?

    Chciałbym oszczędzić klientowi ręcznego wklepywania poleceń dla centrali. DISA działa tylko w trybie "dzień". Poczta miałaby się zgłaszać także w trybie "noc".

    Proszę o podpowiedź, czy jest możliwa taka dystrybucja połączeń i jak ją ustawić. Jeśli to możliwe proszę o podawanie numerów programów wymaganych funkcji.

    Pozdrawiam,
    suncez

    0 4
  • #2 01 Paź 2007 01:55
    Grzechu L.
    Poziom 23  

    Nie ma takiej mozliwości. Klient mógł nie oszczędzać i kupić KX-TDA.
    Jeśli nic dzwoniacy nie wybierze zaczyna się dzwonienie wg tabeli CO-INCOMING/OUTGOING.
    Tam maksymalne opóźnienie masz do 15 sekund.
    Takie ustawienia masz tylko w serii cyfrowej KX-TDA.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Niewielką część z tego zrealizujesz, ale niewielką.

    0
  • #3 01 Paź 2007 17:01
    suncez
    Poziom 16  

    Dziękuję Ci za odpowiedź. Mając ją w pamięci przejrzałem raz jeszcze instrukcję użytkownika i wyszło mi, że można ustawić dystrybucję połączeń w taki sposób:

    Połączenie przychodzące --> DISA z OGM

    a > dzwoniący wybiera numer w tonie, wywoływany wewnętrzny się nie zgłasza. Po czasie ustalonym w DISA Ring Time before Intercept [508] (10 do 120 sek) połączenie kierowane jest do Flexible Ringing—Day/Night/Lunch [408-410] w tym przypadku do 101

    b > dzwoniący nic nie wybrał Po czasie ustalonym w DISA Wait Time after OGM [505] (0 do 15 sek) połączenie kierowane jest do Flexible Ringing—Day/Night/Lunch [408-410] w tym przypadku do 101

    W obu przypadkach po czasie ustalonym w DISA Ring Time after Intercept [509] (10 do 120) abonent 101 przestaje być wywoływany.

    W czasie wywołania abonenta 101 może mieć miejsce przekierowanie do BV z OGM - poczty głosowej wewnętrznego 101.
    To przekierowanie można ustawić tylko ręcznie funkcją 71 z telefonu 101.
    Biorąc pod uwagę, że klient chce mieć czas na podjęcie połączenia, przekierowanie byłoby ustawiane przez 71 2 (CallsBusy/No Answer) 725 itd.
    Teraz pytanie, przy przekierowaniu CallsBusy/No Answer (to są dwie różne sytuacje), po jakim czasie nastąpi zgłoszenie BV, gdy 101 będzie zajęty i gdy nie będzie odpowiadał? Gdzie te czasy można ustawić?

    Nie widzę innej możliwości, aby połączenie przychodzące na DISA w ostateczności trafiło do BV przy zachowaniu kolejności DISA > Flexible Ringing > BV.
    Czy mam rację?

    Według instrukcji po DISA można ustawić BV, ale nie będzie wtedy możliwe podjęcie połączenia przez Flexible Ringing.

    Każde inne przekierowanie wykonane ze 101 czy też funkcja Follow me skasuje ewentualne wcześniejsze jego przekierowanie do BV, czy tak?

    Pytam o takie rzeczy, bo chciałbym klientowi rzetelnie przedstawić co da mu dodanie do centrali karty poczty głosowej.

    Pozdrawiam,
    suncez

    0
  • Pomocny post
    #4 01 Paź 2007 18:07
    Grzechu L.
    Poziom 23  

    Masz rację we wszystkim. Call Busy i No Answer to dwie różne sytuacje. Gdy bedzie zajety rozmowa odrazu trafi na pocztę. No Answer po określonym czasie nieodebrania. czas mozesz ustawić z aparatu, albo z ustawienia telefonów wewnętrznych.

    0
  • #5 02 Paź 2007 16:22
    suncez
    Poziom 16  

    Call Forwarding Start Time [202] (5 do 20 sek) tu ustawia się czas do przekierowania, niezależnie czy na inny wewnętrzny czy do BV. Jeszcze raz dziękuję. Jeśli klient zdecyduje się na kartę i będę miał jakieś kłopoty z konfiguracją będę pisał.
    Choć wydaje mi się, że jednak nie dojdzie do zakupu. Obecnie 101 to aparat bezprzewodowy z cyfrową sekretarką, jak dla mnie użycie jej to byłaby taka sama funkcjonalność.

    Pozdrawiam,
    suncez

    0