Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odciecie zaplonu na liczniku

gupi12 25 Wrz 2007 21:27 1551 5
  • #1 25 Wrz 2007 21:27
    gupi12
    Poziom 9  

    Witam wpadłem na pomysł żeby zrobic cos takiego do samochodu jakis przekaznik odcina pompe paliwa albo zaplon.
    I teraz zeby uruchomic samochod nalezalo by przekrecic stacyjke na zaplon nacisnac switcha 2/3razy i przekaznik ma przewodzic!!
    Tylko jak to wszystko zrobic zeby dzialalo, napewno jakis licznik np 4017 i tranzystor zeby przekazywal napiecie na przekaznik !!

    Tak to widze
    Odciecie zaplonu na liczniku

    0 5
  • #2 26 Wrz 2007 14:00
    gupi12
    Poziom 9  

    Jakies propozycje??

    0
  • #3 26 Wrz 2007 17:29
    Bonkot
    Poziom 39  

    Witam
    W nowszych typach samochodów z silnikiem benzynowym, odcięcie zapłonu, to pewne uszkodzenie „sondy lambda”, a w dieslach –odcięcie paliwa, to zapowietrzenie pompy wtryskowej. I tak źle, i tak niedobrze. Ale w starszych typach samochodów, można by było takie „ustrojstwo” zamontować. Układ 4017, to tzw licznik Jonsona, reagujący na narastające zbocze impulsu, który po każdym impulsie wejściowym wystawia stan wysoki na kolejnym wyjściu. Aby takie „ustrojstwo” działało, potrzebny jest „czysty” impuls wejściowy, który można zrealizować, dając na wejście układ eliminujący drgania styków przycisku. Do odpowiedniego wyjścia trzeba podłączyć tranzystor, poprzez rezystor, a do kolektora tranzystora podłączyć jedną strona przekaźnik. Druga strona przekaźnika powinna być połączona z plusem zasilania i należy pamiętać, aby równolegle do przekaźnika włączyć zaporowo diodę prostowniczą. Aby licznik włączał przekaźnik tylko po podaniu określonej liczby impulsów ( w zależności, pod które wyjście jest podłączony przekaźnik ) należy następne wyjście połączyć z nóżką „Reset” ( nóżka 15 ).
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 04 Paź 2007 22:08
    gogo4
    Poziom 15  

    Bonkot napisał:
    Witam
    W nowszych typach samochodów z silnikiem benzynowym, odcięcie zapłonu, to pewne uszkodzenie „sondy lambda”, a w dieslach –odcięcie paliwa, to zapowietrzenie pompy wtryskowej. I tak źle, i tak niedobrze. Ale w starszych typach samochodów, można by było takie „ustrojstwo” zamontować.


    Na jakiej podstawie tak twierdzisz, co skłoniło ciebie do tak dziwnych wniosków. Odcięcie zapłonu to STANDART w każdym samochodzie (bez względu na to czy nowym czy starym) z alarmem tudzież immobilizerem i szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę aby było to powodem uszkodzenia sondy lambda tudzież zapowietrzenia pompy paliwa.

    Pozdr.

    0
  • #5 05 Paź 2007 08:19
    Bonkot
    Poziom 39  

    Witam
    Realizacja odcięcia zapłonu w samochodach posiadających tzw. „komputer” odbywa się poprzez podanie odpowiedniego stany na odpowiednie wejście owego „komputera” i wtedy żadnemu z elementów współpracujących z nim nic nie grozi. A takie podłączenie „na dziko”, jak podają artykuły o zabezpieczeniach samochodowych, właśnie może mieć takie skutki. Poczytaj sobie, o zabezpieczeniach. Artykułów w tym temacie jest sporo.
    Pozdrawiam.

    0
  • #6 05 Paź 2007 14:37
    janek1815
    Poziom 38  

    Na temat zabezpieczania samochodu nie mam zamiaru czytać bo nie oto tutaj chodzi . Możesz jaśniej opisać możliwość uszkodzenia sondy lambda po odcięciu pompy paliwa ? Co jej się stanie jak z kolektora nie polecą spaliny tylko powietrze?

    0