Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Touran problem światła stop

czaja47 26 Wrz 2007 21:11 25863 17
  • #1 26 Wrz 2007 21:11
    czaja47
    Poziom 2  

    Witam
    Posiadam VW Touran 1.9 TDI 2004r , mam taki problem, ostatnio podczas jazdy zaświeciły się światła stopu, okazało się że jest uszkodzony czujnik stopu. Po wymianie czujnika na nowy w warsztacie samochodowym, światła nadal świecą. Mechanik stwierdził, że trzeba skasować błędy w komputerze, po podpięciu samochodu do interfejsu wyskoczył taki błąd:
    Wersja VAG-COM: AKP 704.2

    Adres 01: Silnik
    Numer seryjny sterownika: 03G 906 016 BT
    Komponent i/lub wersja: R4 1,9L EDC G000SG 5644
    Kodowanie: 0000072
    Kod serwisu: WSC 01324
    Znaleziono 1 błąd:

    16955 - Przełącznik świateł stop - F: niezrozumiały sygnał
    P0571 - 000 - - - MIL zapalona
    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 0 /min
    Moment obrotowy: -98.0 Nm
    Prędkość: 0.0 km/h
    Obciążenie: 0.0 %
    Napięcie: 12.69 V
    Bity binarnie: 00000000
    Moment obrotowy: 0.0 Nm
    Bity binarnie: 0 00 0


    Kody gotowości: 0 0 1 1 1
    ---------------------------------------------------------------------------

    program diagnostyczny to VAG-COM
    jeśli ktoś wie jak rozwiązać problem proszę o pomoc, z góry dzięki.

    p.s. błędu nie da się skasować

  • Fibaro
  • #2 26 Wrz 2007 22:38
    frankrom
    Poziom 16  

    Nowy włącznik przed założeniem należy odpowiednio ustawić i wyregulować.
    Mam z tym także problemy ale jakoś się udaje.
    Nieodpowiednie ustawienie skutkuje takim efektem jak opisałeś.
    Pozdrawiam.

  • #3 26 Wrz 2007 22:46
    czaja47
    Poziom 2  

    Byłbym bardzo wdzięczny jeślibyś podał jakieś wskazówki odnośnie regulacji tego wyłącznika

  • #4 27 Wrz 2007 07:38
    Doktorr
    Poziom 33  

    Jeśli jest to wyłącznik kwadratowy taki jak w mniejszych samochodach koncernu vw, to regulacja jest możliwa tylko przed zamontowaniem(wyciągnąć sworzeń o kilka ząbków w zależności od samochodu).
    wsadzić przełącznik w gniazdo i nim przekręcić (W chwili przekręcenia następuje uzbrojenie włącznika)i tu uwaga w chwili przekręcania sworzeń musi być wciśnięty, a przełącznik powinien dać się lekko obrócić.
    Próba obrócenia na siłę z wysuniętym sworzniem kończy się zniszczeniem przełącznika.
    Na marginesie jest to debilna konstrukcja i aż dziw bierze , że przy takiej ilości usterek koncern nie zmienił tego załącznika na mniej wydumany.

  • #5 27 Wrz 2007 08:55
    wojtekryba
    Poziom 32  

    Doktorr napisał:
    Na marginesie jest to debilna konstrukcja i aż dziw bierze , że przy takiej ilości usterek koncern nie zmienił tego załącznika na mniej wydumany.


    właśnie wyszła nowa konstrukcja f-my MERIT (kod producenta MW3)
    h__ wie co to za firma ale działają

  • Fibaro
  • #6 27 Wrz 2007 10:08
    czaja47
    Poziom 2  

    Niestety regulacja włącznika nie pomaga, zastanawiam się czy to nie jest wina sterownika. Światła stop świeciły przez ponad 4h bez przerwy podczas awarii przełącznika, czy to mogło zaszkodzić sterownikowi?

  • #7 16 Lis 2007 19:43
    waldekesz
    Poziom 2  

    cholera tez mam problem ze światłami stop w touranie mnie zmieniono czujnik HALLA twierdzac ze to jest własnie przyczyna jednak swiecily dalej po zmianie czujnika swiateł stopu kupiony w noma2 w katowicach tj.w serwisie zatem na bank sprawny dalej swieca nie mam pojecia co dalej robic??? dodam ze moj samochod tez jest z 2004 r.moze jakis trtefny rocznik ?:cry:

  • #8 16 Lis 2007 21:05
    milejow
    Poziom 42  

    Mialem,co prawda w cady(2005) usterke pozycji(zwarcie osw.rejestr.)Usterke usunalem,jednak nadal modul pod kierownica nie zalaczal oswietlenia tablicy i lewej pozycji.Po wyjeciu modulu,przejzeniu go nie stwierdzilem zadnych widocznych usterek i zamontowalem go spowrotem.O dziwo pozycja i oswietlenie tab.zaczelo dzialac.Moze po odpieciu zasilania modul zresetowal sie bo dziala ponad 3miesiace bez awarii

  • #9 16 Lis 2007 23:24
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Samochód: Volkswagen Touran
    Problem: Przy włączonym zapłonie
    ciągle świecą się światła hamowania.
    Sporadycznie zapalają się też lampki
    kontrolne ABS, EPC lub ESP.
    Pamięć usterek: 19558, oznaczająca:
    „Silniczek klapy kolektora ssącego – brak
    sygnału” albo 00526, oznaczająca:
    „Wyłącznik świateł hamowania F –
    nieprawidłowy sygnał”
    Rada telefonicznego centrum pomocy
    technicznej: Najpierw należy sprawdzić
    bezpiecznik SB7 (skrzynka elektryczna w
    przedziale silnika). Jeśli jest sprawny, to
    przyczyną usterki może być uszkodzony
    czujnik Halla określający położenie
    sprzęgła. Częstą przyczyną uszkodzenia
    czujnika jest przedostająca się woda
    przez obudowę wtyczki.
    Usunięcie problemu: Wymiana czujnika
    Halla określającego położenie sprzęgła.



    Takie cuś znalazłem kiedyś na necie
    Podaje za:
    http://www.gutmann-messtechnik.com/pl/aktuell/matrix/index.htm

  • Fibaro
  • #10 27 Lis 2007 12:00
    czaja47
    Poziom 2  

    Dawno nie zaglądałem na forum, więc nie pisałem nic. Usterkę usunąłem przez przypadek. Tak jak kolega pisze problemem był czujnik Halla i bezpiecznik. Mało tego po wymianie czujnika zaczął działać tempomat, który nie był sprawny od zakupienia samochodu.

  • #11 27 Lis 2007 21:25
    waldekesz
    Poziom 2  

    niestety ani czujnik HALLA ani ani czujnik stopu nie jest uszkodzony wszystko wymienione na oryginalne czesci .zachodze w łeb o co chodzi?

  • #12 05 Gru 2007 15:34
    waldekesz
    Poziom 2  

    witam mam kolejny problem otóż samochod podczas postoju pobiera prad z akumulatora i w ciagu jednej nocy go skutecznie rozładowuje. dodam ze akumulator jest ok.elektryk ma problem z ustaleniem odbiornika tego pradu dodam ze wszystko jes wyłaczone.

  • #13 09 Gru 2007 00:29
    KRZEMP_OBD
    Poziom 10  

    Witam kolegow. Chce poinformowac, ze czujnika polozenia pedalu chamulca nie ustawia sie przed jego wlozeniem... w ten sposob uszkadza sie nowy czujnik. Prosze powiedz mi jaki jest kolor czujnika...fioletowy, czarny, zielony? Powiedz mi ile ma on pinow...na 99% ma 4 piny, ale wole sie upewnic. Zainstaluj go sam, nie w warsztacie...powiem ci jak to zrobic.

    kup nowy, wylacz zaplon, wyjmij kluczyk ze stacyjki, otworz maske, otworz pudelko bezpiecznikow obok silnika, znajdz czerwony-10A bezpiecznik , ktory jest najprawdopodobniej przepalony...nie panietam teraz jaki numer, ale sam znajdziesz. Potem odlacz wtyczke starego , przekrec go w lewo o jakies 45stopni, co go uwolni.
    Teraz najwazniejsze:

    nacisnij i trzymaj pedal hamulca

    wloz nowy czujnik polozenia pedalu hamulca, ale nie obracaj go do pozycji w ktorej jest zablokowany, niech swobodnie sie rusza, nie podlaczaj wtyczki.

    trzymajac go docisnietego do mocowania, subtelnie pusc pedal hamulca(uslyszysz klikaniez czujnika-to wlasnie samoustawianie)

    potem przekrec czujnik w prawo o 45stopni i podlacz wtyczke. Sprawdz czy dziala.

    Jezeli nie dziala, a wymieniony uprzednio 10A bezpiecznik bedzie znowu przepalony, to problemem bedzie czujnik polozenia pedalu sprzegla...spotkalem sie juz z tym ...one sa na jednym przewodzie zasilajacym. mozesz sprobowac odlaczyc czujnik polozenia sprzegla....aha... nie szukaj go w srodku auta...jest na zwenatrz przy cylindze za pedalem:-)... za pierwszym razem tez mialem zagadke...pozdrawiam...w razie dalszych problemow...opisuj... postaram sie pomoc.

  • #14 14 Gru 2007 10:54
    waldekesz
    Poziom 2  

    dzięki udało sie jak na razie usunąć problem świateł stopu ale pojawił sie kolejny problem otóż samochod pobiera prąd w czasie postoju na przykład przez noic potrafi rozładować zupełnie akumulator.elektryk twierdzi że wszysko sprawdził i ze żadne żródło nie pobiera prądu .w czasie postoju (nie mam też alarmu) jednak urządzenie podłączone do akumulatora wskazuje pobór w wysokości 0,5 A ???? zastanawiam sie czy czegoś nie spieprzyli przy naprawie tego czujnika??? pozdrawiam

  • #15 27 Sie 2009 21:52
    wysa
    Poziom 8  

    wina najprawdopodobnie tkwi w radiu spróbuj go odłączyc na i wtedy zobaczysz

  • #16 20 Maj 2010 02:54
    roberto-bmw
    Poziom 9  

    KRZEMP_OBD napisał:
    Witam kolegow. Chce poinformowac, ze czujnika polozenia pedalu chamulca nie ustawia sie przed jego wlozeniem... w ten sposob uszkadza sie nowy czujnik. Prosze powiedz mi jaki jest kolor czujnika...fioletowy, czarny, zielony? Powiedz mi ile ma on pinow...na 99% ma 4 piny, ale wole sie upewnic. Zainstaluj go sam, nie w warsztacie...powiem ci jak to zrobic.

    kup nowy, wylacz zaplon, wyjmij kluczyk ze stacyjki, otworz maske, otworz pudelko bezpiecznikow obok silnika, znajdz czerwony-10A bezpiecznik , ktory jest najprawdopodobniej przepalony...nie panietam teraz jaki numer, ale sam znajdziesz. Potem odlacz wtyczke starego , przekrec go w lewo o jakies 45stopni, co go uwolni.
    Teraz najwazniejsze:

    nacisnij i trzymaj pedal hamulca

    wloz nowy czujnik polozenia pedalu hamulca, ale nie obracaj go do pozycji w ktorej jest zablokowany, niech swobodnie sie rusza, nie podlaczaj wtyczki.

    trzymajac go docisnietego do mocowania, subtelnie pusc pedal hamulca(uslyszysz klikaniez czujnika-to wlasnie samoustawianie)

    potem przekrec czujnik w prawo o 45stopni i podlacz wtyczke. Sprawdz czy dziala.

    Jezeli nie dziala, a wymieniony uprzednio 10A bezpiecznik bedzie znowu przepalony, to problemem bedzie czujnik polozenia pedalu sprzegla...spotkalem sie juz z tym ...one sa na jednym przewodzie zasilajacym. mozesz sprobowac odlaczyc czujnik polozenia sprzegla....aha... nie szukaj go w srodku auta...jest na zwenatrz przy cylindze za pedalem:-)... za pierwszym razem tez mialem zagadke...pozdrawiam...w razie dalszych problemow...opisuj... postaram sie pomoc.


    wymienilem czyjnik przy pedale hamulca i bezpiecznik ale dalej go przepala robi sie zwarcie w kostce przy czujniku sprzegla nawet w kostce sie troszke przytryszczylo wiec on te bedzie do wymiany czy ktos wie jaki on ma numer jak najlepiej sie wziasc za jegop wyjecie

    z gory dzieki

  • #17 14 Wrz 2010 15:51
    Brandnew
    Poziom 10  

    Witam!
    Pomimo, że temat jest juz dość dobrze opisany, postanowiłem dodać swoje trzy grosze. Dzięki dyskusji na powyższy temat (szczególnie radzie udzielonej przez Krzemp_OBD) udało się uniknąć (szczerze pisząc, to nie mnie a koledze) poważniejszych kosztów i usunąć usterkę. Sytuacja ciągłego świecenia sie świateł stop zaistniała przy Touranie TDI 2,0 140 KM z 2004 roku. Dwa trzy miesiące wcześniej zaczął też szwankować tempomat - raz sie włączał i działał by za chwilę nie dać się uruchomić, aż w końcu kompletnie wysiadł. W końcu, nagle zajarzyły sie na stałe światła stopu i pojawiły sie różne informacje o błędach na konsoli kierowcy. Pierwsza diagnoza - skończył się czujnik stopu przy pedale w kabinie. Wymiana nie przyniosła jednak efektu. Kolejny osoba mająca pojęcie o elektronice też nie potrafiła wskazać przyczyny, sugerując problem z modułem komfortu (to to musi pewnie kosztować!). W końcu moje oczy zwróciły sie w stronę monitora i trafiłem na powyższe forum oraz następne inne dotyczące VOLVO, ale opisujące tą samą kwestię. Wszystkie objawy wskazywały mniej więcej na czujnik Halla, problem był tylko taki, ze za Chiny nie mogliśmy tego czujnika zlokalizować. Znalazłem informację, że jest on w dole za akumulatorem i trzeba co nieco pokombinować aby sie do niego dostać. W nadziei na pomoc specjalistów udaliśmy się do warsztatu sugerując uszkodzony czujnik. Oczywiście spotkało się to z całkowitym zignorowaniem. Mechanik podłączył jakiś interfejs, poklikał, popatrzył po czym stwierdził, że cała instalacja jest popieprzona. Jeszcze go tknęło i zajrzał do skrzynki bezpieczników obok akumulatora i znalazł tam .... spalony bezpiecznik 10A o oznaczeniu B7, zdaje się. Wymienił uszkodzony element włączył zapłon i usłyszeliśmy tylko pyknięcie wywalanego zabezpieczenia. Na taki objaw specjalista włożył bezpiecznik 20A i znów przekręcił kluczyk. Tym razem bezpiecznik nie wystrzelił - spod akumulatora zaczął wydobywać sie dym z palonego plastiku. Słysząc nasze wrzaski diagnosta wyłączył zapłon, zabrał sprzęt i polecił udać się do dobrego elektryka. Na szczęście nie chciał zapłaty za usługę, a my przynajmniej nabralismy przekonania, że prawdopodobieństwo zepsucia się czujnika Halla wzrosło do wartości bliskiej jedynki. Teraz sami zabraliśmy się za naprawę. W pierwszej kolejności wymontować trzeba było akumulator i jego podstawę (co wymusza również częściowe rozłączenie i odchylenie filtra powietrza).
    Nie jest to zbyt trudne - kilka śrubek i wskazane jest trochę delikatności przy uwalnianiu niektórych zaczepów. Po wyjęciu podstawy oczom naszym ukazuje sie widok na pompę wspomagania hamulca i po jego prawej stronie taki hydrauliczny mechanizm wspomagania sprzęgła. Na nim, na jego prawej stronie, na jednym zatrzasku zamontowany jest czujnik Halla. Jeśli ktoś nie potrafiłby jeszcze go zlokalizować, to należy szukać wtyczki z przewodami - wchodzi ona bezpośrednio do gniazda w czujniku i w naszym przypadku nie było tam widocznego żadnego innego elementu do którego szłaby taka wiązka przewodów. Aby czujnik wyjąć należy odblokować zacisk (to było najtrudniejsze), pchnąć go w dół aż do wyczuwalnego zeskoczenia i lekko go obracając wyciągnąć na wierzch (tzn, tak daleko jak pozwoli kabelek we wtyczce). Teraz można go sobie obejrzeć i odłączyć wtyczkę. W naszym przypadku okazało się to bardzo trudne, ponieważ wtyczka zgrzała się czujnikiem. Wymusiło to również zakup obydwu elementów (niecałe 250 zł za wszystko w ASO). Jeśli ktoś miał też przypadek zwarcia i "zadymienia" to niestety musi sie również liczyć z takim podwójnym zakupem. Wymiana wtyczki łączy sie również z wymiana kabelków w niej i lutowaniem. Po wymianie i założeniu nowego czujnika zginęły z wyświetlacza ikonki sugerujące błędy w silniku, światła stopu zaczęły działać tak jak powinny i ozdrowiał tempomat. Pełen sukces.
    Mam nadzieję, że powyższy opis komuś się przysłuży, do większego rozjaśnienia sytuacji dołączam jeszcze kilka spakowanych zdjęć czujnika, wtyczki oraz miejsca ich lokalizacji w aucie.

  • #18 01 Mar 2012 13:38
    Rysio155
    Poziom 1  

    Witam miałem ten sam problem ze światłami stopu. VW touran 1.6 102KM ,2004 rok.
    Stop się świecił po przekręceniu stacyjki nie działał tempomat i wyświetlała się kontrolka EPC i oczywiście spalony bezpiecznik 5A .Po zainstalowaniu nowego bezpiecznika poszedł dym z komory silnika .Przyczyną tego jest uszkodzony czujnik położenia sprzęgła ,koszt nowej części w serwisie 200 zł.Po wymianie jest wszystko ok .

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo