tzok wrote: Auto ma silnik SPI (przynajmniej w/g autora) więc najlepsze co można do tego założyć to tzw. ciągły wtrysk LPG (instalacja III gen.), większość gazowników upchnie oczywiście instalację gaźnikową (z tzw. mikserem) z komputerem sterującym attuatorem (II gen.).
Instalacji III generacji już chyba nie produkują i praktycznie zniknęły one z oferty warsztatów gazowych. Silniki z jednopunktowym wtryskiem zwyle dobrze ,,przyjmują" zagazowanie II generacją i mają stosunkowo nieduże spadki mocy.
Quote: ... trzeba się też bardziej pilnować, żeby zbytnio nie "deptać" na zimnym silniku (oczywiście na noPb też ale na LPG trzeba to zalecenie traktować poważniej).
Jeśli instalacja będzie III lub IV generacji to przełącza się na gaz dopiero po podgrzaniu silnika na benzynie. Jeśli I lub II generacja to co miało by grozić? Co najwyżej można szybciej wykończyć membrany w parowniku.
Quote: ... do tego trzeba częściej wymieniać olej (10kkm) i świece (zaleca się stosowanie specjalnych świec do LPG) oraz co roku dokonywać (odpłatnego) przeglądu instalacji LPG.
Z olejem to mit. Można jeździć co najmniej tyle samo co na benzynie.