Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Inst. gaz. LPG - Lov ECO własna poprawna regulacja

jonycostello 27 Wrz 2007 15:07 19425 12
  • #1 27 Wrz 2007 15:07
    jonycostello
    Poziom 9  

    Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem Lovato 198-DI.
    Objawy: na benzynie diagnostyka silnia jest OK, tzn. spaliny itd., natomiast na gazie nie wychodzi analiza spalin (widac ze daje za duzo gazu), ostatnio też zaczął wiecej palić niż poprzednio tj. 2-3litrów/100km więcej. Potrafi tez zalać silnik tak ze po pol godzinie od zgaszenia silnika trzeba zapalac z gazem do dechy, czuć tez na zewnątrz i w kabinie na postoju nadmiar gazu. Wszystko na gazie tak naprawdę się popsuło od momentu jak odłączałem akumulator - wcześniej było prawidłowo tj. palił koło 8l/100km i analiza spalin była prawidłowa.
    Chce samemu wykonac regulację na gazie do tego celu chce sie zapoatrzyc w interface firmy Viaken Diagcars ( http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=122 ), kabel z wtykiem do Lovato ( http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=24 ) i oprogramowanie np. Lov Eco lub Aris ver 1.04 lub inne. (proszę podać jakie, jak ktos zna). Dodatkowo zauwarzyłem, że na reduktorze (parowniku) jest śruba regulacyjna podobna do instalacji I generacji, którą dokonywano ręcznie regulację składu mieszanki w silnikach gaznikowych bez sondy lambda.
    Mam pytanie następujące pytanie: Czy gdy zaopatrze sie w ten zestaw jak wyżej to czy jestem w stanie samodzielnie dokonywać regulacji (nieznam paramerow ustawien proszę o ewentualne wskazówki), czy ten zestaw bedzie kompatybilny oraz czy ma sens regulacja sruba na reduktorze (parowniku)?
    Czy za zły skład mieszanki może być odpowiedzalna już stara membrana w reduktorze i należało by przeprowadzić serwis reduktora?
    Do czego służą diody czerwona, żółta i zielona na centralce?
    Może ktoś zna inne metody prawidłowego ustawienia instalacji gazowej na własną rękę?

  • #2 11 Lis 2007 23:44
    mrarek
    Poziom 12  

    jonycostello napisał:
    Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem Lovato 198-DI.
    Objawy: na benzynie diagnostyka silnia jest OK, tzn. spaliny itd., natomiast na gazie nie wychodzi analiza spalin (widac ze daje za duzo gazu), ostatnio też zaczął wiecej palić niż poprzednio tj. 2-3litrów/100km więcej. Potrafi tez zalać silnik tak ze po pol godzinie od zgaszenia silnika trzeba zapalac z gazem do dechy, czuć tez na zewnątrz i w kabinie na postoju nadmiar gazu. Wszystko na gazie tak naprawdę się popsuło od momentu jak odłączałem akumulator - wcześniej było prawidłowo tj. palił koło 8l/100km i analiza spalin była prawidłowa.
    Chce samemu wykonac regulację na gazie do tego celu chce sie zapoatrzyc w interface firmy Viaken Diagcars ( http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=122 ), kabel z wtykiem do Lovato ( http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=24 ) i oprogramowanie np. Lov Eco lub Aris ver 1.04 lub inne. (proszę podać jakie, jak ktos zna). Dodatkowo zauwarzyłem, że na reduktorze (parowniku) jest śruba regulacyjna podobna do instalacji I generacji, którą dokonywano ręcznie regulację składu mieszanki w silnikach gaznikowych bez sondy lambda.
    Mam pytanie następujące pytanie: Czy gdy zaopatrze sie w ten zestaw jak wyżej to czy jestem w stanie samodzielnie dokonywać regulacji (nieznam paramerow ustawien proszę o ewentualne wskazówki), czy ten zestaw bedzie kompatybilny oraz czy ma sens regulacja sruba na reduktorze (parowniku)?
    Czy za zły skład mieszanki może być odpowiedzalna już stara membrana w reduktorze i należało by przeprowadzić serwis reduktora?
    Do czego służą diody czerwona, żółta i zielona na centralce?
    Może ktoś zna inne metody prawidłowego ustawienia instalacji gazowej na własną rękę?


    witam!
    mam ten sam problem - pali od niedawna ok. 2-3 litry więcej, rozjechało się całkowicie spalanie i analizator, kiedyś naprzemiennie migały te trzy diody (dopasowywał siobie skład mieszanki), a dziś świecą pomarańczowa + zielona, czyli podwyższone zużycie LPG.
    ZTCW już nie ma możliwości regulacji tego sterownika, bo on sam sobie dopasowuje i jeśli jest wszystko OK z innymi podzespołami, to nie ma się tutaj co zepsuć. tak przynajmniej mi powiedziano na 2 forach i u gazownika
    u mnie wymiana membran nie pomogła :cry:

  • #3 23 Lut 2008 11:02
    mrarek
    Poziom 12  

    dla potomnych, jakby kogo spotkało - brak masy (lub innego połączenia) spowodował takie świrowanie.
    wyciągnąłem sterownik, wszystkie połączenia oczyściłem, zmontowałem na nowo i działa bez zarztu

  • #4 14 Mar 2008 19:01
    jonycostello
    Poziom 9  

    byłem u mechanika podłaczył centralkę sterownika pod laptopa przez interface i były złe ustawienia na składzie mieszanki poprawił je i teraz jest ok. Mam teraz tez wlasny interface ten o ktorym juz pisalem i sprawdzam sobie od czasu do czasu - działa bez zarzutu

  • #5 28 Sie 2008 22:12
    lanos
    Poziom 2  

    jonycostello napisał:
    byłem u mechanika podłaczył centralkę sterownika pod laptopa przez interface i były złe ustawienia na składzie mieszanki poprawił je i teraz jest ok. Mam teraz tez wlasny interface ten o ktorym juz pisalem i sprawdzam sobie od czasu do czasu - działa bez zarzutu

    Witam. Jakiego programu i ustawień używasz do LovEco?

  • #6 17 Wrz 2008 17:29
    maikii
    Poziom 1  

    loveco da sie tez ustawic bez uzycia komputera wystarczy najpierw skasowac obecne ustawienia w komputerze gazowym wyjmujesz bezpiecznik glowny od lpg na 10 sekond na zgaszonym zaplonie i wkladasz jego czakasz az ci sie zapali dioda czarwona i wyjmujesz ponownie bezpiecznik i powtarzasz ta czynnosc az beda mrygac wszystkie trzy kontroli naraz nastepnie wyjmujesz bezpiecznik i wlanczasz zaplon w samochodziei wkladasz bezpiecznik i czekasz az zapali sie dioda zielona i wciskasz gaz do konca i czekasz az zaczna diody naprzeniam sie swiecic i odpalasz natychmiast samochod na benzynie i czekasz az zgasna diody potem przelanczasz na gaz i regolujesz srobka przy reduktorze wolne obroty tak zeby diody na komputerze mrogaly naprzemian

  • #7 12 Wrz 2009 22:10
    jonycostello
    Poziom 9  

    Proszę o komentarz, wyjaśnienie pojęć, prawidłowości poniższych ustawień komputera lov eco instalacja II generacji do silnika Hyundai Lantra/Akccent 1.5 GL 60kW 12V wtryski (identyczny jak w pierwotnym poście):

    Lov Eco
    General Ogólne

    Connection Type:Lovato
    Software Version:3.0
    Hardware Version:8.2
    Production Date:14-3-0

    Oxigen Sensor Sonda Lambda

    Type: 0-1V
    Oxigen Sensor Heat Time Czas nagrzewania sondy(from 5s to 2375s): 15s
    Idle's Oxigen Sensor Inversion Threshold (more than 0.5V): 0.110V
    Out of Idle Oxigen Sensor Inversion Threshold (more than 0.5V): 0.110V
    Power's Oxigen Sensor Inversion Threshold (more than 0.5V): 0.110V

    Tps

    Type: 0-5V Increasing Wzrastający
    Idle Outgoing Fixed Tps Threshold (V): Disabled
    Oxigen Sensor: 0.14V
    MonoBosch Tps Hysteresis(V): 2.00V
    Power's Tps Threshold(V): 3.51V Ile tu powinno być? Może 0.37V

    Actuator Serwomotor

    Cold Oxigen Sensor Actuator Position [0...255]: 0
    Power's Open Loop Position [Disabled,20...240]: Disabled
    Optimum Position: Self Regulating Samoregulacja
    Maximum Opening Max otwarcie: +25%
    Maximum Closing Max zamknięcie: -12%
    Idle Maximum Opening Maksymalne otwarcie na minimum: +12%
    Idle Maximum Closing Maksymalne zamknięcie na minimum: -25%
    Maximum Opening with Skimmed Tps: +25%
    Optimum Position: 80 Ile tu powinno być? Może 55?

    Close Loop

    Initial Enrichement Step Time [5...255ms]: 20ms
    Final Enrichment Step Time [5...255ms]: 120ms
    Initial Enleanement Step Time [5...255ms]: 40ms
    Final Enleanement Step Time [5...255ms]: 160ms
    Time Increasing Rate Between Steps [5...255ms]: 20ms
    Idle Enrichment Step Time [5...255ms]: 60ms
    Out of Idle Enrichment Step Time [5...255ms]: 35ms
    Idle Enleanment Step Time [5...255ms]: 80ms
    Out of Idle Enleanement Step Time[5...255ms]: 60ms
    Enrichment Step Number at the First Lean [0...255]: 1
    Enleanement Delay at the Fist Rich [0...255ms]: 120ms

    Booster Boster

    Idle Out going Booster Amplitude [127=Disabled, -127...126]: 10
    Booster Idle In going Amplitude [127=Disabled, -127...126]: 0
    Booster Aplitude [-127...+127]: 10
    Booster Enable: ok
    Booster Tps Threshold [0..5V]: 0.78V Ile tu powinno być? Może 0.37V?

    Emulation Emulacja

    Higth Level Duration Czas trwania wysokiego poziomu (0...5.1s): 0.50s
    Low Level Duration Czas trwania niskiego poziomu(0...5.1s): 0.50s
    Number of Impulse for Packet Ilość impulsów na pakiet (0...255): 0
    Open Circuit Duration Czas trwania obwodu otwartego (0...1305s): 0.00s
    Oscillation Frequency Częstotliwość balansowania (1..8Hz): 1.00Hz
    Emulation Type Typ emulacji: Square Wave Fala prostokątna

  • #8 26 Lut 2017 14:14
    jonycostello
    Poziom 9  

    Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu.

    [ 2015-04-10 ]
    Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące. Silnik jest notorycznie zalewany i dla tego nie odpala na dotyk. W załączeniu zdjęcie którędy dostaje się paliwo do kolektora z zaznaczeniem na żółto. Regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej do wymiany.

    [ 2015-05-16 ]
    Po wymianie regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej silnik chodzi jak nowy.

    A teraz prośba o wskazówki,
    Po wymianie na nowy oryginalny regulator ciśnienia paliwa (35301-22032) na listwie wtryskowej wszystko grało idealnie (odpalanie, obroty, brak zalewania silnika, jazda na LPG itp) jednak po przejechaniu ok. 4.000km od maja 2015 do lutego 2017 regulator ponownie przepuszcza paliwo i zalewa kolektor dolotowy (wrócił problem zalewania silnika paliwem i trudności w odpalaniu). Muszę kupić nowy regulator. Odnoszę wrażenie, że jazda na LPG, brak zużycia benzyny i wysokie ciśnienie paliwa uszkadza membranę w regulatorze ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i powoduje przedostawanie się paliwa do kolektora dolotowego przez rurkę podciśnienia sterowania regulatorem. Po odpięciu rurki podciśnienia wylewa się paliwo przez regulator.
    Sam. Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, G4EK.
    Mam instalację gazową II generacji z instalacją Lovato Autogas na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem Lovato 198-DI. (zdj powyżej)
    Przy jeździe na LPG pompka paliwa w zbiorniku cały czas trzyma ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej i chyba cały czas pompuje paliwo. Zauważyłem, że od momentu uszkodzenia membrany regulatora (zalewania silnika przy odpalaniu) pali mniej gazu, czyli silnik dostaje jednocześnie LPG i benzynę przez rurkę podciśnieniową regulatora.
    Należałoby na czas jazdy na LPG wyłączać pompę paliwa w zbiorniku.
    Jak to zrobić? Czy ta instalacja gazowa ma taką opcję (kwestia odpowiedniego podłączenia)?

  • #9 26 Lut 2017 14:55
    g107r
    Poziom 29  

    Przekaźnik musisz dokupić, będzie rozłączał pompę tak jak to robi emulator z wtryskiwaczami.
    Może być podłączony pod elektrozawór gazu, lub tak jak ten emulator. Włączenie przekaźnika spowoduje rozwarcie styków 30 i 87a zasilających pompę.
    Ja miałem przekaźnik podłączony tymi stykami zamiast bezpiecznika pompy paliwa, ale bezpiecznik był tylko na pompę - a różnie tu jest. Oczywiście trzeba dorobić usunięty bezpiecznik w tym wypadku.
    Masz schemat sterowania swojego silnika ?

    Później odłączyłem bo trudniej odpalał, pompa musiała dopompować i dłużej kręcił do odpalenia.
    Następna już mało bezpieczna wada, to jak skończy się gaz, lub przy przełączeniu z lpg na benzynę możesz mieć dziurę w mocy z powodu braku paliwa.

  • #10 26 Lut 2017 17:12
    jonycostello
    Poziom 9  

    Te numery styków 30 i 87a to na przekaźniku, który mam kupić?

  • Pomocny post
    #12 26 Lut 2017 17:22
    g107r
    Poziom 29  

    Tak, 85 i 86 to cewka przekaźnika do zasilenia, 30, 87 i 87a styki wykonawcze. Zwykły przekaźnik z takimi pięcioma nóżkami 12V 30/40A.
    W stanie niedziałania stykają się stale 30 z 87a, zasilony je rozłącza, zwierając 30 z 87.

    A i do niego konektory, lub gniazdo z gotowymi przewodami. Co dalej, to podpowiedzieć może miejsce jego wpięcia.

  • #13 27 Lut 2017 15:21
    jonycostello
    Poziom 9  

    Jasne dzięki.

    Dodano po 21 [godziny] 45 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanko, kupiłem przekaźnik i do niego podstawę, z tym, że na stykach podstawy zasilania cewki przekaźnika 85 (biały) i 86 (czarny) zainstalowano diodę. Czy biegunowość jest istotna?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME