Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Inst. gaz. LPG - Lov ECO własna poprawna regulacja

jonycostello 27 Sep 2007 15:07 21009 12
Helukabel
  • #1
    jonycostello
    Level 10  
    Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem Lovato 198-DI.
    Objawy: na benzynie diagnostyka silnia jest OK, tzn. spaliny itd., natomiast na gazie nie wychodzi analiza spalin (widac ze daje za duzo gazu), ostatnio też zaczął wiecej palić niż poprzednio tj. 2-3litrów/100km więcej. Potrafi tez zalać silnik tak ze po pol godzinie od zgaszenia silnika trzeba zapalac z gazem do dechy, czuć tez na zewnątrz i w kabinie na postoju nadmiar gazu. Wszystko na gazie tak naprawdę się popsuło od momentu jak odłączałem akumulator - wcześniej było prawidłowo tj. palił koło 8l/100km i analiza spalin była prawidłowa.
    Chce samemu wykonac regulację na gazie do tego celu chce sie zapoatrzyc w interface firmy Viaken Diagcars ( http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=122 ), kabel z wtykiem do Lovato ( http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=24 ) i oprogramowanie np. Lov Eco lub Aris ver 1.04 lub inne. (proszę podać jakie, jak ktos zna). Dodatkowo zauwarzyłem, że na reduktorze (parowniku) jest śruba regulacyjna podobna do instalacji I generacji, którą dokonywano ręcznie regulację składu mieszanki w silnikach gaznikowych bez sondy lambda.
    Mam pytanie następujące pytanie: Czy gdy zaopatrze sie w ten zestaw jak wyżej to czy jestem w stanie samodzielnie dokonywać regulacji (nieznam paramerow ustawien proszę o ewentualne wskazówki), czy ten zestaw bedzie kompatybilny oraz czy ma sens regulacja sruba na reduktorze (parowniku)?
    Czy za zły skład mieszanki może być odpowiedzalna już stara membrana w reduktorze i należało by przeprowadzić serwis reduktora?
    Do czego służą diody czerwona, żółta i zielona na centralce?
    Może ktoś zna inne metody prawidłowego ustawienia instalacji gazowej na własną rękę?
  • Helukabel
  • #2
    mrarek
    Level 12  
    jonycostello wrote:
    Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem Lovato 198-DI.
    Objawy: na benzynie diagnostyka silnia jest OK, tzn. spaliny itd., natomiast na gazie nie wychodzi analiza spalin (widac ze daje za duzo gazu), ostatnio też zaczął wiecej palić niż poprzednio tj. 2-3litrów/100km więcej. Potrafi tez zalać silnik tak ze po pol godzinie od zgaszenia silnika trzeba zapalac z gazem do dechy, czuć tez na zewnątrz i w kabinie na postoju nadmiar gazu. Wszystko na gazie tak naprawdę się popsuło od momentu jak odłączałem akumulator - wcześniej było prawidłowo tj. palił koło 8l/100km i analiza spalin była prawidłowa.
    Chce samemu wykonac regulację na gazie do tego celu chce sie zapoatrzyc w interface firmy Viaken Diagcars ( http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=122 ), kabel z wtykiem do Lovato ( http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=24 ) i oprogramowanie np. Lov Eco lub Aris ver 1.04 lub inne. (proszę podać jakie, jak ktos zna). Dodatkowo zauwarzyłem, że na reduktorze (parowniku) jest śruba regulacyjna podobna do instalacji I generacji, którą dokonywano ręcznie regulację składu mieszanki w silnikach gaznikowych bez sondy lambda.
    Mam pytanie następujące pytanie: Czy gdy zaopatrze sie w ten zestaw jak wyżej to czy jestem w stanie samodzielnie dokonywać regulacji (nieznam paramerow ustawien proszę o ewentualne wskazówki), czy ten zestaw bedzie kompatybilny oraz czy ma sens regulacja sruba na reduktorze (parowniku)?
    Czy za zły skład mieszanki może być odpowiedzalna już stara membrana w reduktorze i należało by przeprowadzić serwis reduktora?
    Do czego służą diody czerwona, żółta i zielona na centralce?
    Może ktoś zna inne metody prawidłowego ustawienia instalacji gazowej na własną rękę?


    witam!
    mam ten sam problem - pali od niedawna ok. 2-3 litry więcej, rozjechało się całkowicie spalanie i analizator, kiedyś naprzemiennie migały te trzy diody (dopasowywał siobie skład mieszanki), a dziś świecą pomarańczowa + zielona, czyli podwyższone zużycie LPG.
    ZTCW już nie ma możliwości regulacji tego sterownika, bo on sam sobie dopasowuje i jeśli jest wszystko OK z innymi podzespołami, to nie ma się tutaj co zepsuć. tak przynajmniej mi powiedziano na 2 forach i u gazownika
    u mnie wymiana membran nie pomogła :cry:
  • #3
    mrarek
    Level 12  
    dla potomnych, jakby kogo spotkało - brak masy (lub innego połączenia) spowodował takie świrowanie.
    wyciągnąłem sterownik, wszystkie połączenia oczyściłem, zmontowałem na nowo i działa bez zarztu
  • Helukabel
  • #4
    jonycostello
    Level 10  
    byłem u mechanika podłaczył centralkę sterownika pod laptopa przez interface i były złe ustawienia na składzie mieszanki poprawił je i teraz jest ok. Mam teraz tez wlasny interface ten o ktorym juz pisalem i sprawdzam sobie od czasu do czasu - działa bez zarzutu
  • #5
    lanos
    Level 2  
    jonycostello wrote:
    byłem u mechanika podłaczył centralkę sterownika pod laptopa przez interface i były złe ustawienia na składzie mieszanki poprawił je i teraz jest ok. Mam teraz tez wlasny interface ten o ktorym juz pisalem i sprawdzam sobie od czasu do czasu - działa bez zarzutu

    Witam. Jakiego programu i ustawień używasz do LovEco?
  • #6
    maikii
    Level 1  
    loveco da sie tez ustawic bez uzycia komputera wystarczy najpierw skasowac obecne ustawienia w komputerze gazowym wyjmujesz bezpiecznik glowny od lpg na 10 sekond na zgaszonym zaplonie i wkladasz jego czakasz az ci sie zapali dioda czarwona i wyjmujesz ponownie bezpiecznik i powtarzasz ta czynnosc az beda mrygac wszystkie trzy kontroli naraz nastepnie wyjmujesz bezpiecznik i wlanczasz zaplon w samochodziei wkladasz bezpiecznik i czekasz az zapali sie dioda zielona i wciskasz gaz do konca i czekasz az zaczna diody naprzeniam sie swiecic i odpalasz natychmiast samochod na benzynie i czekasz az zgasna diody potem przelanczasz na gaz i regolujesz srobka przy reduktorze wolne obroty tak zeby diody na komputerze mrogaly naprzemian
  • #7
    jonycostello
    Level 10  
    Proszę o komentarz, wyjaśnienie pojęć, prawidłowości poniższych ustawień komputera lov eco instalacja II generacji do silnika Hyundai Lantra/Akccent 1.5 GL 60kW 12V wtryski (identyczny jak w pierwotnym poście):

    Lov Eco
    General Ogólne

    Connection Type:Lovato
    Software Version:3.0
    Hardware Version:8.2
    Production Date:14-3-0

    Oxigen Sensor Sonda Lambda

    Type: 0-1V
    Oxigen Sensor Heat Time Czas nagrzewania sondy(from 5s to 2375s): 15s
    Idle's Oxigen Sensor Inversion Threshold (more than 0.5V): 0.110V
    Out of Idle Oxigen Sensor Inversion Threshold (more than 0.5V): 0.110V
    Power's Oxigen Sensor Inversion Threshold (more than 0.5V): 0.110V

    Tps

    Type: 0-5V Increasing Wzrastający
    Idle Outgoing Fixed Tps Threshold (V): Disabled
    Oxigen Sensor: 0.14V
    MonoBosch Tps Hysteresis(V): 2.00V
    Power's Tps Threshold(V): 3.51V Ile tu powinno być? Może 0.37V

    Actuator Serwomotor

    Cold Oxigen Sensor Actuator Position [0...255]: 0
    Power's Open Loop Position [Disabled,20...240]: Disabled
    Optimum Position: Self Regulating Samoregulacja
    Maximum Opening Max otwarcie: +25%
    Maximum Closing Max zamknięcie: -12%
    Idle Maximum Opening Maksymalne otwarcie na minimum: +12%
    Idle Maximum Closing Maksymalne zamknięcie na minimum: -25%
    Maximum Opening with Skimmed Tps: +25%
    Optimum Position: 80 Ile tu powinno być? Może 55?

    Close Loop

    Initial Enrichement Step Time [5...255ms]: 20ms
    Final Enrichment Step Time [5...255ms]: 120ms
    Initial Enleanement Step Time [5...255ms]: 40ms
    Final Enleanement Step Time [5...255ms]: 160ms
    Time Increasing Rate Between Steps [5...255ms]: 20ms
    Idle Enrichment Step Time [5...255ms]: 60ms
    Out of Idle Enrichment Step Time [5...255ms]: 35ms
    Idle Enleanment Step Time [5...255ms]: 80ms
    Out of Idle Enleanement Step Time[5...255ms]: 60ms
    Enrichment Step Number at the First Lean [0...255]: 1
    Enleanement Delay at the Fist Rich [0...255ms]: 120ms

    Booster Boster

    Idle Out going Booster Amplitude [127=Disabled, -127...126]: 10
    Booster Idle In going Amplitude [127=Disabled, -127...126]: 0
    Booster Aplitude [-127...+127]: 10
    Booster Enable: ok
    Booster Tps Threshold [0..5V]: 0.78V Ile tu powinno być? Może 0.37V?

    Emulation Emulacja

    Higth Level Duration Czas trwania wysokiego poziomu (0...5.1s): 0.50s
    Low Level Duration Czas trwania niskiego poziomu(0...5.1s): 0.50s
    Number of Impulse for Packet Ilość impulsów na pakiet (0...255): 0
    Open Circuit Duration Czas trwania obwodu otwartego (0...1305s): 0.00s
    Oscillation Frequency Częstotliwość balansowania (1..8Hz): 1.00Hz
    Emulation Type Typ emulacji: Square Wave Fala prostokątna
  • #8
    jonycostello
    Level 10  
    Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu.

    [ 2015-04-10 ]
    Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące. Silnik jest notorycznie zalewany i dla tego nie odpala na dotyk. W załączeniu zdjęcie którędy dostaje się paliwo do kolektora z zaznaczeniem na żółto. Regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej do wymiany.

    [ 2015-05-16 ]
    Po wymianie regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej silnik chodzi jak nowy.

    A teraz prośba o wskazówki,
    Po wymianie na nowy oryginalny regulator ciśnienia paliwa (35301-22032) na listwie wtryskowej wszystko grało idealnie (odpalanie, obroty, brak zalewania silnika, jazda na LPG itp) jednak po przejechaniu ok. 4.000km od maja 2015 do lutego 2017 regulator ponownie przepuszcza paliwo i zalewa kolektor dolotowy (wrócił problem zalewania silnika paliwem i trudności w odpalaniu). Muszę kupić nowy regulator. Odnoszę wrażenie, że jazda na LPG, brak zużycia benzyny i wysokie ciśnienie paliwa uszkadza membranę w regulatorze ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i powoduje przedostawanie się paliwa do kolektora dolotowego przez rurkę podciśnienia sterowania regulatorem. Po odpięciu rurki podciśnienia wylewa się paliwo przez regulator.
    Sam. Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, G4EK.
    Mam instalację gazową II generacji z instalacją Lovato Autogas na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem Lovato 198-DI. (zdj powyżej)
    Przy jeździe na LPG pompka paliwa w zbiorniku cały czas trzyma ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej i chyba cały czas pompuje paliwo. Zauważyłem, że od momentu uszkodzenia membrany regulatora (zalewania silnika przy odpalaniu) pali mniej gazu, czyli silnik dostaje jednocześnie LPG i benzynę przez rurkę podciśnieniową regulatora.
    Należałoby na czas jazdy na LPG wyłączać pompę paliwa w zbiorniku.
    Jak to zrobić? Czy ta instalacja gazowa ma taką opcję (kwestia odpowiedniego podłączenia)?
  • #9
    g107r
    Level 40  
    Przekaźnik musisz dokupić, będzie rozłączał pompę tak jak to robi emulator z wtryskiwaczami.
    Może być podłączony pod elektrozawór gazu, lub tak jak ten emulator. Włączenie przekaźnika spowoduje rozwarcie styków 30 i 87a zasilających pompę.
    Ja miałem przekaźnik podłączony tymi stykami zamiast bezpiecznika pompy paliwa, ale bezpiecznik był tylko na pompę - a różnie tu jest. Oczywiście trzeba dorobić usunięty bezpiecznik w tym wypadku.
    Masz schemat sterowania swojego silnika ?

    Później odłączyłem bo trudniej odpalał, pompa musiała dopompować i dłużej kręcił do odpalenia.
    Następna już mało bezpieczna wada, to jak skończy się gaz, lub przy przełączeniu z lpg na benzynę możesz mieć dziurę w mocy z powodu braku paliwa.
  • #10
    jonycostello
    Level 10  
    Te numery styków 30 i 87a to na przekaźniku, który mam kupić?
  • #11
    ociz
    Moderator of Cars
    Stara benzyna niszczy membranę. Termin przydatności do "spożycia" współczesnej benzyny to tylko około 3 miesiące.
  • Helpful post
    #12
    g107r
    Level 40  
    Tak, 85 i 86 to cewka przekaźnika do zasilenia, 30, 87 i 87a styki wykonawcze. Zwykły przekaźnik z takimi pięcioma nóżkami 12V 30/40A.
    W stanie niedziałania stykają się stale 30 z 87a, zasilony je rozłącza, zwierając 30 z 87.

    A i do niego konektory, lub gniazdo z gotowymi przewodami. Co dalej, to podpowiedzieć może miejsce jego wpięcia.
  • #13
    jonycostello
    Level 10  
    Jasne dzięki.

    Dodano po 21 [godziny] 45 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanko, kupiłem przekaźnik i do niego podstawę, z tym, że na stykach podstawy zasilania cewki przekaźnika 85 (biały) i 86 (czarny) zainstalowano diodę. Czy biegunowość jest istotna?