Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto 2 / 2002 rok i dziwna usterka

28 Wrz 2007 14:51 3684 15
  • Poziom 17  
    Witam Wszystkich.
    Mam prośbę o zasugerowanie jaka to usterka w aucie / sterownik wtrysku / cewka wys.nap?

    Żona pojechała wczoraj w trasę ot... 30 km. Dzwoni po 1/2 h do minie że auto nie jedzie ...znaczy rozpędza się max do 50 km/h na gazie do deski!
    Wsiadłem więc w inne auto i pojechałem.
    Okazało się że w trakcie jazdy auto nagle osłabło (przy wyprzedzaniu).
    Po odpaleniu okazuje się że pracuje na 2 cylindry. Po odpaleniu bez przewodu 1 cylindra na cewce ...to samo czyli nie chodzą cylindry 1 i 4.
    Do tego przewody za silnikiem zlapryskane olejem. Dodam że sam osobiscie w aucie wymieniłem ole, filtr, uszczelkę podklawiaturową i filtr powietrza. Po przejechaniu 100 km sprawdziłem stan motoru i nic nie ciekło! Po tym przestałem się gapić na silnik bo i po co? A tu taki numer. Auto podczepiłem na hol i zaciągnąłem do domu. W domu rozebrałem filtr powietrza i dobrałem się do cewki i przewodów. Nie stwierdziłem zadnej śniedzi ani brudu. Jedynie to zalane olejem przewody za motorem. Co padło? Centralka czy cewka? Jak to sprawdzić / określić?

    Proszę o jakąś pomoc w temacie.

    Pozdrawiam Was

    Jarosław
  • Poziom 14  
    Cewkę mozesz sprawdzic najprosciej zamieniając je miejscami , centralka jak ulega uszkodzeniu - zazwyczaj zaczyna sie od oznak szarpania , cęzkiego wchodzenia na obroty i faktycznie samochód przestaje palic na wszyskich cylindrach /zapal sie przy tym kontrolka awarii silnika/ Bardziej jednak bym sie martwił olejem w swiecach - na poczatek bym je wykrecił wymył w benzynie i dopiero zaczął sprawdzac na którym cylindrze nie przepala - mozesz miec przebicie na swiecy.Usterke centralki ustalisz tylko na examinerze lub innym przyrządzie diagnostycznym - choc z praktyki bardzo czesto komputer wykazuje uszkodzenie obwodu pierwotnego cewki a faktycznie uszkodzona jest centralka wtryskowa.
  • Poziom 24  
    jak przewody i swiece zalane ojenem to zalecalbym conajmniej podmienic przewdowy i swiece
  • Poziom 34  
    Sterownik silnika ma dwa kanały sterujące oddzielnie każdą z cewek podając do każdej z nich sygnał masy.
    Jeżeli zamiana cewek nie spowoduje zmiany , to trza sprawdzić czy do niepracującej cewki dochodzą impulsy masy. Np żarówką 5w jak nie mruga to sterownik silnika uszkodzony. bardzo częsta usterka w tych autkach.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale nikt nie pyta czy jedna cewka czy dwie a to dość istotne jeżeli chodzi o sprawdzenie
  • Poziom 33  
    Koledzy maja racje zamień miejscami cewki i jak będzie to samo czyli pracują te same cylindry szykuj kasę na komp. to choroba tych aut, ale nastaw się na najgorsze
  • Poziom 17  
    Witam ponownie.
    Na początku DZIĘKI ZA WSZELKIE PODPOWIEDZI I UWAGI.
    Dziś kolejna porcja grzebania w aucie. Całe szczęście że mam inne - sprawne auto bo byłoby nienajlepiej.

    Postanowiłem że skoro jestem w tym momencie (rozbiórka w silniku) to jeszcze raz zdejmę pokrywę klawiatury i sprawdzę bo po dokładnym oględnięciu stwierdziłem że olej poszedł spod uszczelki klawiaturowej!??
    (wymianę wykonałem osobiście i naprawdę b.dokładnie)
    Pokrywę zdjąłem, czyszczenie, odtłuszczanie, patent, skręcenie. Pokrywę mam z bani. Teraz kable z kostkami dochodzące do wtryskiwaczy oraz do cewek. Wszystkie oczyściłem (nie trzeba było), wytarłem i owinąłem specjalną taśmą do instalacji samochodowej. Złączki poprzyczepiałem do wtrysków oraz do cewek. Cewki przed tym też wyczyściłem i na wszelki wyp odtłusciłem. Zmierzyłem też opór na cewkach po wyjściach wysokiego napięcia i wyszło że wartość w obu jest ta sama. Dochodzę więc do tego że cewki są dobre. Wszystko spowrotem poskładane i podłączone... no to zdejmuję moduł zapłonowy. Po odkręceniu 2 śrub imbusowych i odpięciu 2 przyłączy moduł mam w rękach.

    Oglądam go i dochodzę do tego że KTOŚ WCZEŚNIEJ JUŻ DŁUBAŁ W MODULE!!! (poprzedni właściciel... ale nic nie powiedział)
    Moduł odkręcam od RADIATORA (4 śruby - torx) a na plastikowej obudowie widzę że ktoś porobił zgrzewki (dziurkowanie) na gorąco plastiku i łapał na klej. Otwieram moduł. Wcześniej jeszcze przed odkręceniem modułu widzę na nim jakiś na silikon złapany element. Okazuje się że to chyba jakiś rezystor który powinien być przylutowany do wystającego przewodu spod obudowy???!!! Po zdjęciu obudowy szukam przewodu i widzę że jest on połączony z drucikiem który z kolei styka się chyba z scalakiem (rząd scalaków) a wszystko w jakimś płynie gęstawym. Po dokładnej analizie stwierdzam że przewód jest oderwany od drucika. Analogicznie po drugiej stronie takowy drucik łączy scalaka ??? z masą przechodzącą na radiator. Z tej strony zaś drut ten łączył się z przewodem a ten z rezystorem ??? i przez niego z masą. Widać że uszkodzeniu uległ ten drucik.

    Pojutrze będę starał się to b.delikatmie polutować.
    Jak to zrobię to założę moduł do auta i sprawdzę czy coś się zmieni?!

    Co Wy na to?!

    Pozdrawiam

    Jaroslaw
  • Poziom 34  
    Wiadomo: te moduły ludzie naprawiają ( zobacz oferty na allegro) jedni czynią to bardziej profesjonalnie drudzy mniej.
  • Poziom 17  
    Po zdjęciu obudowy doszedłem do tego że ktos lutował do drucika odchodzącego od scalaka (chyba) - elementu powierzchniowego drugi drucik który wyprowadził na zewnątrz do masy??? Po prawej stronie to jest, widać takie w pionie poukładane elementy. Od nich wychodzą 3 druciki - 2 cienkie jak włos do płytki i ten grubszy też do płytki ale do masy. Po obu stronach są widoczne takie same elementy. W obu wychodza po 3 druciki. Zmierzyłem połączenie z masą tego nie grzebanego i jest OK. Ale sprawdziłem połaczenie tego lutowanego i TEŻ JEST???!!! O CO TU CHODZI? MOŻE KTOŚ Z WAS WIE?
    Nic. Połączyłem ten kabelek zewnętrzny tak aby była masa z zewnątrz i poskładałem moduł. Jak nie będzie działał dalej to go wywalam i kupuję nie grzebany sprawny. Ale po co to wyprowadzenie do masy na zewnątrz skoro jest połączenie z nasą. Chyba że chodzi o ten element przez który kabelek sztukowany idzie. Może to zamiennik czegoś co padło wewnątrz?!
    Kto wie?
    http://img228.imageshack.us/img228/489/obrazbl9.th.jpg
    (na rys jest strzałką zaznaczony czerwony drucik o który chodzi- dla orientacji)
    Pozdrawiam Wszystkich
    Punto 2 / 2002 rok i dziwna usterka
  • Poziom 17  
    ...podłączyłem sterownik z tym dziwacznym wyjściem na masę... :cry: TO SAMO... PALI NA 2 CYLINDRY. ODŁĄCZENIE AKUMULATORA NA 1 DZIEŃ TEŻ NIC NIE DAŁO... :cry: Czeka mnie zakup sterownika... heh
  • Serwisant
    Kolego folio mam proźbę możesz zrobić pare fotek tego modułu.
  • Poziom 17  
    Centralka jest po naprawie w firmie specjalizującej się w takich naprawach i teraz albo pójdzie ...auto zapali i przejdę procedurę ustawiania komputera albo nie zadziała i pozostanie zakup NOWEJ.
    Jak ja wstawie i odpale to dam znać. Dodam tylko że zadzwoniłem do serwisu FIATa z zapytaniem o centralkę. Oczywiscie można kupic. Cena od 1600 do 1700 zł.

    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Witam podłącze się do tematu bo mam akurat podobny problem w puncie 1.2
    uwalone sterowanie cewki na 1i4 cylinder czy ktoś może wie co tam pada może jakiś tranzystor :D proszę o wskazówki (na priwa) jutro spróbuje się z tym pobawić
  • Poziom 17  
    Ja mam już kłopot za sobą :-)
    Niestety bez pieniądzy się nie obeszło...
    Miałem pecha że ktoś grzebał w module i go w sumie spieprzył. Gdyby nie był grzebany to spore prawdopodobieństwo że dałoby się naprawić moją centralkę. Moja pojechała do firmy zajmującej sie naprawą i wróciła do testu. Niestety nie zadziałała. Oddałem i dostałem nową ...wstawiłem i auto poszło od kopa. Elegancko chodzi i oby juz nie było kłopotu z centralką... :-)

    Pozdrawiam