Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alphard Hannibal - Line Array

volfgangmusic 20 Kwi 2011 20:21 52702 231
  • #211 20 Kwi 2011 20:21
    hirogen
    Poziom 33  

    A przedtem miał (może ma jeszcze ) mackie fusion trochę się stoczył :)
    Cóż oglądnąłem sobie kiedyś to cudo mianowicie mniejsze paczki hm3x rozmyślałem nawet nad kupnem 8 sztuk bo na wiejskie festyny i dożynki nie potrzebuje super sprzętu jednak po przemyśleniu sprawy zrezygnowałem bo jak nie raz było pisane nie jest to nawet namiastka systemu liniowego. Ot podwieszane paczki i lepiej się wyjdzie kupując 2 dobre paczki 2x12" niż 4 małe Hannibale (a za 2,5-3tys za paczkę już coś można kupić zdecydowanie lepszego od alpierda) i nawet nie tyle chodzi o jakość dźwięku co o niezawodność.

  • #212 25 Maj 2011 23:26
    leeonP.H.U
    Poziom 19  

    Hej! Witam Was i znów odgrzewam kotleta otóż od września 2010r jestem dość szczęśliwym posiadaczem 24 szt nadstawek HM 3Xi 16 Basów 18SL1. Co do sprzętu to śmiało można powiedzieć że do najwyższej półki to mu brakuje ale coś za coś kosztuje naprawdę nie wiele jak na swoje możliwości. Od czasu kiedy zdecydowaliśmy się na zakup tego systemu minęło trochę czasu i zagraliśmy na nim kilka imprez, od małych firmówek gdzie stawiałem po 2 doły i cztery nadstawki na stronę co tworzyło bardzo estetyczny zestaw dający sobie radę z większością wykonawców po nagłośnienie dużych hal aż do plenerów. Ostatnio zagrałem na 4 basach i 12 nadstawkach na stronę całkiem spory plener gdzie gwiazdą była na pewno wszystkim znana grupa, najwięcej za to paczki dostały na 20 godzinnej imprezie techno na której również dały sobie radę. Reasumując: za te pieniądze a nawet dwa lub trzy krotnie większe na pewno nie znajdzie się nic lepszego. Jeżeli zasila się ten sprzęt odpowiednimi wzmacniaczami (u mnie Crown CE4000 na środki i Crown CE2000 na driver max po 6 paczek na kanał czyli 2,7 Ohm) i zastosuje się dobry procesor (u mnie DBX 260 lub DBX 480) to na pewno da się na tym zagrać. Wspomnę tylko że od momentu zakupu nie miałem żadnej awarii. W razie czego odsyłam do galerii na stronie bse-lublin.pl gdzie są fotki z opisanych tu imprez. Służę również pomocą jeżeli ktoś ma jakieś pytania.

  • #213 26 Maj 2011 09:24
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    Ani Crown CE, ani dbx 260to nie są dobre urządzenia.

  • #214 26 Maj 2011 09:55
    leeonP.H.U
    Poziom 19  

    ciasteczkowypotwor napisał:
    Ani Crown CE, ani dbx 260to nie są dobre urządzenia.


    Myślę że aby Ciebie zaskoczyć to spokojnie wystarczy :)

    Widzę że nasz moderator ma spore braki w wiedzy, ale to można nadrobić i proponuje mu wcześniej poczytać zanim się palnie głupotę na forum, bo to czytają ludzie i głupio jest nazywać się moderatorem a być ignorantem.
    Tak się składa że seria wzmacniaczy Crowni-a CE była dedykowana do serii kolumn JBL SRX czyli półki dość wysokiej, a poza tym jako wieloletni użytkownik tych wzmacniaczy mogę trochę więcej o nich powiedzieć.
    Kolejna sprawa to DBX 260 jest to najmniejszy z serii pro, mam jeszcze DBX480 i uważam że 260 są lepsze(zaraz pewnie usłyszę że 480 to też nic dobrego haha :)
    Grałem na różnych systemach bo w branży jestem od wielu lat i śmiało każdemu polecę ten procesor bo brzmieniowo, softowo i bezawaryjnością nie ustępuje czołówce. A jeżeli nie widzi się różnicy między Driverack-ami PA, PX i innymi zabawkami, a 260 czy 480 to zapraszam do lektury.

    Z poważaniem Grzegorz - praktyk a nie teoretyk

  • #215 26 Maj 2011 20:55
    ___Adriano___
    Poziom 13  

    Założę się, że ciasteczkowypotwor ma o tym większe pojęcie i wie co mówi :)
    Przede wszystkim nie jest teoretykiem, a ludzi, którzy mają więcej praktyki od niego można na palcach policzyć ilu jest na tym forum. :) Aż śmiać mi się chce...
    a CE, że były do SRX dedykowane to nic, XTI też są no i to ma świadczyć o ich cudowności? Bo tak nie jest.

  • #216 27 Maj 2011 01:20
    leeonP.H.U
    Poziom 19  

    ___Adriano___ napisał:
    Założę się, że ciasteczkowypotwor ma o tym większe pojęcie i wie co mówi :)
    Przede wszystkim nie jest teoretykiem, a ludzi, którzy mają więcej praktyki od niego można na palcach policzyć ilu jest na tym forum. :) Aż śmiać mi się chce...
    a CE, że były do SRX dedykowane to nic, XTI też są no i to ma świadczyć o ich cudowności? Bo tak nie jest.


    Może załóż fan-club, a jak już coś piszesz to niech to coś przynajmniej wnosi do wątku. Poza tym pewnie nigdy w życiu na żywo nie widziałeś wzmacniacza CE4000 a tym bardziej nie słyszałeś jak gra. Ja nie mam zamiaru nikogo przekonywać do tego sprzętu, jak Cię stać to możesz kupić sobie Camco lub Labgruppen, ja pracuje na tych wzmacniaczach i jestem z nich zadowolony mam jeszcze u siebie 8 sztuk BSS EPC 780 (pewnie Tobie to nic nie powie) ale używam ich rzadziej z uwagi na sporą wagę. Chętnie bym wymienił się z Tobą uwagami o sprzęcie ale tylko praktycznymi bo o teorii to wszyscy mogą opowiadać aż do znudzenia. Chętnie podyskutował bym też o sprzęcie jaki posiadasz i z przyjemnością obejrzałbym zdjęcia z imprez które nagłośniłeś. Zacznijmy mówić o tym co wiemy i robimy a nie krytykujmy tego co ktoś ma do powiedzenia. Za moimi słowami stoją dziesiątki imprez które obsłużyliśmy i również dziesiątki zadowolonych klientów, pracowaliśmy z większością polskich artystów, głównie w klubach, ale plenery również obsługujemy i mieliśmy styczność z wieloma realizatorami nawet tymi bardzo wybrednymi ale żaden z nich nigdy nie powiedział złego słowa o ampingu ani o procesorach. Paczki Alphard-a dają dużo do życzenia, ale jak ktoś potrafi i wie co chce osiągnąć to sobie i na nich poradzi.

    I jeszcze dla tych co nie bardzo wiedzą o czym piszą link do strony gdzie mogą znaleźć trochę informacji: http://www.stagefield.pl/Crown-ce-4000-p-582.html?osCsid=b0fe6beb3b83fe6a6e1dcafea6edcde8

  • #217 27 Maj 2011 06:40
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    leeonP.H.U, widzę, ze dumę uraziłem strasznie. Tak, dla mnie CE nie są dobrymi końcówkami, są przeciętne, w dodatku konstrukcja dosyć słaba. Dobry Crown to macrotech, oraz jeszcze parę serii. To, ze CE był do czegoś dedykowany to akurat dla mnie nie ma żadnego znaczenia. Hmm, wiesz, wiem co to za końcówka BSS EPC780 Jak dla mnie końcówka lepsza od Macrotecha. Procesory głośnikowe DBXa, niezależnie od serii, jak dla mnie reprezentują tę samą półkę. Brzmieniem i ceną nie powalają, za te cenę wolałbym Xilice. Z uwagi na to iż jest to publiczne forum, musisz się Kolego liczyć również z krytyka, nie tylko z pochwałami. Zaproszenie do lektury? Jakiej, instrukcji obsługi driveracka?

  • #218 27 Maj 2011 09:19
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Panowie, JBL poleca Crowna, ponieważ to jeden koncern - Harman. To samo zresztą DBX, AKG, Lexicon i kilka innych (również Harman). Nie oznacza to jednak, że te wzmacniacze, czy procesory są najlepsze. Czy JBL jest jakimś wyznacznikiem? Dla większości ludzi nie gra kolumna, ale logo jakie na niej widnieje, ze wzmacniaczami jest podobnie. Nie powinniśmy się tym kierować.

  • #219 27 Maj 2011 09:44
    leeonP.H.U
    Poziom 19  

    Ciasteczkowypotwor, nie mam nic przeciwko krytyce ale konstruktywnej bo napisać ze coś jest złe bo tak mi się wydaje to nie jest krytyka tylko oznaka braku wiadomości tym bardziej na forum technicznym. Tego typu wypowiedzi spodziewał bym się raczej od dyletanta, w sprawie dyskusji na temat: "Czy do moich paczek po 700 zł za sztukę mających 1000W lepiej zastosować wzmacniacz Holly... czy może Stage...."
    Co się tyczy DBX to akurat inna kwestia bo mam na co dzień do czynienia z Xilic-ą a mimo wszystko ostatnio kupiłem kolejną 260-ę, z prostego powodu: da się ją obsłużyć bez kompa co przy Xilice jest piekielnie skomplikowane.
    Kolejna sprawa: BSS 780 to naprawdę zawodowy sprzęt i gramy na nich czasem duże sztuki zasilając nimi basy wcześniej używałem ich do pędzenia całego systemu ale po zakupie Crown-ów (CE4000 które miały służyć do monitorów) i przetestowaniu ich na frontach zostały już w rackach frontowych - bez jakiejkolwiek utraty jakości. Nie wypowiadam się na temat ich konstrukcji ale jeżeli chodzi o bezawaryjność, i walory użytkowe to jako posiadacz kilku sztuk mam prawo napisać że są to dobre wzmacniacze. Powiem nawet że jeżeli miał by ktoś jeszcze kilka do sprzedania w dobrym stanie bez zastanowienia bym kupił, a nie reprezentuje domu kultury czy innej państwowej instytucji tylko wydaję swoje pieniądze i nie zależy mi na tym żeby wyrzucić je w błoto.
    Pozdrawiam Grzesiek www.bse-lublin.pl

    Dodano po 22 [minuty]:

    Artur k. napisał:
    Panowie, JBL poleca Crowna, ponieważ to jeden koncern - Harman. To samo zresztą DBX, AKG, Lexicon i kilka innych (również Harman). Nie oznacza to jednak, że te wzmacniacze, czy procesory są najlepsze. Czy JBL jest jakimś wyznacznikiem? Dla większości ludzi nie gra kolumna, ale logo jakie na niej widnieje, ze wzmacniaczami jest podobnie. Nie powinniśmy się tym kierować.


    Dla mnie JBL to żaden wyznacznik, ale na pewno licząca się w branży firma która poza nisko budżetowymi i słabej jakości produktami zrobiła kilka naprawdę udanych i uznanych konstrukcji min. serię SR, nigdy nie mówiłem że coś jest najlepsze, a to że nie patrzę co gra ale jak gra to dobrym przykładem jest mój Alphard większość nie słyszała a krytykuje, ja najpierw pojechałem, posłuchałem wypożyczyłem i zagrałem na tym sztukę i dopiero później kupiłem. Daleki jestem od stawiania pomników JBL-owi czy Crown-owi ale jeżeli czegoś używam i jestem zadowolony to po prostu o tym piszę, bo forum chyba temu ma służyć aby wymieniać się wiedzą i doświadczeniem.
    Pozdrawiam kolegów

  • #220 27 Maj 2011 10:22
    Artur k.
    Admin grupy audio

    Ja nie słuchałem LA Alpharda, ale słuchałem wielu głośników tej firmy. Większość niestety pozostawia wiele do życzenia, choć przyznam, że są produkty godne uwagi (tyle że tu znów wykonanie niechlujne). Wzmacniacze tez rewelacyjnie nie są. Całokształt twórczości tej firmy pozwala na jej ocenę w taki, a nie inny sposób.
    Nie ma co ukrywać - Alphard szczytem możliwości nie jest, dlatego ludzie trochę krzywym okiem patrzą na kolumny z tym logiem.

    JBL wyrobił sobie markę przez lata i dlatego teraz mogą sobie pozwolić na fuszerkę - i tak u większości panuje przekonanie JBL, to JBL i coś w tym jest. Alphard zaczął jak zaczął i ciężko im będzie zdobyć zaufanie nawet jeśli wypuszczą naprawdę dobry produkt.
    Kolejna sprawa, to psychologia - wielu chwali sobie Altusy, bo nic innego, lepszego nie słyszeli. Podobnie 15-letnie PolAudio, 15 lat temu to były dobre kolumny jak na nasze możliwości - dziś jest mnóstwo lepszych, ale PolAudio, to PolAudio i choćby uszy więdły, to i tak nikt nie pogardzi :)
    Poza tym - powieś 30 przyzwoitej jakości kolumn w bananie, dołóż do tego doły i nie ma siły - musi zagrać... :)

  • #221 27 Maj 2011 17:34
    Greg1702
    Poziom 20  

    Też nie słuchałem tego systemu, ale miałem okazję przetestować jego inne produkty. Co do ceny wypadają znakomicie. Byłem kiedyś na koncercie a tam był zainstalowany system MICa. Goście którzy to obsługiwali chyba kompletnie stracili słuch. Jak można taki sprzęt wysterować tak, że perkusja dosłownie chrypiała. Zamiast lekkiej dominacji głosu wokalisty to była jedna wielka dominacja instrumentów. Ciekaw jestem jak gra ten system w optymalnym dla niego ustawieniu.

  • #222 27 Maj 2011 21:45
    ___Adriano___
    Poziom 13  

    leeonP.H.U napisał:

    Może załóż fan-club, a jak już coś piszesz to niech to coś przynajmniej wnosi do wątku. Poza tym pewnie nigdy w życiu na żywo nie widziałeś wzmacniacza CE4000 a tym bardziej nie słyszałeś jak gra. Ja nie mam zamiaru nikogo przekonywać do tego sprzętu, jak Cię stać to możesz kupić sobie Camco lub Labgruppen, ja pracuje na tych wzmacniaczach i jestem z nich zadowolony mam jeszcze u siebie 8 sztuk BSS EPC 780 (pewnie Tobie to nic nie powie) ale używam ich rzadziej z uwagi na sporą wagę. Chętnie bym wymienił się z Tobą uwagami o sprzęcie ale tylko praktycznymi bo o teorii to wszyscy mogą opowiadać aż do znudzenia. Chętnie podyskutował bym też o sprzęcie jaki posiadasz i z przyjemnością obejrzałbym zdjęcia z imprez które nagłośniłeś. Zacznijmy mówić o tym co wiemy i robimy a nie krytykujmy tego co ktoś ma do powiedzenia. Za moimi słowami stoją dziesiątki imprez które obsłużyliśmy i również dziesiątki zadowolonych klientów, pracowaliśmy z większością polskich artystów, głównie w klubach, ale plenery również obsługujemy i mieliśmy styczność z wieloma realizatorami nawet tymi bardzo wybrednymi ale żaden z nich nigdy nie powiedział złego słowa o ampingu ani o procesorach. Paczki Alphard-a dają dużo do życzenia, ale jak ktoś potrafi i wie co chce osiągnąć to sobie i na nich poradzi.

    I jeszcze dla tych co nie bardzo wiedzą o czym piszą link do strony gdzie mogą znaleźć trochę informacji: http://www.stagefield.pl/Crown-ce-4000-p-582.html?osCsid=b0fe6beb3b83fe6a6e1dcafea6edcde8

    CE4000 osobiście nie słyszałem, ale modele 2000 i 1000 widziałem, słyszałem i widziałem człowieka który to naprawiał, a co mówił to już zostawię dla siebie.
    BSS to już zupełnie inna bajka i o dziwo wiem co to jest.
    A jaki sprzęt posiadam? A od kiedy posiadanie sprzętu wyznacza ilość wiedzy ?
    Mam czym nagłaśniać, oświetlać, sceny, a i system wyrównany liniowo też się znajdzie, więc o mnie się nie martw.
    Co do Alpharda, słyszałem system i nie powalił mnie, może źle wystrojony był. Jeśli człowiek coś potrafi to i owszem na Alphardzie też zagra, ale i tak będzie czegoś brakować.
    Pozdrawiam

  • #223 27 Maj 2011 22:03
    ___Adriano___
    Poziom 13  

    Tylko zależy ile brakuje do tego ideału, który każdy może mieć inny, ale jednak zazwyczaj podobny.

  • #224 27 Maj 2011 22:38
    Greg1702
    Poziom 20  

    Co prawda niewiele będzie brakować ale tego się nigdy nie osiągnie.

  • #225 27 Maj 2011 23:18
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    leeonP.H.U, nie wiem o jaką niewiedzę Koledze chodzi, bo akurat używam serii CE jak i procesorów DBXa. To ze trzeba użyczyć,czy nie trzeba komputera to nie jest wyznacznik jakości.

  • #226 27 Maj 2011 23:45
    leeonP.H.U
    Poziom 19  

    ciasteczkowypotwor napisał:
    leeonP.H.U, nie wiem o jaką niewiedzę Koledze chodzi, bo akurat używam serii CE jak i procesorów DBXa. To ze trzeba użyczyć,czy nie trzeba komputera to nie jest wyznacznik jakości.


    No właśnie dla mnie jest to też wyznacznikiem bo jeżeli pojadę na imprezę i nie zabiorę ze sobą komputera?
    Opiszę przypadek autentyczny: koledze który ma Xilice uszkodził się kabelek USB na sztuce w klubie, przyjechała kapela która chciała sterować bas z osobnego wejścia i próba przeciągnęła się o 2h z powodu poszukiwań owego zwykłego kabla za 20zł, bo z poziomu klawiszologicznego i tego malutkiego wyświetlacza trzeba by było być chyba twórcą softu znajdującego się w środku żeby zrobić to co chcemy, nie mogłem w to uwierzyć i samemu spróbowałem zrobić to samo na spokojnie w magazynie i po kilkunastu minutach klikania poddałem się.
    Kolejny przykład na to że łatwość obsługi jest wyznacznikiem: dlaczego Yamaha DM1000 czy 2000 nie stała się owego czasu popularnym narzędziem pracy, choć brzmieniowo były naprawdę świetne. Otóż wydaje mi się że powodem małej popularności tych konsolet na sztukach Live był ich skomplikowany interfejs, który został poprawiny w 01V96 która do tej pory na małych sztukach jest chętnie widziana.
    Pozdrawiam

  • #227 28 Maj 2011 05:51
    Granat :)
    Poziom 34  

    Nie ma co się sprzeczać - niektórzy po prostu mają niskie wymagania odnośnie dobrego dźwięku.
    Niektórym moim znajomym podoba się taki buczący bas, kiedy nie sposób odróżnić uderzenia stopy od dźwięku z gitary basowej, bo jedno nakłada się na drugie i dźwięk jest ciągły. Ale przecież jak tego basu jest dużo i jaki mocny :D

  • #228 28 Maj 2011 06:40
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    Ale dm ma ten sam interfejs co 01.

    Dla mnie sterowanie z klawiatury nie jest problemem, a kapela mogła przysłać tak zwany rider i ściśle określić co chcą, a firma przygotować się wcześniej.

  • #229 09 Cze 2011 00:03
    520619
    Użytkownik usunął konto  
  • #230 09 Cze 2011 16:48
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    RadimNs wiem, ze Kolega ma alpharda. Musze koledze powiedzieć, że słyszałem ten system, parę razy, czasem z dobrym realizatorem, no ale co jak co gra on słabo. Rewelacji nie ma i nie będzie. Co do D&B Q, to system gra zdecydowanie lepiej, porównania nie ma, to trochę tak jak porównanie głośników komputerowych do adamów a7, chyba ze Kolega porównywał do Q pędzonego ADSami bo jest taki w Polsce. Sztuką jest postawić tak sprzęt aby brzmiał dobrze. Ukręcenie kapeli to sprawa realizatora, ale na niektórych systemach nie brzmi dobrze nawet playback. No i to dumne Line Array, ciekawe gdzie, chyba jak wisi na linie.

    Co jak co Hannibal, jest tanim systemem, brzmi dobrze jak na swoją cenę, jest to taka średnia niska półka, bo bywają gorsze systemy. Kiedyś może i zrobią do niego jakieś sensowne presety, aby jakoś to mogło zagrać.

    Każdy chwali to co ma, to normalne, ja nie chwalę bo nic nie mam :)

  • #231 09 Cze 2011 20:04
    Greg1702
    Poziom 20  

    Miałem okazję posluchać systemu Mica. Niby to najwyższa półka oraz jakość ale to co z niego usłyszałem to wielki jazgot, trzeszczące brzmienie itp. Realizatorzy kompletnie nie umieli ustawić sprzętu zeby grał super jakościowo i dobrze. Szkoda tylko, że nie usłyszałem go w rękach prawdziwych akustyków takich jak mówi Dj-MatyAS. Jedno wiem na pewno, że gdy akustyk gdy słyszy słowa "ALPHARD" lub "HANNIBAL" mówi, że to porażka. Porażką nazywam akustyka przez nieumiejętne wysterowanie i ustawienie sprzętu dla optymalnego dźwięku.

  • #232 13 Cze 2011 23:25
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda

    leeonP.H.U napisał:
    dlaczego Yamaha DM1000 czy 2000 nie stała się owego czasu popularnym narzędziem pracy, choć brzmieniowo były naprawdę świetne. Otóż wydaje mi się że powodem małej popularności tych konsolet na sztukach Live był ich skomplikowany interfejs, który został poprawiny w 01V96 która do tej pory na małych sztukach jest chętnie widziana.


    DM to konsolety produkcyjne! telewizja robi na nich dźwięk (także w programach o najwyższej oglądalności i to nie z trzech mikrofonów, bo konsolety pracują w kaskadzie) opery, teatry. I są to bardzo popularne konsolety.

    W 01v96 poprawiono cenę, stąd jej popularność na małych sztukach. Swoją droga to bardzo sprytna konsoleta, dosyć uniwersalna, także dla małych zespołów.

  Szukaj w 5mln produktów