Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z alternatorem

20 Lis 2003 21:25 4316 12
  • Poziom 12  
    Niedawno skończyły mi się szczotki w alternatorze. Wymieniłem je razem z regulatorem (całość). Okazało się że na pierścieniach są dosyć głębokie wytarcia. Przetoczyłem je, założyłem nowe łożyska, Zamontowałem do samochodu i tu zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Po odpaleniu napięcie rośnie najpierw b. wolno (działa dogrzewanie świecami żarowymi), potem gdy wyłączą się świece napięcie rośnie do ok 13V a następnie spada tzn. brak lub znikomo małe ładowanie. Po wyjęciu i przeczyszczeniu szczotek papierem ściernym wszystko jest ok (tzn U=14,2V) aż do wystygnięcia silnika. Po odpaleniu po nocy wszystko od nowa. :evil: Zastanawiam się czy przyczyną tego nie są troche cienkie pierscienie - po przetoczeniu zostało ok 30% nominału, ale jesli po wyczyszczeniu chodzi... Jesli ktoś z was wie gdzie może być przyczyna proszę o pomoc. Alternator to BOSCH 25/55A (vw)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    w vw polo 1.4D lampka nie swieci ani nie zazy od srodka wszystko wyglada ok gdyby nie brak pradu
  • Poziom 20  
    Sprawdż rezystancje uzwojenia wirnika (3-4ohm).
    A co do pierscienia to nie wiem po co ta zabawa, przecież nowy pierścien nie przekracza 15 zł.Nie lepiej założyć odrazu nowy; i dłużej na szczotkach pochodzi.
  • Poziom 12  
    Rezystancja uzwojenia ~3omy. Pierscieni nie zmienialem bo myslalem ze po przetoczeniu bedzie dobrze, a niezbyt ciekawie zapowiadalo sie ich zdjecie dlatego przetoczylem. Niestety wyglada na to, ze rozbiorka jest nieunikniona. Pierscienie sa zalane czyms w rodzaju zywicy razem z przewodami tak wiec trudno bedzie je zdjac bez pozniejszego sztukaowania przewodow :( Postaram sie rozebrac alternator jutro jesli uda mi sie gdzies zdobyc pierscienie. Dam znac co z tego wszystkiego wyszlo. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Gdybyś przymierzał sie do zdjęcia pierscienia , to podpowiem Ci , że robi sie to ściągaczem.(dosyć łatwo schodzi) Tylko wcześniej odlutuj dwa przewody delikatnie odginając je na bok.No i co ważne - Dobra lutownica grzałkowa .
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Wymienilem pierscienie :) w sumie okazalo sie to latwiejsze niz przypuszczalem. Po wymianie napiecie na akumulatorze pod pelnym obciazeniem (swiatla, dmuchawa, p. mgielne, radio) wynosi 14,24V. Mam nadzieje ze juz tak zostanie. Dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Ja naszczęscie nie mam takich problemów, mam alternator bezszczotkowy :) 700W i ma chyba 14 lat. Nie zablądałem do niego ani razu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    elektrit napisał:
    Jeżeli to chodzi o ciągnik rolniczy Władymiriec lub koparko \ładowarkę Białoruś to tam faktycznie jest alternator bezszczotkowy.Ale tylko i wyłacznie tam.


    No zgadza się. Zastanawiam się tylko dlaczego takich alternatorów nie stosuje się w samochodach.