Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Vento 2.0 GT silnik 2E 1992

Marcinspike 01 Oct 2007 21:01 4095 8
  • #1
    Marcinspike
    Level 11  
    Mam pytanie, przez długi czas walczyłem z obrotami w moim venciaku,
    po dogłębnych oględzinach stwierdziłem że walnął przepływomierz (przetarciu uległ potencjometr) po wymianie przepływki na inną sprawną
    obroty nie spadły wręcz odwrotnie zaczęły się wkręcać nawet do 3000 obr.

    Jedno co mnie zdziwiło to, to że po odłączeniu silniczka krokowego silnik
    obroty trzyma pomiędzy 900 a 1100 obr. przed wymianą przepływki podczas odłączenia krokowca silnik skakał 100 - 900 i po pewnym czasie gasł.

    Teraz nasuwa się pytanie co ma winę, i czy to jest normalne że walnięty krokowiec może tak wywalać obroty?
  • #2
    kwok
    Level 39  
    na przpustnicy powinna być mosiężna śrubka
    służy do ustawiania wolnych obrotów Sprubuj nią podregulować ale pamiętaj ile obrotów przekręciłeś bo ona jest ustawiona fabrycznie tyle że może ktoś wcześniej kręcił bo przepływka padała i teraz masz taki efekt
    może być padnięty czujnik temp
  • #3
    Doktorr
    Level 35  
    Jaki system wtrysku jest zamontowany w twoim silniku.Teoretycznie powinien być Digifant (to tam niema silnika krokowego tylko zawór dodatkowego powietrza). Teoretycznie winę za taki stan rzeczy może ponosić czujnik temperatury silnika lub fałszywe powietrze.
  • #4
    cardiag
    Level 30  
    tak, tam występuje zawór dodatkowego powietrza biegu jałowego.
    niekiedy on też może być przyczyną. sugeruje sprawdzić też przepustnice, czy wcześniej jakiś magik nie grzebał np. przy tps.
  • #5
    Marcinspike
    Level 11  
    Tak, byłem dzisiaj u mechaniora, sprawdzili wszystko podłączając pod kompa, okazało się że faktycznie stara przepływka była padnięta ale nowa działa ok.

    Moje pytanie jest takie, czy uszkodzony krokowiec powoduje zwiększenie obrotów.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    kss213
    Level 20  
    widze że nie tylko ja mam problem z tym silnikiem
    u mnie akurat toledo z silnikiem 2E Digifant.
    Obroty zaczeły być wysokie po strzale lpg (nie pierwszy i nie ostatni)
    no i wyglada to nastepująco:
    zadziałalo zabezpieczenie przeciwwybuchowe założyłem wszystko jak trzeba no i po odpaleniu wszedl na 2tys obrotów i trzyma sie.
    Najpierw odłączyłem zasilanie zaworu stabilizacji biegu jałowego ( niektórzy mówia ze to jest krokowy silniczek, a w tym silniku jest tylko zawór)
    obroty spadły jednak troszkę nierówno pracował.
    Podejrzenie padło na przepływomierz bo jednak coś mogło się dostać mu przy tym strzale.
    Podłączyłem zasilanie zaworu biegu jałowego nastąpiła natychmiastowy wzrost obrotów do 2 tys. Odłączyłem wtyczkę od przepływomierza i obroty ładnie sie wyrównały do ok 850 i o dziwo silniczek baaardzo równo zaczął pracować. Całe to odłączenia i przyłaczenia złączek robione były przy pracy na LPG.
    czy uważacie ze tu padł przpływomierz?? no i czy jazda z odłączonym przepływomierzem przy LPG przyniesie cos niedobrego np wzrost zuzycia paliwa??

    Przy odłączonym przeplywomierzy przejechałem sie tez na benzynce i trochę szarpał ale na mocy nic nie straciła stał sie troche bardziej "nerwowy" na szybkie ruchy pedału gazu.

    Przy postoju samochodu dłuższym niz 4 h odpalam zawsze na benzynie, czy odłączony przepływomierz będzie miał na to wpływ?

    a jeśli spotkałeś taką usterkę i sobie poradziłeś to pomóż drogi kolego wyjść z opresji.
  • #8
    kss213
    Level 20  
    no i dzisiaj sie wyjasniło prawdopodobnie przy strzale przeskoczyła spreżyna przy potencjometrze przepustnicy.
    Wystarczylo rozebrac zaznaczyc pierwotne ustawienie i przestawic o kilka zabkow obroty trzymaja sie stabilnie nie szarpie nie ma utraty mocy po tym zabiegu,
    za pare dni napisze czy jakies zonki nie wyskoczyly po tej operacji ale sam nadzieje ze bedzie wszystko ok
  • #9
    Latający_Holender
    Level 1  
    Czytam wszystkie posty związane z przepływką silnika 2E. Ja mam Passata B3 2.0 ale podobno taki sam przepływomierz jest w B4 (028020213B) podobno pasuje też 0280202160?
    Po strzale roznitowałem i zreanimowałem go, wyprostowałem oś, wszystko ładnie chodzi, a obroty mimo to huśtają się od 800 do 3000. Na benzynie szarpie. Czy są w sprzedaży jakieś tańsze zamienniki? Używkę ciężko zdobyć. U mnie po numerze jest literka B, czy mogę założyć z literką C?