Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Vento 2.0 GT silnik 2E 1992

Marcinspike 01 Paź 2007 21:01 3687 8
  • #1 01 Paź 2007 21:01
    Marcinspike
    Poziom 11  

    Mam pytanie, przez długi czas walczyłem z obrotami w moim venciaku,
    po dogłębnych oględzinach stwierdziłem że walnął przepływomierz (przetarciu uległ potencjometr) po wymianie przepływki na inną sprawną
    obroty nie spadły wręcz odwrotnie zaczęły się wkręcać nawet do 3000 obr.

    Jedno co mnie zdziwiło to, to że po odłączeniu silniczka krokowego silnik
    obroty trzyma pomiędzy 900 a 1100 obr. przed wymianą przepływki podczas odłączenia krokowca silnik skakał 100 - 900 i po pewnym czasie gasł.

    Teraz nasuwa się pytanie co ma winę, i czy to jest normalne że walnięty krokowiec może tak wywalać obroty?

  • #2 01 Paź 2007 22:12
    kwok
    Poziom 38  

    na przpustnicy powinna być mosiężna śrubka
    służy do ustawiania wolnych obrotów Sprubuj nią podregulować ale pamiętaj ile obrotów przekręciłeś bo ona jest ustawiona fabrycznie tyle że może ktoś wcześniej kręcił bo przepływka padała i teraz masz taki efekt
    może być padnięty czujnik temp

  • #3 01 Paź 2007 22:50
    Doktorr
    Poziom 33  

    Jaki system wtrysku jest zamontowany w twoim silniku.Teoretycznie powinien być Digifant (to tam niema silnika krokowego tylko zawór dodatkowego powietrza). Teoretycznie winę za taki stan rzeczy może ponosić czujnik temperatury silnika lub fałszywe powietrze.

  • #4 01 Paź 2007 23:41
    cardiag
    Poziom 30  

    tak, tam występuje zawór dodatkowego powietrza biegu jałowego.
    niekiedy on też może być przyczyną. sugeruje sprawdzić też przepustnice, czy wcześniej jakiś magik nie grzebał np. przy tps.

  • #5 02 Paź 2007 18:05
    Marcinspike
    Poziom 11  

    Tak, byłem dzisiaj u mechaniora, sprawdzili wszystko podłączając pod kompa, okazało się że faktycznie stara przepływka była padnięta ale nowa działa ok.

    Moje pytanie jest takie, czy uszkodzony krokowiec powoduje zwiększenie obrotów.

  • #6 02 Paź 2007 18:18
    Usunięty
  • #7 26 Paź 2007 22:09
    kss213
    Poziom 19  

    widze że nie tylko ja mam problem z tym silnikiem
    u mnie akurat toledo z silnikiem 2E Digifant.
    Obroty zaczeły być wysokie po strzale lpg (nie pierwszy i nie ostatni)
    no i wyglada to nastepująco:
    zadziałalo zabezpieczenie przeciwwybuchowe założyłem wszystko jak trzeba no i po odpaleniu wszedl na 2tys obrotów i trzyma sie.
    Najpierw odłączyłem zasilanie zaworu stabilizacji biegu jałowego ( niektórzy mówia ze to jest krokowy silniczek, a w tym silniku jest tylko zawór)
    obroty spadły jednak troszkę nierówno pracował.
    Podejrzenie padło na przepływomierz bo jednak coś mogło się dostać mu przy tym strzale.
    Podłączyłem zasilanie zaworu biegu jałowego nastąpiła natychmiastowy wzrost obrotów do 2 tys. Odłączyłem wtyczkę od przepływomierza i obroty ładnie sie wyrównały do ok 850 i o dziwo silniczek baaardzo równo zaczął pracować. Całe to odłączenia i przyłaczenia złączek robione były przy pracy na LPG.
    czy uważacie ze tu padł przpływomierz?? no i czy jazda z odłączonym przepływomierzem przy LPG przyniesie cos niedobrego np wzrost zuzycia paliwa??

    Przy odłączonym przeplywomierzy przejechałem sie tez na benzynce i trochę szarpał ale na mocy nic nie straciła stał sie troche bardziej "nerwowy" na szybkie ruchy pedału gazu.

    Przy postoju samochodu dłuższym niz 4 h odpalam zawsze na benzynie, czy odłączony przepływomierz będzie miał na to wpływ?

    a jeśli spotkałeś taką usterkę i sobie poradziłeś to pomóż drogi kolego wyjść z opresji.

  • #8 27 Paź 2007 12:03
    kss213
    Poziom 19  

    no i dzisiaj sie wyjasniło prawdopodobnie przy strzale przeskoczyła spreżyna przy potencjometrze przepustnicy.
    Wystarczylo rozebrac zaznaczyc pierwotne ustawienie i przestawic o kilka zabkow obroty trzymaja sie stabilnie nie szarpie nie ma utraty mocy po tym zabiegu,
    za pare dni napisze czy jakies zonki nie wyskoczyly po tej operacji ale sam nadzieje ze bedzie wszystko ok

  • #9 29 Lis 2008 23:25
    Latający_Holender
    Poziom 1  

    Czytam wszystkie posty związane z przepływką silnika 2E. Ja mam Passata B3 2.0 ale podobno taki sam przepływomierz jest w B4 (028020213B) podobno pasuje też 0280202160?
    Po strzale roznitowałem i zreanimowałem go, wyprostowałem oś, wszystko ładnie chodzi, a obroty mimo to huśtają się od 800 do 3000. Na benzynie szarpie. Czy są w sprzedaży jakieś tańsze zamienniki? Używkę ciężko zdobyć. U mnie po numerze jest literka B, czy mogę założyć z literką C?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME