Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Falowanie wolnych obrotów - Renault Megane 1,6 97r.

Red_Jack 01 Oct 2007 23:44 14927 11
  • #1
    Red_Jack
    Level 13  
    Witam serdecznie.
    Z falowaniem wolnych obrotów walczę już od jakiegoś czasu, ale bez większych efektów. Zbieram więc informacje i rady.
    Problem pojawia się gdy silnik się rozgrzeje. Obroty zaczynają falować w przedziale ok.700-200 kiedy jadąc puszczam auto na "luz". Po zatrzymaniu obroty uspokajają się i trzymają ok 500. Bywa też że po puszczeniu na luz trzyma ok 700 i nie faluje. To też mnie trochę dziwi, bo te silniki na wolnych obrotach powinny mieć ok 800 obrotów, a 500 to trochę za mało. Kiedy odpalam zimny silnik nie ma najmniejszego problemu. Zaskakuje "na dotyk" i wchodzi na ok 1100 obrotów i nie faluje.
    W ostatnim czasie:
    - wymieniłem przepustnicę wraz z silniczkiem krokowym i czujnikiem położenia
    - wymieniłem świece i cewki zapłonowe
    - ustawiłem zawory
    Była poprawa w pracy silnika. Silnik jest przez cały czas bez względu na temperaturę bardzo zrywny i ma przyspieszenie. Tylko te nieszczęsne wolne obroty.
    Główkuję że może to wina czujnika który odpowiada za podwyższone obroty kiedy koła auta się kręcą. Co to jest za czujnik?
    Proszę o pomoc.
    Red_Jack
  • #2
    btomi
    Level 15  
    A jagies kody bledow sa??
    Co z kontrolka check
  • #3
    mirekel
    Level 18  
    wymień przewody W.N. wysokiego napięcia
  • #4
    Lomax26
    Level 11  
    Witam.
    Jeśli chodzi o falujące wolne obroty to radził bym sprawdzić sondę Lambda.Jest to częsty przypadek w wielu modelach samochodów.
  • #5
    Red_Jack
    Level 13  
    Witam ponownie.
    Kontrolka "check" się nie świeci. A po podłączeniu do kompa żadnych błędów nie wykazało.
    Pozdrawiam
  • #6
    Lomax26
    Level 11  
    Witam ponownie.
    Czy kolega sprawdzał sondę Lambda?
    Pytam bo miałem taki przypadek gdzie komputer nie wykrył usterki ,kontrolka też się nie zapaliła "check" a sonda szwankowała.
    Mimo tego postanowiłem dla pewnośći podmienić na inną i poskutkowało.Teraz jest ok.:)
  • #7
    chudy1986_
    Level 10  
    Witam :)

    Mam podobny problem w Megane 1.4 8V 75 KM benzyna + LPG BRC mianowicie falowanie obrotów przy rozgrzanym silniku.

    Problemów z odpalaniem nie mam. Na zimnym silniku obroty są prawie równe, chociaż czasem przy jeździe i wrzuceniu na luz trzymają się ok 1200-1400 przez kilka sekund po czym spadają do ok 1000. Ale na gorącym przy takiej samej sytuacji często spadają do 500 i migają czerwone kontrolki (gdy obroty spadną nisko) od temp i oleju (jakby silnik zgasł). Na LPG jest dużo gorzej bo obroty trzymają się przy 500!! Przy większym obciążeniu elektrycznym (ogrzewanie tylnej szyby, światła i wentylatory na 4 włączone) obroty falują bardziej co wskazuje, że to chyba usterka elektryczna.

    Sonda wymieniona pół roku temu na oryginalną Bosh, świece też pół roku temu zmieniałem no i uszczelkę pod głowicą wymieniałem + pozostałe uszczelki silnika.
    Mechanik mi to sprawdzał i powiedział, że silnik krokowy działa poprawnie ale na 100% pewny nie jest i stwierdził, że to raczej elektryczna usterka. Dzisiaj sprawdzę jakie napięcie ładowania daje alternator. Mogą to być przewody wysokiego napięcia ale da się to sprawdzić? Jeżeli tak to jak? Proszę o jakieś porady co to może jeszcze być i jak ewentualnie da się to sprawdzić?

    Z góry dziękuję za odpowiedź najlepiej szybką :) i pozdrawiam :)
  • #8
    wojteknusiek
    Level 11  
    Witam miałem podobny problem z meganką i też się męczyłem w sumie nie wiem dokładnie co było przyczyną ale ogólnie mówiąc nieszczelność w układzie dolotowym, czyściłem przepustnice silnik krokowy regulacja zaworów i nic, poprawiło się po wymianie uszczelki pod kolektorem dolotowym i przepatrzeniu wszystkich wężyków ( inst.gazowa wszystkie czujniki podciśnienia ) . Dokładnie nie mogę określić co dokładnie było główną przyczyną ale pomogło. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

    Dodano po 28 [minuty]:

    Objawy miałem identyczne jak kolega wyżej ale to nie było nic związane z elektryką. Tylko jak to mówią lewe powietrze w dolocie, silnik jest bardzo wrażliwy na takie neszczelności.
  • #9
    chudy1986_
    Level 10  
    Jak już pisałem to uszczelki miałem wymieniane więc raczej nie wchodzi w grę uszczelka pod kolektorem a pojęcie "wszystkie wężyki" dotyczy instalacji gazowej tylko czy też benzyny, gdyż muszę wiedzieć czy jechać do gazowników czy nie (gaz zakładałem pod koniec listopada 2010 BRC przyp.) no i co sprawdzić ewentualnie - proszę o dokładniejsze info.
    Jak byłem u elektryka to powiedział, że to chyba silniczek krokowy ale żeby go pod komputer podpiąć. Nie opłaca mi się płacić za komputer 100zł jak silniczek kosztuje 190zł zamiennik a nie wiadomo czy to będzie silniczek(czy komputer poprawnie wskaże). Pojadę jeszcze za złomowisko i jak będą mieli to sobie podmienię i zobaczę jak będzie chodzić.

    Pozdrawiam.
  • #11
    wojteknusiek
    Level 11  
    Wężyki wszystkie te od gazu i powietrza. Może jest jaka nieszczelność na wężach od gazu tzn koło wtrysków od gazu.
  • #12
    chudy1986_
    Level 10  
    Witam ponownie, piszę późno bo nie miałem czasu wcześniej..
    Sprawdziłem węże i wszystko wygląda ok, dla pewności wymieniłem wężyk do map sensora i nic nie pomogło. A po odpięciu wężyka od map sensora przy uruchomionym silniku auto zgasło.
    Ostatnio odpiął mi się taki grubszy wąż idący od silnika do filtra powietrza i auto lepiej pracuje lecz jeszcze trochę falują obroty po rozgrzaniu. Wąż ten dostarcza ciepłe powietrze na zimnym silniku? Jakby ktoś mógł napisać do czego służy i czy jest potrzebne jego podłączenie czy nie, no i czy trzeba/ pasuje zaślepić wlot idący do silnika (tan gdzie mi się odpiął)???