Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 100 C4 92r wentylatory chłodnicy-problem.

Calineczka* 02 Paź 2007 08:06 10141 13
  • #1 02 Paź 2007 08:06
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Witam Panowie;-)
    Pisze znowu do Was z nadzieja, że coś pomożecie. Problemik jest niewielki moze ale zalezy mi na jego usunięciu.Autko: Audi 100 C4 92r z silnikiem 2.8 v6. Otóż...zawsze, od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce załączają mi sie wentylatory na chłodnicy. Tak od kilku dni. Nawet na zimnym silniku. Przypuszczam, ze mogło się cos stać z czujnikiem temperatury. Czy ktoś z Was potrafi mi wskazać miejsce w ktorym on się znajduje? Opatrzylem sobie to co mam pod maska ale na autkach nie znam się prawie wcale i nie udalo mi sie znaleźć tego termistora czy też wlacznika bimetalicznego. A moze macie jakies inne pomysly?Sklejony przekaznik?
    Wszelkie podpowiedzi mile widziane;-)
    Dzieki za zainteresowanie.

    0 13
  • #3 02 Paź 2007 10:34
    Calineczka*
    Poziom 31  

    MA klime, ale poodbno jakas nieoryginalna, dostawiana-nie klimatronic tylko manual. Wciskanie tych przyciskow od klimy nic nie zmienia. Przypominam ze wentylatory kreca sie nawet na zimnym silniku, natychmiast po przekreceniu kluczyka w stacyjce

    0
  • #4 02 Paź 2007 13:18
    grzech12
    Poziom 17  

    Obejrzyj sobie dokładnie chłodnicę to właśnie w niej powinien znajdować sie czujnik załączający wentylator.Odłącz od niego wtyczke włącz zapłon i zobacz czy dlalej chodzi.Jezeli nie to juz wiesz co wymienić.

    0
  • #5 02 Paź 2007 13:28
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Aha...czyli gdzies na chlodnicy powinien byc ten czujnik umiejscowiony..no coz, wjade na kanal i dokladnie opatrze chlodnice, dzieki ;-)
    RAczej w gornej czesci sie je umieszcza czy w dolnej?

    0
  • Pomocny post
    #6 02 Paź 2007 13:33
    grzech12
    Poziom 17  

    Powinien być gdzieś na dole z prawe strony jak sie nie mylę.

    1
  • #7 02 Paź 2007 13:59
    Megawe
    Poziom 30  

    Niektore silniki VW z mechanicznym wtryskiem miały na głowicy mały czujniczek z jednym cieńkim przewodem jak się ten przewod zwarło do masy to włączały się wentylatory.

    0
  • #8 02 Paź 2007 14:25
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Megawe napisał:
    Niektore silniki VW z mechanicznym wtryskiem miały na głowicy mały czujniczek z jednym cieńkim przewodem jak się ten przewod zwarło do masy to włączały się wentylatory.



    Dzieki za zwrocenie uwagi. Moze tez bede musial czegos podobnego poszukac...zobaczymy jak to w moim autku wyglada....

    0
  • Pomocny post
    #9 02 Paź 2007 19:57
    Megawe
    Poziom 30  

    Znalazłem schemat podłączenia tych wentylatorow.Silnik AAH zasilanie przez bezpiecznik 60A są dwa przekaźniki,opornik,dwa wentylatory,włącznik na chłodnicy z 3 wyjściami oraz włącznik ciśnieniowy od klimatyzacji (do niego dochodzą dwa przewody:brązowo-niebieski i brązowy) oraz włącznik klimatyzacji.Znajdź te przekaźniki i sprawdź czy się nie skleiły.

    Dodano po 5 [godziny] 27 [minuty]:

    Jeżeli by się skleiły przekaźniki to wentylatory chodziły by non stop (bez włączonej stacyjki).Przekaźniki dostają plus po stacyjce przez bezpiecznik 13 (tu są dwie wersje do 06.92 i od 07.92) a włączają się przez zwarcie do masy i mamy tu trzy możliwości :-przez włącznik na chłodnicy,-przez włącznik ciśnieniowy od klimatyzacji i przez włącznik klimatyzacji ten na pulpicie.Trzeba teraz ustalić ktory układ zwiera do masy przekaźniki.

    1
  • #10 02 Paź 2007 22:03
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Dziekuje Panowie bardzo za pomoc.
    Znalazlem i obejrzalem schemacik i rzeczywiscie, czujnik byl we wskazanym miejscu(jak sie stoi przodem do przodu auta to po prawej na dole)...czujnik mial 3 styki i miedzy wszystkimi rezystancja po kilka omow, wyjecie wtyczki z czujnika spowodowalo ze wentylatory juz sie nie kreca.Czujnik do wymiany.
    Dziekuje wszystkim za pomoc;-)))

    2
  • #11 13 Paź 2007 20:36
    DominikD
    Poziom 23  

    Od razu sprawdź czy bezpiecznik od wentylatora ma właściwą wartość tzn. podaną w dokumentacji , kiedyś widziałem że po wsadzeniu większego bezpiecznika bo zalecany paliło z powodu ciężkiej pracy silnika wentylatora uszkodzeniu uległ włącznik termiczny i miał ciągle zwarcie to samo co u Ciebie.
    Tam jeszcze połowa wiązki poleciała :)
    Pozdrawiam

    0
  • #12 13 Paź 2007 21:22
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Dzięki. U mnie juz po problemie, wymieniony i wsio działa jak trzeba ;-)

    0
  • #13 01 Lis 2009 19:27
    k3nC4
    Poziom 2  

    Witam .. Panowie mam taki Problem tez z Wentylatorem w C4 2.3 tylko odwrotnie . Gdy Wyłacze silnik to wentylator zaczyna chodzic a gdy włacze silnik to przestaje .. Nie wiem co może byc odlanczalem juz kostki od czujnikow ale dalej chodzi .. Jeszcze mam takie pytanie jesli go odlacze to wentylator ktory mam na wiskozie da rady chłodzic ?? czy woda bedzie gotowac ?? ...

    0
  • #14 05 Lis 2009 19:54
    tomek 250708
    Poziom 9  

    witam ! mam problem z audi 100 c4 2,3 jak nabierze temperatury to zaczyna mi dużo naprawdę dużo palić,a jak się po gazuje to kopci . Poza tym jak jest rozgrzana to słabo wchodzi na obroty po prostu zamula ja PROSZĘ o POMOC opadam z sił nie wiem co jej dolega z góry DZIEKUJE !!!

    1