Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 1.1 Mpi Sporting rok 2000 problem - cewka nr. 2

Michu10 02 Paź 2007 18:21 9707 29
  • #1 02 Paź 2007 18:21
    Michu10
    Poziom 32  

    Witam niech ktoś z szanownego grona podpowie mi co to może być że po opaleniu pojazdu , silnik pracuje jakby na trzy cylindry. ten stan utrzymuje się przez ok 3 sekund po czym powraca do normalności i jest ok.
    Zakładana była cewka jak w temacie, wymieniane świece oraz kable. Usterka jest dalej. Co to może być , sterownik silnika ? po podłączeniu wyskakuje błąd cewka nr 2.

    0 29
  • #2 02 Paź 2007 19:13
    cardiag
    Poziom 30  

    zawory?
    lub ta cewka.

    0
  • #3 02 Paź 2007 20:07
    Megawe
    Poziom 28  

    Może oprocz cewki należy sprawdzić przewody od cewki do komputera oraz zasilanie tej cewki.

    0
  • #4 02 Paź 2007 20:21
    Usunięty
  • #5 03 Paź 2007 08:45
    Michu10
    Poziom 32  

    Były wymienione dwie cewki jednocześnie aby uniknąć takiej właśnie pomyłki

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Cardiag co masz na myśli mówiąc o zaworach?

    0
  • #6 03 Paź 2007 08:58
    leinadzs
    Poziom 27  

    Podparte, nieszczelne

    0
  • #7 03 Paź 2007 09:13
    Michu10
    Poziom 32  

    są to zagadnienia z mechaniki ale z czego sie orientuję jeśli były by podparte lub nieszczelne to silnik pracował by nie regularnie cały czas a nie tylko przez okres 3 sekund po odpaleniu.

    0
  • #8 03 Paź 2007 10:03
    Megawe
    Poziom 28  

    Wyczyść czujnik położenia wału korbowego.

    0
  • #9 03 Paź 2007 10:29
    Michu10
    Poziom 32  

    Myślisz że to pomoże , jakby był zabrudzony albo uszkodzony to nie mamy wtedy iskry na obydwie cewki. Ale zobaczę

    -1
  • #10 03 Paź 2007 10:38
    Usunięty
  • #11 03 Paź 2007 11:05
    Michu10
    Poziom 32  

    no właśnie nie miał by iskry na dwóch cewkach więc nawet nie sprawdzam tego

    0
  • #12 03 Paź 2007 12:41
    karolrak
    Poziom 17  

    Gdyby był to problem z cewką to nie pracowałby na dwa cylindry, tam jest przecież cewka dwubiegunowa. A może masz nieszczelne serwo?

    0
  • #13 03 Paź 2007 13:47
    Usunięty
  • #14 03 Paź 2007 20:02
    Michu10
    Poziom 32  

    Serwo to nie to uwież mi dało by się to odczuć odrazu, nie tędy droga jednak stawiam na sterownik silnika. Raz kozie śmierć zamówiłem nowy sterownik. Dam znać czy przyniosło efekt

    0
  • #16 03 Paź 2007 21:01
    Michu10
    Poziom 32  

    Elektrit to co mu pomoże ?

    0
  • #17 03 Paź 2007 21:55
    zuczysko
    Poziom 14  

    kolego a płyn chłodniczy nie ubywa?to co opisujesz to objaw uszczelki pod głowica.jak auto postoi dłuzej lub noc to pali na trzy poniewaz na cylinder dostanie się znikoma ilosc płyny i tak się dzieje.komp widzi błąd bo nie spala sie paliwo w tym cylindrze i pokazuje błąd cewki>

    0
  • #18 04 Paź 2007 09:57
    Michu10
    Poziom 32  

    Nie płyn z chłodnicy nie schodzi, uszczelka pod głowicą szczelna

    0
  • #19 04 Paź 2007 10:47
    tzok
    Moderator Samochody

    Stosunkowo łatwo można sprawdzić czy to ECU, objaw jest taki:
    - świeci MIL i zapamiętany błąd jednej z cewek
    - iskra jest na wszystkich świecach
    - nie działają wtryskiwacze na cylindrach, obsługiwanych przez cewkę której błąd jest zgłoszony.

    Standardowa usterka ECU (IAW 59F) w tym modelu, uszkodzeniu ulega obwód diagnostyki cewki zapłonowej, ECU "nie widzi jednej cewki" i aby chronić katalizator odcina wtryski na cylindrach, które mają zapłon z tej cewki - jeśli ktoś ma LPG II gen. to poza świeceniem MIL nie ma żadnych objawów, bo iskra jest prawidłowa. FIAT w późniejszych modelach zastąpił tą centralkę modelem IAW 4AF, są też osoby oferujące naprawę uszkodzonej centralki, najprawdopodobniej poprzez wgrane zmodyfikowanego oprogramowania (ignorującego obwód diagnostyki cewki). Rozbierałem taką centralkę i uszkodzeniu ulega specjalizowany układ scalony (bez obudowy) zawierający w swojej strukturze tranzystor sterujący cewką oraz dodatkową strukturę odpowiadającą za pomiar parametrów impulsu. Utrudnieniem przy ew. naprawie jest fakt, że cały "komputer" jest zalany jakimś żelem (nie twardą żywicą).

    http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=279372283

    0
  • #20 04 Paź 2007 10:53
    Usunięty
  • #21 04 Paź 2007 11:34
    Michu10
    Poziom 32  

    Nie to nie jest aluminiowe pudło to taka centralka jak w Punto II z EOBD pomarańczowym

    Dodano po 6 [minuty]:

    Myślę że to co napisał tzok jest najbardziej prawdopodobne.
    Oby tak było , centralkę zamówiłem nową.

    0
  • #22 04 Paź 2007 12:04
    tzok
    Moderator Samochody

    Zamówiłeś taką samą czy 4AF? Znajomy miał ten sam problem + problemy ze sterowaniem wentylatora chłodnicy, wymienił na 4AF (razem z wiązką) i jest zachwycony, bo zniknęły wszystkie problemy z elektryką.

    elektrit napisał:
    tzok napisał:

    Standardowa usterka ECU (IAW 59F) 3

    Tak, ale w tym roczniku to jeszcze będzie centralka IAW16Fxx ( aluminiowe pudło), nie hybrydka.

    16F była w SPI, skoro ma MPI to ma 59F i EURO-3 / EOBD. Obie wersje mają taką samą moc i moment obrotowy...

    0
  • #23 04 Paź 2007 13:18
    Michu10
    Poziom 32  

    Zamówiłem odnawialną pod numer vin

    0
  • #24 13 Paź 2007 11:07
    Michu10
    Poziom 32  

    Witam chcę powiedzieć że wymiana centralki okazała się przydatna zniknął problem z przebieraniem obrotami przez okres ok 3 sekund. Więc żadne uszczelki pod głowicami czy też jak ktoś pisał że serwo.

    0
  • #25 10 Sie 2010 13:55
    Chetosss
    Poziom 8  

    Ja mam przebicie z cewki do masy w obrębie jednego wyjścia WN więc wymieniłem cewkę na nową, problem ustąpił na tydzień i znów wróciła ta sama dolegliwość w obrębie tego samego wyjścia WN na cewce. Może niepotrzebnie wymieniałem cewkę może to nie jej wina? Nie wiem jak sobie z tym poradzić, czy to może być wina kabli WN

    0
  • #26 10 Sie 2010 15:27
    carrot
    Moderator Samochody

    Może to być wina kabla wn, trzeba je pomierzyć

    0
  • #27 11 Sie 2010 11:12
    Chetosss
    Poziom 8  

    Zaraz idę po miernik. Jakie wartości powinny mieć sprawne kable?

    0
  • #28 11 Sie 2010 17:28
    tzok
    Moderator Samochody

    Miernikiem uniwersalnym to Ty tam za wiele nie pomierzysz, co najwyżej sprawdzisz czy przewód nie jest przerwany, ale napięcia przebicia izolacji nie zbadasz.

    0
  • #29 29 Lis 2010 23:51
    Rafi NS
    Poziom 2  

    Panowie, ja mam następujący problem z moim Sejem (1.1 MPI 2002r.).... Autko ładnie pali, normalnie jedzie,ale niestety ma taką jedną chwilę przy jego rozpędzaniu gdzie autko nie ciągnie równo do przodu,tylko zaczyna delikatnie falować jakby coś go trzymało,nie mam obotomierza więc nie wiem jakie wtedy są obroty (mysle że zaczyna sie od ok.3000 obr/min). jedzie jakby miał coś przytkane, alebo jakieś przebicie sam już nie wiem :( wymieniłem akumlator,świece zapłonowe na na nowe NGK, przewody WN również NGK, filtry,a wczoraj nawet cały wkład w zbiorniku paliwa razem z pompą paliwową i dalej to samo, sejo nie chce jechać, próbowałem już wszystkich sejów znajomych i w rodzinie własnie 1.1 MPI (bo ktoś powiedział mi że MPIki tak mają, ale niestety, wszystkie jadą równo do przodu,a mój dalej faluje :( proszę o pomoc w rozwikłaniu tej zagadki, z góry dziekuje i pozdrawiam.

    0
  • #30 13 Sty 2011 16:47
    Rafi NS
    Poziom 2  

    Usterka USUNIĘTA !!! JEDNA Z SOND LAMBDA DAWAŁA JAJA

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo