Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

corsa B 99r. problem z centralnym zamkiem

03 Paź 2007 09:37 4036 7
  • Poziom 9  
    Witam
    W mojej corsie 5D centralny zamek jest fabryczny i działał z kluczyka w miarę normalnie. Jeżeli zamykałem od strony kierowcy to nie dało się otworzyć od pasażera, natomiast w drugą stronę działała bez problemu. Dlatego przeważnie zamykałem od strony pasażera. Pewnego dnia otworzyłem od kierowcy potem gdy chciałem zamknąć od pasażera nic się nie działo. Okazało się iż padł bezpiecznik. Po wymianie bezpiecznika centralny zaczął wariować. Od pasażera i prawe tylne wogóle nie działają. Od kierowcy raz działa raz nie. Niekiedy gdy zamykam to zamek się zamknie od kierowcy ale tylne drzwi za kierowcą po chwili odblokowywują się.
    Dokopałem się do centralki i jeden element jest zakopcony i chyba nadtopił drugi element. Myśle iż centralka do wymiany. Już poczta ją wiezie dla mnie:-). Jeżeli nastąpiło przepięcie, które spaliło bezpiecznik i uszkodziło centralkę.
    -Czy bezpiecznym będzie wkładanie nowej centralki bez znalezienia przyczyny przepięcia? (Kable wygladają na nie przetarte.)
    -Co może być przyczyną przepięcia?
    -Gdzie są kostki odłączające sterowanie centralnym w drzwiach przednich? (na przeplocie) Czy trzeba sciągać tapicerkę?
    Nie dostałem się do siłowników w drzwiach i podobno któryś z masterów może być uszkodzony i dawać przepięcie. Jeżeli będzie popsuty któryś z mikro przłączników to trzeba cały siłownik czy tylko popsuty element.
    sorki za długi tekst ale wołałem wszytko opisać dokładnie. Przemo
  • Poziom 17  
    No cóż w takiej sytuacji nie pozostaje ci nic innego jak przejrzenie instalacji centralnego zamka.Z twojego opisu wynika że wygląda to na zwarcie którego przyczyną mogą być również siłowniki,ale na początek przyjrzałbym się przewodom w przelotkach drzwi.
  • Poziom 9  
    A czy na początek (dla bezpieczeństwa) można zmiejszyć bezpiecznik i zamiast 20A. dać 15A. by znowu nie zniszczyć sterownika centralnego zamka tylko ewentualnie bezpiecznik
  • Poziom 17  
    Z bezpiecznikami nic nie kombinuj,skoro masz gdzieś zwarcie to nic nie pomoże a nie wiadomo czy mniejszy prąd też nie spowoduje uszkodzenia centralki.Ale żeby sprawa sie trochę wyjaśniła napisz który bezpiecznik ci wywala bo są tam dwa (20A) F18 i F13.
  • Poziom 9  
    bezpiecznik F13 (reszta sprawdzone i wszytkie sprawne), ale wywalił tylko raz po wymianie nie przepala się, ale zaczął szaleć centralny zamek.
    A w sprawie bezpiecznika nie jest tak, iż naprzód prąd płynie przez bezpiecznik a dopieo potem przez dane urządzenie. Wydawało mi się jak zmniejsze bezpiecznik to on się przepali, a nie narobi szkody w instalacji centralnego zamku jakie teraz mam.
  • Poziom 9  
    Ostatnio wymieniłem nową centralkę i dalej to samo. Bez poprawy. Znalazłem nie działający siłownik przy wlewie paliwa. Może po wymianie na nowy coś da, ale nie wiem. Proszę o uwagi. Czy zamki w centralnym są podłączone jak obwód zamknięty? Jak np: klapka nie działa to połowa zamków nie działała?
  • Poziom 20  
    Kolego zrób tak, jeśli przekaźniki w tym sterowniku sa bez obudowy podłącz sterownik i palcem nacisnij styk (nie dłuzej niż 1s.). Te które sie nie otworzą, bądź nie zamkna będą uszkodzone. Jeśli przewody w przelotkach sa ok musisz sprawdzić dalej np.wypinając wtyk z siłownika i podłączając tam zbliżone obciążenie(żarówka 21W). Jak zaswieci siłownik masz do wym. Sprawdź też czy wilgoć nie strawiła przewodów w l.progu.
  • Poziom 9  
    Dzięki za rady wszystkim zainteresowanym. W końcu naprawiłem centralny zamek.
    Tak dla potomności były spalone 4 siłowniki. Wszystko zaczęło się od wlewu paliwa. Na skutek grzebania i otwierania na siłę klapki wlewu paliwa. Jakiś złodziej dobrał się do mego baku :-( zniszczył siłownik powodująć jakieś zwarcie w instalacji centralego zamku. To doprowadziło do palenia kolejnych siłowników a w rezlutacie do spalanie bepiecznika F18. Centralka na szczęście ocalała.
    Wymieniłem na używane siłowniki i wszytko ładnie działa. Trochę zabawy jest przy wykręcaniu zamak z drzwi. Trochę trzeba się nagimnastykować by wyjąć fabryczny zamek zintegrowany z zamkiem centralnym.
    Mocowanie cięgien może dać się we znaki na skutek braku miejsca i prowadnic które blokują dostęp. Trzeba uważać też na mocoanie szyby, by nie zmienić jego położenia. Szyba może krzywo się domykać i
    będzie gwizdek w samochodzie przy większej prędkości. Koszt siłowników (4 siłowniki) około 120zł. Trochę drogo jak za używki jak uniwersalne są za 10 zł za element. Pozdrawiam