Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problem z podłączeniem czujek PIR

Diabas 04 Oct 2007 10:55 5546 14
Optex
    Diabas
    Level 10  
    Witam,
    na początku chciałbym zaznaczyć że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o instalacje alarmów, jednak względy finansowe zmusiły mnie do samodzielnego montażu. Zakupiona przeze mnie czujka ma 2 wyjścia tamper oraz 2 alarm relay. Jak podłączyć ją do systemu alarmowego? W urządzeniu mam wejścia wywalane masą oraz napięciem.
    Metodą prób i błędów podłączyłem w następujący sposób: jeden z portów alarm relay do masy a drugi do wejścia wyzwalania masą w systemie alarmowym. Jest z tym jednak pewien problem. Gdy wyjście alarm relay nie jest podłączone do urządzenia to w momencie gdy czujka wykryje ruch na wyjściu napięcie spada do 0. Jednak gdy czujka podłączona jest do urządzenia to w momencie alarmu na wyjściu relay napięcie jest rzędu 3V (przy zasilaniu 12V). Nie wiem czy nie jest to wynikiem złego podłączenia.
    Za wszystkie sugestie dziękuję.
    pozdrawiam
    Marcin
  • Optex
    mielcar
    Level 22  
    Witam serdecznie
    Jako laikowi sugeruję skorzystanie z wyszukiwarki. Temat był wałkowany miliony razy...

Pozostaję z szacunkiem i pozdrawiam.
    User removed account
    Level 1  
    michalmiko
    Level 17  
    Diabas, czujka ruchu jest to swojego rodzaju jakby wyłącznik na odległość, gdy wykryje ruch przerywa obwód (lub zamyka - stare Iredy tak miały). W czujniku masz 6 złączy: + ; - ; relay ; relay ; tmp ; tmp.
    + i - wiadomo, zasilanie
    relay - tu podpinasz kabelki od wejścia lini centrali (jeżeli to Satel, będzie oznaczony Z np.1) Dodatkowo musisz to wejście obciążyć rezystorem, który miałeś w komplecie.