Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

cewka Nubira

04 Oct 2007 14:02 4898 5
  • Level 2  
    Witam
    W związku z szarpaniem silnika na LPG-wtrysk w zakresie obrotów 2-3tys (Daewoo Nubira II 2.0 z 99 roku) pojechałem do gazowników celem regulacji. Gazownicy posprawdzali instalację, wszelkie ustawienia, podmienili sterowanie gazem i zaczęli szukać innych przyczyn. Gość przy włączonym silniku zdejmował kolejno przewody WN z cewki zapłonowej - w jednym przypadku iskra nie wyskakiwała z cewki a w 3 pozostałych iskra przeskakiwała na metalowy korpus silnika. Gazownik stwierdził, że cewka jest zepsuta i należy ją wymienić.
    Czy takie zachowanie cewki jest prawidłowe? Znajomy w takim samym silniku zrobił ten sam test i stwierdził, że u niego jest identycznie, a z jdnego gniazda cewki nie wyskakuje iskra, bo ma najdalej do metalowych elementów.
    Cóż powinienem zrobić? Czy gazwonik miał rację? Jak można sprawdzić cewkę? Dzień wcześniej byłem sprawdzać błędy na komputerze serwisowym Daewoo i nie wykazało żadnych błędów?
    Bardzo proszę o pomoc, bo nie chcę kupić nowej cewki, która w niczym mi nie pomoże.
    Pozdrawiam
    PAweł
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeżeli już test był robiony taką metodą to lepiej zdejmować fajkę ze świecy na nie z cewki.
    Wystarczy świece wykręcić i wiadomo czy pali na tym cylindrze czy nie
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 20  
    A jak auto zachowuje się na benzynie??

    Jeśli tak samo to może być tak jak mówią gazownicy. Równie dobrze mogą być winne przewody WN. Ewentualnie świece. Jak się nie sprawdzi to nie można powiedzieć jednoznacznie co jest uszkodzone.
    Sprawdź przewody WN i świece.

    Pozdrawiam

  • Level 21  
    Witam. Odpowiadam w Nubirze tak jak i w Lanosie iskra jest podawana jednocześnie na 1 i 4 cylinder i na 2 i 3 cylider. Nie wiem na którym cylindrze nie było iskry ale jeżeli tak by wypadały zapłony z jednego cylindra to samochód strasznie by strzelał w kolektor ssący. Dlatego niech ktoś sprawdzi dokładnie co jest grane z tymi cewkami. Jednoczsnie informuę cię że nie można robić sobie takich eksperymentów jak zdjęcie przewodu wys. napięcia ze świecy i patrzenie czy spadają obroty silnika czy nie, grozi to uszkodzeniem komputera benzynowego. jeśli już to powinno się założyć świecę w sptrawdzany przewód i dotknąć ją do masy
  • Level 21  
    Witam dostęp do świec nie jest taki jak np. w polonezie trzeba odkręcić pokrywę osłaniającą . Pod nią są przewody ułożone w specjalnych prowadzeniach gdzie nie sądzę aby nastąpiło przebicie przewodu. W mojej nubirze pod pokrywką było idealnie czysto tak że sądzę że u kolegi też będzie tak samo woda się tam nie dostaje. Dziwi mnie że po podłączeniu do komputera nic nie wyszło i druga sprawa piszesz że to się dzieje na lpg a jak na benzynie? Myślę że gdyby ci jeden cylinder z czterech ci nie palił to auto by ledwo chodziło i na pewno byś to samo miał na benzynie.
  • Level 2  
    Witam,
    Odpowiadam na kilka powyższych pytań:
    1. Nie chodzi tu o problem, czy świeca daje iskrę, czy nie. Iskra jest podawana.
    2. Przed założeniem instalacji gazowej wymieniłem (na markowe) świece i przewody WN, zatem wykluczam problem po ich stronie. Wymieniony został również filtr powietrza.
    3. Jazda na benzynie - mam wrażenie, że na benzynie te szarpnięcia również występują, ale są prawie niedostrzegane. Gaz jest paliwem bardziej czułym na początku różnych usterek układu zapłonowego (mam razję?).
    4. W przypadku wtrysku sekencyjnego gazu praktycznie nie dochodzi do wystrzałów w kolektorze dolotowym (jak we wcześniejszych instalacjach). Również taka była argumentacja gazowniki, iż gdybym miał starszego typu instalacje, to non stop miałbym strzały.
    5. Dwulitrowy silnik z Nubiry (praktycznie ten sam co w GM, bo to od niego został kupiony patent; takie same są w np. Vectrach) z powodzeniem pracuje na 3 cylindrach, zatem sporadyczne braki iskry nie powodują gaśnięca, a jedynie zaburzają płynną pracę (i oczywiście silnik traci moc).
    6. Wcześniej miałem podobny, ale bardziej drastyczny problem w Palio 1,6. Cewka raz działała a raz nie, co powodowało podobny, efekt (łącznie ze strzelaniem na LPG). Po wymianie cewki wszystko ustąpiło. Jednak wtedy warsztat zaoferował się, że jeśli wymiana cewki nie pomoże, to oni ode mnie odkupią tę niepotrzebnie wymienioną cewkę, więc nie miałem ryzyka niepotrzebnego wydatku.

    Ja raczej chciałbym się dowiedzieć, na co efekt testów gazownika (wyskakiwanie iskry poza gniazdo cewki) nam wskazuje? Czy to cokolwiek ma sens? Znajomy mechanik twierdzi, że z 3 gniazd wyskakuje, bo są najbliżej masy, a z 4 nie, bo jest nieco dalej. Jeśli test gazowników nie jest tesem pewnym, to czym i gdzie należałoby sprawdzić cewkę? Przypomnę, że urządzenie diagnostyczne Daewoo niczego wcześniej mi nie wskazało.

    Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
    PAweł