Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C8 chyba problem z komputerem nadwozia BSI.

04 Paź 2007 20:30 8766 16
  • Poziom 14  
    Witam
    Mam pytanko do szanownych forumowiczów
    Autko jak w temacie 2,0l HDI 2003r
    od paru dni pojawił się problem że po przekręceniu stacyjki zapalają się światła i cyklicnie pracują wycieraczki , nie ma migaczy, sygnału dźwiękowego nie można uruchomić silnika itp...
    Nieraz mu odbije i odpali i wszystko raczej działa , po zgaszeniu silnika i odczekaniu jakiś czas znowu to samo i nic nie działa
    Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki , wtyczki i wszystko niby ok.
    Czytamłem różne posty i za bardzo nie wiem co to może być za przyczyna , może ten komputer BSI jest uszkodzony?
    Czy przy wymianie tego BSI trzeba również wymieniać kluczyk i komputer silnika.
    Proszę coś doradzić zanim pojadę w ostateczności do ASO że by mi nie wciskali jakiejś ciemnoty
    pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 17  
    1. skąd kolega jest?
    2. To nie musi być wina BSI, a chociażby przełącznika zespolonego (com), lub wina sieci po nieudolnym montażu np alarmu.
    3. Kluczyki programuje się przy wymianie BSI.
    4. Podstawa to diagnoskop.
  • Poziom 14  
    jestem z Wałbrzycha
    alarmu nie ma także to odpada
    podstawiałem inny przełącznik zespolony com2000 i objaw jest podobny lecz zdarza się to rzadziej
    może kolega posiada schemat połączeń BSI i COM2000 to posprawdzał bym przejścia między nimi , bo bez schematu to szukanie igły w stogu siana.
    autko miało kiedyś stłuczkę może to jest przyczyną tych usterek może gdzieś coś nie łączy
    za wszelką pomoc będę wdzięczny
    pozdrawiam
  • Poziom 25  
    a może auto ma niefachowo zamontowane niefabryczne radio które zakłuca sieć VAN?
  • Poziom 14  
    radio jest oryginalne , ale po wyciągnięciu radia tez jest to samo , dzisiaj posprawdzałem przedzwoniłem przewody i wtyczki , teraz już wcale nie chce odpalać no i wycieraczki również już nie chodzą cyklicznie

    czekam na dalsze sugestie
    pozdrawiam
  • Poziom 25  
    Pewnikiem padło BSI ale trzeba się upewnić u elektryka.
  • Poziom 26  
    Swiatła i wycieraczki to tryb awaryjny BSI.Przyczyną może być brak zasilania lub masy,brak połączenia z COM2000,z BM34 lub innym sterownikiem,no i oczywiście woda w BSI.
  • Poziom 14  
    Powiedzmy że jest uszkodzony ten bsi , powiedzcie mi jeszcze czy jeżeli zakupię taki komputer od takiego samego auta z tym samym wyposarzeniem , będzie to działać po założeniu czy jeszcze muszę mieć kluczyk z pilotem od tego BSI które zakupię. bo nie wiem za bardzo bo jedni mówią że trzeba bsi z kluczykiem i pilotem a inni że nie trzeba że będzie działać na starym
  • Poziom 17  
    W BSI masz wpisany VIN oraz kod (ten sam co masz do auta na karcie)które zmienić mogą tylko czarodzieje od tzw. korekcji przebiegu. Kupując nowe BSI nie ma tego wpisanego i możesz zaprogramować.
  • Poziom 14  
    Auto przywiozłem z francji i karty kodowej nie mam , posiadam tylko jeden pilot-kluczyk , chcę zakupić używane BSI ( bo nowe to pewnie niezły wydatek) i chodzi o to czy będzie działał na moim pilocie-kluczyku , czy muszę zakupić komplet pilot-kluczyk i BSI ,no i czy po zamontowaniu będę i tak musiał odwiedzić ASO lub jakiegoś magika-elektronika rzeby to wszystko chulało?
    pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Samo włożenie BSI nie pozwoli uruchomić silnika. Immobilizer jest funkcją BSI, które musi być "dopasowane" do komputera silnika. Procedura wymiany BSI na nowe polega na wpisaniu kodu, numeru VIN, konfiguracji BSI, zaprogramowaniu kluczy i doborze do komputera silnika. Jak wsadzisz BSI z innego auta to numer VIN i kod są już tam zapisane, są niezmienne i nie pasują do Twojego auta. Tak jak pisałem wcześniej nie pomoże w takim przypadku serwis tylko magik , który wymarze zawartość pamięci. Może on wtedy od razu "przepisać" zawartość pamięci z Twojego BSI do tego drugiego. Wtedy przekładasz i w drogę.
  • Poziom 14  
    no tak ale jest pewność że w tym moim się coś nie poprzestawiaŁO w tej MOJEJ pamięci?
    - a jeszcze jedno pytanko czy w ASO po podłączeniu pod diagnoskop stwierdzą jednoznacznie czy uszkodzone jest BSI? czy może są to jakieś błędy w bsi i wystarczy pokasowac wszystko i było by ok
  • Poziom 17  
    Samo kasowanie błędów nic nieda. Diagnoskop też nie wyświetli informacji czy BSI jest sprawne czy nie, ale diagnosta który zna system, przy pomocy między innymi diagnoskopu stwierdzi co jest uszkodzone , a może i nawet naprawi :)
    Jeszcze jedno. Zarówno w BSI jak i w zegarach jest zapamiętany przebieg auta. Jeżeli podłączysz BSI z innego auta to w Twoich zegarach zostanie zapisany stan wyższy, a potem po podłączeniu Twojego BSI w nim też.
  • Poziom 14  
    dzięki za info , chyba podjadę do aso może coś poradzą
    pozdrawiam
  • Poziom 15  
    witam sprawdz wiazke tam gdze byl uderzony s
    pomerz masy a kod dostempu dostanesz w aso
  • Poziom 2  
    Witam. Masz uszkodzony licznik, a konkretnie programator w liczniku.
  • Poziom 14  
    Witam, mógłbyś napisać coś więcej o tym liczniku? , co to za uszkodzenie?

    Temat zamykam , uszkodzony był moduł BSM pod maska , poprostu zalany wodą