Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuje programu w Bascom do sterowania silnika 3F

04 Paź 2007 21:08 5460 25
  • Poziom 22  
    Witam

W programowaniu uC jestem niezbyt mocny. Potrzebuje wysterowac silnik z CD-romu (3 fazowy). Posiada on halotrony jednak ja chce je ominąć. Czytalem cos o takich sterownikach, podobno dzialaja one na zasadzie włączania kolejnej cewki silnika z wyprzedzeniem 120 stopni. Nie wiem czy dobrze to sformułowalem. Byłbym wdzieczny za jakies wstawki w bascome (najlepiej), ewentualnie w C. Znalazlem kilka programów jednak sa one w ASM a z tego jestem niestety zielony :)

z góry dzieki za pomoc
    Pozdrawiam !
  • PCBway
  • Poziom 21  
    Witam.
    Silniki w napędach Cd i Hdd to silniki bezszczotkowe.
    Mam oprogramowanie do tych 4 wyprowadzeniowych ( z wyprowadzonym punktem wspólnym). Programuje w asemblerze na 51. Jeżeli Cię interesuje podeślę program i projekt takiego sterownika.
    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    mnie zalezy na sterowaniu tych ktore mają 3 wyprowadzenia, ale moze idea programu jest podobna ?? nawet jesli tak to programu w ASM i tak niezrozumie :((((
  • Poziom 21  
    Idea jest podobna ale sprzętowo wygląda to inaczej.
    Asm nie jest trudny. Jak wiesz co robi program, to po przeanalizowaniu go chwycisz o co chodzi. Asm jest najbliżej sprzętu ze wszystkich języków.
    Pozdrawiam
  • PCBway
  • Poziom 42  
    adamowicz -> a ja mam pytanie czy kolega mogły udostępnić te swoje źródła i projekt do sterowania tymi silnikami? Wpradzie już prawie nie pamiętam asm '51nki ale znam obecnu asm AVR i może uda mi się jakoś przenieść ten kod. A bardzo interesuje mnie uruchomienie takiego silnika z CD albo HDD

pozdrówka
  • Poziom 22  
    to moze ja tez poprosze :)
  • Poziom 21  
    Witam.