Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak dobrać tłumik ?

czarnypumba 05 Paź 2007 21:49 4875 14
  • #1
    czarnypumba
    Poziom 10  
    Jestem posiadaczem passata B3 sedan z 93r. Silnik to 1.8 benzyna. Chciałbym wymienić w nim tłumik na sportowy jednak niezależy mi na wzroście mocy bo jak wiadomo odczuwalne było by to i tak tylko na wysokich obrotach. Chodzi mi raczej o lekko basowy dzwięk jednak żeby nie było to przesadne chuczenie.(tak żebym mógł spokojnie w nocy wyjechac z parkingu i niebudzić sąsiadów w okolicy 400 metrów ). Co do ceny to chciałbym się zmieścić w 300zł. Może jesteście w stanie polecić coś z allegro lub jakiś innych sklepów internetowych ? Z góry bardzo dziękuje za pomoc.
  • TermopastyTermopasty
  • #2
    MikePL1
    Poziom 16  
    Najpierw zadaj sobie pytanie czy takie pierdzenie samochodem jest eleganckie. Z tego co wiem to samochody sportowe i wypasione limuzyny nie pierdzą, a ilekroć słychać basowy dźwięk to jest to często jakiś zupełnie niesportowy samochód typu punto czy skoda.

    No ale jeśli chcesz pokombinować, to może taniej wyjdzie z końcówkami wydechu, tylko takimi mocowanymi na ścisk (dopasowane do średnicy rury wydechowej). Ja kiedyś miałem passata B3 i właśnie taką końcówką (chociaż nie było to moim zamierzeniem) dodałem więcej pogłosu do wydechu.
  • #3
    czarnypumba
    Poziom 10  
    Dzieki zy odpowiedz. Myśle że napewno w dużej mieże masz racje jednakw moim przypadku wymiana tłumika jest nieunikniona. Poprostu sie "przepalił" i spawanie tym razem niema już sensu. Co do "pierdzącego samochodu" to napewno masz racje że nie jest to zbyt eleganckie. Jednak problem pozostaje wciąż nierozwiązany. Tłumik tak czy siak musze kupić. Ale może są jakieś modele które dały by lekki przyjemny pogłos bez zbędnego chałasu czy nadmiernego "pierdzenia"?
  • TermopastyTermopasty
  • #5
    czarnypumba
    Poziom 10  
    Czyli tańszym kosztem wstawić zwykły tłumik ...do tego założyć końcówke z dyfuzorem ...i dzięki temu uzyskam lekki przyjemny pomruk który niebędzie straszył ludzi po nocach... A co wstawić zamiast katalizatora ?
  • #6
    lenin10
    Poziom 18  
    Zamiast katalizatora wstaw rurę ( najlepiej jakbyś rozcioł kata, sprzedał wszystko to co jest w środku, a w obudowę kata wspawał rurę-na przeglądach niebędą się czepiali że niemasz kata). Niesłuchaj czasem głupot i niewstawiaj strumienicy z allegro - tylko pieniądze w błoto wyrzucisz.
  • #7
    czarnypumba
    Poziom 10  
    Z tym wspawaniem rury w kata to rzeczywiście dobry pomysł...sporo zabawy ale chyba jednak warto. Ostatnio słyszałem że niektórzy przebijąją wzdłóż kata za pomoca grubych prętów. Jak sądzicie czy to może dawać pozytywne efekty ??
  • #8
    dabu
    Poziom 32  
    wycinasz kata, walisz w środek prętem aż cała porcelanka się wykruszy i ją sprzedajesz, następnie w środek wstawiasz rurę i ją przyspawujesz do kata, tym sposobem masz masz trochę $ w kieszeni i "kata" w aucie, tylko dodam że dźwięk może sie zmienić na trochę bardziej metaliczny.
  • #9
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda
    dabu napisał:
    dźwięk może sie zmienić na trochę bardziej metaliczny.

    Taki "polonezowski" kto wie o czym mowa to nie musi pod auto zaglądać aby wiedzieć że katalizatora nie ma
  • #10
    czarnypumba
    Poziom 10  
    Czyli jednak należy wnioskować że usówając kata można więcej stracić niż zyskać. A co z tą strumienicą . Dlaczego niewarto jej wstawiać ? - majątku nie kosztuje bo ok. 40zł ale nawet taką kwote szkoda zmarnować.
  • #11
    kortyleski
    Poziom 42  
    strumiennica zakupiona na allegro, wspawana u pana józia w warsztacie zalatwia tylko symulację istnienia katalizatora. Przyrost mocy tylko przypadkiem może się zdarzyć i to niewielki, żeby strumiennica zdała egzamin, należy zmienić wiele innych rzeczy w samochodzie, i zestroić to na hamowni. Co do wydechu, proponuję zakupić oryginalny (ew zamiennik) i zamontować. Dżwięku nie zmieni ale pozostaniesz w zgodzie z przepisami, oraz modą na cichy samochód.
  • #12
    czarnypumba
    Poziom 10  
    Więc co jest lepsze w codziennym użytku katalizator czy jednak strumienica? I w odniesieniu do przepisów. Czy są jakieś konkretne normy które obowiązują co do tłumika oprucz ilości emitowanych spalin ?
  • #13
    kortyleski
    Poziom 42  
    tak, jest to głośność, ale co do wartości polecam odwiedziny na stacji diagnostycznej. Jeśli masz sprawny katalizator to bez sensu jest go niszczyć, jeśli uszkodzony strumiennica o wyglądzie katalizatora załatwis sprawę przeglądu...
  • #14
    martinoo24
    Poziom 2  
    nie do końca polecał bym montowanie zamienników katalizatorów ze względu na to że przy nagrzanym kacie i wjechaniu w kałuże w takim kacie potrafi sie rozpaść środek i znowu do wymiany co do wybijania katów napewno najtaniej a przy okazji mozna też zarobić ale czasami odgłos pustego kata jest bardzo metaliczny i nieprzyjemny moim zdaniem najlepiej jest wstawic strumienice o podobnych wymiarach co do wspawywania rurki do środka kata to chyba nie jest najlepszy pomysł bo ukł. wydechowy jest wyliczany i zmiana jego przepływu i objetosci raczej nie wpłynie pozytywnie a na pewno ucierpi na tym pierwszy tłumik w aucie
  • #15
    dabu
    Poziom 32  
    a jak wstawisz strumienice to nie zmieni sie charakterystyka układu? Wyjdzie na to samo bo czarnypumba na pewno nie kupi za kilka stów strumienicy. Mam ten sam samochód i bez kata jeździ lepiej, pod spodem nie mam nawet strumienicy tylko rurę zamiast kata(zaprzyjaźniony diagnosta) Najlepiej jak chcesz to wspawaj rurę w kata, w każdym zakładzie zrobią to Tobie za 20-30 zł