Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wentylator chłodnicy w Oplu Astrze nie załącza

Kamil Spychała 06 Oct 2007 13:19 3539 8
  • #1
    Kamil Spychała
    Level 12  
    Witam.

    Nie załącza się wentylator chłodnicy w moim Oplu Astrze (silnik 1,6 8V 1999r nr. silnika X16SZRO2JV-0861). Postanowiłem więc zrobić ręczny włącznik wentylatora. Jak się do tego zabrać (które kable z sobą spiąć)? Opel posiada klimatyzację i podejrzewam, że obydwa wentylatory są sterowane tym samym urządzeniem.Gdy temperatura dojdzie do ok. 95 stopni to w zasadzie wentylatory zadziałają ale na chwilę (5-10 sek.). W tym momencie zapala mi sie też równocześnie kontrolka od poduszki. Jedna poduszka była niesprawna gdy kupowałem autko (ale kontrolka od niej nie świeciła).Podejrzewam, że ktoś wprowadził jakąś modyfikację w instalacji.


    Pozdrawiam

    Regulamin pkt 11. Uzupełni temat! <Błażej>
  • #2
    jarecki04
    Level 26  
    Po to jest wyłącznik termiczny żeby samo się załączało, zewrzyj styki od wyłącznika w chłodnicy i zobacz czy wentylator zadziała jak tak to go wymień.(ten włącznik oczywiście). A tak wogle to pisz coś więcej o modelu samochodu rocznik tez przydaje się
  • #3
    Kamil Spychała
    Level 12  
    jarecki04 wrote:
    zewrzyj styki od wyłącznika w chłodnicy i zobacz czy wentylator zadziała jak tak to go wymień.


    Właśnie tylko że jest chyba jeden włącznik na dwa wiatraki. A chciałbym mieć jednak ten manualny włącznik wentylatora silnika tak na wszelki wypadek
    Quote:


    A tak wogle to pisz coś więcej o modelu samochodu rocznik tez przydaje się


    1999 nr. silnika X16SZRO2JV-0861

    Pozdrawiam
  • #4
    jarecki04
    Level 26  
    Są one sterowane ze sterownika klimy i jeżeli wszystko działa to nie kombinuj bo komputer ingeręcje będzie brał jako błąd a możesz jeszcze coś uszkodzić
  • #5
    Kamil Spychała
    Level 12  
    jarecki04 wrote:
    Są one sterowane ze sterownika klimy i jeżeli wszystko działa to nie kombinuj bo komputer ingeręcje będzie brał jako błąd a możesz jeszcze coś uszkodzić


    Ups... to faktycznie dobrze że zapytałem.

    Pozdrawiam

    PS.Tak wiec rozumiem,że nie da się tu nic "obejść"?
  • #6
    adax-zabrze
    Level 12  
    zobacz w nadkolu sterownik klimy w jakim stanie są wtyczki, czesto lubią tam przegniwać...
  • #7
    Kamil Spychała
    Level 12  
    jarecki04 wrote:
    Po to jest wyłącznik termiczny żeby samo się załączało, zewrzyj styki od wyłącznika w chłodnicy i zobacz czy wentylator zadziała jak tak to go wymień.(ten włącznik oczywiście).


    Gdy temperatura dojdzie do ok. 95 stopni to w zasadzie wentylatory zadziałają ale na chwilę (5-10 sek.). W tym momencie zapala mi sie też równocześnie kontrolka od poduszki. Jedna poduszka była niesprawna gdy kupowałem autko (ale kontrolka od niej nie świeciła).Podejrzewam, że ktoś wprowadził jakąś modyfikację w instalacji.
  • #8
    jarecki04
    Level 26  
    Po włączeniu zapłonu kontrolka poduszki powinna się zaświecić i po chwili sama zgasnąć (test autodiagnozy) niezależnie od innych kontrolek. Jeżeli zapala się i gaśnie razem z inną to ktoś wpioł ją tam i masz niesprawny układ airbagu.
  • #9
    Kamil Spychała
    Level 12  
    jarecki04 wrote:
    Po włączeniu zapłonu kontrolka poduszki powinna się zaświecić i po chwili sama zgasnąć (test autodiagnozy) niezależnie od innych kontrolek. Jeżeli zapala się i gaśnie razem z inną to ktoś wpioł ją tam i masz niesprawny układ airbagu.


    Dzięki za zainteresowanie. Tak sobie dedukowałem w Niedzielę trochę sprawdzałem no i sprawa według mnie przedstawia się tak:

    Kontrolki poduszki po włączeniu silnika nie widać. Jak odłączę (wtyczkę) wentylatora to znaczy jak wypnę wentylator wtedy wyskakuje kontrolka poduszki. Poza tym kontrolka poduszki wyskakuje gdy temperatura silnika wejdzie na ok. 95 stopni i chwilowo załączą się wentylatory (o czym pisałem). Wnioskuje, że po prostu ktoś wpiął poduszkę pod wentylatory tak żeby imitowały opór wiec sterownik czyta je jak poprawnie działający airbag i gdy wentylatory załączają to sterownik daje chwilowy prąd na zadziałanie poduszki i napinaczy. Innej możliwości nie ma. Ale sprawdzałem okablowanie w tym sterowniku pod nadkolem i fakt że widać czyjąś ingerencję (są taśmy izolacyjne – nie fabryczne).
    Gdybym miał jakiś schemat jak powinno być to wszystko popodpinane to łatwo do tego dojść co jest nie tak.

    Pozdrawiam