Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes E 290 - elektryczne szyby.

06 Paź 2007 19:49 5323 9
  • Poziom 10  
    Kupiłem sobie to cacuszko z 1997 roku.
    Tylna prawa szyba nie chodzi.
    Da się z tym żyć, ale zauważyłem dzisiaj, że i inne nie chodzą dobrze.
    Przednia prawa chyba jest OK.
    Jak się przycisk lekko naciśnie, to sie otwiera (zamyka) a po puszczeniu zatrzymuje się.
    Po naciśnięciu do końca otwiera się (zamyka) nawet po puszczeniu palca, a po ponownym naciśnięciu zatrzymuje. Czyli wnoszę, że ta jest OK.
    Szyby prawej strony reagują tylko na pierwszy stopień przełącznika.
    Po naciśnięciu do końca nie działają. Czy to jakiś błąd systemu?
    Co można z tym zrobić?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 13  
    Temat rzeka ( diagnoza na odległość ). Czy tak się dzieje z klawiszy kierowcy i z klawisza pasażera?
    Te pierwsze funkcje działania sterowania są prawidłowe.
    Andrzej
  • Poziom 30  
    prawdopodobnie wystaczy je zprogramować.
  • Poziom 10  
    I działa.
    Schodzę dzisiaj rano, włączam a tu działa.
    To znaczy te trzy prawidłowo, a jedna wcale.
    dziwne, bo wczoraj też wyciągałem kluczyk i nie pomagało.
    Czy mógł sie sam przeprogramować?
    Zresetować??
  • Spec od Mercedesów
    Bawiles sie szybami, i je zaprogramowales.
    Programowanie polega w skrocie na dojsciu do krancowych pozycji na pierwszym stopniu a nastepnie przytrzymaniu klawisza na drugim stopniu wylacznika
  • Poziom 10  
    Łomatko!
    Ale co zaprogramowałem??
    Żeby drugi stopień nie działał??
    A jak to się robi?
    Jakie jeszcze możliwości programowania są dostępne??
    Czy brak reakcji prawej tylnej szyby to też może być coś z programowaniem??

    Dlaczego samochód (nie tylko ten) nie ma ustawień, że jak zamykam auto pilotem, to automatycznie nie zamykają się szyby i szyberdach?
    Po co komu zamykanie auta na kluczyk jeżeli szyby pozostają otwarte?
    To by była taka fajna funkcja dla zapominalskich, czyli dla mnie.
    Czy można to jakoś samemu zaprogramować?

    Posiada ktoś może "manuala" po polsku do mercedesa E 290?

    P.S.
    Za wszelkie porady dziękuję:)
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Jeżeli szyby są zaprogramowane (czyli po wcisnięciu klawisza na drugi stopień zamykają i otwierają się automatycznie) to po wyjściu z samochodu, wcisnięciu klawisza zamykania na pilocie (skierowanym oczkiem w stronę odbiornika w pojeżdzie) i PRZYTRZYMANIU tego klawisza w pozycji wcisniętej - szyby zaczną się zamykać.
    Nie napisałeś, jaki masz kluczyk: "scyzoryk" czy "rybkę" (całoplastikowy). W 1997 roku nastąpiło przejście z prymitywnej instalacji analogowej na pełny "CAN", co można rozpoznać po kluczyku.
    Jednak sądzę, że mój instruktaż powinien pasować.
  • Poziom 10  
    Dzięki Wielkie!
    Nie wiem czy to scyzoryk, czy rybka ale kluczyk wygląda tak:

    Tradycyjny link:
    https://obrazki.elektroda.pl/98_1191920159.jpg

    I ma taki wysuwany tradycyjny, chyba do otwarcia auta w razie braku zasilania.

    Rzeczywiście przy przytrzymaniu kluczyka szyby się zamykają.
    Super autko:)
    Ale moim zdaniem powinna być możliwość ustawienia, że zamyka się wszystko automatycznie.
    Bo przecież nielogiczne jest zamykanie auta na kluczyk, a zostawienie otwartych szyb!
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    gatmar napisał:

    Nie wiem czy to scyzoryk, czy rybka ale kluczyk wygląda tak:


    No to "rybka" :D


    gatmar napisał:

    moim zdaniem powinna być możliwość ustawienia, że zamyka się wszystko automatycznie.
    Bo przecież nielogiczne jest zamykanie auta na kluczyk, a zostawienie otwartych szyb!


    Mylisz się: Przypuśćmy, że zostawisz dziecko w samochodzie (lub psa), naciskasz przycisk pilota, odwracasz się i odchodzisz. Skąd wiesz, że głupie stworzenie w ostatnim momencie nie wsadzi kończyny w zamykające się okno?
    System jest wymyślony tak, że proces zamykania jest cały czas pod kontrolą (ponieważ pilot musi być skierowany w stronę odbiornika podczerwieni) Oczywiście szyby mają wyłączniki przeciążeniowe, ale w tym przypadku "Sicher ist Sicher" :D
  • Poziom 10  
    Moje mądre auto zawiadamia mnie o spalonych żarówkach.
    Czy powie kiedy akumulator jest za słaby?
    Idzie zima.