Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

czyszczenie wtrysków paliwa

06 Oct 2007 20:16 53469 8
  • Level 1  
    witam!

    mam taki problem z chryslerem voyagerem...
    autko jezdzi na gazie już trzy lata, rzadko na benzynie. Ostatnio na listwie zaczelo wyciekac paliwo, no i autko nie chce palic na benzynie prawdopodobie sa zapchane wtryski. zastanawiam sie nad czyszczeniem....
    moze ktos mial podobny problem?????
  • Heating systems specialist
    Cześć. Są specjalne płyny do czyszczenia wtryskiwaczy samochodowych, ale ja ich jeszcze nie używałem i nie wiem jak działają. Natomiast też miałem problem zapchanych wtryskiwaczy w RENAULT 21, też z powodu jazdy na gazie. Objawiało się że miał kłopoty z paleniem, był słaby na benzynie, i nie palił na wszystkie cylindry. Wtryskiwacze wymontowałem, nałożyłem na końcówki od strony wylotu wężyk od sprężarki i podałem powietrze pod ciśnieniem 8 bar, po czym dołączałem chwilowo zaciski wtryskiwacza do akumulatora 12V. Po tej operacji problem ustąpił. Tylko że ja to robiłem zaraz po tym jak zaczęły wtryskiwacze się zacinać. Nie wiem jak w twoim samochodzie to by wyszło.
    Powodzenia.
  • User removed account  
  • Level 11  
    Ja też sądzę jak kolega <elektrit>
  • Level 17  
    Ja zanurzone w nafcie wtryskiwacze podłączam do sterownika który załącza wtryskiwacz impulsami (10Hz), i tak przez godzinę.
  • Level 15  
    Witam
    Wtryskiwacze myję się przy pomocy myjki ultradźwiękowej.
  • Level 14  
    Ja w swoim warsztacie używam myjki ultradźwiękowej... Do mycia są specjalne preparaty... do tego generuję impulsy CDIF-em i wtryskiwacze są idealnie wyczyszczone... Myjka ma regulację podgrzewania preparatu do czyszczenia, nie jest to preparat ropopochodny, bo taki by odparował, nie mniej jednak sprawuje się bez zastrzeżeń....
  • Level 11  
    Uważam, że niestety tylko w przypadku mechanicznych wtryskiwaczy do benzyny powinno się używać myjki ultradźwiękowej. Natomiast nie przy wtryskach Diesela Common Rail i elektronicznych benzynowych, są zbyt delikatne. Do tych systemów używamy jednak płynów, tylko że to nie są płyny dolewane do paliwa. Wlewa się je do urządzenia ciśnieniowego które czyści cały układ wtryskowy. Srodki dodawane do paliw działają na zasadzie materiału ciernego a to też nie jest wskazane. Niestety nowoczesne wtryski produkuje się z myślą o ich częstej wymianie więc nie zawsze udaje się rozwiązać problem czyszczeniem.

    Dla lubiących czytać troche info i zdjęcie urządzenia: http://www.hq.gniezno.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=48&Itemid=30
    Pozdrawiam
  • Level 1  
    Pozdrawiam:)

    miałem problem z wtryskami benzyny w Twingo (2003) silnik D7F 8 zaworowy. Niestety z mojej winy, kupowałem w latach 2004-2005 benzynę na stacji "kogucik". Twinguś zaczął mało palić, ale i też nie chciał jeździć:). Taki mądrala inż. mechanik w Czeladzi tuż oprzy M1 wycyganił odemnie 180 zł za stwierdzenie, "że to trzeba na myjce ultradźwiękowej, a on nie ma".

    Ale do rzeczy: przeczytałem o sterowaniu cdifem impulsami do załączania w wanience z ropą/naftą. Nie mam takiego czegoś, ale przecież są prostsze sposoby na multiwibrację. Zastosowałem najzwyklejszy przekaźnik od kierunkowskazów:)

    Miałem starą listwę od clio i połączylem za jej pomocą równolegle wszystkie wtryski, 12V z prostownika podałem przez migacz. Śmigało aż miło, a ponieważ było mniejsze obciązenie niż żarówkowe to wył/zał było b.szybkie. Zanurzyłem listę z wtryskami w ropie i zostawiłem na noc.
    Rankiem ropa była ciepła, wtryskiwacze też ciepłe, migacz gorący ale z dala od ropy.

    Po wyłączeniu, ochłodzeniu, wytarciu; zalałem tryski benzyną i sprawdzenie na czystej kartce - wszyskie elegancko wypluły podaną benzynkę. Nic z nich nie kapało przed i po próbie. Po zamontowaniu w silniku - równa praca na wolnych i silnik ładnie wchodzi na obroty.

    Polecam wszystkim, wanienka na ropę była z plastiku (przecięta na pół butla 4l po borygo, ropy wlałem ok 1,5l), ropa ma po kilku godzinach tak z 30 stopni, wtryski są poziomo całkowicie zanurzone w ropie, która je czyści i chłodzi. Podłączenie wtrysków najlepiej wykorzystać ze starej listwy, trzeba trochę zmienić podłączenia na równoległe. I to wszystko.

    Idea czyszczenia ta sama co z cdifem, ale zdecydowanie prostsza i tańsza.