Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL astra 1,7 td ISUZUGdzie ten prąd zwiewa?

07 Paź 2007 04:50 3901 12
  • Poziom 10  
    Witam! Problemy zaczęły się po wymianie alternatora. Jak zwykle sprawdzałem stan naładowania aku i stwierdziłem niestety upływnosc na poziomie 0,3mA. Sprawdziłem wszystkie obwody wyjmując kolejno bezpieczniki, w ten sposób nie znalazłem nic. Po wypięciu kabla zasilania alternatora oraz wiązki 4 kabli dochodzących upływność 0,00mA. Dałem alternator do sprawdzenia w spec firmie gdzie po rozebaniu, rozlutowaniu elementów(widziałem bo to znajomy) też nie stwierdzono w nim usterki. Ręce mi "opadły".Dodatkowo zauważyłem, że kontrolka po przekręceniu kluczyka raz świeci i gaśnie po odpaleniu, raz nie świeci w ogóle. Ładowanie jest cały czas na poziomie 14,4V, jedynie raz w miesiącu muszę doładowywać aku. Sprawdzałem wzrokowo przekaźnik ładowania, nie zauważyłem śladów przepalenia.Doradźcie co z tym zrobić! Pozdrawiam!
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 27  
    Jak masz prąd upływu 0,3 mA to ja nie widzę problemu.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • spec od auto-elektro
    Wymień przekaźnik ,na pewno przygrzany i się wiesza ponieważ świecenie kontrolki nie ma nic wspólnego z alternatorem/ oczywiście chodzi o przekręcenie zapłonu/.P
  • Poziom 23  
    No chyba coś nie tak Kolega podał z tym poborem prądu , 0,3mA to każdy by chciał mieć w swoim aucie .
  • Poziom 10  
    Witam! Jeżeli wszystko jest w porządku to dlaczego alternator nie doładowuje aku? i muszę go doładowywać prostownikiem. Może coś pokopałem z tym pomiarem i odczytem wartość prądu, sprawdzę to jeszcze raz. Mierzyłem w ten sposób: ustawiłem miernik na 200mA pomiar wyniósł 0,3 pytanie A? mA? Zaznaczam, że nie jestem fachowcem od "elektryki" samochodowej! Chociaż byłem dużo wcześniej z reklamacją nowego aku. i gość w serwisie po pomiarze stwierdził, że upływość jest powyżej dopuszczalnej wartości. Przed zbyt częstym doładowywaniem ratuję się odłączając aku na noc.
  • Poziom 22  
    ja na twoim miejscu sprawdziłbym tą żarówkę od kontrolki ładowania może coś nie stykać a przez nią idzie wzbudzenie ładowania. Jeśli chodzi o upływność no jest OK, i tym bym sie nie przejmował.
  • Poziom 28  
    Witam. Ja bym zaproponował podłączenie woltomierza w kabinie i obserwowanie jego wskazań w czasie eksploatacji samochodu. Woltomierz można podłączyć do gniazda zapalniczki.Są też wskaźniki napięcia ładowania diodowe, które wiele lepiej informują kierowcę o stanie ładowania akumulatora niż te nieszczęsne fabryczne kontrolki. Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    Podepnę sie pod temat, żeby nie otwierać kolejnego podobnego

    Tydzień temu (w poniedziałek) żona wracała z pracy (uruchomiła wóz pod pracą) dojechała do przedszkola, wzięła córe i ponownie już nie uruchomiła - rozładował sie akumulator - Bosch Silver
    Naładowałem aku. W sobote sprawdzałem napiecie na samym aku - było coś 12.2 lub 12.4V. Wczoraj (poniedziałek) aku padł znowu.
    Podładowałem (około 11g prąd 4-4.5A) Dzisiaj pomierzyłem:
    - na "surowo" 12.7V (po 3 godz było już 12.64V)
    - pracujący silnik (bez obciażenia) 14.89V
    - pracujący silnik + światła 14.7-14.6V
    - pracujący silnik + dmuchawa (max) 14.33V
    - pracujący silnik + szyba tylna orgz. 14.35V
    - pracujący silnik + dmuchawa + szyba 13.99-14.01V

    Wydaje mi sie (choć moge sie mylić) że ładowanie jest ok. Ale przy tym ostatnim (13.99-14.01V) po około 30 sekundach pracy nagle zaczeło spadać 13.86-13.80-13.78 i sie przestraszyłem i wyłączyłem.

    Zmierzyłem pobór prądu i wyszło mi, ze przy uzbrojonym alarmie, centralny zamknięty, wszystkie inne odbiorniki wyłaczone pobór był 0,07A (70mA ?)
    Przy rozbrojonym alarmie było 0.01A - 0.00A

    To chyba w miare dobrze?
    Czyżby padał po mału akumulator?

    I teraz nie wiem czy akumulator jest do d... i trzeba wymienić na nowy czy cos innego.

    PS.
    Autko jak stoi (nawet w lecie) wiecej niz 5 dni, to nie zapali.
  • Poziom 21  
    Ile ten akumulator ma lat? Jaki przebieg posiada to auto?
  • Poziom 2  
    archaniol40 napisał:
    Ile ten akumulator ma lat?

    2 lata
    archaniol40 napisał:
    Jaki przebieg posiada to auto?

    144kkm/13lat

    i przez 11lat nie było problemów z akumulatorem.
    Po zmianie na tego Boscha, po 0.5 roku użytkowania padł 1x (w lecie po 2 tygodniach stania - były upały). Po 1.5 roku padł 2x w zimie. Po 2 latach (znowu latem -tego roku- po tygodniu stania) padł 3x.
    Teraz padł 4 i 5x na przestrzeni 1 tygodnia.
  • Poziom 22  
    Z tego co piszesz to wydaje mi sie że nie masz kombinować nic z ładowaniem , tylko zmień akumulator i po sprawie. Bosch to badziew, pewnie stał w sklepie ze 2 lata i sie zasiarczył nieładowany.
  • Poziom 20  
    przekaźnik od lampki i ładowania jest pod prawym panelem przy nogach pasazera (listwa na progu) niestety to częsta usterka - najpierw spala się przekaźnik, później alternator.
    A jakie jest napiecie ładowania - powinno być od 13,5 do 15V
  • Poziom 10  
    Witam! Wywołałem tamat ponieważ nie przypuszczałem co może być przyczyną niedoładowywania akumulatora! Sprawdziłem badając przez wyjmowanie bezp, co nic nie dało. Temat upływności zarzuciłem i nie szukałem ponieważ i tak bym nie znalazł. Dopiero jak padł rozrusznik okazało się, powodem był kabelek z alarmu, który odcinał dopływ prądu do rozrusznika. Po zamontowaniu rozrusznika i odpowiednim zaizolowaniu kabelków sprawa sama się rozwiązała. Teraz jest ok, czego wszystkim życzę