Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Ford FIESTA 1.1l 95r. - przygasające - mijania

DamianRTV 07 Paź 2007 22:28 2470 3
REKLAMA
  • #1
    DamianRTV
    Poziom 27  
    Witam Forumowiczów z dziedziny auto :)

    Problem na tym , że gdy mam zaświecone postojowe potem włącza się (gdy dalej przekręcę ) mijania , to wszystko działa poprawnie,
    gdy dam kierunkowsakz w prawo czy lewo ( tak delikatnie, że mruga ale nie zaskakuje w miejsce żeby go kierownica odbiła - po prostu go tylko przytrzymuje ) to działateż ok.
    Ale gdy kierunkowskaz załączę tak że zaskoczy i kierownica go ma odbić - nie przytrzymuje ręką, to w momencie gdy mruga kierunkowskaz ( lewy czy prawy ) gdy go odbiję kierownicą czy ręką to mijania przygasają ( tak mrugną ) ale tylko w tym czasie gdy tą "wajchę" od kierunkowskazu zaskoczoną ręcznie lub kierownica odbije. Ale gdy tak przyłożymy żeby sobie pomrugać ale nie zaskakujemy tej "wajchy" to mijania nie przygasają .

    Gdzie tkwi problem ? kiedyś ktoś mi takie coś pokazywał i są tam normalnie ścieżki - czy ja tam taż mam ścieżki ?
    Czy dam to radę samemu naprawić czy muszę kupować cały moduł pod kierownicą ?
    Z reguły jestem taki że potrafię większość rzeczy samemu naprawić ( np. dziedzina RTV ) ale z autem to już gorzej
    - ale co tu za filozofia jakiś przełączniki itp. - tak przypuszczam :)
    Nie rozbierałem tego jeszcze ale dostałem się do przekaźnika od długich tak za bezpiecznikami z lewej u dołu od kierownicy.
    Myślałem że to akum. ale gdy dam awaryjne lub gdy mruga kier. to mijania nie przygasają nawet w momencie gdy już ten kierunk. załączę - to tylko się dzieje w momencie gdy go wybija z zaczepu kierownica lib moja ręka.

    ps.czy w kierownicy tam gdzie jest stacyjka są tam jakieś przekaźniki ? bo z tamtąd mi dochodzi głos cykania przekaxnika.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2
    Megawe
    Poziom 34  
    Masz uszkodzony przełącz pod kierownicą.Musisz go zdemontować-to proste-poźniel trzeba go otworzyć (jest dużo zatrzaskow) i trzeba zwrocić uwagę jak bardzo są wytarte otwory i ośki na ktorych "chodzi" dźwignia od kierunkowskazow z tej dźwigni wystaje metalowy pręcik ktory przesuwa zworę po stykach trzeba podgiąć ten pręcik w kierunku do kolumny kierownicy,tak żeby skompensować powstały luz.Przekaźniki od świateł są na puszce z bezpiecznikami.
  • REKLAMA
  • #3
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli to takie samo rozwiązanie, jak w escorcie, to trzeba też sprawdzić stan gumek na ogranicznikach w przełączniku zespolonym. A usterki przełączników zespolonych, to typowa usterka forda.
  • #4
    DamianRTV
    Poziom 27  
    Witam - a więc nie mam żadnych gumek ogr. a przekaźnik od kierunkowskazów znajdował się własnie przy tym całym przełączniku który jest od świateł i titka kierunkowsk. i wycieraczek. Trzeba było go wymontować i na biurku go rozłożyć by go przeczyścić i nasmarować - kolega miał rację co do tych zaczepów które są tam :) nic nie musiałem na szczęście podginać i wykrzywiać , jedynie porządnie wyczyścić i nasmarować smarem elementy trące typu zapadki itp. a ścieżki OK jedynie dziurka na ścieżce gdzie są wycieraczki ale to w miejscu gdzie jest przerywacz od wycieraczek to się wypaliło :( ale wycieraczki działają - jedynie dlaczego jak to wszystko przesmarowałem i skręciłem to czemu mi teraz to tak jakby ciężej chodziło :) he he - a wszystko jest ok poskładane i nie jest mocno skręcone- chodzi o typu zapadki miejsca bo dałem dużo smaru - no nie do przesady żeby sobie tu nikt tak nie pomyślał :) - podłączyłem i działa bez zarzutów :):):)

    ps. tak samo się czyści tor przesuwu taśmy i rodzaj pracy mechanizmu w magnetowidach :):):) he he także to nic trudnego jeżeli już ktoś miał w tym doświadczenie - podobna dziedzina :)

    Chciałem dodać że jeszcze tam przelutowałem te piny w gniazdku tam gdzie podpinamy wtyczki przy kierownicy i otwarłem przekaźnik i okazało się że w nim były zimne luty - także przyczyn może być mnóstwo co to było - nawet to mogło być - upływność 12V czyli mini zwarcie się mogło robić jeszcze oprócz] tych zaśniedziałych styków.
    Dzięki za małe porady :) tymczasem - temat zamykam
REKLAMA