Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulator obrotów silnika prądu stałego 10 kW

09 Paź 2007 10:02 8459 9
  • Poziom 12  
    Czy ma ktoś schemat regulatora obrotów silnika prądu stałego o mocy 10kW?
  • PCBway
  • Spec od Falowników
    Są to urządzenia budowane w oparciu o tyrystory. Np. Apator produkował napędy DSL i podobne. Na dzisiejsze czasy odradzam - napędy DC są energochłonne i zawodne, warto rozejrzeć się za silnikem indukcyjnym i falownikiem.
  • PCBway
  • Poziom 20  
    Zamontowałem dwa regulatory do silnika 14,5kW Apatora działają super a nazywają się Mentor polecam .Jedna wada to cena dla MR45R 17KW ok. 8000 zł dla Ciebie potrzebny MR25R 9.5 kW
    http://www.acontrol.com.pl/
  • Poziom 17  
    Szkoda że nie napisałeś na jakie napięcie masz ten silnik , bo jeżeli jest to nisko napięciowy silnik DC ( 24 lub 48V ) to mozna zastosować sterowanie impulsowe np. z wózka widłowego. Takie sterowanie idzie czasami kupić za kilkaset złotych z jakiegoś zezłomowanego wózka . Natomiast jeśli jest to silnik pracujący na wyższym napięciu to niestety jakiś przekształtnik tyrystorowy lub sterownik mosfet , ale wtedy koszty idą znacznie w górę.
  • Poziom 24  
    do czego ci potrzebny taki duży silnik dc ?? nie lepiej kupić silnik ac 3f i falownik??
  • Poziom 12  
    Jest to silnik od widlaka.
  • Poziom 17  
    Też tak myślałem , czyli jest to silnik trakcyjny albo hydrauliki. Do napędu maszyny to ten silnik się nie nada bo skąd skombinujesz 200~350 amperowy zasilacz ?. No chyba że kombinujesz jakiś pojazd akumulatrowy to już prędzej się nada . Podaj jakieś dokładniejsze dane nt. tego silnika , może dobierzemy wtedy jakiś sterownik do niego.
  • Poziom 37  
    Regulacja poprzez modulację szerokości impulsu...wymaga stosowania odpowiedniej mocy tranzystorów i generatora sygnału. Wyjdzie drogo, ale znacznie taniej niż tej samej mocy silnik AC+falownik.
  • Poziom 12  
    Zasilany jest z akumulatorów 84V, 500A. Potrzebny mi regulator obrotów tego silnika, coś na zasadzie gazu w samochodzie.
  • Poziom 26  
    Sterowniki DC na mosfetach są najbardziej sprawnymi (brak strat) regulatorami do sterowania silników. Proponuję regulator ALLTRAX AXE7245, lub CURTIS. One spokojnie wysterują takim silnikiem, otrzebny jest jeszcze potencjometr w obudowie ("zadajnik prędkości"). Nowe ALLTRAXY sprzedajęza 2749,-zł. (brutto - z VAT).
    Ten prąd 500A jest chyba zbyt wielki, szybko się zniszczy silnik, chyba że jest to cężki silnik o dość wolnych obrotach nominalnych (ok. 1400obr./min.).
    Takie sterowniki używam w moich samochodach elektrycznych.