Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulator obrotów silnika prądu stałego 10 kW

kehn 09 Paź 2007 10:02 7877 9
  • #1 09 Paź 2007 10:02
    kehn
    Poziom 12  

    Czy ma ktoś schemat regulatora obrotów silnika prądu stałego o mocy 10kW?

  • #2 09 Paź 2007 11:45
    bonanza
    Spec od Falowników

    Są to urządzenia budowane w oparciu o tyrystory. Np. Apator produkował napędy DSL i podobne. Na dzisiejsze czasy odradzam - napędy DC są energochłonne i zawodne, warto rozejrzeć się za silnikem indukcyjnym i falownikiem.

  • #3 09 Paź 2007 21:38
    Andrzej59
    Poziom 18  

    Zamontowałem dwa regulatory do silnika 14,5kW Apatora działają super a nazywają się Mentor polecam .Jedna wada to cena dla MR45R 17KW ok. 8000 zł dla Ciebie potrzebny MR25R 9.5 kW
    http://www.acontrol.com.pl/

  • #4 09 Paź 2007 21:58
    DarekBytom
    Poziom 17  

    Szkoda że nie napisałeś na jakie napięcie masz ten silnik , bo jeżeli jest to nisko napięciowy silnik DC ( 24 lub 48V ) to mozna zastosować sterowanie impulsowe np. z wózka widłowego. Takie sterowanie idzie czasami kupić za kilkaset złotych z jakiegoś zezłomowanego wózka . Natomiast jeśli jest to silnik pracujący na wyższym napięciu to niestety jakiś przekształtnik tyrystorowy lub sterownik mosfet , ale wtedy koszty idą znacznie w górę.

  • #5 09 Paź 2007 22:23
    marcino2000
    Poziom 24  

    do czego ci potrzebny taki duży silnik dc ?? nie lepiej kupić silnik ac 3f i falownik??

  • #6 09 Paź 2007 23:38
    kehn
    Poziom 12  

    Jest to silnik od widlaka.

  • #7 10 Paź 2007 19:59
    DarekBytom
    Poziom 17  

    Też tak myślałem , czyli jest to silnik trakcyjny albo hydrauliki. Do napędu maszyny to ten silnik się nie nada bo skąd skombinujesz 200~350 amperowy zasilacz ?. No chyba że kombinujesz jakiś pojazd akumulatrowy to już prędzej się nada . Podaj jakieś dokładniejsze dane nt. tego silnika , może dobierzemy wtedy jakiś sterownik do niego.

  • #8 10 Paź 2007 20:01
    tronics
    Poziom 35  

    Regulacja poprzez modulację szerokości impulsu...wymaga stosowania odpowiedniej mocy tranzystorów i generatora sygnału. Wyjdzie drogo, ale znacznie taniej niż tej samej mocy silnik AC+falownik.

  • #9 11 Paź 2007 11:54
    kehn
    Poziom 12  

    Zasilany jest z akumulatorów 84V, 500A. Potrzebny mi regulator obrotów tego silnika, coś na zasadzie gazu w samochodzie.

  • #10 18 Paź 2007 17:48
    Zbyszek Kopeć
    Poziom 26  

    Sterowniki DC na mosfetach są najbardziej sprawnymi (brak strat) regulatorami do sterowania silników. Proponuję regulator ALLTRAX AXE7245, lub CURTIS. One spokojnie wysterują takim silnikiem, otrzebny jest jeszcze potencjometr w obudowie ("zadajnik prędkości"). Nowe ALLTRAXY sprzedajęza 2749,-zł. (brutto - z VAT).
    Ten prąd 500A jest chyba zbyt wielki, szybko się zniszczy silnik, chyba że jest to cężki silnik o dość wolnych obrotach nominalnych (ok. 1400obr./min.).
    Takie sterowniki używam w moich samochodach elektrycznych.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME