Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mostek H dla silnika CE-4

tomajmich 09 Paź 2007 22:40 1011 1
  • #1 09 Paź 2007 22:40
    tomajmich
    Poziom 1  

    Witam!
    Jakiś czas temu zdobyłem platformę modelu samochodu w skali 1:20 firmy carson z napędem na 4 koła. W skład platformy wchodził wyżej wymieniony silniczek (CE-4) o parametrach do wglądu na stronie:

    http://www.zabawki-modele.pl/catalog/product_...d=786&osCsid=e0eadd6670af5d59e492cd34f63c8105

    Oryginalnie do sterowania był opornik, który pozwalał jedynie na jazdę szybką, wolną bądź wcale. Ja jednak chciałbym, aby nie tylko prędkość była regulowana PWMem z uC AVR ale także, aby jeździł do przodu i do tyłu.

    No i zaczęły się problemy: zasilanie silnika 7,2 V no i maksymalna wartość z uC: 5V.
    Układy gotowe odpadają, bo żaden (z tańszych) nie daje 7A.
    W standardowym mostku H (na MOSFETach) dolne tranzystory się otworzą, ale górne już nie. I do tego te dolne muszą być Logic Levelami.
    Mostek H na dolnych typu N a górnych P odpada, bo nie ma Logiców typu P (przynajmniej w obudowie TO220AB, a w innych jeśli są to ciężko zmontować).
    Darlingtony biorą dużo mocy i są za wolne (tak mi kumpel powiedział).
    Układy IR2110 - jeden mi się spalił, a drugi ciągle otwierał górny tranzystor (czyli nie dało się nim sterować)
    Zastanawiam się nad transoptorami, ale nie wiem czy wytrzymają 7A.
    Przekaźniki z kolei nie wiem czy nie są za wolne...

    I tak właśnie wyglądają moje rozważania:)

    Byłbym bardzo wdzięczny za jakąś wskazówkę w tej kwestii. Może ktoś miał podobne doświadczenia i zdecydował się na jakąś opcję, która zadziałała.

    0 1
  • Relpol
  • #2 10 Paź 2007 20:03
    fuutro
    Poziom 43  

    Transoptory nie wytrzymają nawet sporo mniejszego prądu a przekaźniki i PWM to nie porozumienie

    0