Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mam problem z kompresorem tp209 firmy EUROTEC

wojtektryc 12 Paź 2007 17:36 10231 4
  • #1 12 Paź 2007 17:36
    wojtektryc
    Poziom 10  

    Mam problem z kompresorem i nie wiem co mu jest. Wczoraj gdy używałem tego kompresora około godziny, w pomieszczeniu zamkniętym stało się coś niespodziewanego silnik zaczął się bardzo powoli kręcić i co chwilę rusza i zaraz staje. Silnik buczy gdy się zatrzyma i się szybko grzeje. Tak jak by coś blokowało a nie chcę zaglądać na razie do środka ponieważ nie jest on stary ma zaledwie 5 tygodni od nowości a z gwarancją będą problemy bo kupiłem go na allegro więc muszę sam go zrobić najlepiej jak najtaniej. Myślałem że to może wina kondensatora i dlatego dziś kupiłem nowy, wstawiłem i nadal jest to samo. Jeśli ktoś miał taki problem to proszę o pomoc ponieważ potrzebuję szybko go zrobić bo zacząłem lakierować motor znajomego i nie mogę go skończyć. Pozdrawiam PS. Sory ja w złym miejscu wstawiłem ten temat

    0 4
  • #2 12 Paź 2007 22:30
    jmk
    Poziom 28  

    JAk nie jest bezsmarowy to zobacz czy był w nim olej- warto poczytać cos na temat zakupionego urzadzenia w instrukcji do niego załączonej.
    Może źle ustaiwone sa parametry ciśnienia w sterowaniu?

    0
  • #3 12 Paź 2007 22:48
    waldekg
    Poziom 28  

    Witam. Czy można go ręczne obracać aby sprawdzić czy niema mechanicznych oporów? Chyba jest to problem zacierającej się sprężarki.

    0
  • #4 13 Paź 2007 11:08
    wojtektryc
    Poziom 10  

    Cały czas jest w nim olej i od nowości jeszcze niezmieniany tzn. w instrukcji pisze by po 100 godzinach pracy zmienić olej a ja najwyżej użytkowałem go z 50-70 godzin nie więcej. Natomiast, jeśli chodzi czy silnik się obraca- to tak, nawet lekko i raczej uszkodzeń mechanicznych to nie ma, bo mam inną sprężarkę, ale w tamtej nie było oleju i się zatarła całkowicie, że będę musiał wybić tłok, bo inaczej nie wyjdzie - ale mniejsza z tamtą ważne, aby coś z tą zrobić. Nie wiem będę musiał jeszcze raz wyjąć silnik i obejrzeć, bo może jakieś ma zabezpieczenie w przewodach, ale raczej chyba nie aczkolwiek mogę się mylić. Na to wygląda, że coś nie tak z silnikiem, bo tłok lekko chodzi tak jak od nowości zasysa powietrze jak należy. Przed godziną podłączyłem ją na chwilę bezpośrednio pod sieć, tzn. bez włącznika ciśnienia sam silnik i jest to samo, gdy podłączę do sieci to się zakręci w miarę szybko, (ale nie tak jak powinno) i zwalnia, i buczy.

    0
  • #5 13 Paź 2007 13:16
    wojtektryc
    Poziom 10  

    Właśnie odkręciłem przewód od zbiornika ( ten od powietrza) i wchodzi na obroty lecz jak lekko się go zatka to od razu zwalnia tak jak by silnik nie miał siły. A dalej jak rozkręciłem silnik widać że chyba jest przypalony ale nie mam 100% pewności a nieposiadam miernika by to sprawdzić. I znalazłem jakiś chyba czujnik temp. na silniku jakieś oznaczenia są ale nie wiem co to (CR KW-135°C- oznaczenia)- może to to poszło, zaczołem się bardziej temu przyglądać i jest naderwana izolacja z dwóch stron (jeden przewód idzie do silnika a drugi do sieci). Może mieliście z czymś takim doczynienia. Proszę o pomoc. Pozdro PS. Ale podejżewam że gdzieś zostało przerwane uzwojenie bo czasem wejdzie na pół sekundy na obroty, błyśnie się w zwojach i zwalnia.

    0