Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Licznik impulsów z wyjsciem cyfrowym

12 Paź 2007 20:08 1344 9
  • Poziom 10  
    Witam
    NIe wiedziałem jak nazwać temat, a jestem początkujący więc napisałem tutaj. NIe mogłem znaleźć w wyszukiwarce tego.

    Otóż mój problem polega na tym, że nie wiem jak zaprojektować układ, który będzie zliczał czas pomiędzy impulsami i zapisywal w liczbie impulsow na minutę( 250-12000 z dokladnoscia do 250) podzielonej przez 1000(czyli 0.25 do 12). I zeby na wyjsciu byla to liczba w postaci cyfrowej
    6bitowej czyli od 0000.01 do 1100.00. To jest podstawa do reszty mojego projektu, który będzie chodził na min. 1Mhz. Napewno bedzie potrzebny jakis uP, ale tez nie wiem jaki

    Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 28  
    Po co uP skoro potrzebujesz wyjście binarne. Zastosuj klasyczne liczniki CMOS (TTL-trochę niemodne). Przy oczekiwanej przez Ciebie dokładności 250 trzeba zastosować dzielnik wstępny właśnie przez 250 a dalej to przy wykazanym zakresie wystarczy zliczyć do 48 (12000/250=48)
  • Poziom 10  
    OK, tylko on będzi miał wolną reakcję na nagłą zmianę częstotliwości impulsów. jak ustawie probkowanie na 4Hz dla 250imp/min, to gdy w ciagu 0,5s impulsy wzrosna powiedzmy z 2000 do 10000 tys. to juz bedzie lipa. O to chodzi zeby rakcja na zmiane czestotliwosci byla dosyc szybka. no powiedzmy ze czestotliwosc ponizej 1000 nie bedzie uwzgledniana.
  • Poziom 28  
    To zliczaj np. co 10ms i wykorzystuj dla swojej rozdzielczości tylko starsze bity.
  • Poziom 10  
    Ok, ale wtedy co z czestotliwoscia ponizej 100hz?? NO chyba ze zrobilbym na 2 licznikach jeden na 10ms a drugi 100ms
  • Poziom 30  
    Cały problem sprowadza się do tego, aby znać minimalną częstotliwość impulsów, bo taki musisz przyjąć czas bramkowania (minimalny) aby móc złapać ten najdłuższy impuls. Poniżej tego czasu nie możesz zejść z reakcją układu na zmiany częstotliwości impulsów. W twoim przypadku jest to około 0,25s (250/60).

    Pozdrawiam wszystkich

    jjanek
  • Poziom 10  
    ok, czestotliwosc poniej 1000/min. i tak nie bedzie do niczego potrzebna czyli moge ustawic probkowanie na 0,07s(raczej wystarczy). ok, czyli czestotliwosc probkowania ok 14Hz. problem rozwiazany.


    I teraz jak to zsynchronizowac z ukladem pracujacym na 1Mhz?? bo o ile sie nie myle to licznik podaje po kolei zlicozne impulsy czyli 1,10,11,110,101 itd, a nie od razu np. 1101.
    sorki za tak banalne pytania, ale jestem laikiem z cyfrowki
  • Poziom 30  
    A może odwrócić cały proces i zliczać ile impulsów 1MHz zmieści się w twoim jednym impulsie i tą wartość przeliczać lub przekodowywać na liczbę którą chcesz mieć na wyjściu. I tutaj nie wystarczy sam tylko licznik, ale musisz dodatkowo wykonać albo jakiś układ kombinacyjny lub układ liczący (jakieś mnożenie/dzielenie a może faktycznie jakiś mikrokontroler).

    Pozdrawiam wszystkich

    jjanek
  • Poziom 10  
    no wlasnie chodzi tu o to ze cos musi zliczac impulsy i podawac na kilka mikrokontrolerow(kazdy od czegos innego) dzialajacych na 1Mhz w postaci liczby cyfrowej
  • Poziom 10  
    sorki ze post pod postem, ale nie dostalem odpowiedzi.

    Jak zsynchronizowac licznik dzialajcy na 14Hz z ukladem na 1MHz??