Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Licznik impulsów z wyjsciem cyfrowym

12 Paź 2007 20:08 1344 9
  • Poziom 10  
    Witam
    NIe wiedziałem jak nazwać temat, a jestem początkujący więc napisałem tutaj. NIe mogłem znaleźć w wyszukiwarce tego.

Otóż mój problem polega na tym, że nie wiem jak zaprojektować układ, który będzie zliczał czas pomiędzy impulsami i zapisywal w liczbie impulsow na minutę( 250-12000 z dokladnoscia do 250) podzielonej przez 1000(czyli 0.25 do 12). I zeby na wyjsciu byla to liczba w postaci cyfrowej
    6bitowej czyli od 0000.01 do 1100.00. To jest podstawa do reszty mojego projektu, który będzie chodził na min. 1Mhz. Napewno bedzie potrzebny jakis uP, ale tez nie wiem jaki

Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 28  
    Po co uP skoro potrzebujesz wyjście binarne. Zastosuj klasyczne liczniki CMOS (TTL-trochę niemodne). Przy oczekiwanej przez Ciebie dokładności 250 trzeba zastosować dzielnik wstępny właśnie przez 250 a dalej to przy wykazanym zakresie wystarczy zliczyć do 48 (12000/250=48)
  • Poziom 10  
    OK, tylko on będzi miał wolną reakcję na nagłą zmianę częstotliwości impulsów. jak ustawie probkowanie na 4Hz dla 250imp/min, to gdy w ciagu 0,5s impulsy wzrosna powiedzmy z 2000 do 10000 tys. to juz bedzie lipa. O to chodzi zeby rakcja na zmiane czestotliwosci byla dosyc szybka. no powiedzmy ze czestotliwosc ponizej 1000 nie bedzie uwzgledniana.
  • Poziom 28  
    To zliczaj np. co 10ms i wykorzystuj dla swojej rozdzielczości tylko starsze bity.
  • Poziom 10  
    Ok, ale wtedy co z czestotliwoscia ponizej 100hz?? NO chyba ze zrobilbym na 2 licznikach jeden na 10ms a drugi 100ms
  • Poziom 30