Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

zasady ustawiania miksera i mikrofonów

azazel41 13 Oct 2007 12:10 8762 26
Renex
  • #1
    azazel41
    Level 10  
    Witam wszystkich bardzo serdecznie i proszę o porady.
    Jak nagłośnić zespół 4 osobowy klawisz,gitara,bas,perkusja elektroniczna.
    Graliśmy w latach90siątych wtedy nagłaśniało się inaczej.
    Mamy do dyspozycji około12000zł, jakie kolumny,czy koniecznie subbasy,końcówka mocy i mikser, czy lepiej povermikser coś do poprawy wokalu czy gitara basowa naswoim wzmaczniaczu,no i odsłuch.
    Mamy zamiar grać muzykę taneczną-małe imprezy
    Z góry dziękuję Azazel
  • Renex
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • Renex
  • #3
    adammus
    Level 13  
    na nowy sprzęt dobrej klasy może nie starczyć. Ale myślę że spokojnie się zmieścisz w sprzęcie z drugiej ręki.

    Moim zdaniem mixer 16 kanałów w zupełności wystarczy (perk. elektr - 2 kanały, bass, gitara, klawisz 2 kanały , 4 mikrofony).

    No i warto pamiętać że oprócz przdów przydałby się jakiś odsłuch chociaż jeden i jakiś kompresor/ bramka na wokale.

    Co do mixerka można pomyśleć o jakimś używanym soundcrafcie, mackiem.

    Przody - dobrze jakby był chociaż jeden subbass i do tego dwie górki.
    Może warto pomyśleć o jakimś zestawie aktywnym.
  • #4
    azazel41
    Level 10  
    12tys. mamy na na nagłośnienie bez gitary basowej a perkusja musi być nagłośniona ponieważ jest elektroniczna DTXPRESS4special
  • #5
    piotrekmarek
    Level 16  
    " Co do reszty to stolik musisz mieć co najmniej 24h "

    Koniecznie, a najlepiej, jak sobie kolega kupi Chiński system Line Aray...
    A już tak na poważnie:
    W listopadzie ukaże się w M i T kolejny mój artykuł na temat "budżetowych" zestawów nagł - może warto przeczytać przed podjęciem decyzji ?
    a póki co, zapraszam tutaj:

    http://www.pmp.civ.pl/index1.php?menu=technika&s=
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    !katun!
    Level 22  
    Większy stolik jest bardziej przydatny na estradzie, tutaj zespół na sali nie ma za dużo miejsca, do tego trzeba wszystko samemu zabrać (a stolik 24in już troszeczkę zajmuje), według mnie 16 już wystarczy w zupełności.
    PS: Zespół muzyczny to nie estrada, tu jedną z najbardziej liczących się cech jest mobilność- stąd ja bym proponował coś aktywnego plus mikser.
  • #8
    piotrekmarek
    Level 16  
    Czy ja polecałem jakiegoś producenta mikserów ????????
    a może polecałem Chińskie Mackie ????
    wystarczy przeczytać to co piszę, żeby wiedzieć, że jest dokładnie odwrotnie. pozwolę sobie zacytować sam siebie:

    Nawet bardzo znane firmy montują już w swoich wyrobach podłe głośniki „no name” i czasem jedyną, wątpliwą zaletą takiej paczki, jest już tylko firmowe logo. Inni producenci starają się trzymać poziom, ale za takie wyroby trzeba płacić zdecydowanie większe pieniądze –proszę zwrócić uwagę, że czasem podobne na oko kolumny potrafią kosztować 3, 4 razy więcej niż ich tanie substytuty, bowiem jak już wspomniałem, liczy się głownie to, co jest zamontowane w środku. Często koszt jednego dobrego głośnika przewyższa koszt całej, gotowej, niskobudżetowej kolumny, choć i porządnie wykonana obudowa często kosztuje więcej, niż wspomniana kompletna paczka wykonana w wersji „dla ludu”.

    polecam stronę, na której jak ktoś chce, może sobie to i owo się dowiedzieć na tematy związane ze sprzętem estradowym i niektórzy to doceniają:

    15 Wrz 2007 14:14 Re: DAP2000 = T.AMP2400 - Weryfikacja
    Dzięki piotrekmarek. Bardzo sobie cenię Twoje wypowiedzi, bo są na temat i poparte praktyką z życia. Myśłę, że w ten sposób wyjaśniło się wiele odnośnie tych T.AMP-ów i DAP-ów. Pozdrawiam.

    A inni plotą od rzeczy, sugerując coś, czego nie napisałem, ani nie powiedziałem. Jak ktoś sobie chce zobaczyć chiński Line Aray,
    to może sobie np zerknać tutaj:
    http://www.made-in-china.com/showroom/tassopro/product-list/catalog-1.html

    Pojęcia nie mam jak to gra, ale przynajmniej jakoś wygląda.

    To, że warto mieć większy mikser niż mniejszy jest tak "odkrywcze" że podobnych porad jak sądzę ten człowiek nie oczekuje, i chyba nie oczekuje również, że ktoś go będzie nagłaśniał,
    skoro chce sobie kupić własny sprzęt.

    "Co do sprzętu na FOH mogę użyczyć swoje usługi na terenie miasta. Więcej informacji na mail"

    więc sugeruję nie zwracać komuś uwagi że się "promuje" bo to trochę w tej sytuacji nieeleganckie.
  • #10
    piotrekmarek
    Level 16  
    to lubię, konkrety....
    Panie Gigant, z całym szacunkiem, na prochy Ludwika C !! tu się człowiek chce zaopatrzyć w sprzęt do grania na "amatorskich" sztukach, a nie w klocki na przystanek Woodstock....
    Dlatego uznałem, że nie warto doradzać "dzieciakowi" żeby sobie kupił stół 24 kanały, za co najmniej połowę swojego budżetu i tyle.
    My, osoby z jakimś tam bagażem doświadczeń, mamy swego rodzaju "obowiązek" aby nie ściemniać, tylko rozjaśniać w głowach młodszych adeptów trudnej sztuki nagłośnieniowej, czyż nie tak ?
    Pozdrawiam, życząc dalszych sukcesów i mówię to bez najmniejszej ironii, jako bywalec Jarocina ćwierć wieku temu, gdzie było całkiem fajnie słychać momentami....
    PMP.
  • #11
    Anonymous
    Anonymous  
  • #12
    AnTech
    Level 31  
    azazel41 wrote:
    Witam wszystkich bardzo serdecznie i proszę o porady.
    Jak nagłośnić zespół 4 osobowy klawisz,gitara,bas,perkusja elektroniczna.
    Graliśmy w latach90siątych wtedy nagłaśniało się inaczej.
    Mamy do dyspozycji około12000zł, jakie kolumny,czy koniecznie subbasy,końcówka mocy i mikser, czy lepiej povermikser coś do poprawy wokalu czy gitara basowa naswoim wzmaczniaczu,no i odsłuch.
    Mamy zamiar grać muzykę taneczną-małe imprezy
    Z góry dziękuję Azazel

    Eeech, łezka się w oku kręci...
    Pogrywałem jeszcze w latach osiemdziesiątych. Każdy instrument chodził na własnym wzmacniaczu. Było czysto i selektywnie. Wokal reprodukowany przez dwie kolumienki na statywach. Żadnych odsłuchów bo i po co w normalnej wielkości sali. Wszystko było słychać, a goście przy stole nie musieli sobie nawzajem wtykać nosów do uszu aby porozmawiać.
    A teraz? Koszmar. Byłem niedawno na weselu, wytrzymałem do północy. Wnętrzności się człowiekowi wywracają na lewą stronę z nadmiaru decybeli.

    Ale do rzeczy:
    Gitara i bas na oddzielnych piecykach.
    "...czy konieczne subbasy..." moim zdaniem zbędne na takie małe imprezy jak wesele czy szkolna potańcówka.
    Klawisze i perkusja na jednym powermixerze z dwoma kolumienkami szerokasmowymi podłogowymi bądź na statywach.
    Wokal na drugim powermixerze z kamerką pogłosową wewnętrzną lub zewnętrzną z dwoma kolumienkami dwudrożnymi na statywach.
    Wszystko nie za duże, bo dźwiganie gratów po całonocnym graniu nie należy do przyjemności.
    Combo basowe 100W, pod gitarę 60W, powermixery po 2x200W.
    Więcej nie trzeba. To granie do "kotleta", a nie koncert rockowy.

    Tak to widzą moje stare oczy i uszy ;)
  • #13
    romcyś
    Level 16  
    Witam
    A ja ciągle gram od 35 lat i w 100% popieram AnTecha. "Chałturka" a koncert to dwie różne bajki ( chodzi mi o moce ).
    pozdrawiam
    stary klezmer
  • #14
    SzokalML
    Level 36  
    za 12 tys zł. bez problemu kupi się sprzęt.

    Moim zdaniem na pewno lepiej aby każdy instrument miał osobny wzmacniacz - nie trzeba będzie wtedy odsłuchów, a selektywność znacznie większa. Suby też raczej mogą okazać się zbędne, a mikser starczy wtedy na... no właśnie - tu pytanie, w jaki sposób podłącza się tą elektroniczną perkusję? Czy każdy element (werbel, hihat, stopa itd.) z osobna? Bo to zasadnicza kwestia która zdecyduje ile kanałów będziecie potrzebowali.

    ps.
    Na czym graliście w latach 90-tych?
  • #15
    chaka
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolumny
    yamahy c215V,
    końcówka
    t.amp 2400,
    mikser
    yamaha MG166CX
    coś na wokal:
    TC electronic M350.
    Statywy, kilka mikrofonów (na pewno beta 56 i sm 57) przewody zjedzą kupe kasy.
  • #16
    dziadu1986
    Level 13  
    witam, jezeli autora zainteresuje to ja gram na takim zestawie:
    * kolumny ldm PDP 612 ukalad 2x12'+ driver
    * basy na 18' rzemieślinicze :)
    * koncowki behringer ep2500
    * cross tez behringera ten najprostszy (nie pamietam modelu, ale ten bez limitera)
    * na wokal efekcik yamaha rev 100 (dobra staruszka:)
    * miker yamaha 16/4 (troszkę słaba korekcja, ale duzo wytrzymalszy w porownianiu z behringerem, no i 10 mikrofonow mozna podpiąc śmialo:)
    * mikrofony shure sm58 i pg58 na wokal, no i bezprzewodowy do reki
    * calość upchana w racku 12U na kolkach
    * bas z pieca jako odsluch dla basisty i linia na przody
    * gitara z pieca dla gitarzysty, mikrofon i na przody
    * bebny akustyczne, nie są naglasniane, na wiekszych slach, ewentualnie male plenerki stopa tylko i zapozyczam pojemniki dwa na gorę)

    nam wyszlo na sprzet okolo 25 000 - 30 000, do tego doszlo jeszcze jakies glupotki w stylu światla jakies, przedluzacze, czy przewody
    ale warto zainwestować w coś lepszego niż męczyć sie i zmieniać sprzęt co dwa lata, zresztą i tak bedziemy dalej inwestować w siebie, my zaczynaliśmy od dwoch paczek 15 + 2 piezzo, koncowka 2x300, mikser rosyjski Meta i na wokal nieśmiertelny ads 500+

    przedewszystkim to polecam wam najpierw zaiwestować w gorki jakies(broń boze zadnej 15), miser i koncowke i juz bedzie na czym grac
    2xldm pdp612 to wydatek okolo 2800
    2x behringer ep 2500 to okolo 3000
    za 2500 dwa basy na 18 jakieś na pewno sam zmajstrujesz, glosniki zamawiasz (B&C polecam) a budy zrobić to zaden probelm do basow (a basy musisz mieć skoro perka elektroniczna)
    jakis cross okolo 500
    co do mikserów to nie jestem na bieżąco co jest teraz ciekawego na rynku, ta yamaha co ją mam to wtedy jak mialem miala przewage nad innymi 16 kanalowymi ze sie do racka miescila i ze ma 10 insertow mikrofonowych :)
    do wokalu to co ci sie uda trafic na allegro fajnego, ja mają yahe kupielm za 400 zł ale to nie to, szukam czegoś lepszego troszke
    z czasem jakis compresor na wokale i mozna sobie swobodnie ogrywac imprezki na poziomie ;)
    pozdrawaim autora, nie wiem czy napisalem cos madrego, jezeli w jakiś sposob pomoglem to fajnie jak nie to nie linczujcie ;)
    pozdrawiam
  • #17
    azazel41
    Level 10  
    Drodzy koledzy klezmerzy, bo do was przedewszystkim się zwracam dzięki za rady ale nadal nic nie wiem jedni twierdzą że wystarczy200wat, drudzy, że musi być1200wat i subbasy.proszę więc jeszcz raz doradzcie.
    Mamy zamiar grać do kotleta wesela itp.
    Basistę mamy z głowy ma combo basowe200W
    więc chcemy nagłośnić klawisz,gitarę sol. ,perkusę elektroniczną i wokal 4 mikrofony mamy do dyspozycji 12000zł.Więc co radzicie czy koniecznie musi być subbas ze względu na perkusję elektr. potrzebujemy
    stereox2 klawisz i perkusja elektr.
    liniax1 gitara sol
    mikrofonx4
    a, mikrofony już mamy, więc 12000zł nagłośnienie+ jakiś efekt do wokalu
    Ktoś pytał jak nagłaśnialiśmy w latach 90siątych
    perkusja na żywca
    kolumny3drożne200W a na tym wokal,klawisz,gitara sol.
    końcówka2x150W do tego mikser ijakaś kamerka do wokalu no i WTEDY STARCZAŁO
    Z gory dziękuje za wszystko co mi podpowiecie
  • #18
    peter130
    Level 12  
    Może jakiś zestaw aktywny?? 2+1 i do tego mikser z efektem?? w tych pieniądzach na pewno kupicie RCF. A czy bas potrzebny? dla mnie tak bo preka będzie z głośników, więc czy z kalwisza czy z modułu to stopa powinna zabrzmieć, a ona ma trochę więcej niż 18" głośnik (21") Takie jest moje zdanie pokrycie całego pasma i małe gabaryty.
  • #19
    azazel41
    Level 10  
    azazel41 wrote:
    Drodzy koledzy klezmerzy, bo do was przedewszystkim się zwracam dzięki za rady ale nadal nic nie wiem jedni twierdzą że wystarczy200wat, drudzy, że musi być1200wat i subbasy.proszę więc jeszcz raz doradzcie.
    Mamy zamiar grać do kotleta wesela itp.
    Basistę mamy z głowy ma combo basowe200W
    więc chcemy nagłośnić klawisz,gitarę sol. ,perkusę elektroniczną i wokal 4 mikrofony mamy do dyspozycji 12000zł.Więc co radzicie czy koniecznie musi być subbas ze względu na perkusję elektr. potrzebujemy
    stereox2 klawisz i perkusja elektr.
    liniax1 gitara sol
    mikrofonx4
    a, mikrofony już mamy, więc 12000zł nagłośnienie+ jakiś efekt do wokalu
    Ktoś pytał jak nagłaśnialiśmy w latach 90siątych
    perkusja na żywca
    kolumny3drożne200W a na tym wokal,klawisz,gitara sol.
    końcówka2x150W do tego mikser ijakaś kamerka do wokalu no i WTEDY STARCZAŁO
    Z gory dziękuje za wszystko co mi podpowiecie

    A co powiecie o kolumnach 3-drożnych 400W
    LDM lub HandBox czy to by wystarczyło na klawisz,gitare sol.,perkusję elektr. i wokal do tego jakaś końcówka 2x250W, jakiś mikser np:Yamaha no i jakiś efekt do wokalu w granicy1000zł Co Wy na to?
  • #20
    dziadu1986
    Level 13  
    moim zdaniem, jeżeli jest perka elektro to subbas powinien być chociaż jeden, poza tym na gore maksymalnie glosniki 12, 15 sie nie nadaje dla zespolu na zywo na nadstawki, a kolumny trojdrozne spoko ale do samego wokalu jedynie, perki bym przez to nie puscił, ja obstaje za subem chociaz jednym na 18 i jakies nadstaweczki na 12, te ldmpdp 612 naprawde za tą kase brzmią super :)
    pozrawiam
  • #21
    buksal
    Level 12  
    Jakby autor tematu był zainteresowany to mogę wykonać combo do gitary lub basu. Cena będzie zależna od tego jaki głośnik, jaki duży itp, ale na 100% będzie niższa od tego co można kupić w sklepie albo dobrej jakości produkty na allegro. jak by była potrzeba to mogę zrobić też konstrukcję na lampach. Jakby co to proszę o wiadomość na PW.
  • #22
    mikee1
    Level 1  
    Jakiego efektu wokalnego użyć bez pośrednio do wzmacniacza, ktory nie musi wpspółpracować z komputerem??Zeby nie bylo zabawy z aktualizacjami itp
  • #24
    mm88
    Level 13  
    witam
    Gram w zespole o podobnym składzie jak twój
    i praktycznie prawie każdy ma swój piec. W skład naszego nagłośnienia wchodzą kolumny jbl 2x500w (sory ale nie pamiętam ich symboli) powermikser yamahy emx 512. do tego mikrofony shury typu sm58. i tym nagłaśniamy perkusje (elektroniczną) wokal klawisze i gitary oprócz basowej, ponieważ basista ma swoje 300 watowe paki. Na imprezy zamknięte typu wesela czy potańcówki spokojnie nam taki zestaw wystarcza ;-)
  • #25
    barek89
    Level 20  
    dokladnie, moim zdaniem lepiej jak na malych imprezach gitary i bas leca tylko z piecow , po co wyprowadzac ich sladowe ilosci na przody skoro mozna podkrecic piec? dobry sub i dwie satelitki wystacza aby naglosnic reszte mikser mozna kupic max 16ch minimum to 8 , najlepiej z efektorem. odsluchy conajmniej dwa albo systemy sluchawkowe co moze byc tansze, mikser z minimum 4 aux i mozna za ich pomoca zrealizowac odlsuch. pamietajcie ze do wszystkiego trzeba miec odpowiednie kable. do tego ze 2 sm58 i w razie potrzeby ze 2 sm 57 lub cos od innych producentow np JTS ;) bardzo dobre odpowiedniki shure . pozdrawiam
  • #26
    magia88
    Level 1  
    Witam. Na początku chciałabym zaznaczyć że nie mam zielonego pojęcia o sprzęcie. Śpiewam w amatorskim zespole, który składa się z 4 wokali, skrzypiec, gitary el., basu i perkusji. Gramy na plenerowych imprezach. Najważniejsze jest dobre nagłośnienie wokali oraz odsłuchy dla wokalistek ponieważ śpiewamy dosyć trudne partie i musimy się bardzo dobrze słyszeć(jeszcze nigdy się nie zdarzyło byśmy byli dobrze nagłośnieni...).
    Jak dobrze nagłośnić skrzypce i wokale?

    Pozdrawiam