Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik krokowy + hamulec ?

13 Paź 2007 16:17 2475 5
  • Poziom 2  
    Witam!
    Buduje pewien uklad w ktorym silnik krokowy bedzie mial za zadanie nawijac na rolke o srednicy ~7mm kilkanascie cm linki na ktorej koncu umieszczona jest sprezyna. Problem pojawia sie w tym ze zalezy mi na dokladnosci i obawiam sie tego ze silnik wykona zadany obrot rolki, linka sie nawinie ale po chwili sprezyna (ok 10kG) odwinie mi linke. Czy jest jakis sprawdzony sposob na zahamowanie silnika krokowego oprocz zwierania odpowiednich par zaciskow ? Silnik: 1,8*; 8,5V; 0,96A.
    Dziekuje za wszelkie podpowiedzi!
    Pozdrawiam!
  • Poziom 20  
    Dobrym sposobem było by zastosować przekładnie najlepiej ślimakową (mniejsza "tryba" na silniku i duża na "nawijarce") dzieki niej obrót wstecz jak i do przodu jest niemożliwy bez pracy silniczka. pozdr ;)
  • Poziom 39  
    przy bezpośrednim napędzie będzie Ci trudno zrealizować dokładność trzymania pozycji , można by dobrać silnik o odpowiednio dużym momencie trzymania ale to dość znaczne koszty
    idealnym rozwiązaniem jest zastosowanie przekładni ślimakowej tylko jak ma wyglądać ruch przeciwny do naciągania sprężyny , innym sposobem do zastosowanie silnika DC z odpowiednio duża przekładnią
  • Poziom 2  
    Myslalem o jakims elektrycznym "hamulcu". Nie chce za bardzo brnac w mechaniczne modyfikacje tego projektu, ale jesli juz bedzie trzeba zrobic to tak jak podpowiadacie to gdzie i za jakie pieniadze moge kupic taka przekladnie? Moze jakis kolowrotek wedkarski? Niestety nie bedzie to wygladalo zbyt profesjonalnie ale za niewielkie pieniadze uda sie zbudowac dokladnie to co wymyslilem?!
    Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    Kup gotowy sterownik silnika np w WOBICIE a problem hamulca sam sie rozwiąże. Takie strowniki "trzymają silnik" do znamionowego momętu poprzez zasilanie cewek w czasie postoju silnika.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 39  
    musisz znać siłę z jaką silnik ma utrzymać naciągniętą sprężynę , na podstawie tej wartości można dobrać silnik , ale tak jak pisałem wcześniej może okazać się to dość kosztowne , jedynym tanim rozwiązaniem to zastosowanie silnika z przekładnią ślimakową np mechanizm z wycieraczek samochodowych , na Allegro również znajdziesz podobne propozycje ale ceny są już wyższe
    czy silnikiem o podanych wcześniej parametrach udaje Ci się naciągnąć sprężynę ? , jeżeli tak to możesz spróbować zasilić jedno z uzwojeń stałym napięciem być może będzie w stanie utrzymać sprężynę lub poszukać silnika z przekładnią , ale nie masz 100% gwarancji utrzymania pozycji tak jak w przypadku przekładni ślimakowej