Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault - Magnum (ciągnik) - eberspacher nie działa.

Jarek.b1 14 Oct 2007 09:49 13741 12
Relpol
  • #1
    Jarek.b1
    Level 19  
    Panowie mam problem z webasto przy ciężarówce Renault Magnum - objawy:
    1. Programując sterownik czasowy - sterownik załącza ale nic się nie dzieje tylko po chwili wyrzuca.
    2 Sprawdziłem napięcia zasilania - komputera typ 5HB 005 494-07 fimy Hella (Made in Germany) jest napięcie na zasianiu 24V.
    3. Komputer posiada 2 złacza A i B A- 4 pinowe - zasilanie drugie B 14 pinowe 12 wykorzystanych.
    4 Sterownik czasowy 8 pionowe złącze - po zwarciu przekaźnika w sterowniku czasowym odpala się dmuchawa, ale nic dalej.
    Czy posiada ktoś jakiś schemat do tego webasto albo opis zasady działania zasilanie 24 V.
  • Relpol
  • #2
    Stefanek1
    Level 26  
    Sprawdź jeśli masz możliwość, czy pompka zasila w paliwo i czy grzeje swieca żarowa, bo jesli się włącza dmuchawa, to sterownik powinien być sprawny.
    Pozdr.
  • Relpol
  • #3
    Jarek.b1
    Level 19  
    Załączenie dmuchawy wymuszam przekaźnikiem w sterowaniu zegarowym ręcznie ale chodzi tylko na małym biegu normalnie jak robie to programowo to nawet się nie załącza tylko wyrzuca po paru sekundach i miga cały czas wyświetlacz W załączeniu przesyłam zdjęcie komputera sterującego webasto
    Renault - Magnum (ciągnik) - eberspacher nie działa.
  • #4
    SP7SEC
    Level 28  
    kolego to nie jest webasto tylko eberspacher i ten numer co podałeś to jest serial a potrzebny jest np 25 1689.50.00.08 na piechote ciężko będzie ci ruszyć bo musisz być pewny że sterownik nie jest zablokowany ,a w nich tak jest że jak 5 razy nie zapali to jest tzw, żądanie serwisu .Możesz sprawdzić tylko świece ,pompke paliwa i wentylator, ale bez zegara modułowego nic nie poradzisz musisz go odblokować
  • #5
    Jarek.b1
    Level 19  
    Masz rację, ale jak wcześniej wspomniałem posiadam zegar sterujący, a moduł najprawdopodobniej jest zablokowany jak wspomniałeś, gdyż jak chce się załączyć ogrzewanie to sterownik się programuje i jak się chce załączyć to nie załącza tylko po paru sekundach zegar sie resetuje i tak można w kółko.
    Po drugie jak widać na zdjęciu jest podany serial 25.1683.50.00.06 lub 25.1689.50.00.06 nawet data produkcji 11.94
    Proszę o pomoc w temacie.
  • #6
    SP7SEC
    Level 28  
    tym zegarem nic nie zrobisz to musi być modułowy on ma funkcje restartowania sterownika
  • #7
    Jarek.b1
    Level 19  
    A gdzie mogę taki zegar zdobyć jaki jest jego koszt lub ewentualnie kto ma może w okolicach łodzi taki moduł. A nie może być uszkodzony tylko czujnik temperatury który zabezpiecza dmuchawy i wtedy blokuje czy wtedy też muszę odblokować sterownik.?
  • #8
    Jarek.b1
    Level 19  
    Czy chodzi o to ?? Renault - Magnum (ciągnik) - eberspacher nie działa.
    Tak posiadam ten zegar jest w komplecie, nie wiedziałem że się nazywa modułowy
  • #9
    SP7SEC
    Level 28  
    niestety to nie taki ten niema tej opcji kasowania serwisu a tak na marginesie czy masz do niego schemat jeśli tak to coś ci podpowiem
  • #10
    Jarek.b1
    Level 19  
    Znalazłem w necie takie schematy połączeń :
    Renault - Magnum (ciągnik) - eberspacher nie działa.

    oraz
    Renault - Magnum (ciągnik) - eberspacher nie działa.

    Odnośnie zegara to rozbierałem go posiada układ scalony przekaźnik trochę diod - układ nie jest skomplikowany kwestia tylko znalezienia aplikacji scalaka.
  • #11
    skylark
    Level 25  
    Niestety nie są to schematy do tego zegara.
    Na początek sprawdź, czy po załączeniu na krótko ( z pominięciem zegara) załączy się urządzenie. Zewrzyj przy sterowniku przewody czerwony i żółty.
    Jeśli nie pójdzie w pracę (a tylko częściowy przedmuch) urządzenie lub instalacja jest do roboty, zablokowany lub uszkodzony sterownik.
    Najprościej skorzystać z diagnozy Ebera.
  • #12
    Jarek.b1
    Level 19  
    Potrzebuje kompletny schemat takiej instancji - czy ktoś posiada???

    Pozdrawiam i czekam na sugestię
  • #13
    tomekoooo
    Level 11  
    witam jesli chodzi o magnum z ORGINALNIE (fabrycznie) podłaczonym piecem to proponuje wywalic je na stół i odpalic je.... zrobic okablowanie do zegara i zasilania poszukac w aucie kable od pompki i zasilanie (jest tam taki 30 amperowy kabel spokojnie pociagnie)reszte wywalic zbyt wielki meksyk w tej wiazce a dodatkowo jeszcze kilka kabli do innych opcji .W magnun instalacja czesto kwitnie na złaczeniach i jest problem z lokalizacja mozna sie bawic ale do magnum ciezko o schemat lecz dawno sie nie rozgladałem za tym wiec moze sie cos zmieniło w tym temacie pozdrawiam.