Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czasy wtrysków, wolne obr.,zetec 1.6 escort

14 Paź 2007 11:22 3222 19
  • Poziom 23  
    Witam.
    Jakie powinny być czasy wtrysków na wolnych obrotach?
    z tego co wiem, to ok 3-3.5ms. Ja mam 4-4.5. Dlaczego?
    zauważyłem, ze jak obroty zwiększę do ok 1200, to czasy zmniejszają sie do ok 3.5ms.
    Po pracy na wolnych świece oraz kolektor wydechowy(w środku) okopcone na czarno(nie spalona mieszanka). Sprawdziłem juz chyba wszystko(sondę, kable, świece, szczelność układu dolotowego itp.). wszystko jest ok.
    Gdzie mam szukać ?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 26  
    A kody błędu sprawdzałęś i bloki pomiarowe?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak jak kolega wyżej powiedział a jeżeli nie masz możliwości to przynajmniej jeszcze czujnik temperatury
  • Poziom 20  
    AD podaje czasy 4ms.
    Ciśnienia paliwa i regulator (nie cieknie) ok?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 23  
    nic nie cieknie, silnik chodzi na prawidłowo, wszystkie czujniki są ok. Naprawde nie mam do czego sie przyczepić, jeśli chodzi o ECU i wszystkie czujniki.

    Kodów nie sprawdzałem, bo nie mam jak. ECU jest 99 roku i w rachubę wchodzi tylko szybka transmisja. Niestety jak wiadomo, sprzet do tego jest dosc drogi.
    Jakoś nie mam kiedy i gdzie podjechać podjechac, aby ktos zczytał błędy. Z drugiej strony wiem, ze błędów nie ma.

    Może cos nasunie badanie spalin.
    Przed katalizatorem:
    wolne-
    CO-ok. 0,7-0,8
    CO2 - ok.13.5
    O2 - ok. 1.7
    HC - ok.240
    λ - 1.045

    obroty ok 2300
    CO - ok. 0,7-0,8
    CO2 - ok.14.25
    O2 - ok 0,87
    HC - ok. 80-100
    λ - 1.01

    za katalizatorem:
    wolne
    CO - 0.017
    CO2 - 15.08
    O2 - 0.52
    HC - 25
    λ - 1.022

    ewidentnie nie spala całej mieszanki na wolnych. wypadania zapłonów brak, szarpania brak, przyspiesza normalnie. w trasie pali poniżej 7l przy prędkościach 100-120.
    W miescie smok :)

    Posiadam gaz(Stag300), ale przed założeniem było to samo.
  • Poziom 18  
    to czego ty tak w ogóle szukasz ,analiza spalin ok,może EGR ci puszcza i masz świece zakopcone.

    Po czym wnioskujesz że nie spala całej mieszanki??
  • Poziom 23  
    EGR brak. Ten silnik tego nie posiada. MAF tez jest ok.

    czego szukam....
    wkurza mnie okopcona rura wydechowa i sonda czarna jak węgiel. Wiem, że nie jest wszystko ok, bo podczas ruszania ze zbyt niskimi obrotami, oraz gdy już jadę i wrzucę jakiś bieg (inny niż jedynka i wsteczny), to szarpie. zrobiłem już wiele i nie ma porównania z tym co już było na początku. Wkurza mnie tez ze pali jak smok po mieście(Warszawa).

    Jeździłem innymi samochodami i żaden tego nie ma.

    Wiem, ze inni by sie cieszyli, ze tak bezproblemowo jeździ, ale to nie daje mi spokoju.

    silnik ma przejechane ok 170tys. (chyba przebieg wiarygodny-mam go od 4 lat)


    No i dlaczego czas wtrysków spada po zwiekszeniu obrotów. Powinien wrosnąc, chyba, ze sie myle.

    Cytat:
    Po czym wnioskujesz że nie spala całej mieszanki??
    po okopconych swiecach. po tonach sadzy w wydechu itp.

    Moze faktycznie sie czepiam, ale dlaczego inne tego nie mają?
  • Poziom 18  
    Szarpie i na PB i LPG??Jaki kod silnika??mówisz że nie ma EGR??
    Co z układem zapłonowym ??
  • Poziom 23  
    w zasadzie, to na Pb i to czasami. Lpg w tej chwili nic do tego nie ma, nawet z nim jest lepiej. Zakładałem w czerwcu tego roku, a to szarpanie było tragiczne duzo wczesniej. Oczywiście, gdyby ktos do niego wsiadł, to powiedziałby, ze sie czepiam, ze jest ok, ale ja znam ten silnik od paru lat i wiem, ze nie jest ok.
    Kod silnika L1E. EGR'a nie ma na 100%. AD podaje wiele złych i nie prawdziwych informacji na temat silników forda.

    Układ zapłonowy ok, przebić nie ma, swiece 8tys., przewody wymieniane, cewka ok, wszystko oryginał.

    Myśle, za jakbym pozbył sie tej sadzy, to reszta sama zniknie :). Może sonda za wolna(NGK-NTK nie oryginał), układ wydechowy uszczelniony az po sam koniec, katalizator wymieniony(nie oryginał), zresztą z oryginalnym było tragicznie, bez niego juz lepiej, ale po wstawieniu zamiennika, jest znacznie lepiej, oprócz tej sadzy :/

    zastanawiam sie nad koleracją IAT i ustawienia przepustnicy(wiem, ze nie reguluje się), chodzi mi o to, ze odbojnik mógł się sklepać, i przepustnica jest za mocno zmknieta. A moze mam od innego silnika?
    Czy płytka przepustnicy powinna mieć otworek srednicy ok 3mm?

    nastepna watpliwośc: szklanki popychaczy zbyt mocno wyrobione, i "nie trzymają", dlatego na wolnych jest cos nie halo, albo pierścienie zjechane(bierze troche oleju, ale nie ma żadnych siwych, czarnych, niebieskich itp. dymków, zarówno na zimnym jak i na ciepłym).

    Chyba sie skusze zrobic pomiar cisnienia na cylindrach, bedzie duzo wiecej wiadomo.

    aha, z tym szarpaniem po wrzuceniu biegu, to tylko wtedy, gdy pedał gazu jest w pozycji spoczynkowej. Normalnie w trakcie jazdy i zmian biegów nic nie szarpie.
  • Poziom 2  
    Te silniki są bardzo kapryśne,praktycznie wszystkie klamoty muszą być "motorcrafta" czyli oryginałki.silnik na niczym innym nie będzie chodził optymalnie.Kiedyś miałem poprzednika zeteca; 1.6 16v,zanim ustawiłem go pod swoje oczekiwania minęło ok roku kombinacji.Jest kilka spraw:
    PALIWO: nie masz pewności,że benzynka jest dobrej jakości.
    SPALANIE: mam ciężką nogę i lubię pocisnąć - w trasie 6-6,5 l ;w mieście ok 8-10 (a i 12 też potrafił w stresie pożreć)
    SADZA: nie ma silnika,który by nie kopcił
    PIERśCIENIE: przy tym przebiegu(o ile jest taki jak piszesz) moga delikatnie puszczać.
    LPG: dla tych silników jest zabójczy!
    PRZEPłYWKA: bardzo szybko siada i raczej używki nie wchodzą w grę.

    DO CZEGO DOSZEDłEM: jak go kupiłem chodził dobrze,jak sądziłem,ale przy przyspieszaniu delikatnie szarpał.okazało się,że świece miał NGK,kable WN "?",sonda vw 3kablowa.na hamowni wyszło 82 KM przy 5500 rpm.później przejechałem jakieś 150 kilosów na 3 garach,czego niestety katalizator nie przeżył.Wymieniłem wszystko tak jak powinno być,niestety nie było to miłe dla mojej karty kredytowej,ale dużo dało.Padła mi przepływka-to też kupiłem w serwisie.hamownia:87 KM.Na katalizatorze kupionym na szrocie,który jak się okazało nie spełniał swojego zadania.Nie miałem innego oprócz prawie nowego od hondy civic v-tec.
    Po tych zabiegach autko chodziło rewelacyjnie,bez zastrzeżeń,płynnie,bez szarpania,ale spalanie pozostało mniej więcej takie samo.Te silniki tyle palą i nic z tym nie zrobisz,ani z kopceniem też nic.
    ODZIWO: teraz mam escorta 1.8 16v 105 KM i zużycie paliwa jest niewiele większe,w zasadzie takie samo.
    Mam nadzieję,że pomogłem,pozdrawiam.
  • Poziom 23  
    WOLFGATE napisał:
    Te silniki są bardzo kapryśne,praktycznie wszystkie klamoty muszą być "motorcrafta" czyli oryginałki.silnik na niczym innym nie będzie chodził optymalnie.Kiedyś miałem poprzednika zeteca; 1.6 16v,zanim ustawiłem go pod swoje oczekiwania minęło ok roku kombinacji.Jest kilka spraw:
    PALIWO: nie masz pewności,że benzynka jest dobrej jakości.
    SPALANIE: mam ciężką nogę i lubię pocisnąć - w trasie 6-6,5 l ;w mieście ok 8-10 (a i 12 też potrafił w stresie pożreć)
    SADZA: nie ma silnika,który by nie kopcił
    PIERśCIENIE: przy tym przebiegu(o ile jest taki jak piszesz) moga delikatnie puszczać.
    LPG: dla tych silników jest zabójczy!
    PRZEPłYWKA: bardzo szybko siada i raczej używki nie wchodzą w grę.

    DO CZEGO DOSZEDłEM: jak go kupiłem chodził dobrze,jak sądziłem,ale przy przyspieszaniu delikatnie szarpał.okazało się,że świece miał NGK,kable WN "?",sonda vw 3kablowa.na hamowni wyszło 82 KM przy 5500 rpm.później przejechałem jakieś 150 kilosów na 3 garach,czego niestety katalizator nie przeżył.Wymieniłem wszystko tak jak powinno być,niestety nie było to miłe dla mojej karty kredytowej,ale dużo dało.Padła mi przepływka-to też kupiłem w serwisie.hamownia:87 KM.Na katalizatorze kupionym na szrocie,który jak się okazało nie spełniał swojego zadania.Nie miałem innego oprócz prawie nowego od hondy civic v-tec.
    Po tych zabiegach autko chodziło rewelacyjnie,bez zastrzeżeń,płynnie,bez szarpania,ale spalanie pozostało mniej więcej takie samo.Te silniki tyle palą i nic z tym nie zrobisz,ani z kopceniem też nic.
    ODZIWO: teraz mam escorta 1.8 16v 105 KM i zużycie paliwa jest niewiele większe,w zasadzie takie samo.
    Mam nadzieję,że pomogłem,pozdrawiam.

    1.paliwo- verwa, 95, 98, orlen, neste. rózne stacje z tym logo.
    w sumie bez znaczenia
    2. spalanie- w miescie 12-14, poza 7-8 srednio z 40tys.km 10l/100
    3.sadza- sa takie, ale załózmy, ze norma
    4.pierścienie,- mozliwe
    5.LPG- bzdura. wszystko zalezy od regulacji i od samej instalacji jak i montażu.
    6. Przepływka- siada sporadycznie o ile w ogóle. Bardzo trwały element tego silnika, chyba, ze masz LPG II gen i max zubozona mieszanke, swiece i kable WN z przebieiem 500tys.km i w kolektorze wali Ci jak na poligonie. ale top wtedy zadna nie wytrzyma.

    Badanie na hamowni wykazało 90KM i 142Nm przy przebiegu ok.160tys.
    Bez kata było 90.3KM i 134Nm.
    Katalizator jest nowy a nie ze szrotu.

    zetec 1.8 105 pali mniej niz 1.6. Taki dziw natury :D
  • Poziom 2  
    To masz za duże spalanie,dużo za duże.Do gazu już mnie nikt nie przekona,ale to tylko moje zdanie.Nowe katy w podróbkach to praktycznie tylko nazwa,wiem z doświadczenia,że to szajs.Pozatym katy nie usuwają sadzy i nie mają wpływu na skład mieszanki - jego brak wpływa na pracę sondy.A próbowałeś podłączyć inne ECU?,może tam tkwi błąd,może jakiś kabel masowy na silniku,może wtrysk/i się wieszają?.
  • Poziom 23  
    ECU nie podmieniałem, kable masowe spraedzone-ok,wtryski sie nie wieszaja.

    mactronic napisał:
    AD podaje czasy 4ms.
    faktycznie, tylko dlaczego w wiekszości jest ok 3.5 a w mondeo z tym silnikiem nawet 2.2ms :?:
  • Poziom 2  
    czyli,że w mondeo czasy są krótsze,więc tak: rozruch zimnego silnika polega na wydłużonym czasie wtrysku(ssanie w gaźnikach) i jeśli masz dłuższe czasy to komputer może "widzieć" rozgrzany silnik jako zimny,odpowiada za to czujnik temperatury płynu chłodzącego.Albo walnięty jest termostat,albo sam czujnik.
  • Poziom 23  
    jedno i drugie w znakomitym stanie.

    ja to widze tak:
    mieszanka nie jest spalana do końca, sonda "wykrywa" uboga mieszanke i zwieksza czas wtrysku do momentu "wykrycia" mieszanki bogatej i tak w kółko ale że mieszanka jest nie spalona do końca(albo dostaje lewe powietrze), to powoduje zwiekszony czas wtrysku tak aby sonda "widziała" mieszanke w "normie". Zastanawia mnie, dlaczego po zwiekszeniu obrotów do ok 1200 czasy maleją(później rosną).
  • Poziom 18  
    Panowie o czym wy mówicie analiza spalin jest ok ,więc czego tu szukać.Po prostu dać auto innemu mechanikowi ,niech przejrzy po swojemu ,może coś pomijasz ,a wydaje ci sie że jest dobrze.
    Jeżeli sonda żel pracuje , i podaje zły sygnał o składzie spalin to analizator to wykryje ,u ciebie jest wszystko OK.Nie wykluczone że masz żle skalibrowane LPG ,co spowodowało minimalny rozjazd mapy PB i cza się wydłużył
  • Poziom 23  
    zibi70 napisał:
    .Nie wykluczone że masz żle skalibrowane LPG ,co spowodowało minimalny rozjazd mapy PB i cza się wydłużył
    mapy idealnie sie pokrywaja.
    ale skoro twierdzisz, ze jest ok, to dalej tematu nie drąże.

    oczywiscie jak ktos bedzie miał cos do dodania, to chetnie.
  • Poziom 18  
    To ze masz mapy w Stagu pokryte nie świadczy o tym że są idealne ,aby być pewnym trza mieć tester da danego modelu porównać korekty składu mieszanki i wtedy można mówić o prawidłowej kalibracji.Czasem trza czerwonych kropek nastawiać dużo ,aby było Ok.Ale cóż to są tylko rozważania teoretyczne -jeżeli jest faktycznie żle ,daj to komu saświtl temat ,zrobią zapłacisz ,nie zrobią to nie
  • Poziom 23  
    ok, ale to samo było bez LPG. wtedy kiedy to auto na oczy nie widziało LPG.
    Teraz z LPG jest duzo lepiej.

    zreszta, ........ .

    Cytat:
    aby być pewnym trza mieć tester da danego modelu porównać korekty składu mieszanki i wtedy można mówić o prawidłowej kalibracji
    masz racje.
    Cytat:
    Czasem trza czerwonych kropek nastawiać dużo ,aby było Ok
    wiecej sie nie da. Jest max na ile sterownik pozwala.

    Cytat:
    Ale cóż to są tylko rozważania teoretyczne
    i na to liczyłem

    Np cóz, sorry, że zabrałem Wam czas na czytanie tego tematu.