Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oddzielenie sygnału audio z TV kablowej

14 Paź 2007 21:15 2039 6
  • Poziom 10  
    Witam,
    uprzedzę na wstępie, że nie znam się na elektronice i opisanie tu mojego problemu to ostateczność (szukałem, pytałem).

PROBLEM:
    Zostałem niedawno wyposażony w monitor LG M1921A, który posiada kilka wejść sygnału, między innymi antenowe - do sygnału TV.
    Niestety po podłączeniu kablówki nie ma dźwięku, trzeba doprowadzić audio kablem z końcówką mini-jack.
    Oczywiście w Polsce nikt normalny nie ogląda telewizji tak, że osobno ma video, osobno audio - jedno i drugie idzie w tym samym kablu i wystarczy podłączyć go do odbiornika aby cieszyć się obrazem i dźwiękiem. Niestety dla firmy LG nie jest to zrozumiałe i wymagają podłączania fonii przez mini-jack oraz wizji przez BNC (tak to się nazywa? Chodzi o kabel antenowy TV, kablówkę).

PYTANIE:
    Czy można rozdzielić sygnał wideo i audio z kablówki tak, aby dźwięk szedł kablem zakończonym mini-jack'iem?
    Jak to zrobić?
  • Poziom 10  
    Niestety w monitorze nie mam możliwości ustawienia standardu TV. Można ustawiać język (wybrany Polski) oraz kraj (wybrana Polska) oraz kilkanaście innych opcji, ale w żadnej nie mogę znaleźć PAL ani NTSC.

Może spróbować ustawić inny kraj? Może to będzie właśnie to?
  • Specjalista techniki cyfrowej
    Jeżeli tuner w tym urządzeniu w ogóle ma możliwość odtwarzania dźwięku, to najprawdopodobniej można to załatwić za pomocą modułu fonii równoległej (odpowiednia podnośna na wejściu i wyjściu, bo mogą być różne).