Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 2.5 TDI elektroniczna czy mechaniczna awaria pompy VP44

MSWOLA 24 Paź 2007 12:16 112669 63
  • #31 24 Paź 2007 12:16
    tumus
    Poziom 11  

    Miałem podobny problem w Nissan Almera 2.2 DI. Pada sterownik pompy, a dokładniej końcówka mocy sterująca zaworem wysokiego ciśnienia. Z tym, że u mnie świecił się Check po włączeniu zapłonu a KTS pokazywał Uszkodzony Sterownik Pompy. Też opowiadali mi bajki o tym że pompę trzeba wyjąć i regenerować. Sam zdemontowałem sterownik i rozebrałem. Był upalony przewód od końcówki mocy. Wysłałem do naprawy do gościa w Zielonej Górze. Za 500 zł dorobił nową końcówkę. Założyłem sterownik i fura śmiga. Bez wyjmowania pompy, bez zestrajania na stole. Gdybys chciał to pisz: GG 4408700. Dam Ci numer do gościa.

  • Fibaro
  • #32 25 Paź 2007 23:06
    382154
    Usunięty  
  • Fibaro
  • #33 25 Paź 2007 23:42
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Witam w gronie zasmuconych. Na początek powinieneś podpiąć komputer i sprawdzić co tak naprawdę go boli.
    Może awaria elektroniki :?: komputer powinien to wykazać.
    Potrzebujesz laptopa, (200-250zł.) lub stacjonarny. Interfejs (80-100zł.) program VAG-COM, VWTool jest drogi a mikołaj coś nie chce przynieść, nie wiem czy wersją demo tutaj można coś zrobić. http://www.obdprog.da.ru/
    Może awaria pompy :?: Spory wydatek :cry:
    A może to tylko zapowietrzenie pompy, jest to przynajmniej 50% awarii aut z tymi pompami.
    I fachowcy zacierają ręce (1-2h roboty i 1000-2000 tyś. w portfelu)
    Muszę ty zaznaczyć że odpowietrzenie jej nie jest proste.
    W sobotę zabieram się ponownie za swoją maleńką i zobaczymy co ją boli.

    Mam jeszcze pytanie do kolegów z większą praktyką, po odkręceniu 2 wkrętów od wtyczek zaworu regulacji dawki i zaworu początku tłoczenia, jak powinny wysunąć się te wtyczki :?: do góry czy w bok, według dołączonych rysunków kolegi serwis_gh
    (na pierwszej stronie tego tematu)
    Kolejna sprawa to jakie napięcie powinno dochodzić do tych zaworów po włączeniu kluczyka, oczywiście przy sprawnej pompie.

  • #34 26 Paź 2007 01:05
    Robert54
    Poziom 10  

    Witam sprawdz przedewszystkim czy dochodzi napiecie do pompy odepnij wtyczke i na pinach 6 i 7 powinno byc okolo 12 v

  • #35 26 Paź 2007 10:34
    tumus
    Poziom 11  

    te wtyczki są zalane jakimś tworzywem i wykręcenie wkrętów nic nie da. Trzeba po prostu przeciąć przewody. Próbowałem to rozgrzebać ale mi się nie udało

  • #36 27 Paź 2007 11:19
    jacekw12
    Poziom 13  

    zaiast zabierać się za rozbieranie pompy podepnij fejsa i zczytaj błędy bez regeneracji pompy marne szanse na odpalenie auta.Przeżywałem ten problem dwa tygodnie i zabierałem się do tego tak jak ty nie dopuszczałem do siebie myśli że to pompa. Auto rano odpaliło na 30 s i zgasło:cry: vag pokazał błąd cujnika dawki po skasowaniu przez tydzień prób ustawianie rozrządu, odpowietrzanie według instrukcji serwisowej nic brak błędów z pompy - co sugerowałoby, że pompa ok ale po walce z moim portfelem wymontowałem pompę i oddałem ją do servisu boscha w pietrzykowicach pod wrocławiem, gość stwierdził że to norma w tych pompach, że nie ma błędu a ona leży. po odebraniu i wydatku 2400,00 autko pali pięknie i znowu mnie raduje swoim pomrukiem
    pozdrawiam wszystkich posiadaczy A6 i pomp VP44:D

  • #37 27 Paź 2007 23:28
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Dzisiaj motorek zaczął dawać oznaki życia :D. Muszę jeszcze dokładnie wszystko posprawdzać. Oznaczenia ustawienia wałków rozrządu znalazłem, pompy paliwowej i nieszczęsną dziurkę blokady wału. Zawdzięczam to koledze Piortuś z AKP
    Mam już interfejs od Viakena, http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=11 po podłączeniu go do komputera Windows XP ani 98 nie widzi go, w instrukcji było napisane wyraźnie że interfejs powinien być wykryty przez system i zainstalowany (brak komunikatu o nieznanym urządzeniu) po podłączeniu go pod gniazdo w samochodzie również (zapala się zielona lampka czyli jest zasilanie) czy to normalne :?: :!:
    Kolejna sprawa, wczoraj ponownie dobrałem sie do odpowietrzania pompy według instrukcji z forum, cały czas wyciągałem powietrze z pompy, a więc postanowiłem podejść do niej z drugiej strony.
    Przed filtrem zamontowałem ręczną pompkę od C15, pompuję i od razu widzę wyciek z podgrzewacza filtra (przyczyna zapowietrzonego układu) oczywiście wymieniłem oring-uszczelkę na nowy i wyeliminowałem wyciek. Paliwo z powrotu zaczęło lecieć bez pęcherzyków powietrza, odpowietrzyłem również wtryskiwacze. Silnik ma chęć zapalić kopci mocno białym dymem, czasami trochę załapuje, przypuszczam że to wina złego konta wtrysku. a może coś innego :?:
    Kolejna sprawa, co to za śruba :?: zaraz za kołem zębatym w górnej części pompy z lewej strony pompy na klucz płaski 10mm (2 boki płaskie i 2 półokrągłe) po prawej widać otworek z kulką. Znajduje się to pod aluminiową rurą kolektora ssącego.
    Po jej poluzowaniu wydobyło się z pompy sporo powietrza.

  • Fibaro
  • #38 30 Paź 2007 02:01
    MSWOLA
    Poziom 18  

    No wielkie dzięki wszystkim za pomoc. Całe szczęście że nikt nie miał racji co do uszkodzenia pompy czy sterownika.
    Awaria usunięta :D :D :D , a raczej naprawiona wada filtra z ASO.
    Przed uruchomieniem silnika podłączyłem VAG-a i pokazały się błędy:
    Według opisu kodów błędów od Viakena
    01-silnik
    1318 Sterownik w pompie wtryskowej - J399
    1441 :?:
    02-A.S. biegów
    18265 :?:
    17-Wskaźniki
    667 Sygnał o temperaturze zewnętrznej, Sygnał temperatury otoczenia
    771 Czujnik rezerwy paliwa - G, Czujnik poziomu paliwa - G

    Po uruchomieniu silnika przeprowadziłem test jeszcze raz i błędy powtórzyły się.
    Wyskoczył jeszcze jeden:
    1842 :?:

    Ma ktoś z kolegów obszerniejsze opisy błędów :?: proszę :cry:
    Za pomocą VAG-COM 208PL i 311AN (niestety takie Dema tylko mam) próbowałem zrobić Log w grupach 000, 001, 003, 004, 011
    niestety grupa 000 nie działa. Na 004 Pokazywało chyba kąt wtrysku BTDC 2.4 i ATDC 1.1 , po zwiększeniu obrotów do 2.000 te wartości wynosiły 0.0 :?:
    a czegoś takiego jak Basic Settings w ogóle niema.
    Brak również funkcji zapisywania lub kopiowania tych pomiarów.
    Bardzo proszę ponownie o jakąś pełną wersję programu WAG-COM PL lub i AN :cry:

  • #39 30 Paź 2007 17:06
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    MSWOLA napisał:
    Kolejna sprawa, co to za śruba zaraz za kołem zębatym w górnej części pompy z lewej strony pompy na klucz płaski 10mm (2 boki płaskie i 2 półokrągłe) po prawej widać otworek z kulką. Znajduje się to pod aluminiową rurą kolektora ssącego.

    Jest to zawór regulacji ciśnienia paliwa, które to reguluje dawką oraz kątem wtrysku elektrozawór otwiera ciśnienie a tłoczek przestawia się w odpowiednie miejsce za sprawą ciśnienia, drugi to zawór przelewowy na krućcu przewodu powrotnego. Utrzymuje ciśnienie stałe paliwa w pompie.
    :?: A czy w zbiorniku w tych audi występuje pompa paliwowa?
    :!: Rok temu miałem do czynienia z taką samą pompą i tam paliwo leciało samo!Pompowała je pompa paliwowa ale nie pamiętam jaki to byłmodel :cry:

    MSWOLA napisał:
    Kolejna sprawa, wczoraj ponownie dobrałem sie do odpowietrzania pompy według instrukcji z forum, cały czas wyciągałem powietrze z pompy, a więc postanowiłem podejść do niej z drugiej strony.
    Przed filtrem zamontowałem ręczną pompkę od C15, pompuję i od razu widzę wyciek z podgrzewacza filtra (przyczyna zapowietrzonego układu) oczywiście wymieniłem oring-uszczelkę na nowy i wyeliminowałem wyciek. Paliwo z powrotu zaczęło lecieć bez pęcherzyków powietrza, odpowietrzyłem również wtryskiwacze.

    Drugim razem proponuję odpowietrzać taką pompę z "kroplówki" z przeźroczystym przewodem powrotnym.
    Taki sposób stosuje się w BMW 525tds gdzie taka usterka (powietrze) jest nagminna.

  • #40 30 Paź 2007 21:00
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Dzisiaj rano wykasowałem wszystkie błędy. I wszystko jest OK powraca tylko błąd:
    18265
    Wie ktoś może co on oznacza :?:

    serwis_gh napisał:

    Cytat:
    A czy w zbiorniku w tych audi występuje pompa paliwowa?

    Tak jest w zbiorniku pompa ale nie podaje ona paliwa do filtra tylko do naczynka w zbiorniku. Jej zadaniem jest utrzymanie poziomu paliwa w tym naczynku, aby w ten sposób ograniczyć lub zapobiec zapowietrzanie tak wrażliwej VP44. Włącza się ona gdy w zbiorniku jest poniżej połowy.

    Dobrze zrobiłem luzując zawór regulacji ciśnienia paliwa aby odpowietrzyć pompę w jej najwyższym punkcie :?:

    Cytat:
    Drugim razem proponuję odpowietrzać taką pompę z "kroplówki" z przeźroczystym przewodem powrotnym.
    Taki sposób stosuje się w BMW 525tds gdzie taka usterka (powietrze) jest nagminna.

    Co ta za sposób :?:

  • #41 30 Paź 2007 23:49
    arto
    Poziom 17  

    18265 - Load Signal: Error Message from ECU
    P1857 - 35-10 - - - Intermittent

  • #42 31 Paź 2007 08:31
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    MSWOLA napisał:
    Co ta za sposób?

    Zasilanie i powrót pozostają w jednym zbiorniku (czysty pojemnik 5litrów)
    Eliminuje się w ten sposób wszelkie przewody i filtr. Pojemnik jest powyżej poziomu pompy. Robi się to wtedy gdy są podejrzenia zapowietrzania się pompy.
    W warunkach warsztatowych gdy w pompie brak paliwa lub zmieniony został filtr paliwa stosuję do odpowietrzania pistolet do ropowania, w przewód ssący zakładam przewód który ssie powietrze bezpośrednio z pompy lub filtra powietrza. Może ktoś już odpowietrzał np Vito? to wie jak trudno jest go odpowiertrzyć gdy zbraknie paliwa. Dmuchanie w zbiornik nie zawsze pomoże :D
    MSWOLA napisał:
    luzując zawór regulacji ciśnienia paliwa aby odpowietrzyć pompę w jej najwyższym punkcie?

    pompa paliwowa (lopatki w pompce paliwowej) jest już zużyta, powinna sama zaciągnąć paliwo wystarczy poluzować zawór przelewowy (z kulką na przewodzie powrotnym) a jeśli to pomogło to OK tylko uważaj aby nie uszkodzić uszczelki. Tam jest ciśnienie dochodzące do 15bar!

  • #43 25 Lut 2008 17:35
    rombanek59
    Poziom 10  

    Witam panowie co dotyczy tych pomp paliwowych to mogę podpowiedzieć odpowietrzenie jest trochę trudne ale u nas w serwisie VW jest to przerabiane i po przeróbce niema już kłopotu w zbiorniku jest pompa paliwa elektryczna służy do dopełniania smoka a jest to faktycznie pompa pompująca paliwo wkłada się zawór jedno kierunkowy za nim trójnik i ta pompa podaje paliwo do pompy wtryskowej uszkodzenie pompy zazwyczaj następuje przy małej ilości paliwa bo cały sterownik pompy chłodzony jest paliwem .

    Dodano po 12 [minuty]:

    Soory jeszcze jedno trzeba nawiercić kilka otworów na samym dnie obudowy pompy i smoka aby paliwo przelewało się do smoka w razie awari pompy elektrycznej trochę traci moc silnik ale jazda jest możliwa no i koniec z awariami pompy wtryskowej proszę pamiętać że wymiana filtra paliwa przy wymianie oleju nie stosujcie żadnych uszlachetniaczy

  • #44 27 Lut 2008 22:45
    igendek
    Poziom 11  

    Itek napisał:
    Szkoda ze nie masz laptopa i fejsika do niego dlateg bo byś powiedział co widzisz w grupie 18 chyba w trzecim okienku czy masz "000000" czy co inego byś wiedział więcej na temat uszkodzenia tej pompy tak czy nie jest uszkodzona

    U mnie w grupie 18 w trzecim okienku pokazuje "000000". Co to oznacza? Padła pompa czy nie?

  • #45 22 Mar 2008 16:23
    igendek
    Poziom 11  

    U mnie tez upalony byl przewod. Jezeli za taka naprawe fachowcy kasuja 1 tys zl i wiecej no to patent jest niezly. Warto napisac o tej usterce na paru innych forach z uwagi na ten pęd do podzielenia się doświadczeniem wsrod osob ktore temat znaja.

  • #46 03 Maj 2008 10:42
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Witam wszystkich ponownie.
    po uporaniu się z problemami przed świętami Bożego Narodzenia miałem jakiś czas spokój i byłem nawet zadowolony z mojego autka. Niestety tylko do ubiegłej soboty kiedy to silnik przestał dawać jakiekolwiek oznaki życia. A więc trzeba ponownie reanimować autko.
    Vag nie pokazywał błędów związanych z silnikiem, wężyki paliwowe bez pęcherzyków powietrza, wszystko wyglądało niby ok. Niestety okazało się że wszystkie świece są uszkodzone, bardzo to dziwne zjawisko aby wszystkie na raz się spaliły, chociaż silnik do piątku odpalał bez zarzutu. Po wymianie świec cofnąłem jeszcze inspekcie
    select
    17 - Inst
    10 - Adap
    na kanale 02 była wartość 11 zmieniłem ją na 0
    Inspekcja znikła ale auto nadal nie chce zapalić

    Vag pokazuje teraz:
    01268 - Adjuster (N149)
    37 - 00 - Faulty

    Jest to "nastawnik dawki - dostosowanie ilości"
    podczas testu miga kontrolka świec żarowych, przed wymianą świec i cofnięciem insp. kontrolka nie migała.

    Ze sterownika pompy wychodzą 4 czarne przewody do zaworów pompy, dwa z nich (dolne) mają pękniętą izolację i mogły się zewrzeć.
    Do nastawnika idzie górna para przewodów (błąd 01268), te które mogły sie zewrzeć idą do zaworu początku tłoczenia. Między przewodami zaworu początku tłoczenia jest 8,8 ohm, między masą a każdym przewodem jest 730 ohm, po włączeniu zapłonu miernik pokazuje na każdym przewodzie 11,7V.
    Między przewodami zaworu regulacji dawki jest 0 ohm (tak jakby był zwarty), między masą a każdym przewodem jest 730 ohm, po włączeniu zapłonu miernik pokazuje na każdym przewodzie 11,7V.
    Proszę pomóżcie od czego zacząć i gdzie szukać przyczyn niedomagań mojej do niedawna mruczącej koteczki. :cry:

  • #47 04 Maj 2008 12:16
    tkoziol

    Poziom 19  

    Witam
    Problem ten pojawia się we wszystkich autach które mają pompy vp opel audi rower bmw między 180-280tys mam klijenta ktory sprowadza z zachodu audi i ople z uszkodzonymi pompami (sterownikami) po dobrej cenie.
    Naprawiamy taki sterownik bez konieczności wymontowania pompy,na 33 szt
    w czterech była uszkodzona mechanicznie w tym jedna bmw mikropęknięcie korpusu.jeśli masz blisko do Siedlec jestem w stanie pomóc ci.

  • #48 04 Maj 2008 13:16
    Itek
    Poziom 20  

    No niestety chyba kończy się elektronika w tej pompie Nie ominie ciebie naprawa lub regeneracja nastawnika .

    Mogę ci to naprawić

  • #49 07 Maj 2008 21:19
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Wielkie dzięki za szczere chęci pomocy, ale co tu naprawiać skoro niewiadomo co tak naprawdę jest uszkodzone :!::!::!::?:
    Ubiegłoroczna awaria a raczej jej naprawa miała mnie kosztować 3500zł. (według fachowców :D ) okazało się jednak że pompa była sprawna i zbędna byłaby jej regeneracja.
    Mógłby ktoś sprawdzić jaki opór powinna mieć cewka sprawnego zaworu regulacji dawki podpięta pod sterownik.

  • #50 09 Maj 2008 15:16
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Witam wszystkich ponownie, tak wygląda to ustrojstwo po wyjęciu z pompy. Cewka ma ewidentne zwarcie na uzwojeniu.

    Audi 2.5 TDI elektroniczna czy mechaniczna awaria pompy VP44

    Audi 2.5 TDI elektroniczna czy mechaniczna awaria pompy VP44

    Czy jest możliwe aby był on tak ciężki do zdobycia że wszyscy odsyłają mnie do serwisu :(:

  • #51 10 Maj 2008 16:49
    etype
    Poziom 9  

    Witam,
    Mam też problem z pompą (chyba z pompą) tylko w Volvo 850 tdi 140 KM. Tam jest silnik własnie od A6.
    Od jakiegoś czasu zaczął mi dziwnie drgać silnik, przy hamowaniu np. przed skrzyzowaniem,
    Raz mi zgasł, i wtedy pokazał i błąd dawki paliwa.
    A teraz,co jakiś czas mi przerywa, ale nie gaśnie, ale za to komputer nie pokazuje żadnych błędów.
    Wywaliłem juz 500 pln na różnych mechaników i w poniedziałek jadę do pompiarza, bo juz nie mam innego wyjscia.

  • #52 02 Cze 2008 14:29
    G0L0B
    Poziom 9  

    Od jakiegos czasu uzytkuje A6 2,5 TDI 180KM i ostatnio mam problem bo auto nie chce wchodzic na obroty powyzej ok. 3000 i przy dodawaniu gazu jest jakby odciecie paliwa. Przy jezdzie po miescie to nie sprawia mi to zadnego problemu jedynie jest problem poza miastem gdy potrzebuje wyprzedzic jakis samochod to jest problem bo zanim go rozpedze to minie sporo czasu. Poczytalem tutaj troche postow i zastanawiam sie czy to nie jest wlasnie wina zapchanego "siteczka" z zanieczyszczen ktore przedostaly sie od filtra paliwa. Opisiwany tutaj przypadek to byl w Fordzie wiec moje pytanie czy cos takiego jest rowniez w A6 i ewentualnie gdzie tego poszukac ? No chyba ze ktos juz spotkal sie z takim przypadkiem i wina lezy gdzies indziej ?
    Na liscie do sprawdzenia pojawil sie tez elektrozawor, tylko pytanie czy dobrze szukam, oczywiscie ze wzgledu na koszty wolalbym zeby to bylo przyczyna niz cos zwiazanego z pompa.

  • #53 12 Lip 2008 00:18
    tuchol__
    Poziom 1  

    witam! wczoraj kupilem takie a6 2.5 tdi 150km i mam podobny problem. tylko, ze u mnie brak mocy powyzej 2000 obr/min. turbinke slychac wiec pewnie cos z pompa. jutro wezme ja na komputer do speca z serwisu audi i sie okaze. (mam nadzieje)

  • #54 13 Lip 2008 12:21
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Cytat:
    Od jakiegos czasu uzytkuje A6 2,5 TDI 180KM i ostatnio mam problem bo auto nie chce wchodzic na obroty powyzej ok. 3000 i przy dodawaniu gazu jest jakby odciecie paliwa.

    Cytat:
    witam! wczoraj kupilem takie a6 2.5 tdi 150km i mam podobny problem. tylko, ze u mnie brak mocy powyzej 2000 obr/min. turbinke slychac wiec pewnie cos z pompa. jutro wezme ja na komputer do speca z serwisu audi i sie okaze. (mam nadzieje)

    Na początku:
    -wymiana filtra paliwa (w przeźroczystym przewodzie zasilania pompy i powrotu niema prawa być pęcherzyków powietrza :!:)
    -kontrola zapłonu i kasowanie błędów (być może silnik pracuje w trybie awaryjnym)
    - w zbiorniku jest sitko , należało by je też sprawdzić
    -szczelność układu dolotowego
    -zawór recyrkulacji spalin

  • #55 09 Wrz 2008 08:49
    MARWOS1
    Poziom 2  

    Witam. Też mam problem z 2,5 TDI podczas jazdy (pełny zbiornik) doszło do przerywania pracy motora potem zgasło (piana na wtryskach i problem z odpowietrzeniem). VAG pokazał błędy 00523 i 00550. Po skasowaniu błędów mechanik podpioł kompa między pompe a reszte (pompa OK) po analizie całego układu elektryki wykrył awarię pompki w zbiorniku. Ktoś napisał że ta pompka nie tłoczy do filtra to w jaki sposób auto zapowietrzyło się na pełnym zbiorniku?

  • #56 09 Wrz 2008 13:21
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Sprawdź uszczelkę podgrzewacza filtra, czyli ten króciec z wężykami powrotowymi.

  • #57 09 Wrz 2008 13:22
    MARWOS1
    Poziom 2  

    Wymieniłem filtr razem z tym plastikowym zaworkiem na nowy

  • #58 11 Wrz 2008 13:32
    MARWOS1
    Poziom 2  

    MSWOLA gdzie kupiłeś spaloną cewkę?

  • #59 28 Paź 2008 00:05
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Nie rozumie tego pytania :?: Nigdzie żadnej spalonej cewki nie kupowałem, bo i poco komu taka.

  • #60 14 Cze 2009 22:54
    hajdii
    Poziom 1  

    witam
    mam problem wymieniłem rozrząd auto chodziło normalnie dopóki przez przypadek nie zgasiłem auta na biegu i już nie mogłem go odpalić . Po paru minutach zaczyna mrugać znak świecy żarowej .
    czy pompka w zbiorniku służy tylko do przelewania paliwa , czy też tłoczy paliwo do filtra paliwowego?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo