Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mierniki instalacji Metrel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 2.5 TDI elektroniczna czy mechaniczna awaria pompy VP44

MSWOLA 16 Paź 2007 21:59 118951 63
  • #1 16 Paź 2007 21:59
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Od miesiąca pomykam a raczej pomykałem fajnym dieslem i niestety odmówiło posłuszeństwa. W piątek przejechałem nim 200km. zatrzymałem się na kawę, po koło 15-tu minutach ruszyłem lecz niestety przejechałem tylko 3m i silnik zgasł. Do tego momentu nie było z autem najmniejszych problemów. auto świeżo sprowadzone z Niemiec, przebieg 170tyś.km
    Paliwo w baku paski na miejscu ale zauważyłem że po poluzowaniu śrub na wtryskiwaczach pompa podaje bardzo słabo paliwo. Pompiarz postawił bardzo ogólną diagnozę że pompa do wymiany :( Ja jednak zastanawiam się co mogło się tak nagle stać ?
    Troszkę poczytałem o pompach paliwa VP44 że są bardzo awaryjne i delikatne lecz nie znalazłem żadnych konkretów odnośnie jej uszkodzeń i ewentualnej naprawy.
    Zdjąłem pasek z pompy i tu trochę zdziwienie, pompa obraca się bardzo lekko, bez żadnego oporu lecz słychać że coś w niej sie obraca ale czy to normalne ?
    Proszę o podpowiedzi od czego zacząć sprawdzanie i gdzie szukać usterki (oby niewielkiej)

    0 29
  • Mierniki instalacji Metrel
  • #2 16 Paź 2007 22:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 16 Paź 2007 22:25
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Przecież już pisałem:

    Cytat:
    Paliwo w baku paski na miejscu ale zauważyłem że po poluzowaniu śrub na wtryskiwaczach pompa podaje bardzo słabo paliwo.

    to paliwo raczej się wylewa z przewodu a powinno jak napisałeś "strzykać" tak małe ciśnienie niema siły otworzyć wtryskiwacza.

    0
  • #4 16 Paź 2007 22:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 16 Paź 2007 22:36
    Megawe
    Poziom 30  

    To normalne ta pompa obraca się lekko a jak się zapowietrzy to bardzo ciężko odpalić silnik.Bardzo wrażliwa na jakość paliwa.

    0
  • #6 16 Paź 2007 22:51
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Zapowietrzenie raczej wykluczam bo podałem już paliwo do pompy przez pompkę elektryczną i powrotem wypływało czyste paliwo bez pęcherzyków powietrza.

    Cytat:
    To normalne ta pompa obraca się lekko

    to co w niej wytwarza ciśnienie :?: W Silniku 1.9 TD aby obrócić kołem pompy trzeba użyć siły i czuć wyraźnie jej pracę jak podaje paliwo a ta nie stawia żadnego oporu, tak jakby nie było żadnego sprężania paliwa. To normalne :?:

    1
  • #7 17 Paź 2007 00:07
    Megawe
    Poziom 30  

    W silniku 1,9 pompa VE nie tyle czuć sprężanie paliwa co ściskanie sprężyny ktora znajduje się w tej pompie,bez paliwa ta pompa tak samo się zachowuje.To że na powrocie masz czyste paliwo nie z
    naczy że w kanalikach pompy nie ma powietrza.Pompy firmy LUCAS też nie stawiają oporu a tu właśnie zastosowano ich patent na tłoczenie paliwa.Pompę można sprawdzić u pompiarzy.

    0
  • #8 17 Paź 2007 00:26
    Auto iQ
    Poziom 2  

    a czy cos w stlu bledow, wyniku bloku pomiarowego 18, jakiekolwiek dane??? czy pompiarz poprostu stwierdzil to przez patrzenie?

    1
  • Mierniki instalacji Metrel
  • #9 17 Paź 2007 09:58
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Wracając do domu z autem niestety na lawecie zajechałem do elektryka który podpiął komputer który pokazał sporo błędów między innymi mówił coś o złym koncie wtrysku. Niestety akumulator był rozładowany i kazał go najpierw dobrze naładować . Niestety ciężko było mu znaleźć czas na kolejne badanie i pojechałem do innego który po podpięciu laptopa stwierdził że niema żadnych błędów i stwierdził że pompa nie podaje paliwa na wtryskiwacze. Prawdopodobnie poprzednik wszystkie błędy wykasował ale czy nie powinny one pojawić się ponownie :?: Drugie podpięcie laptopa było po ładowaniu akumulatora i przy włączonym zapłonie ale bez prób odpalanie i może jeśli nie zakręci rozrusznikiem to nie pokaże ponownie błędów.
    Następnie auto pojechało do znanego i cenionego pompiarza który jakoś wybadał że pompa jest uszkodzone. (ogólne i mało konkretne stwierdzenie według mnie)

    0
  • #10 17 Paź 2007 10:36
    Jatin
    Poziom 14  

    Uszkodzona elektronika regeneracja kosztuje 3000-4000 pln nie polecam kupowania uzywanej pompy

    0
  • Pomocny post
    #11 17 Paź 2007 10:54
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam!
    To nie jest pompa VE! Posiada całkiem inną zasadę działania. Jakakolwiek wymiana części mechanicznych lub elektronicznych wiąże się z jej ponowną regulacją i programowaniem elektroniki!
    Sama pompa posiada odczyt usterek sprzętem do diagnostyki. Jest to możliwe poprzez przejściówkę wstawioną między pompę a komputer samochodu.

    1
  • #12 17 Paź 2007 13:18
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Wymiana pompy - naprawa mechaniczna czy elektroniczna to ostateczność.

    Cytat:
    Uszkodzona elektronika regeneracja kosztuje 3000-4000 pln nie polecam kupowania uzywanej pompy

    skąd tak duże ceny :?: 2000-2500zł. to regeneracja całej pompy z gwarancją 1rok a 700-1000zł. to koszt naprawy elektroniki.

    Cytat:
    Jakakolwiek wymiana części mechanicznych lub elektronicznych wiąże się z jej ponowną regulacją i programowaniem elektroniki!
    Sama pompa posiada odczyt usterek sprzętem do diagnostyki.

    Czyli niezbędny będzie laptop z odpowiednim oprogramowaniem. Laptop jest ale skąd dobry kabel i oprogramowanie.
    Pomoże to również znalezienie obecnie powstałej usterki. Wspaniałym fachowcom już przestałem wierzyć, idą na łatwiznę, jak na razie to słyszę tylko "pompa do wymiany" a może to nie pompa. W pompie jest zawór który odcina paliwo może tam tkwi usterka.
    Nie jest sztuką wydać 2500-3000tyś.

    0
  • #13 17 Paź 2007 13:58
    Jatin
    Poziom 14  

    Po 1. co do cen to podalem ceny z Warszawy z servisu boscha napewno gdzies poza wawa w nieautoryzowanych servisach jest taniej! Ale nie polecam bo ta pompe trzeba wyregolowac!!! A co do elektrozaworu w ciagu ostatnich 4 miesiecy trafily do mnie 3 audi A6 2 manuale i automat i w 3 przypadkach byla to uszkodzona elektronika nie konkretnie to samo bo automat jezdzil ale skrzynia pracowala w trybie awaryjnym (uszkodzony modul podajacy sygnal do skrzyni) natomiast kolega pisal ze po zluzowaniu przewodu wtryskowego paliwo wycieka a skoro wycieka zawor sie otwiera (sprawdz czy po przekreceniu kluczyka slychac klikniecie elektromagneu w papie dla pewnosci) dziwne jest natomiast to ze paliwo cieknie a nie strzyka mozliwa ustera to albo uszkodzony regulator wtrysku lub mechaniczne uszkodzenie pompy (zdaza sie bardzo rzadko trzeba miec pecha)

    Pozdrawiam :)
    ____________________________
    Niech Moc Bedzie Z Wami :p

    0
  • #14 17 Paź 2007 17:15
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    MSWOLA napisał:
    Czyli niezbędny będzie laptop z odpowiednim oprogramowaniem. Laptop jest ale skąd dobry kabel i oprogramowanie.
    Pomoże to również znalezienie obecnie powstałej usterki. Wspaniałym fachowcom już przestałem wierzyć, idą na łatwiznę, jak na razie to słyszę tylko "pompa do wymiany" a może to nie pompa. W pompie jest zawór który odcina paliwo może tam tkwi usterka.

    Tutaj muszę zmartwić bo odczyt bezpośrednio ze sterownika (PSG5) jest możliwy tylko przez KTS5XX lub KTS650 (sprzęt diagnostyczny Bosch) z odpowiednim adapterem.
    :idea: Ta pompa nie posiada elektrozaworu gaszącego jak w pompie VE.
    Zdiagnozować może serwis posiadający taki sprzęt i oprogramowanie ESI[Tronic]
    Naprawa np. :arrow: http://www.wolinski.com.pl/pompy_wtryskowe.html http://www.pezal.com.pl/serwis

    0
  • #15 17 Paź 2007 18:27
    Jatin
    Poziom 14  

    Ja te pompy zdejmuje i zawoze do boscha potem odbieram zrobione. Ale tak czy tak po tych obiawach to na 100% awaria pompy bezwzgledu na to ktory jej element sie wysypal.

    0
  • #16 17 Paź 2007 18:43
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Jatin napisał:
    Ja te pompy zdejmuje i zawoze do boscha potem odbieram zrobione. Ale tak czy tak po tych obiawach to na 100% awaria pompy bezwzgledu na to ktory jej element sie wysypal.

    Jestem tego samego zdania. Na ogół siada mechanika, trochę rzadziej korpus pompy. Często pada elektronika zwłaszcza w powypadkowych wtedy koszt naprawy przekracza 3.500,- :cry:
    Z tymi co miałem do czynienia w 2 korpus w 1 czujnik kąta obrotu.

    0
  • #17 17 Paź 2007 20:56
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Po włączeniu kluczyka słychać było kliknięcie w pompie.

    Cytat:
    (sprawdz czy po przekreceniu kluczyka slychac klikniecie elektromagneu w papie dla pewnosci) dziwne jest natomiast to ze paliwo cieknie a nie strzyka mozliwa ustera to albo uszkodzony regulator wtrysku

    Czyli jeśli padnie sama elektronika pompy to i tak pompa powinna podawać paliwo pod ciśnieniem na wtryskiwacze :?:

    Słyszałem też o uszkadzających sie tranzystorach w pompie. Jaki będzie objaw :?: Czy ktoś z kolegów rozbierał elektronikę i jak się do tego zabrać :?: Odkręciłem pierwszą pokrywkę ale nic pod nią niema poza przykręconymi dwoma wtyczkami które nie chcą się wysunąć

    0
  • #18 17 Paź 2007 22:02
    Jatin
    Poziom 14  

    Po 1. ja bym sam tej pompy nie rozbieral (Jesli ma dzialac) rozebralem taka pompe w celach dydaktycznych, w piatek moge zamiescic zdjecia modulu elektronicznego i regulatora. Ale naprawa raczej odpada to jest caly zabudowany modul! Tylko wymiana. (oczywiscie jesli padla elektronika) A co do 2 pytania to pompa z uszkodzona elektronika nie poda paliwa poniewaz regulator moze ustawic tloko rozdzielacz w pozycji braku tloczenia (otwory regulacyjne w tloku pokrywaja sie z otworami przelewowymi) i paliwo zamisat do wtryskiwaczy ucieka przelewem. Osobiscie uwazam ze jesli chesz miec dzialajaca pompe to najlepiej udac sie do boscha na diagnostyke i ewentualna naprawe badz do innego warsztatu specjalizujacego sie w pompach rozdzielaczowych ktory posiada jakas renome i odpowiedni sprzet.

    Pozdrawiam :)

    0
  • #19 17 Paź 2007 22:04
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Wszystkie pompy wysyłałem do naprawy.
    Jej naprawa bez specjalistycznego sprzętu nie przyniesie żadnych efektów.
    W tej pompie wskutek dużych ciśnień zachodzi plimeryzacja wszelkich dodatków do paliwa, a w szczególności jeśli chodzi na rzepaku :!:
    To nie jest zwykła pompa jak np. w ducato czy ciągniku rolniczym w którym takie biopaliwo nie zrobi nic szczególnego.
    Poniżej widok pompy
    Audi 2.5 TDI elektroniczna czy mechaniczna awaria pompy VP44
    Dawkę podaje elektrozawór sterowany ciśnieniem paliwa, kątem wtrysku drugi elektrozawór też steruje ciśnieniem paliwa.
    Wniosek: do pracy poprawnej jest potrzebne i napięcie podane poprzez sterownik i ciśnienie paliwa aby odpowiednio sterować np. cylindrem kąta wtrysku (początku tłoczenia).

    2
  • #20 18 Paź 2007 22:05
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Postanowiłem jednak złożyć wszystko i zacząć od nowa dokładnie odpowietrzyć układ paliwowy. Lecz tutaj pojawia się problem poprzednia osoba - mechanik - serwis lub pseudo serwis wymieniał pompę wodną (widać sylikon na który została przyklejona i widać że jest nowa) przypuszczam że był wymieniany rozrząd.
    I tu ciekawostka w Niemczech też rozrząd składają-ustawiają na mazak.
    Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić prawidłowe ustawienie rozrządu i pompy paliwa, zapewne są gdzieś jakieś znaki.

    Tak jak to jest w benzynowym V6 , dziwny co prawda to układ jeśli znak na wale oznacza górne położenie 3 i 5 tłoka (lub 2 i 5 jeśli się mylę) a wałki mają nacięcia w tylnej części. Blokadę rozrządu można bardzo prosto wykonać samemu , wystarczy kształtownik najlepiej 2cm x 2cm, długości rozstawu kół zębatych wałków rozrząd. W kołach są 2 otwory większy i mniejszy (chyba 8 i 10mm) Koła należy ustawić tak aby otwory były dokładnie w poziomie, grubszymi otworami do wewnątrz (lub grubsze otwory skierowane w prawo - patrząc od przodu auta, naprawdę nie pamiętam jak to dokładnie było) to położenie wałków powinno oznaczać właśnie mijankę na 3 i 5 cylindrze, czyli krzywki wałków skierowane do góry. Kształtownik przykładamy do kół i zaznaczamy na nim otwory , następnie w wywiercone otwory wkładamy pręty 8 i 10mm należy je usztywnić spawem, jeśli ktoś nie posiada spawarki może przykręcić śruby. Tak zbudowany profesjonalny przyrząd z czterema wystającymi bolcami powinien dokładnie pasować w otwory w wałkach rozrządu.
    I tak to spędziliśmy z kolegą nad ustawieniem rozrządu wieczór i poranek (dobrze że mieliśmy skrzyneczkę)
    Ale wracajmy do wspaniałego TDI może ktoś podpowie jak to szybko i sprawnie sprawdzić ewentualnie ustawić (kolega niestety wyjechał i nie mam z kim dźwigać skrzynkę)

    Jeśli elektronika pompy jest sprawna czy nie powinno pokazywać się napięcie na dwóch elektrozaworach pompy, jeśli tak to jakie po włączeniu zapłonu i jakie w czasie kręcenia rozrusznikiem.

    Jak już wszystko ustawię i odpowietrzę przyjdzie radosna chwila i maszyna zagada :D

    Chcę kupić interfejs , proszę doradźcie jaki
    http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=2306530 lub http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=417029

    0
  • #21 19 Paź 2007 21:20
    bobasik
    Poziom 2  

    Jestem ciekaw jak dalej potoczyła się sprawa bo mam podobny problem w moim Volvo (ten sam silnik co w Audi). Wszystko działa ok do czasu, najpierw strasznie muli nie ma mocy(gaz daję na maxa) komputer spalanie pokazuje strasznie duże i to jest sygnał że będzie gasł, wcisnęł sprzęgło i zgaśnie. Później z odpaleniem jest problem ok. 10-20 sekund musi pracować rozrusznik żeby odpalił, a później albo zgaśnie albo jedzie dalej.

    -1
  • #22 19 Paź 2007 21:58
    Jatin
    Poziom 14  

    Co do volvo wnioskuje ze jest to silnik rzedowy 5 cylindrowy pochodzacy z vw LT. Jesli tak zaczal bym od diagnostyki calosci czyli przepływki i czujnikow a na koncu zwalal wine na pompe bo jesli to jest ten silnik o ktorym mysle to pompa tam rzadko pada.
    Czy to moze volvo 850 ?

    Pozdrawiam :)

    0
  • #23 19 Paź 2007 22:40
    MSWOLA
    Poziom 18  

    W tym Volwie padła pompa, Auto do serwisu i pompa do wymiany :!::!::!:
    :D tak zapewne powiedział by nie jeden fachowiec. Ja miałem podobne zdarzenie w Reno , w zbiorniku było sitko do którego przyklejały sie zanieczyszczenia i zatykały sitko i auto gasło lub miało bardzo małe obroty. Wystarczyło zgasić silnik na minutkę zanieczyszczenia spadły i można było jechać dalej oczywiście do czasu ponownego zapchania sie sitka.
    Znajomego też już chcieli naciągnąć na wymianę pompy paliwowej w Fordzie Mavericku. Silnik nie chciał wejść na obroty powyżej 2000-2500tyś, mechanicy rwali sobie włosy z głowy, a jak się okazało, i tu moja zasługa :D pod śrubą gdzie przykręcony jest przewód zasilający pompę jest sprężynka a pod nią małe metalowe siteczko na którym właśnie nazbierało się zanieczyszczeń prawdopodobnie z uszkodzonego filtra paliwa.
    Jak sie okazało że to taka pierdołka too była impreza.
    Także kolego spokojnie bez nerwów wszystko dokładnie posprawdzać bo jeśli auto raz jedzie dobrze a raz dostaje głupoty to nie jest to typowa usterka.
    Jak ja bym chciał żeby chociaż tak moje Audi jeździło.

    Czy nikt nie potrafi odpowiedzieć na moje pytania z poprzedniego postu :?:

    0
  • #24 19 Paź 2007 23:45
    Jatin
    Poziom 14  

    Jwsli jest zapchane zasilanie to widac to po przelewie bo ropa sie pieni i wraca z bablami powietrza!!!

    Pozdrawiam :)

    0
  • #25 20 Paź 2007 10:19
    bobasik
    Poziom 2  

    Tutaj masz program Info techa:

    INFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów.

    INFO-TECH zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje techniczne przedstawione w formie grafiki, tabel i tekstu. Program stanowi zapis informacji o 42 markach, ponad 600 modelach i około 5300 typach samochodów. Program zawiera olbrzymią ilość cennych informacji (rysunków technicznych, schematów, tabel), a posługiwanie się nim jest bardzo proste.

    INFO-TECH współpracuje z katalogiem produktów Fota S.A.

    Info-tech zawartość:

    Położenie tabliczki identyfikacyjnej
    Położenie numeru VIN
    Położenie kodu silnika i skrzyni biegów
    Obsługa:

    Zalecane przez producenta samochodu zakresy przeglądów okresowych.
    Instrukcje kasowania przeglądów
    Przeglądy specjalne (sezonowe)
    Całkowity czas trwania przeglądu.
    Dane regulacyjne:

    Specyfikacje
    Rysunki
    Dodatkowe instrukcje dla skomplikowanych podzespołów
    Dane na temat: podstawowych parametrów silnika, układu zapłonowego, układu paliwowego lub układu sterowania silnikiem; temperatur i ciśnień układu chłodzenia; parametrów elektrycznych; wymiarów elementów ciernych hamulców; geometrii ustawienia kół; pojemności układów i położenia korków; rysunki ułożenia pasków klinowych i wieloklinowych; momenty i kolejności dokręcania śrub.
    Rysunki techniczne

    Rysunki złożeniowe i poglądowe
    Momenty dokręcenia
    Dane na temat: hamulców, układu kierowniczego, zawieszenia, sprzęgła, przekładni ręcznej, przekładni automatycznej, tablicy rozdzielczej, nadwozia, wymiarów nadwozia, wyposażenia kabiny i wyposażenia zewnętrznego
    Układ sterowania silnikiem:

    Schemat instalacji
    Specyfikacje komponentów
    Zdjęcia komponentów
    Przebiegi oscyloskopowe
    Charakterystyki
    Położenie komponentów
    Kody usterek EOBD
    Opis złącz
    Program asystujący przy diagnozie
    Czasy napraw:

    Czasy wykonania prac
    Rachunek kosztów
    Stawki VAT
    Możliwość wydruku faktury z opisem czasu pracy, danymi klienta i informacjami na temat samochodu
    Schematy instalacji elektrycznej:

    Centralny zamek
    Deska rozdzielcza
    Klimatyzacja
    Elektrycznie podnoszone szyby
    Systemy antykradzeżowe
    Systemy nagłośnienia
    Bezpieczniki i przekażniki:

    Opis pełnionej funkcji
    Rysunek przedstawiający położenie
    Smary i płyny eksploatacyjne:

    Klasy jakości
    Klasy lepkości
    Pojemności
    Temperatury
    Również:

    Instrukcje demontażu i montażu rozrządu oraz całego silnika
    Dane potrzebne do głównego remontu silnika

    Opisy układów ABS i SRS



    http://rapidshare.com/files/40948672/Workshop_2005_PL_CRACK_up_by_dunaj2.rar




    http://rapidshare.com/files/40956318/Workshop_2005_PL_CD1_up_by_dunaj2.part1.rar
    http://rapidshare.com/files/40958752/Workshop_2005_PL_CD1_up_by_dunaj2.part2.rar
    http://rapidshare.com/files/40966004/Workshop_2005_PL_CD2_up_by_dunaj2.part1.rar
    http://rapidshare.com/files/40974268/Workshop_2005_PL_CD2_up_by_dunaj2.part2.rar
    http://rapidshare.com/files/40982004/Workshop_2005_PL_CD2_up_by_dunaj2.part3.rar
    http://rapidshare.com/files/40984662/Workshop_2005_PL_CD2_up_by_dunaj2.part4.rar
    http://rapidshare.com/files/41008351/Workshop_2005_PL_CD3_up_by_dunaj2.part1.rar
    http://rapidshare.com/files/41037029/Workshop_2005_PL_CD3_up_by_dunaj2.part2.rar
    http://rapidshare.com/files/41045106/Workshop_2005_PL_CD3_up_by_dunaj2.part3.rar
    http://rapidshare.com/files/41053161/Workshop_2005_PL_CD3_up_by_dunaj2.part4.rar
    http://rapidshare.com/files/41060561/Workshop_2005_PL_CD3_up_by_dunaj2.part5.rar
    http://rapidshare.com/files/41066360/Workshop_2005_PL_CD3_up_by_dunaj2.part6.rar


    Może pomoże, jeśli nie to poszukaj Autodata lub Elsa.

    Moje Volvo to s80 99 rok.

    0
  • #26 20 Paź 2007 12:06
    MSWOLA
    Poziom 18  

    jak otworzyć te linki :?:

    0
  • #27 20 Paź 2007 17:23
    Jatin
    Poziom 14  

    Jak to jak? klikasz na link potem w tej tabelce na dole free, otworzy ci sie nastepna strona tam masz napisane ile musisz poczekac, czekasz i zaczyna sie sciaganie :)

    Pozdrawiam :)

    0
  • #28 21 Paź 2007 19:40
    Itek
    Poziom 20  

    Szkoda ze nie masz laptopa i fejsika do niego dlateg bo byś powiedział co widzisz w grupie 18 chyba w trzecim okienku czy masz "000000" czy co inego byś wiedział więcej na temat uszkodzenia tej pompy tak czy nie jest uszkodzona

    0
  • #29 22 Paź 2007 00:48
    damkoz
    Poziom 19  

    jeżeli faktycznie padła ci elektronika pompy to myśle ze będe mógł ci pomóc, pisz na priv

    1
  • #30 22 Paź 2007 03:04
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Fejsik już jedzie tylko problem z oprogramowaniem VAG-COM 311 polska wersja i 409 , to co znalazłem to same DEMA.
    Co myślicie o tym interfejsie:
    http://www.allegro.pl/item256042325_vag_z_2_lin...ny_promocja_.html
    kabel OBD2 jest z multiplexerem
    podobno lepiej zakupić z połączeniem do komputera pod COM a nie USB , z USB czasami są problemy szczególnie w Oplach.

    Gwiazdka już niedługo, może jakiś prezent na e-maila wola28(malpa)op.pl :D

    0