Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana łozysk Whirlpool AWM6071

18 Paź 2007 13:18 4149 11
  • Poziom 11  
    Na początku , chciałem się przywitać z wszystkimi forumowiczami :). Więc tak nie jestem żadnym szpecem od mechaniki ani elektroniki .Moja praleczka zawiodła , popsuła sie . Podczas prania zaczęła zgrzytać szumieć no i nagle zatrzymała się . Silnik nie daje rady z pociągnięciem bębna , bęben bardzo ciężko się kręci , więc postawiłem na łożyska. Kupiłem już nawet nowe w serwisie , razem z uszczelniaczem. --------------------Chciałbym je sam wymienić gdyż cena usługi -- 200zł trochę mnie przeraża. Proszę o pomoc. Muszę to zrobic jak najszybciej bo Żonka mi płacze :) Dzięki i pozdrawiam .
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Witam
    zdemontuj blat i tylną osłone , zbiornik jest zbudowany z dwóch części zmontowany takimi metalowymi spinkami do okoła musisz je wszystkie zdemontować , odepnij amortyzatory i spuść zbiornik ze sprężyn , podwadź płaskim śrubokrętem między połówkami zbiornika aby się rozpołowił na dwie części , tylną część zbiornika wyjmij tyłem pralki przebij łożyska i składaj pralke tak jak rozmontowywałeś
  • Poziom 22  
    Cześć!
    ta pralka ma chyba tylni płaszcz? w zbiorniku a nie zbiornik dzielony na połowę? ale nie podałeś serwisówki wiec trudno zgadywać.
    Na to miast w taki przypadku nie masz spinek tylko jedną metalową obejmę, i nie musisz odczepiać z amortyzatorów od zbiornika.
    jak będziesz wybijał łożyska to najpierw wyrwij uszczelniacz ponieważ będzie ci utrudniał wybicie łożyska (wyjątkowo ciężko wychodzą)
    zanim wbijesz nowe łożyska sprawdź oś bębna czy nie wyrobił się na niej luz, wsuń na nią większe łożysko, powinno wejść z lekkim oporem, jak będzie miało luz to do wymiany krzyżak bębna lub do przetoczenia.
    następnie wyczyść dokładnie miejsce uszczelniacza i wyszlifuj (mosiężną tuleję na osi bębna)