Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wzmacniacze operacyjne w układach nieliniowych

18 Paź 2007 23:37 1675 3
  • Poziom 9  
    Odrazu mówie że jestem zielony :P Mój profesor od pracowni elektrycznej zadał mi następujący temat: "Wzmacniacze operacyjne w układach nieliniowych" i na podstawie 2 układów mam zinterpretować wskazania wyników i wykresów. Kolega mi pomógł i jakos uzupełniliśmy tabelke ale nie umiem powiedzieć jak to rozumiem i co na tym widać :( Wieże że na tym forum jest dużo fachowców i te 6-7 zdań o tych układach napiszą :D

Fajnie by też było jeżeli ktoś znał by też odpowiedz na chociaż jedno z tych pytań.
    1. Jak zachowuje się układ detektora, jeżeli pętle u.s.z będzie
    zamykał dwójnik R2 || D zenera ?
    2. Kiedy układ ogranicznika pracuje liniowo ?
    3. Dlaczego w prostowniku użyte są diody D1 i D2 ?
    4. Kiedy jest potrzebne ograniczenie napięcia ?
    5. Ile wynosi napięcie odniesienia detektora ?
    6. Z jakich układów składa się prostownik dwópołówkowy na niżej (dodałem w załączniku ryc 2) wymienionym schemacie ?
  • Poziom 21  
    Witam
    Zajmę się tymi pytaniami, ale wejdź na pw.
    Na kiedy Ci to potrzebne?
    Trochę to zajmie czasu na napisanie czegoś sensownego.
  • Poziom 9  
    hehe tak się składa że mam to na dziisaj teraz ide na 8.00 do szkoły ale zostało mi 5 godzin do pracowni więc jak byś napisał ze 4 zdania i tak byłbym wdzięczy. Wiem że troche przy puźno no ale pracuje w zespole a ludzie w nim to nieroby i dopiero wczoraj dostałem zadanie ze słowani "panie ratuj" :/ Wiec w moim przypadku odpowiedz na jedno pytanie okaże się zbawnienne/
  • Specjalista elektronik
    AD1 nie widzę schematu
    AD2 wtedy kiedy nie ogranicza napięcie.
    AD3 dla poprawy szybkości, i ujemna polówka uwe była by bardziej wzmacniana.
    AD4 np. przed detekcją w układach FM.
    AD5 brak schematu ale pewnie 0V