Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Temat o budowaniu od podstaw porządnych latarek.

Venom007 11 Lis 2007 20:49 35338 145
  • #121
    c++
    Poziom 22  
    A po co łączyć jeszcze równolegle??
    Ja bym na Twoim miejscu dał 6*AA i już...
    Dla niedoświadczonych userów 18650 jest niebezpieczne...
  • #122
    Venom007
    Poziom 27  
    Ale te aku maja dobrą pojemność i mam do nich odpowiednia orginalną ładowarke, więc większych problemow jak odpowienie polaczenie 4 aku do modułu nie będzie.

    Dodano po 3 [godziny] 8 [minuty]:

    Mam problem w zamowieniu tego modułu, czy z DX mozna zamowic tylko jako PayPal?
    Założyłem konto tylko nie da sie nic zamowic:|
    Ile kosztuje przesylka? 0.01$?
    Sorki ale jakos nie potrafie sie połapać.
  • #123
    Gelekwwa
    Poziom 12  
    c++ napisał:
    A po co łączyć jeszcze równolegle??
    Ja bym na Twoim miejscu dał 6*AA i już...
    Dla niedoświadczonych userów 18650 jest niebezpieczne...


    Po to ze ten modul pobiera 2.5A z w trybie max.

    W DX zasadniczo paypal ale jak odezwiesz sie do nich mailowo to moze ustala jakas inna forma platnosci.
    Niestety okazuje sie ze driver zastosowany w tym module jest nieudany. Mianowicie juz kilka osob doswiadczylo jego przegrzania/spalenia po kilku minutach uzytkowania.
  • #124
    Venom007
    Poziom 27  
    Aha to bede musial sprubowac zeby udostepnili mi jakas inna forme platnosci.

    Tylko jak tak wszystko policzyc to oplaca sie nawet gdyby zmienic caly modul.
    Ledy 18zl 3x18 54zl
    Reflektor ok 15zl
    To juz łącznie daje mi 70zl
    Moze z waszą pomocą poskladam jakis dobry modul.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Chyba ze trzeba zrobic dobry "radiator"
    Dobra obudowe latarki zeby te cieplo mialo gdzie isc.
  • #125
    c++
    Poziom 22  
    Venom007 napisał:
    Aha to bede musial sprubowac zeby udostepnili mi jakas inna forme platnosci.

    Tylko jak tak wszystko policzyc to oplaca sie nawet gdyby zmienic caly modul.
    Ledy 18zl 3x18 54zl
    Reflektor ok 15zl
    To juz łącznie daje mi 70zl
    Moze z waszą pomocą poskladam jakis dobry modul.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Chyba ze trzeba zrobic dobry "radiator"
    Dobra obudowe latarki zeby te cieplo mialo gdzie isc.


    Obudowa- nie ma wyjścia- musisz toczyć. Chyba, że chcesz mieć latareczke do niczego...
  • #126
    Venom007
    Poziom 27  
    Oczywiscie nie mam Alu na całą latarke ale bede chcial zrobic takie cos:D
    jak w kółeczku
    Temat o budowaniu od podstaw porządnych latarek.

    Ogolnie taka latara bardzo mi sie podoba.
  • #127
    c++
    Poziom 22  
    Venom007 napisał:
    Oczywiscie nie mam Alu na całą latarke ale bede chcial zrobic takie cos:D
    jak w kółeczku
    Temat o budowaniu od podstaw porządnych latarek.

    Ogolnie taka latara bardzo mi sie podoba.


    A wiesz, że ja taką robie?? :D
    Jest to Maglite u w moim przypadku 3D.
  • #130
    Venom007
    Poziom 27  
    Aha, to fajnie a ma też takie diodki ktore pokazjua stan akumulatora?

    C++ no pochwal sie co tam robisz ciekawego, jakie diody? jaka optyka? jakie aku? drvier? ogolnie jak to wyglada :D
  • #131
    c++
    Poziom 22  
    Reflktor zostawiłem,
    dioda 4x rebel,
    2x 18650 protected
    driver własnej kontrukcji, 5 poziomów, do każdego poziomu dioda tygnalizująca, czy dany poziom działa prawidłowo...
  • #132
    Venom007
    Poziom 27  
    Jestem pod wrażeniem!
    Szkoda ze kolega wczesniej sie nie pochwalił.
    Moze Kolega Podac jeszcze bardziej szczegułowe informacje?
    Czy to raczej tajemnica?
    Chodzi mi o driver?

    Kolego wybacz ale chetenie zrobil bym kopie :)

    Diody rabel jakis model?
    Poczwórny reflektor jaki?
    Budowa drivera?

    Jesli sie Kolega nie podzieli informacjami to ok zrozumie.
    Ale milo by bylo.
  • #133
    c++
    Poziom 22  
    Venom007 napisał:
    Jestem pod wrażeniem!
    Szkoda ze kolega wczesniej sie nie pochwalił.
    Moze Kolega Podac jeszcze bardziej szczegułowe informacje?
    Czy to raczej tajemnica?
    Chodzi mi o driver?

    Kolego wybacz ale chetenie zrobil bym kopie :)

    Diody rabel jakis model?
    Poczwórny reflektor jaki?
    Budowa drivera?

    Jesli sie Kolega nie podzieli informacjami to ok zrozumie.
    Ale milo by bylo.


    Kopie byś zrobił?? A masz jakieś 600 zł na całość ;)
    Po za tym zamierzam opatentować koszyk na 18650 i elektronike, wzorem kolegi z jednego forum.

    Cztery diody do jednego reflektora. Sterownik na mikroprocesorze.
    Diody Luxeon Rebel 0100, ponad 200lm od jednejdiody co daje prawie 800lm z jednego (:!:) reflektora. Jednak diody te są bardzo małe (2 razy mniejsze od samego emitera Cree, dltego wymagają stacji lutowniczej i lupy...
  • #134
    Venom007
    Poziom 27  
    To ze bym skopiował to taka mała ironia ;)

    Co do malych rozmiarow to zmienialem diody smd w telefonach.
    Ale to chyba nie to samo.

    600zl to Duzo nie wiem czy mial bym serce wydac tyle na latarke ale pewnie efekt końcowy bedzie tego wart zwłaszcza ze robi to profesjonalista.
    Nic tylko czekac az ta latarka wejdździe do masowej produkcji.

    Tak z czystej ciekawosci ile kosztują same diody? bo szukalem ale nie znalazlem.

    Dodano po 17 [minuty]:
    A ja sobie kupie taką diode:
    http://www.led1.de/shop/index.php?cName=osram-power-leds-osram-ostar-c-128_184_185

    A tak poważnie to dozbieralem troche kasy i zastanawiam sie nad jedna dioda 18W ma 750lm ok 100zl Tylko czym ja to zasile? :|
  • #135
    c++
    Poziom 22  
    Venom007 napisał:
    To ze bym skopiował to taka mała ironia ;)

    Co do malych rozmiarow to zmienialem diody smd w telefonach.
    Ale to chyba nie to samo.

    600zl to Duzo nie wiem czy mial bym serce wydac tyle na latarke ale pewnie efekt końcowy bedzie tego wart zwłaszcza ze robi to profesjonalista.
    Nic tylko czekac az ta latarka wejdździe do masowej produkcji.

    Tak z czystej ciekawosci ile kosztują same diody? bo szukalem ale nie znalazlem.




    Są te diody na allegro chyba... Nie są drogie
  • #136
    Venom007
    Poziom 27  
    Na allegro nie ma tego binu.
    Sa inne.

    Dodano po 4 [godziny] 27 [minuty]:

    Chyba ze bym suie jeszcze poradził.
    Teraz na diody mam 100zl
    Czy da rade zasilić led 18W 750lm z baterii? zeby świecił na te 750lm?
    Nie widzialem żadnych akcesoriów do takiego led-a
    Czy Bedzie problem z reflektorem?
    I czy taka 18W grzeje sie bardzo mocno? tzn. czy 3x3wat to bedzie podobna temperatura czy nie bardzo?

    Dodano po 20 [minuty]:

    Moze sie myle ale dla led Rebel 0100 mozna dac max 700mA?

    Dodano po 10 [minuty]:

    180lm? i gdzies ok 5euro
    Ciekawe.
    Jaki reflektor Kolega zastosował?
  • #137
    c++
    Poziom 22  
    Venom007 napisał:
    Na allegro nie ma tego binu.
    Sa inne.

    Dodano po 4 [godziny] 27 [minuty]:

    Chyba ze bym suie jeszcze poradził.
    Teraz na diody mam 100zl
    Czy da rade zasilić led 18W 750lm z baterii? zeby świecił na te 750lm?
    Nie widzialem żadnych akcesoriów do takiego led-a
    Czy Bedzie problem z reflektorem?
    I czy taka 18W grzeje sie bardzo mocno? tzn. czy 3x3wat to bedzie podobna temperatura czy nie bardzo?

    Dodano po 20 [minuty]:

    Moze sie myle ale dla led Rebel 0100 mozna dac max 700mA?

    Dodano po 10 [minuty]:

    180lm? i gdzies ok 5euro
    Ciekawe.
    Jaki reflektor Kolega zastosował?


    18W wymaga ogromnego chłodzenia, o które w latarce będzie trudno. Reflektor do takich diod to wyższa sprawa- trzeba jes dokładnie centrycznie poustawiać.
  • #138
    maniu2113
    Poziom 10  
    Do znawcow w temacie.
    Chce kupic sobie latarke, ale gdy wglebilem sie w temat to zglupialem, sam nie znam sie na budowaniu latarek wiec:
    Ktora z latarek z tej stronki http://www.dealextreme.com bedzie dobra (swiatlo nie musi byc bardzo skupione, zadania zwyklej latarki o mocnym swietle, ale zeby swieclila lepiej od tych z allegro) zasilanie AA/AAA i jak sie zamawia i placi z tej strony (nie znam dobrze angielskiego znam niemiecki) , chyba ze ktos zna inne strony z dobra latarka

    dzieki pozdr
  • Pomocny post
    #141
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zamawiasz online, płacisz Paypalem.
    Michał
  • #142
    maniu2113
    Poziom 10  
    to sa ceny w dolarach amerykanskich?
  • Pomocny post
    #143
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak
  • #144
    Venom007
    Poziom 27  
    Wcale że nie zanika ;)

    Możecie zarzucić jeszcze jakiś dobry schemat prosty schemat drivera step-down zasilany 2*18650 na diode R2 zeby mial przynajmniej 2 tryby świecenia max (1A) i zeby był jakis tryb oszczędny.

    Pozdrawiam
  • #145
    Ziemowit1973
    Poziom 12  
    Witam
    Czy ma może Ktoś schemat pompy ładunku która będzie mi pracować jako źródło prądowe 200 mA przy napięciu około 3,6 V na wyjściu
    Chcę zasilić nim diodę laserową
    Proszę o rady
    Dziękuję
  • #146
    Venom007
    Poziom 27  
    Witam,

    1. Odgrzebałeś stary temat.
    2. Użyj opcji szukaj, jest bardzo dużo schematów laserowych sterowników.

    Pozdrawiam