Posiadam Opla Vectre z oryginalnym alternatorem bosch (MZ chyba) 55A (schemat załączam na zdjęciu). Sprawdzając ładowanie na akumulatorze przy rozgrzanym silniku pokazuje mi 13,8V, a na alternatorze 13,9V. Ponownie ładowanie sprawdzałem po ok. godzinie jak temperatura silnika spadła, a alternator był już zimny i wyniki były następujące: na akumulatorze 14V, a na alternatorze 14,25V (i takie właśnie jest właściwe).
Regulator jest oryginalny bosch i wymieniłem w nim szczotki ok 3 miesiące temu, więc zdążyły się już dotrzeć. Faktycznie pierścienie ślizgowe są trochę zużyte i łożyska mają już też lekkie luzy, ale czy to może mieć wpływ na tak różne wyniki w ładowaniu ??
Co może powodować takie wyniki przy zmianie temperatury alternatora??
Pozdrawiam.
Regulator jest oryginalny bosch i wymieniłem w nim szczotki ok 3 miesiące temu, więc zdążyły się już dotrzeć. Faktycznie pierścienie ślizgowe są trochę zużyte i łożyska mają już też lekkie luzy, ale czy to może mieć wpływ na tak różne wyniki w ładowaniu ??
Co może powodować takie wyniki przy zmianie temperatury alternatora??
Pozdrawiam.