Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

co da sie zrobic z glosnikow 24 cm

robertwojciak 21 Paź 2007 13:19 828 4
  • #1 21 Paź 2007 13:19
    robertwojciak
    Poziom 13  

Witam!!
    Jestem laikiem jezeli chodzi o sprzet audio. Mam dwa glosniki o srednicy ok 24 cm. Nie wiem jaka jest ich moc bo nie posiadaja zadnej tabliczki znamionowej. do tego mam skrzynie o wymiarach 77/42/30cm 30cm to glebokosc kolumny. Chcialbym zrobic z tych glosnikow kolumne niskotonowa. Glosniki w chwili obecnej siedza w tej kolumnie ale efekt jest mizerny. kolumna jest zamknieta i wyciszona gabka.
    Prosze o pomoc, ewentualnie o jakies spostrzezenia w zwiazku z moim opisem.
    Dopisuje nieuwzglednione braki.
    Wiec glosniki siedza w tej kolumnie w dwoch otworach i podlaczone sa prawidlowo ale nie jestem pewien co do pojemnosci kolumny.

0 4
  • #2 21 Paź 2007 13:52
    melisław
    Poziom 24  

Moc to nie wszystko! Te głośniki to zapewne jakieś bazarówki... Pozbieraj na coś co posiada jakieś parametry i wtedy policz do tego budę :P A Jeśli nie masz na to ochoty to możesz trochę zmniejszyć objętość obudowy bo masz tam ponad 90l...

0
  • #3 21 Paź 2007 14:01
    DamianRTV
    Poziom 27  

robertwojciak napisał:
    do tego mam skrzynie

kolega nie napisał czy ma 2 otwory czy jeden

robertwojciak napisał:
    Glosniki w chwili obecnej siedza w tej kolumnie

czyli 2 są wmontowane: ale : nie wiadomo jak

- czy jeden w jednym otworze,
    -czy 2 w tym jedny otworze,
    -czy każdy w osobnym otworze - czyli kolumna z dwoma otworami na 2 głośniki

robertwojciak napisał:
    ale efekt jest mizerny.

jeżeli przyjmiemy tak: że jeden otwór i 2 głośniki w nim - jest jeden magnesem do środka, a drugi na zewnątrz magnesem

na pewno co byś musiał zrobić to :
    jeden z głośników podłączyć o odwrotnej polaryzacji ( 180° czyli minus pod plus , a plus pod minus )