Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki sprzęt /KF/UKF/skaner radiowy/antenę/ kupić 2006?

alex25x 03 Sty 2007 19:14 133969 186
  • #151 03 Sty 2007 19:14
    Thanan
    Poziom 11  

    Nie za wiele sie dowiedzialem. Moze mi chociaz powiecie co sadzicie o tych firmach, i ktora z nich najlepsza:

    Alan
    Uniden
    Cobra
    Intek
    TTI

  • #152 03 Sty 2007 20:58
    gimof
    Poziom 27  

    CB Radio - jakie wybrać?

    Jest to temat rzeka. Zagadnienie to jest na tyle złożone, że w przypadku trudności i problemów po prostu trzeba korzystać z informacji zawartych na specjalistycznych forach lub serwisów CB rozsianych po całym kraju. Podane przeze mnie informacje opierają się na wiedzy uzyskanej z takich właśnie źródeł i skromnych doświadczeń, jakie zdobyłem podczas kilkuletniego użytkowania CB Radia w samochodzie.


    Radio

    Ogólnie można powiedzieć, że do komunikacji z innymi kierowcami wystarcza radio, które nie jest „szumofonem”, czyli posiada filtry przeciwzakłóceniowe i ma polską homologację lub deklarację zgodności. Podstawowym kryterium wyboru jest często cena. W popularnych serwisach aukcyjnych można znaleźć szeroki wybór urządzeń nowych i używanych, jednak na pytania „które wybrać?” nie ma niestety prostej odpowiedzi. Popularny model to Uniden 520, często kupowane są też obecnie radia firmy TTI, nie mam jednak z nimi żadnych doświadczeń. Osobiście używam starego Alan 28 i bardzo go sobie chwalę.

    Przy instalowaniu radia należy pamiętać, że najlepiej jest podpiąć zasilanie bezpośrednio pod akumulator, co zmniejsza ryzyko występowania w radiu zakłóceń pochodzących od instalacji elektrycznej samochodu.


    Antena

    Wbrew częstej opinii to nie moc radia odpowiada za zasięg, ale właśnie jakość i sposób podłączenia anteny. Generalna zasada w przypadku pasma CB mówi: im antena dłuższa tym lepsza. Jednak ze względów praktycznych często stosuje się anteny krótkie. Sposoby mocowania anteny mogą być różne: do rynienek dachowych, relingów (odpowiednie uchwyty), krawędzi klap bagażnika (dzwonki) bezpośrednio do dachu (wiercenie otworów) lub na podstawach magnetycznych. Obecnie bardzo często spotykane są właśnie anteny na podstawach magnetycznych, tzw. „magnesówki”, ponieważ pozwalają na bezinwazyjny montaż i demontaż anteny. Bardzo popularnymi wśród użytkowników modelami są ML-145 i President Florida. Pierwsza z nich jest przedstawicielką anten o długim, stalowym promienniku, natomiast druga, to krótka antena z promiennikiem węglowym. Wiadomo, że im antena dłuższa, tym większy zasięg. Jednak trzeba pamiętać, że będziemy musieli złożyć lub zdemontować długą antenę by wjechać na podziemne lub wielopoziomowe parkingi. Kiedy antena jest krótka, wówczas nie mamy tego problemu. Ja używam od kilku lat 45 centymetrowej magnetycznej węglówki i uzyskiwany na niej zasięg rzędu 5 km w zupełności mi wystarcza.

    Przy instalowaniu anteny zawsze należy pamiętać o jej dostrojeniu. Jeśli nie mamy w tej kwestii doświadczenia powinien to zrobić ktoś z serwisu. Źle dostrojona antena może spowodować w skrajnym przypadku uszkodzenia radia, a na ogół przyczynia się do znacznego osłabienia zasięgu. W ofertach zdarzają się opisy, mówiące o tym, że antena jest fabrycznie dostrojona. Niestety takie opowieści można włożyć między bajki. Układ antenowy to promiennik, czyli to, co widać i przeciwwaga, której nie widać na pierwszy rzut oka, bowiem jest nią karoseria samochodu. I to właśnie ten układ promiennik-przeciwwaga należy właściwie dostroić. Dlatego do serwisu trzeba pojechać samochodem, na którym ma być zamontowana antena i tam, po zainstalowaniu jej w konkretnym miejscu zestroić taki układ. Zdarzają się anteny, które umieszczone w odpowiednim miejscu okazują się być dobrze zestrojone niejako „fabrycznie”. Takim miejscem jest najczęściej środek dachu samochodu, a anteną taką jest na przykład wspomniana wcześniej President Florida. Jednak po jej przestawieniu w mniej korzystne miejsce, jak np. krawędź dachu lub klapa bagażnika w sedanie „fabryczne” dostrojenie przestaje istnieć.






    Dodatki

    CB Radio można ulepszać. Trzeba jednak zachować umiar. Najprościej jest zwiększyć moc radia. Wykonuje się to bądź przez przeróbkę radia, bądź przez zastosowanie zewnętrznego urządzenia. Pomijając kwestie nielegalności takiego postępowania, efekty najczęściej nie są współmierne do nakładów. Tanie urządzenia zwiększające moc sygnału wyjściowego bardzo często powodują zniekształcenia i szalenie pogarszają jakość nadawanej transmisji. Jak pisałem wcześniej przy słabej antenie żadna moc nie wyemituje dobrego sygnału.

    Kolejny dodatek to tzw. „echo”. Jest to przeróbka mikrofonu.. Kiedy taki użytkownik nadaje, odbieramy go czysto i bardziej wyraźnie niż użytkowników bez tej modyfikacji. Są również możliwe inne przeróbki mikrofonu, które poprawiają jakość nadawania bez efektu echo.

    Niemniej jednak jestem zdania, że jeśli mamy wolne 150 złotych, to lepiej zainwestować je w lepszą antenę lub jej lepsze zamocowanie, a dopiero gdy tu nie będziemy mogli już nic poprawić, możemy próbować „grzebać” w innych elementach.

    Talbot
    Linki
    www.cb.nio.pl
    faq.cb.nio.pl
    www.radio.org.pl/poradnik/abccb
    www.cbradio.pl
    www.piwnica.net/darek/instalacja.htm


    źródło:http://kochajzycie.pl/news/061016_1.htm

  • #153 03 Sty 2007 22:18
    SP5IT
    VIP Zasłużony dla elektroda

    PKi napisał:
    SP5IT napisał:
    2.5 tu, czy tam, za wielka wodą? Bo to duża różnica.
    Do czego potrzebne ci to radio? Żucie szmat na 80m, DX-y, KF, UHF/VHF?
    Michał


    - myślę o zakupie u nas, jakoś brakuje mi odwagi na kupno używki za taką kasę za oceanem - duże ryzyko (chyba). chyba że to styknie na coś nowego za oceanem? Zawsze to jakieś 900USD hmm...
    - co znaczy "Żucie szmat"?
    - DX'y, nasłuch, 0-30MHz, bez UHF/VHF.
    - stacjonarne, na 13.8V lub 230V

    Zakup za oceanem. Kupowałem, znajomi kupowali, moge dać namiar na solidnego sprzedawcę. Są sposoby na bezpieczną i niedrogą przesyłkę do SP, zeby na poczcie nie ukradli.

    Żucie szmat, to "rag chewing" czyli po naszemu ględzienie o du**e Maryni.
    MIchał

  • #154 04 Sty 2007 17:12
    Thomson100
    Poziom 9  

    Chce kupic sobie CB do samochodu. Z radiem sobie chyba poradze, ale mam problem z antena...
    Po pierwsze mocowanie. Chcialbym takie, ktore mozna szybko zdjac i zalozyc. Samochod zdarza sie zostawiac w roznych miejscach i nie chcialbym ktoregos razu wrocic i zastac go bez anteny. Nie mam relingow ani rynienek wzdloz dachu. Myslalem o podstawie magnetycznej. Czy sa jakies inne rodzaje mocowan umozliwiajace szybki demontaz? Czy sa anteny na podstawie magnetycznej, ktore mozna pochylic?
    Z jakiej odleglosci powinna zbierac antena, zeby w trasie i na miescie nie przegapic jakiejs waznej informacji, o radarze lub zablokowaniu drogi np z powodu wypadku?
    Czym sie rozni antena za 100zl od takiej za 300zl jezeli maja podobna dlugosc i podobny deklarowany zasieg?
    Myslalem o zamocowaniu anteny o dlugosci ok 50cm na dachu lub 90cm na klapie bagaznika (sedan). W obydwu przypadkach czubek anteny bylby na podobnej wysokosci. Jakie sa plusy i minusy tych dwoch umiejscowien? Czy anteny tych dlugosci dalyby zadowalajacy zasieg? Dluzszych pionowych nie moge zastosowac, bo w garazu mam drzwi unoszone do gory i zachaczalyby o antene. Jest mozliwosc wziecia dluzszej np150cm, pochylonej anteny, ale nie moze ona wystawac wiecej niz 50cm ponad poziom dachu, zeby nie spotkala sie z drzwiami garazu. Czy takie rozwiazanie poprawi zasieg?
    Z gory dzieki za porady

  • #155 04 Sty 2007 17:35
    Igor sq1fyi
    Poziom 13  

    Witam.
    Ja mam konfigurację taką antena Alan 9+ i podstawa magnetyczna BM 120 DV.Mam możliwość pochylania anteny bo mocowanie do podstawy jest za pomocą standardowej alanowskiej "główki". Taki zestaw jeździ na samochodzie terenowym wysokość dachu na ok. 190 cm.
    Jeżeli chcesz ściągać antenę zostawiając samochód w różnych miejscach to jednocześnie możesz ściągać antenę wjeżdżając do garażu.
    Umiejscowienie anteny to było już kilka postów. Najlepiej na środku dachu.
    Pozdrawiam

  • #156 04 Sty 2007 19:46
    Thomson100
    Poziom 9  

    Niedawno kupilem automat od otwierania i zamykania garazu, zeby nie musiec wysiadac, takze troche bez sensu by bylo teraz wysiadac zeby zdjac antene ;)

  • #157 05 Sty 2007 09:28
    PKi
    Poziom 21  

    Thomson100 napisał:
    Chcialbym takie, ktore mozna szybko zdjac i zalozyc.

    Większość anten można odkręcać tzw. motylkiem od podstawy. Aczkolwiek, niektóre anteny z podstawą magnetyczną nie mają tego, ale można odkręcić antenę od podstawy magnetycznej, chociaż nie wiem czy to ma sens.

    Cytat:
    Czy sa anteny na podstawie magnetycznej, ktore mozna pochylic?

    Tak.

    Cytat:
    Z jakiej odleglosci powinna zbierac antena, zeby w trasie i na miescie nie przegapic jakiejs waznej informacji, o radarze lub zablokowaniu drogi np z powodu wypadku?

    W mieście do kilku km, na trasie do 10km.

    Cytat:
    Czym sie rozni antena za 100zl od takiej za 300zl jezeli maja podobna dlugosc i podobny deklarowany zasieg?

    Zasięg anten nie jest deklarowany. Podawany często jest zysk tych anten, który niestety jest tylko bajerem handlowym i nie ma nic do rzeczywistego zysku anteny. Należy tutaj brać pod uwagę opinię użytkowników, na forum cb-radio.pl jest ranking anten. Co do różnicy w cenie - płacisz za jakość wykonania (trwałość) oraz nadruk nazwy firmy :)

    Cytat:
    Myslalem o zamocowaniu anteny o dlugosci ok 50cm na dachu lub 90cm na klapie bagaznika (sedan). W obydwu przypadkach czubek anteny bylby na podobnej wysokosci. Jakie sa plusy i minusy tych dwoch umiejscowien? Czy anteny tych dlugosci dalyby zadowalajacy zasieg? Dluzszych pionowych nie moge zastosowac, bo w garazu mam drzwi unoszone do gory i zachaczalyby o antene. Jest mozliwosc wziecia dluzszej np150cm, pochylonej anteny, ale nie moze ona wystawac wiecej niz 50cm ponad poziom dachu, zeby nie spotkala sie z drzwiami garazu. Czy takie rozwiazanie poprawi zasieg?
    Z gory dzieki za porady


    Myślę że najlepszym tutaj rozwiązaniem będzie antena 90cm, może trochę dłuższa i lekko pochylona na uchwycie do klapy bagażnika lub w dziurę po antenie radiowej. Taką antenę będziesz mógł sobie odkręcać i wkładać do bagażnika. Ja przerobiłem śrubę od przekręcania anteny w taki sposób że można ją odkręcić tylko mocnymi dużymi szczycami które itak zawsze mam w bagażniku.

    Z mojego doświadczenia wynika że antena 90cm na klapie bagażnika będzie znacznie lepsza od 50cm na środku dachu.

  • #158 05 Sty 2007 13:28
    witek1965
    Poziom 14  

    Proponuję zakupić styczniowy miesięcznik LOGO. Jest duży opis na tema CB. Na klapie bagażnika w sedanie, będziesz miał dużą stratę. Dach zapewne byłby lepszy, ale jeżeli krótka, to dobra węglówka, lub z możliwością składania( np. na motylek antena Alan PC-4

  • #159 05 Sty 2007 13:40
    merfi
    Poziom 10  

    Witam Miałem zamontowane radyjko Stabo xm6012 w fordzie fiesta 1,3 benzyna z 1997 lecz po przekręceniu kluczyka słyszałem pompe paliwową a pożniej po odpaleniu alternator wyceraczki itp. Zastanawiam się na kupnem CB Cobra 19 DX IV - AM ma wbudowany filtr przeciwzakłóceniowy. Co o tym myślicie może mi ktoś doradzi ?

  • #160 05 Sty 2007 14:14
    yes2mike
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A nie prosciej kupic filtr ? To kwestia kilku - kilkunastu zl i klopot z wyborem radia z glowy.


    Moze okazac sie, ze kupisz i bedzie to samo. Istotne znaczenie ma tez punkt w ktorym radio podlaczasz. Podlacz np. pod instalacje radiowa i sprawdz, czy bedzie jakas roznica.

    W najgorszym przypadku zaklocen nie wyeliminujesz :/ Czestotliwosci od kilku, do kilkudziesieciu (50MHz) nie lubia samochodowej elektryki.

    Ja woze radio, ktore nie jest podlaczone do zasilania w aucie i w pasmie 0,5 - 13 MHz i 40 - 49MHz mam istna rzez - slysze albo wtrysk, albo alternator (lub i jedno i drugie + pompe).

  • #161 05 Sty 2007 15:22
    theonestrugal
    Poziom 2  

    Mam problem bo jezdze do norwegi do pracy i potrzebuje radio cb, lecz niemam o tym zielonego pojecia. kolega zakupil alana 42 ale jeszcze niezdazyl przetestowac na trasie. JA myslalem o czym tanszym i w miare dobrym niewiem takze jaka antene na amgnes wybrac? Slyszalem ze presidenty sa najlepszymi z anten. Co sadzicie o alanie 42, i alanie 100...lub innym zeby cena byla super i radio tez :D.... prosze o porade! Mam auto alfe romeo 156 sportwagon disel (niebedzie nic szumiec ze wzgledu na disla???) Pozdrawiam i dziekuje za podpowiedzi!!!!

  • #162 05 Sty 2007 16:03
    kondensator
    Poziom 36  

    Jeżeli chcesz używać ten sam radiotelefon CB w Polsce i za granicą,
    kup taki mający tzw. multistandard
    Wtedy możesz przełączać na standard obowiązujący w danym kraju z klawiatury.
    Nie oszczędzaj kosztem instalacji antenowej.
    (Antena do CB min. 150cm mocowana w metalowej karoserii)

  • #163 05 Sty 2007 16:29
    grzegorz kk
    Poziom 13  

    Witam.
    Chciałem się dowiedziec posiadaczy tych że skanerków nasłuchowych DJ3X jak się sprawują czy nie jest to tzw jak tutaj niektórzy określają szumofony itd. Czy z orginalna antenką trzeba mocno sie wychylac za okno żeby cos usłyszec :D no i czy są naprawde warte swojej ceny wypowiedzi proszę tu na forum lub na priv jak kto woli:D. Chciałbym dowiedziec sie wszystkiego o tym skanerku.
    Pozdrawiam.
    Z wyrazami szacunku grzegorz kk :D.

  • #164 05 Sty 2007 17:38
    PKi
    Poziom 21  

    To że masz diesla nic nie znaczy, nowoczesny diesel z elektroniką w pompie wtryskowej chociaż nieraz szumi mocniej od starego benzyniaka w którym masz tylko zakłócenia od układu zapłonowego które ANL tłumi prawie całkowicie. Co do radyjka z prostych to Uniden 520 lub midland 1001z. Z wyższych modeli to president walker lub alan 48 classic. Jak ze wstęgami to n.p. president jackson.

  • Pomocny post
    #165 05 Sty 2007 19:37
    yes2mike
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nieglupie radyjko i calkiem czule. Oczywiscie posiada kilka dziur, ale mozna sie przyzwyczaic.

    O ile piszesz o DJ-X3 a nie 3X ;)

    Bije na glowe wszystkie maycom'y i inne tego typu wynalzaki...

    Antena ? No coz. Czesto kawalek druta jest zdecydowanie lepszy.
    Po prostu niemozliwe jest wykonanie skutecznej anteny pracujacej w takim zakresie... ba, nawet w 1/3 tego pasma.


    Jest niedrogie i warto zainwestowac. Troche brakuje klawiatury, ale i do tego mozna przywyknac.

  • #166 05 Sty 2007 21:15
    grzegorz kk
    Poziom 13  

    dlatego że jest niedrogie i dla tego chce zacząc na początek od alinco DJ-X3 mam nadzieje że będzie to dobry wybór. Proszę o opinie wszystkich. I tych którzy mają ten skaner. I nie tylko.
    Pozdrawiam.

  • #167 05 Sty 2007 21:16
    gumisie
    Poziom 32  

    A z kim i na jakim kanale chcesz gadac w tej Norwegi?. Jak kol. napisał: UNIDEN 520 oraz dobra antenka. (dobrze zestrojona /nie magnes!!! w tym aucie/).

  • Pomocny post
    #169 05 Sty 2007 21:25
    PKi
    Poziom 21  

    A miałem kiedyś DJ-X10E, serdecznie polecam. Zamieniłem go później z nudów na AOR8000, tydzień później żałowałem.

  • #171 05 Sty 2007 23:35
    sq2dk
    Poziom 13  

    Witam.

    Mam Alinco DJ-X3 od jakis pieciu lat :-). Ostatnio malo sie nim bawilem, wiec niestety zapomnialem jak sie go obsluguje oraz jakie ma wady i zalety. Oprocz Alinco mam jeszcze jeden bardzo prosty skaner unidena i pare radioelefonow.
    Alinco wypada dosc przecietnie jesli chodzi o czulosc - nie ma rewelacji, ale zdecydowanie nie jest zle. Zdecydowanie trudna i ciezka obsluga - iloscia przyciskow nie rozpiescil nas producent, natomiast ilosc funkcji jest naprawde duza. Zmiana jakiejs funkcji (np modulacji) wymaja sporo krecenia galka i przyciskania. Nawet zmiana glosnosci nie jest oczywista. To niewatpliwy minus tego radia. Na szczescie radio mozna programowac (ale niestety nie sterowac :( ) z komputera - soft jest dostepny za darmo, programator latwo wykonac.
    Jak na obecne standardy dosc wolno skanuje (nie zajmuje sie juz skanerami, wiec nie bardzo wiem jakie te standardy sa). Pod wzgledem mechanicznym moglo by byc lepiej. Srebrna (niestety) farba troche sciera sie na rogach (to norma) obudowa nie wzbudza mojego zachwytu (ale to subiektywna ocena). Gniazdo zasilania niezbyt pewne (choc moze byla to wina mojej wtyczki). Jesli jestesmy juz przy zasilaniu - nie wiem czy wszystkie czy tylko moje radio ma ten feler ze kiepsko chodzi na bateriach - widac ze napiecie troche niskie. Na akumulatorach chodzi bardzo slabo - przy glosniejszym odbiorze zaczyna charczec i wylaczac sie. To dosc powazny problem.
    Antena - jak zawsze - dolaczona do radia jest dosc optymistyczna - wiele sie na niej nie uslyszy, ale przynajmniej jest gietka i "zwija sie w kieszeni. Razem z radiem proponuje kupienie przejsciowki na BNC. Jesli jestesmy przy antenie - ciekawa funkcja jest mozliwosc wyboru znateny - gniazdo antenowe, antena ferrytowa (KF) a takze kabel od sluchawek.
    Jesli chodzi o KF to nie jest zle - oczywiscie nie ma mowy o sluchania bez tlumika - radio sie zapycha na antenie zew. i mozna odniesc wrazenie ze prawie nic nie odbiera. Jesli chodzi o UKF/UHF bez wiekszych uwag przyzwoicie i w FM i AM. Specjalnych testow porownawczych ani pomiarow nie robilem wiec wierze w to co pisze producent. Oczywiscie "dziury" wystepuja i czasami moze sie zdazyc ze uslyszymy kogos na niewlasciwej czestotliwosci. Nie zdaza sie to jednak za czesto. O odpornosci na zaklocenia sie niewypowiadam bo malo ich u mnie :-). Jest tez z tego co pamietam dosc sporo "ptaszkow", ale do zniesienia.
    Funkcje dodatkowe typu "scrambler" czy "wykrywacz podsluchu" to raczej malo praktyczny bajer (choc scramblera raz uzywalem).
    W sumie dosc fajne radio i napewno w swojej klasie cenowej warte wytezonej uwagi. Niestety na skaner "stacjonarny" z racji bardzo skomplikowanej obslugi sie malo nadaje (choc jako taki glownie go wykozystuje). Gdybym teraz szukal radia (i nie mial ciagle swojego DJ-X3) to z pewnoscia wziol bym go pod uwage, choc pewno wolal bym wydac nieco wiecej za jakis "stacjonarny" skaner z mozliwosciami dekodowania ciekawych emisji.

    Pozdrawiam
    Jedrzej SQ2DK

    PS. przypomialo mi sie jeszcze ze clakiem ladnie sie spisywal przy dekodowaniu roznych emisji (ACARS, POCSAG itp) bez wyjscia dyskryminatora.

  • #172 06 Sty 2007 15:17
    albrecht
    Poziom 17  

    co do filtra......to wcale nie musi pomoc to zalezy poprostu jak jest fabrycznie odfiltrowana inst. samochodowa
    pocignij sobie zasilanie bezposrednio od baterii i przy samym akumlatorze zaloz filtr ftedy powinien byc slyszalny efekt
    co do cobry......rozaltuje sie jeszcze na gwarancji......nie lepiej kupic unidena 510 podobne pieniadze a ma filtr ANL automatic noise limiter mialem to radio lat 4 z czego dwa w maluchu a tam wiesz jak jest instalacja:P i nic nie pierdzialo
    a jezeli juz bardzo chcesz cobre to kup taka sprzed kilku lat srebny panel srebne galki, modeli nie pamietam ale z tego bedziesz mial pocieche na lata

  • #173 06 Sty 2007 15:27
    merfi
    Poziom 10  

    Co do podłączenia od instalacji radiowej to tak zrobiłem i nic nie pomogło. Jaki filtr najelpiej kupić widziałem kilka na allegro, który polecacie? Hmm tylko gdzie kupię taką używaną cobre może byc mały problem. I też nie mam pewności czy Uniden 510 rozwiąże sprawe W peugocie 405 diesel radyjko chodzi super a w fordziku cieniutko poradzcie koledzy cóż począć? CB RADIO COBRA 19DX kosztuje jakies 200 zł na allegro i niby posiada filtr przeciwzakłóceniowy działa tylko w AM co o nim sądzicie?

  • #174 06 Sty 2007 20:57
    Chrzciciel
    Poziom 10  

    Zakupilem yaesu vx-2r i postanowilem ze poslucham sobie lotnictwa, czasem cb w drodze i jak sie uda 172... Teraz stoje przed wyborem anteny, mieszkam niestety na parterze w 9-cio pietrowym bloku i w gre wchodzi tylko cos co postawie sobie w pokoju lub na parapecie. Ogolnie chce slyszec wiecej i lepiej wiec znalazlem takie trzy antenki:
    http://www.conrad.pl/glowna.php?art=251089&back=serch
    http://www.conrad.pl/glowna.php?art=251119&back=serch
    http://www.conrad.pl/glowna.php?art=259853&back=serch
    Ktora wybrac? Jestem totalnym laikiem w tej dziedzinie i prosze o pomoc!

  • #175 07 Sty 2007 11:19
    PKi
    Poziom 21  

    merfi napisał:
    Co do podłączenia od instalacji radiowej to tak zrobiłem i nic nie pomogło. Jaki filtr najelpiej kupić widziałem kilka na allegro, który polecacie? Hmm tylko gdzie kupię taką używaną cobre może byc mały problem. I też nie mam pewności czy Uniden 510 rozwiąże sprawe W peugocie 405 diesel radyjko chodzi super a w fordziku cieniutko poradzcie koledzy cóż począć? CB RADIO COBRA 19DX kosztuje jakies 200 zł na allegro i niby posiada filtr przeciwzakłóceniowy działa tylko w AM co o nim sądzicie?


    Poczytaj to
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic613795.html
    od deski do deski.

  • #176 09 Sty 2007 14:42
    merfi
    Poziom 10  

    PKi masz racje, że temat już był wałkowany ale brak konkretnych odpowiedzi a nie bede montował w aucie pętli przewodów, kondensatorów itp. Może jest na to jakiś uniwersalny sposób, który zminimalizuje te zakłócenia Radyjko w dieslu chodzi dobrze (jak wiadomo świece żarowe). Instalacje we fieście mam dobrą to auto ma przjechane tylko 30 tys. wiec prawie nówka Co radzicie?

  • #177 10 Sty 2007 15:50
    daniel2121
    Poziom 14  

    witam chce sie poradzic gdzie mozna kupic wzmacniacz dopal nowy do 50 zl ! uprzedzam ze potrzebuje 5 szt! moc mysle ze bedzie ok 30 watt

  • #180 10 Sty 2007 22:20
    darecqi
    Poziom 1  

    witam wszystkich...
    mam zamiar kupić cb radio, waham się z wyborem pomiędzy modelami "cobra 19 dx IV", a TTI TCB880" i chcę do tego dobrać antenę HUSTLER-IC 100. Nie mam doświadczenia - dopiero zaczynam przygodę z CB. Doradźcie mi który model będzie lepszy.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo