Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

czujnik spalania stukoweg

21 Paź 2007 16:54 4960 5
  • Poziom 10  
    Witam
    Seat Ibiza 2000 rok silnik benzyna AKK

    pojawia się regularnie błąd 16712 P0328-35-10 - czujnik spalania stukowego za duża wartość

    podczas jazdy podglądane kanał 020 i wskazania to
    dla regulacji zapłonu od czujnika spalania stukowego

    na zdjętej nodze z pedału gazu i na wolnych 0% podczas jazdy to 12%
    dziwi mnie brak stanów pośrednich

    identycznie dla kanałów 022 i 023

    zgodnie z wiedzą to:
    0% prawidłowo na biegu jałowym
    przekroczenie 12% - uszkodzony czujnik spalania, konektor, źle dokręcony, złe paliwo, luźne elementy silnika

    i tu nagle na kanale 028 (kontrola spalania stukowego) w pozycji 4 wyskakuję System not OK, za chwilę system OK

    Proszę o pomoc i odpowiedź:
    1. Czy wskazuje to na awarię czujnika spalania stukowego ?
    2. Czy wartości opóźnienia zapłonu winny się zmieniać od 0 - 12 % przy sprawnym czujniku spalania stukowego?

    Największy problem to dostęp do niego bez wyciągnięcia rozrusznika chyba nie da rady.

    No to solidne pytanie proszę znawców o odpowiedź.
  • Poziom 15  
    Żeby spróbować udzielić prawidłowej odpowiedzi na Twoje pytanie powiedz czy poza wystepującym błędem są jakieś złe objawy pracy silnika lub odpalania?
    Jeżeli nie to spróbuj skupić Swą uwagę na czujniku.
    A jeżeli coś się dzieje z silnikiem to postaraj się najpierw to wyeliminować
    a póżniej skasuj usterkę i sprawdź błędy po jeździe próbnej.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    rozumiem
    innych objawów nie odnotowałem
    autem jeździ na codzień kobieta i podobno słyszy jak to określa terkotanie jak piły, zatem moze spalanie stukowe wystepuje

    co do czujnika to pewnie wymienić ale po 1. jest to 100 zł a po 2. trzeba rozrusznik wykrecać i mieć klucz dynamometryczny.

    Właściwie problem sprowadza się do pytania czy w podobnych jednostkach silnikowych czujnik spalania stukowego daje też dwa stany w zależności od położenia pedału przepustnicy, czy są stany posrednie?

    Czujnik w razie wystąpienia spalania stukowego powinien opóźnić zapłon a po ustaniu przyspieszać i tak w kółko. Czy zatem wartość pod obciążeniem 12% (bez obciążenia 0%) to jest wartość maksymalnego opóźnienia czy wartość bez ingerencji czujnika.

    Zatem czy przy spalaniu stukowym powinoo być powyżej 12% korekcji?

    Pozycja w kanale 20 opisana jest jako 0- 12% CA - opóźnienie kąta zapłonu przez czujnik spalania stukowego.
  • Poziom 32  
    zmienić paliwo i tyle w temacie
  • Poziom 10  
    a tak to napewno

    jednak problem poprostu mnie nurtuje jak to jest z odczytem bloków
    opóźnienia zapłonu przez czujnik spalania stukowego

    pzdr
  • Poziom 8  
    witam
    czy udało się komuś znaleść usterkę tego stanu??????
    mam identyczny problem i identyczne odczyty, wartości wyporzedzenia zapłonu 0-12 błąd czujnika
    wymieniłem już sporo rzeczy ale bez efektów cały czas to samo, wyglada mi to na błąd softu w sterowniku

    rozwiazał może ktoś ten porblem?
    oczywiście stany pośrednie powinny być i zauważyłem ze takowe są jak silnik osiagnie temperaturkę





    pzd napisał:
    a tak to napewno

    jednak problem poprostu mnie nurtuje jak to jest z odczytem bloków
    opóźnienia zapłonu przez czujnik spalania stukowego

    pzdr