Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Usterka ABS w VW Golf 3 2.0 8v 2E

21 Paź 2007 19:28 16506 26
  • Poziom 10  
    Witam.
    Problem polega na tym że po przekręceniu stacyjki kontrolka ABS zaświeca sie i za pare sekund gaśnie jak byc powinno, ale po ruszeniu samochodem zapala się i nie gaśnie ABS oczywiście nie działa.
    Czujniki mają po 1.33 kΩ
    Po zresetowaniu ABS-u podczas jazdy kontrolka gaśnie, ale ABS i tak nie dziala. System diagnostyczny nie łączy sie z centralką ABS, po prostu jej nie znajduje. Przy podłączeniu systemu diagnostycznego z silnikiem nie ma problemu, wszystko czyta.

    Prosze o pomoc co mam robić.[/b]
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdzić sygnał z czujników.
    jutek napisał:
    Po zresetowaniu ABS-u podczas jazdy kontrolka gaśnie

    Co to znaczy?
  • Poziom 10  
    Jak zresetuje tzn. wyłącze zapłon podczas jazdy i włącze z powrotem to kątrolka gaśnie ale ABS nie działa.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Co do sprawdzenia sygnału z czujników to niestety ale, nie posiadam oscyloskopu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co do sprawdzenia sygnału z czujników to niestety ale, nie posiadam oscyloskopu. Czy możliwe jest uszkodzenie czujnika jeżeli rezystancja jest ok.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 15  
    Sprawdzić odległość czujnika od wieńca i stan wieńcow pomiarowych.
  • Poziom 15  
    Nic nie piszesz czy ta usterka wystąpiła w czasie twojej eksploatacji czy już z tą usterką kupiłeś. Pomysłowość ludzka nie zna granic. Sprawdź zębatki na przegubach, może ktoś wymienił przegub na taki z inną zębatką i wtedy opór czujnika będzie taki ja inne czujniki ale będzie on pokazywał inną prędkość tego koła i ABS tak się będzie zachowywał.
  • Poziom 10  
    Pierwsze co to właśnie zrobiłem to co piszecie. Wieńce ok, a odległość około 1mm.
    Autko już takie kupiłem.
  • Poziom 10  
    Zastanawia mnie to dlaczego nie moge się połączyć z systemem diagnostycznym.
    Inne vw łączą się bez problemu.
    (urzywam Tester Plus Magneti Marelli )

    Dodano po 7 [minuty]:

    kwok napisał:
    1mm to może być trochę za dużo właściwie tak dużej szczeliny jeszcze nigdzie nie widziałem


    To dziwne, bo to jest przeciętny odstęp czujnika od tarczy impulsowej.
  • Poziom 2  
    Witam. Pompę ABS-u sprawdzałeś bo nic nie piszesz, a ona często pada i takie są objawy jak podałeś.
  • Poziom 10  
    Prosze o jakieś instrukcje jak sprawdzić pompe ABS-u
  • Poziom 10  
    Ja tez mam podobny problem z ABS-em i nie potrafie sie polaczyc z ABS-em. Powiedz mi czy interfejs masz na USB czy na Com ??
  • Poziom 10  
    Podłączałem Tester Plus Magneti Marelli.
  • Poziom 10  
    A może ktoś ma schemat elektryczny do systemu ABS-u tego autka bo przypuszczam że jest to jakaś przerwa w obwodzie???

    Dodano po 3 [minuty]:

    tak przypuszczam ponieważ wszystkie czujniki, pompe, oraz sterownik ABS-u wymieniłem na 100% sprawne i dalej nie działa.
  • Poziom 24  
    Witam!
    Policz czy na wszystkich wianuszkach masz ta sama ilosc "zebów". Byc moze, ze bylo cos grzebane w zawieszeniu i pomieszane.

    Siedzialem nad takim czyms kiedys, ale byla to Vectra A.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 10  
    wszystkie "wianuszki sa ok
    "
  • Poziom 12  
    witam temat trochę stary ale zainteresował mnie podłączenie komputera nic nie da nie będzie czytał absu musisz mieć osobno kompa tylko do ABS to jest pierwsza rzecz druga oporność na czujnikach okej ale nie wiesz czy podczas jazdy każdy z nich działa i znowu potrzebny jest komputer pompę zmieniłeś ale trzeba u sunąc z komputera pokładowego usterkę którą on zapamięntał pierwszym razem wymiana na nowe nic nie da usterka nadal jest
  • Poziom 39  
    Kolego chycel1 co to za "komp tylko do ABS" bo to coś nowego chociaż nie dziwi mnie to na elektrodzie.
  • Poziom 10  
    Witam!

    Ja mam VW golfa z 1.9TDI i też nie działa mi ABS. Kontrolka świeci się cały czas brakuje mi natomiast komunikacji miedzy OBD i diagnoskopem.
    A czy samo diagnostyka w samochodzie nie wyłapie problemu i nie wyświetli go w formie kodu usterki?
  • Poziom 2  
    mialem podobny problem kontrolka od abs zapalala sie powyzej 20km/h po sprawdzaniu pompy czujnikow przy kolach sprawdzaniu na roznych programach nic nie pomagalo metoda eliminacji doszedlem do komputera abs i podczas poszukiwan gdzie sie znajduje w okolicy lewego przedniego kola nad konsola z wszystkimi bezpiecznikami zobaczylem niedopiety bezpiecznik wystarczylo go dopiac i abs dziala jak nowy

    dodatkowe info gg 1165636
  • Poziom 11  
    ja mialem ten sam problem co Wy.. i ten kto napisal iz klopoty moga byc z szybciej obracjacym sie kolem ma 100%towa racje
    dopiero teraz to do mnie dotarlo..

    leciutko trzyma mi kolo od pasarzera prawdopodobnie cylinderek ale nie mialem czasu go robic, rowniez jak sie buta dawalo prawe kolo pierwsze sie obrucilo na asfalcie.. Ostatnio kupilem nowe alu felgi i opony..

    Bierznik na kole od pasarzera byl bardziej zjechany od kola po stronie kierowcy.. to wlasnie byla przyczyna tej roznicy obrotow miedzy kolami i odlaczajacego sie ABS'u po przejechaniu pareset metrow albo kilku km..

    Teraz po wymianie jest ok :) Dbajcie o hamulce, wiele sie traci na przyspieszeniu i spalaniu jak sie o to nie dba :P Pozdro!
  • Poziom 1  
    Czesc Chlopaki ( i Dziewczyny,jesli jakies tu sa?:)),

    Mam problem z moja "golficzka" 4, a dokladnie z hamulcem i absem.
    Pol roku temu zrobilam przeglad i wszystko bylo cacy,wyjechalam w dluzsza trase i po drodze zapalila mi sie kontrolka ABS,
    ale nic sie nie dzialo z samochodem,wiec pomyslalam,ze wystarczy zresetowac komputer i bedzie OK.
    Niestety olalam to i jezdzilam sobie,az do teraz kiedy to spadly sniegi i nagle niesamowitym cudem kontrolka ABS sie wylaczyla,
    ale cos dziwnego zaczelo sie dziac przy hamowaniu:otorz coraz czesciej przy hamowaniu,czuje pod pedalem hamulca jakby bulgotanie.
    Nie jestem techniczno-mechaniczna,ale jest ono zbyt mocne jak na sam efekt absu i zbyt glosne.
    Wrazenie jest takie jakby plyn uderzal(bulgotal) w pedal hamulca od spodu.
    Z poczatku myslalam sobie,ze moze nawierzchnia ktora akurat jade jest sliska i abs tak reaguje,
    ale co sie okazalo dzieje sie tak niezaleznie od drogi,ktora jade.

    Macie moze pojecie czym to moze byc spowodowane i jak to naprawic?
    Zanim sie wybiore do warsztaty chcialabym co nieco wiedziec,zeby mi koles kitu nie wciskal i nie probowal naciagnac na wielki,
    kosztowne naprawy czegos co moze sie okazac prostym typowym problemem.

    Bardzo dziekuje za wszelkie fachowe odpowiedzi.
  • Poziom 11  
    A kontrolka ABS mruga podczas hamowania ???
  • Poziom 12  
    ja miałem problem w szaronie takisa wiec mieniłem zespół abs i dalej było to samo dopiero po poprawi styku na kości głównej problem znikł!!!!!!!!!!!!1

    Dodano po 44 [sekundy]:

    sory za błendy !!!!!!!!!!!!
  • Poziom 14  
    Prawidłowe działanie podczas pracy ABS-u objawia się dziwnymi odglosami i kopaniem w pedał.Jesli kontrolga nie zapala się ,wszystko ok.
  • Poziom 11  
    witam
    Yamagatka ,w sterowniku abs zapisał się błąd jeśli cię to niepokoi odwiedz fachowca i poproś go o sprawdzenie hamulców oraz o odczyt usterek ,to co opisałaś to najprawdopodobniej prawidłowe załączenie się modulatora i pompy absu ale w sytuacji gdy chodzi o bezpieczęństwo lepiej poradzić się fachowca.
  • Poziom 1  
    Witam u mnie było podobnie z tym wszystkim i co ja tam nie wyrabiałem z tym samochodem. A okazało się, że wystarczyło wymienić bezpieczniki na nowe wszystkie wyglądały sprawnie i w ogóle. Oczywiście muszą mieć odpowiednie wartości. I potem wszystko było Oki. Teraz już z 9 miesięcy jeżdżę i nic się nie dzieje miłej zabawy pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Sorry za odkop ale mam tez problem z ABS'em i nie chce zakładać nowego tematu.


    A wiec od początku Moje autko to Golfik III 1.6 B+LPG gdy je kupiłem świeciła sie kontrolka ABS no wiec podjechałem do znajomego z Cdif'em po podpięciu komputer pokazał "bład 532-Niskie napięcie zasilające lub zła jakość masy" w sumie to nic mi to nie mówi sprawdziłem kostkę od ABSu pod siedzeniem i wszystko jest ok także pisze posta tu bo może ktoś miał podobny problem lub podpowie co sprawdzić gdzie sprawdzić napięcie itp...


    Z góry dziękuje za pomoc.