Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

świece żarowe układu chłodzenia - TDI

cwirek16 22 Oct 2007 12:03 11072 5
  • #1
    cwirek16
    Level 10  
    Witam.
    W swoim aucie Passat B5 TDI (AFN) mam świece żarowe w układzie chłodzenia zdj. nr 1.
    Są to trzy świece żarowe a działają tak:
    Warunki załączenia tych świec :
    - silnik pracuje od min. 10 s
    - temp. płynu chłodzącego < 70°
    - temp. powietrza < 5°
    - obr. silnika > 800
    - obciążenie Alternatora < 50%
    jedna -" małe grzanie "
    dwie lub trzy zależne jest to od obciążenia alternatora.
    Na suwa mi sie kilka pytań:
    1. jak oszukać temp. 5° na 15°
    2. czy ze wzrostem obrotów silnika zwiększa sie moc, wydajność alternatora, bo jeśli załączę tylną szybę, grzanie lusterek,
    radio, światła i podgrzewanie foteli wówczas na wolnych obrotach świece nie grzeją. Jak będzie np. 3 tys/obr to teoretycznie powinny grzać bo zwiększa sie wydajność alternatora (alternator 70 - 120) jak to dokładnie jest?
    3. jakie tam idą świece, może jakieś wymiary lub namiary na sklep.
    4. czy ktoś może zna dokładnie jak to działa, warunki włączenia, kiedy grzeją 2 a kiedy 3 świece itp. ale tak dokładnie.

    EDIT/// Wszystko po to aby silnik szybciej złapał temp. eksploatacyjną, szybciej robiło sie cieplej w kabinie, no i katalizator prędzej zaczął działać.

    zdj. nr 1
    świece żarowe układu chłodzenia - TDI

    zdj. nr 2
    świece żarowe układu chłodzenia - TDI
  • #2
    bartek_j
    Level 35  
    Mnie jeszcze ciekawi jedno: w jaki sposób mierzone jest obciążenie alternatora? Jest gdzieś pomiar prądu dawanego przez alternator, pomiar napięcia w instalacji, czy może pomiar napięcia wzbudzenia ?
  • #3
    cwirek16
    Level 10  
    Przekaźniki

    świece żarowe układu chłodzenia - TDI

    świece żarowe układu chłodzenia - TDIświece żarowe układu chłodzenia - TDI

    świece żarowe układu chłodzenia - TDIświece żarowe układu chłodzenia - TDI

    świece żarowe układu chłodzenia - TDIświece żarowe układu chłodzenia - TDI

    świece żarowe układu chłodzenia - TDI
  • #4
    cwirek16
    Level 10  
    bartek_j wrote:
    Mnie jeszcze ciekawi jedno: w jaki sposób mierzone jest obciążenie alternatora? Jest gdzieś pomiar prądu dawanego przez alternator, pomiar napięcia w instalacji, czy może pomiar napięcia wzbudzenia ?


    Trafna uwaga. Jak to jest z tym pomiarem prądu i w ogóle całości?
  • #5
    chomika
    Level 16  
    pomiar wydajności alternatora mierzony jest bezpośrednio w alternatorze

    a świece te grzeją nie poto aby nagrzać wode
    (każda świeca ma niewiele ponad 100watów więc nawet 3 nagrzewały by silnik na mrozie wieki całe ) a montowane są one po to żeby dociążyć silnik w tym przypadku poprzez alternator aby miał większe dawki wtrysków przez co szybciej się nagrzeje motorek
  • #6
    cwirek16
    Level 10  
    pobór jednej świecy to 30A razem 90A to trochę jest. Jak dotknę króćca to czuje jak szybko sie nagrzewa.