Witam.
W swoim aucie Passat B5 TDI (AFN) mam świece żarowe w układzie chłodzenia zdj. nr 1.
Są to trzy świece żarowe a działają tak:
Warunki załączenia tych świec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. płynu chłodzącego < 70°
- temp. powietrza < 5°
- obr. silnika > 800
- obciążenie Alternatora < 50%
jedna -" małe grzanie "
dwie lub trzy zależne jest to od obciążenia alternatora.
Na suwa mi sie kilka pytań:
1. jak oszukać temp. 5° na 15°
2. czy ze wzrostem obrotów silnika zwiększa sie moc, wydajność alternatora, bo jeśli załączę tylną szybę, grzanie lusterek,
radio, światła i podgrzewanie foteli wówczas na wolnych obrotach świece nie grzeją. Jak będzie np. 3 tys/obr to teoretycznie powinny grzać bo zwiększa sie wydajność alternatora (alternator 70 - 120) jak to dokładnie jest?
3. jakie tam idą świece, może jakieś wymiary lub namiary na sklep.
4. czy ktoś może zna dokładnie jak to działa, warunki włączenia, kiedy grzeją 2 a kiedy 3 świece itp. ale tak dokładnie.
EDIT/// Wszystko po to aby silnik szybciej złapał temp. eksploatacyjną, szybciej robiło sie cieplej w kabinie, no i katalizator prędzej zaczął działać.
zdj. nr 1
zdj. nr 2

W swoim aucie Passat B5 TDI (AFN) mam świece żarowe w układzie chłodzenia zdj. nr 1.
Są to trzy świece żarowe a działają tak:
Warunki załączenia tych świec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. płynu chłodzącego < 70°
- temp. powietrza < 5°
- obr. silnika > 800
- obciążenie Alternatora < 50%
jedna -" małe grzanie "
dwie lub trzy zależne jest to od obciążenia alternatora.
Na suwa mi sie kilka pytań:
1. jak oszukać temp. 5° na 15°
2. czy ze wzrostem obrotów silnika zwiększa sie moc, wydajność alternatora, bo jeśli załączę tylną szybę, grzanie lusterek,
radio, światła i podgrzewanie foteli wówczas na wolnych obrotach świece nie grzeją. Jak będzie np. 3 tys/obr to teoretycznie powinny grzać bo zwiększa sie wydajność alternatora (alternator 70 - 120) jak to dokładnie jest?
3. jakie tam idą świece, może jakieś wymiary lub namiary na sklep.
4. czy ktoś może zna dokładnie jak to działa, warunki włączenia, kiedy grzeją 2 a kiedy 3 świece itp. ale tak dokładnie.
EDIT/// Wszystko po to aby silnik szybciej złapał temp. eksploatacyjną, szybciej robiło sie cieplej w kabinie, no i katalizator prędzej zaczął działać.
zdj. nr 1

zdj. nr 2
