Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

świece żarowe układu chłodzenia - TDI

22 Oct 2007 12:03 10673 5
  • Level 10  
    Witam.
    W swoim aucie Passat B5 TDI (AFN) mam świece żarowe w układzie chłodzenia zdj. nr 1.
    Są to trzy świece żarowe a działają tak:
    Warunki załączenia tych świec :
    - silnik pracuje od min. 10 s
    - temp. płynu chłodzącego < 70°
    - temp. powietrza < 5°
    - obr. silnika > 800
    - obciążenie Alternatora < 50%
    jedna -" małe grzanie "
    dwie lub trzy zależne jest to od obciążenia alternatora.
    Na suwa mi sie kilka pytań:
    1. jak oszukać temp. 5° na 15°
    2. czy ze wzrostem obrotów silnika zwiększa sie moc, wydajność alternatora, bo jeśli załączę tylną szybę, grzanie lusterek,
    radio, światła i podgrzewanie foteli wówczas na wolnych obrotach świece nie grzeją. Jak będzie np. 3 tys/obr to teoretycznie powinny grzać bo zwiększa sie wydajność alternatora (alternator 70 - 120) jak to dokładnie jest?
    3. jakie tam idą świece, może jakieś wymiary lub namiary na sklep.
    4. czy ktoś może zna dokładnie jak to działa, warunki włączenia, kiedy grzeją 2 a kiedy 3 świece itp. ale tak dokładnie.

    EDIT/// Wszystko po to aby silnik szybciej złapał temp. eksploatacyjną, szybciej robiło sie cieplej w kabinie, no i katalizator prędzej zaczął działać.

    zdj. nr 1
    świece żarowe układu chłodzenia - TDI

    zdj. nr 2
    świece żarowe układu chłodzenia - TDI
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 35  
    Mnie jeszcze ciekawi jedno: w jaki sposób mierzone jest obciążenie alternatora? Jest gdzieś pomiar prądu dawanego przez alternator, pomiar napięcia w instalacji, czy może pomiar napięcia wzbudzenia ?
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Level 10  
    Przekaźniki

    świece żarowe układu chłodzenia - TDI

    świece żarowe układu chłodzenia - TDIświece żarowe układu chłodzenia - TDI

    świece żarowe układu chłodzenia - TDIświece żarowe układu chłodzenia - TDI

    świece żarowe układu chłodzenia - TDIświece żarowe układu chłodzenia - TDI

    świece żarowe układu chłodzenia - TDI
  • Level 10  
    bartek_j wrote:
    Mnie jeszcze ciekawi jedno: w jaki sposób mierzone jest obciążenie alternatora? Jest gdzieś pomiar prądu dawanego przez alternator, pomiar napięcia w instalacji, czy może pomiar napięcia wzbudzenia ?


    Trafna uwaga. Jak to jest z tym pomiarem prądu i w ogóle całości?
  • Level 16  
    pomiar wydajności alternatora mierzony jest bezpośrednio w alternatorze

    a świece te grzeją nie poto aby nagrzać wode
    (każda świeca ma niewiele ponad 100watów więc nawet 3 nagrzewały by silnik na mrozie wieki całe ) a montowane są one po to żeby dociążyć silnik w tym przypadku poprzez alternator aby miał większe dawki wtrysków przez co szybciej się nagrzeje motorek
  • Level 10  
    pobór jednej świecy to 30A razem 90A to trochę jest. Jak dotknę króćca to czuje jak szybko sie nagrzewa.