Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alarm Seo-Dolphine Passat B598r.

pyzio_78 22 Paź 2007 20:25 5114 33
  • #1 22 Paź 2007 20:25
    pyzio_78
    Poziom 10  

    Witam wszystkich, koledzy mam poważny problem 4 miesiące temu zmontowałem w moim passacie 98r. alarm SEO-DOLPHINE wszystko działało bez zarzutów, nagle przestała mi świecić lampka w podsufitce [żarówki sprawne] i dioda od alarmu nie sygnalizuje mignięciem gdy wyjmuje kluczyk ze stacyjki a przedtem sygnalizowała, i druga rzecz to miałem uaktywnioną funkcję głośne wł.\wył. alarmu i ta funkcja przepadła i najlepsze jest to że, nie mogę wprowadzać kodów a przecież to działało.Sam jako alarm dział zamyka ,otwiera drzwi blokuje zapłon, syrena wyje, reaming działa [mam podpięte pod krańcówki drzwi seperowane diodami] comfort sprawny bo zamyka szyby po włączeniu alarmu.Gdzie szukać przyczyny bardzo proszę o pomoc.

    0 29
  • #2 22 Paź 2007 21:52
    pkhenr
    Poziom 32  

    w zależności od miejsca i sposobu podłączenia drzwi jest ważne żeby lamki działały bo one polaryzują ,np w bagażniku brak plusa przy dobrej żarówce może wszczynać alarmy .Może też być uszkodzona któraś krańcówka i dlatego <dioda >nie widzi drzwi -ale wtedy przy uzbrajaniu masz powiadomienie.Głośno /cicho zależy albo od wprogramowania funkcji albo od wyłączenia jej pilotem

    0
  • #3 23 Paź 2007 19:51
    pyzio_78
    Poziom 10  

    Dzięki za pomoc, ale tak jak pisałem wszystkie krańcówki sprawne bo zapalaj sie lampki w drzwiach, bagażnik też sie zapala jedynie to ta podsufitka nie świeci, bezpieczniki sprawdziłem wszystkie dobre.Dlaczego nie mogę kodować alarmu led mi odlicza ale nie ma potwierdzenia szybkim miganiem że, został wprowadzony kod a działało mi to.Już zgłupiałem juto może zajrzę na centralkę alarmu może coś z nią nie tak.Jak ktoś miał taką przypadłość bardzo proszę o pomoc.Pozdrawiam.

    0
  • #4 23 Paź 2007 20:11
    awysoki
    Poziom 17  

    a bylo cos robione w samochodzie w ostatnim czasie ? chodzi mi o sprawy zwiazane z elektryką ?

    0
  • #5 23 Paź 2007 22:14
    Fałek
    Poziom 16  

    Przyczyny szukaj pod dywanikiem kierowcy,na przewodach idących do modułu komfortu.

    0
  • #6 24 Paź 2007 16:26
    pyzio_78
    Poziom 10  

    awysoki napisał:
    a bylo cos robione w samochodzie w ostatnim czasie ? chodzi mi o sprawy zwiazane z elektryką ?
    Witam było robione, nie działało mi podświetlenie w panelu podnoszenia szyb w drzwiach kierowcy więc znalazłem przyczynę ,nie było podłączone do komfortu do kabelka szaro-niebieskiego były tam chyba 3 kabelki szaro-niebieskie połączone razem przechodząc w jeden więc tam się wlutowałem czwartym, ale przypominam sobie fakt że, znalazłem w tej samej kostce taki sam kolor kabelka czyli szaro-niebieski i tam po włączeniu świateł np. pojawiał się plus [+] więc pomyślałem że, do niego mogę się podłączyć aby podświetlało mi ten panel do sterowania szybami ale niestety coś się stało i zginął tam plus więc zrezygnowałem i podłączyłem do tych 3 zlutowanych kabelków i podświetla ładnie.Nie sprawdzałem od razu czy wszystko działa dopiero teraz zauważyłem że, lampka nie zapala się w ogóle.Idę do tego komfortu jak ktoś by miał rozpiskę komfortu tych dwóch wtyczek bardzo bym prosił.Dzięki bardzo pozdrawiam.

    0
  • #7 25 Paź 2007 10:40
    5150
    Poziom 17  

    Przewód podsufitówki wychodzi z modułu komfortu na przewodzie szaro-niebieskim z dużego złącza i przechodzi potem prawdopodobnie w złączach za osłoną plastikową na boku po stronie kierowcy w przewód brązowo-biały idąc lewym słupkiem do lampki.

    0
  • #8 25 Paź 2007 17:36
    pyzio_78
    Poziom 10  

    Witam wczoraj dostałem się do komfortu i rzeczywiście tak jak pisał kolega 5150 kabelek od podsufitki jest szaro-niebieski i później przechodzi w kolor brązowo-biały, ja ten przewód miałem odłączony nie zauważyłem że, właśnie w słupku kierowcy w kostce przechodzi w brązowo-biały myślałem że sobie wszedł z komfortu w kostkę i w nic nie przechodzi więc chciałem go wykorzystać do podświetlenia panela sterowania szybami a tu się okazało że na ten przewód komfort podaje [-] a nie plus.Teraz to wiem i lampka zapala się i pięknie wygasza. Mam dalej problem z alarmem SEO-DOLPHINE tak jak pisałem alarm mi działa ale utraciłem funkcje wł,głośnego alarmu, i nie mogę tej funkcji w kodować kod [3328] niby dioda odliczy mi te liczby ale nie potwierdza szybkim miganiem że zatwierdziło a działało mi kodowanie, a po roamingu zamknie samochód i sam alarm powiadomi głośną syreną że,zamknięty a z kluczyka gdy zamykam lub otwieram jest cisza.Druga ważna sprawa uzbrajam alarm i chcę samochód zapalić więc mam blokadę zapłonu i nie odpala ale strasznie smaży w centralce alarmu i co jakiś czas zamiast mrugać mi kierunkowskazy zatrzymują się na parę sekund i świecą.Co to jest.Bardzo proszę o pomoc, nie wiem czy składać reklamację tego alarmu w CONDA.PL Poprzedni mój samochód też miał seo-dolphine ale takich cudów to nie miałem.POMOCY.

    0
  • #9 25 Paź 2007 17:55
    Fałek
    Poziom 16  

    Sprawdź zasilanie alarmu pod obciążeniem.

    0
  • #10 25 Paź 2007 19:03
    pyzio_78
    Poziom 10  

    To znaczy ze mam uzbroić alarm i sprawdzić jakie napięcie dostaje czy wtedy mierzyć gdy [wyje]?

    Dodano po 52 [minuty]:

    Napiszcie mi jak sprawdzić to zasilanie alarmu uzbroić go czy jak?Dzięki bardzo.Pozdrawiam

    0
  • #11 25 Paź 2007 19:08
    5150
    Poziom 17  

    Sprawdź podłączenia minusa alarmu. Podkręć solidnie pod jakąś śrubę na oczku, albo podlutuj pod oryginalne brązowe przewody minusowe passata.
    Ważne też jest skąd wziąłeś plus, bo przy obciążeniu może występować spadek napięcia.

    0
  • #12 25 Paź 2007 19:29
    pyzio_78
    Poziom 10  

    Dzięki ci bardzo jutro to sprawdzę.Pozdrawiam.

    0
  • #13 25 Paź 2007 20:07
    renqien
    Poziom 32  

    pyzio_78 napisał:
    strasznie smaży w centralce alarmu i co jakiś czas zamiast mrugać mi kierunkowskazy zatrzymują się na parę sekund i świecą.
    Uuuu, bracie! Coś ostro namieszałeś w instalacji. Wygląda na jakieś zwarcie na stacyjce. Wszelkie zakłócenia stacyjki powodują, że alarm nie chce się programować i wygląda, że tu też tak jest. Na wszelki wypadek odłącz od alarmu obwód blokady i kierunki, bo jak tak dalej pójdzie, to uszkodzisz alarm. Na obwodzie blokady nie ma (bo nie może być) polimerów i przysmażysz przekaźnik. Na kierunkach są polimery, ale one też mają ograniczoną wytrzymałość.

    0
  • #15 25 Paź 2007 20:31
    renqien
    Poziom 32  

    Już samo świecenie kierunków świadczy o przypaleniu przekaźnika, a ten stosowany w nowych SEO jest na spawanie styków baaardzo odporny.

    0
  • #16 27 Paź 2007 19:53
    pyzio_78
    Poziom 10  

    Witam, dzisiaj odłączyłem obwód blokady zapłonu od [ czarny przewód + po stacyjce] do tego też przewodu mam podłączony wyjście z alarmu [+ po stacyjce przynajmniej tak jest w instrukcji] smażenia brak, kierunki pulsują tak jak powinny.Dalej brak kodowania poza tym alarm zamyka,otwiera roaming działa [powiadamia głośno syreną że,zamknął a z pilota nie powiadamia] szyby domyka.Gdzieś wyczytałem że, u kogoś klimatronic zakłócał alarm czy to jest możliwe.I to jest dziwne że od lipca alarm miał się dobrze.Pierwsza oznaka to była utrata głośnego powiadomienia syreny.Nie wiem co już mam z tym alarmem robić , co może być nie tak, piszcie jak coś przypuszczacie bardzo proszę.Pozdrawiam.

    0
  • #17 27 Paź 2007 21:00
    5150
    Poziom 17  

    Czy nie było coś robione z radiem?

    0
  • #18 28 Paź 2007 13:35
    pyzio_78
    Poziom 10  

    Witam z radyjkiem nic nie było robione, był dokładany klimatronic ale po założeniu klimy działał normalnie alarm może jeszcze spróbuję panel klimatronika odłączyć.Czy ja sie mylę ale gdzieś wyczytałem że, to smażenie przekaźnika to normalne? jaki może być powód że, on smaży, ten przewód czarny [+ po stacyjce który przeciąłem do blokady ] mierzyłem przy podłączaniu alarmu czy nie ma więcej niż [15 A] i miał jeśli dobrze pamiętam około [4 A],mam alarm SEO- DOLPHINE PLUS a więc mam dwie blokady może drugą ciachnąć.Co wy na to.Dzięki bardzo.

    0
  • #19 29 Paź 2007 19:11
    pyzio_78
    Poziom 10  

    Witam, dzisiaj udało mi się wprowadzić kod [3328] głośne powiadomienie, mam pytanie czy po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki powinna dioda alarmu mrugnąć równocześnie z zapalającą się podsufitką bo u mnie dioda mrugnie po otwarciu drzwi.Czy ktoś mi pomoże jaka może być przyczyna smażenia przekaźnika nie wiem co robić nie mam w tej chwili żadnej blokady.Masa[-] alarmu wlutowany w brązowy minusowy przewód, [+] alarmu podłączyłem do grubego kabla na taśmie pod bezpiecznikami, blokadę już opisywałem że, miałem ciachnięty czarny przewód [+ po stacyjce] i do tego przewodu mam wlutowany [+] stacyjkowy alarmu.Gdzie tkwi problem.Pomocy.Dziki bardzo.Pozdrawiam.

    0
  • #20 29 Paź 2007 20:18
    renqien
    Poziom 32  

    Sprawdź amperomierzem jaki jest pobór prądu na blokowanym obwodzie. To, że kiedyś było 4A nie oznacza, że teraz jest tyle samo.

    0
  • #21 29 Paź 2007 20:32
    pyzio_78
    Poziom 10  

    renqien napisał:
    Sprawdź amperomierzem jaki jest pobór prądu na blokowanym obwodzie. To, że kiedyś było 4A nie oznacza, że teraz jest tyle samo.
    Dobrze sprawdzę to jutro, bo ręce opadają ale przypominam sobie fakt że, ten przekaźnik od początku mi smażył i to zignorowałem bo gdzieś wyczytałem że, tak ma być.Dzięki jutro się odezwę.Pozdrawiam.

    0
  • #22 29 Paź 2007 21:12
    renqien
    Poziom 32  

    To ja zapytam tak prosto: co to wg. ciebie jest smażenie? Skwierczy?

    0
  • #23 30 Paź 2007 18:17
    pyzio_78
    Poziom 10  

    renqien napisał:
    To ja zapytam tak prosto: co to wg. ciebie jest smażenie? Skwierczy?
    Witam, nie miałem czasu dzisiaj tego obwodu zmierzyć ile ma amperów, ale odpowiadam na pytanie że,właśnie tak skwierczy słychać jakby takie żyyyyy jak by styki przekaźnika nie mogły zewrzeć.Teściu w vw sharan 1.9 tdi ma tez SEO- DOLPHINE i ja tam nie słyszę żadnego żyyyyy.Czy to jest.Pozdrawiam.

    0
  • #24 02 Lis 2007 20:59
    pyzio_78
    Poziom 10  

    Witam, wszystkich i zacznę tak co powiecie na to że, parę dni ma odłączoną blokadę zapłonu wówczas dało się zakodować kod 3328 głośne wł/wy alarmu aż tu do dzisiaj funkcja ta uciekła i powtarza się to samo nie mogę nic zakodować kluczykiem, LED po 7 krotnym zapłonie zaświeci się i podejmie odliczanie ale tylko pierwszą liczbę i na tym koniec.Co z tym alarmem się dzieje.Wszystko wskazuje że, jakiś feler ale to jest dziwne dlaczego akurat tylko tą funkcje powiadamiania gubi.Wszystko inne działa tak jak już pisałem parę razy.Powiedzcie mi czy jak sobie sam alarm montowałem to czy CONDA uwzględni mi reklamację tego alarmu.Dziękuję za zainteresowanie tematem.Pozdrawiam wszystkich.

    0
  • #25 02 Lis 2007 21:36
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Proponuję sprawdzić podłączenie plusa po stacyjce.
    A sprawność alarmu można zweryfikować programując go poprzez dotykanie przewodu stacyjki {po uprzednim odłączeniu przewodu go od instalacji samochodu } do stałego, żywego plusa.
    Jestem pewien, że wszystko będzie się wtedy programować bez problemów.
    95% problemów z alarmami leży po stronie montującego i jego niewiedzy.

    0
  • #26 02 Lis 2007 21:57
    carsmot
    Poziom 19  

    Moja propozycja to sprawdzic + po z alarmu gdyz jesli podlączymy go po blokadzie to będzie blokada rozłączana i załączana tym samym programowanie jak i wprowadzenie kodu uruchomieniowego będzie bardzo utrudnione i bedzie efekt smażenia przekaźnika.

    0
  • #27 03 Lis 2007 09:01
    renqien
    Poziom 32  

    Obawiam się, że uwaliłeś PICa. Wskazuje na to gubienie programu i problemy z programowaniem. Iskrzenie i przepięcia na wejściu stacyjki mogły do tego doprowadzić, bo jest to wejście, a nie wyjście i nie da się skutecznie wyfiltrować takich rzeczy. Ten alarm jest BARDZO odporny na niewłaściwy montaż, ale widocznie nie aż tak.

    0
  • #28 04 Lis 2007 11:21
    pyzio_78
    Poziom 10  

    carsmot napisał:
    Moja propozycja to sprawdzic + po z alarmu gdyz jesli podlączymy go po blokadzie to będzie blokada rozłączana i załączana tym samym programowanie jak i wprowadzenie kodu uruchomieniowego będzie bardzo utrudnione i bedzie efekt smażenia przekaźnika.
    Witam wszystkich.Po przeczytaniu posta od "CARSMOT" przypomniałem sobie że, ja właśnie tak zrobiłem stacyjkowy + miałem po blokadzie podłączony i wczoraj jeszcze odkryłem że, ten + stacyjkowy nie wlutowałem zaraz po stacyjce bo ten + biegnie najpierw tak mi się wydaje do komputera i dopiero do bezpieczników a ja właśnie przed bezpiecznikiem go wlutowałem a po blokadzie zapłonu.Gdy sprawdzałem miernikiem od stacyjki czarny przewód dokąd biegnie to [piszczał] przy bezpiecznikach i to mnie zgubiło.Ale to właśnie jest nie wiedza w tym zakresie.Teraz mam wlutowany w trudnym miejscu dostępu+ stacyjkowy funkcje 3328 bez problemu wprowadziłem, blokadę zostawiłem w tym miejscu co miałem przedtem działa nie mam żadnych smażeń.Kierunki pulsują tak jak ma być, ma tylko nadzieję że, żadnego PICA nie uszkodziłem i zapamięta program.Dziękuję wszystkim za pomoc.Pozdrawim.

    0
  • #29 04 Lis 2007 15:37
    xwit
    Poziom 33  

    No panowie to potwierdza regułę,że Seo można zniszczyć tylko pięcio kilowym młotem :D I jest bardzo wyrozumiały dla 'złotych rączek'.Bez urazy...

    0
  • #30 04 Lis 2007 20:22
    carsmot
    Poziom 19  

    XWIT masz rację . PYZIO powodzenia rozumiem ze wszystko OK? Na koniec powiem że takie podłączenie + po blokuje możliwoś awaryjnego wyłączenia alrmu PIN codem .

    0