Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujnik położenia wału korbowego do Vectry b

22 Paź 2007 21:21 6912 17
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie!
    Mam pytanko czy czujnik położenia wału korbowego z Vectry B z silnika 1,6 16V będzie pasował do silnika Opla 1,8 16v?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Elektrycznie tak, mechanicznie nie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Witam. Szukałem po forum podobnego tematu i nieznalazłem własciwej odpowiedzi.
    Moj problem w Vectrze A GT 2.0 16V C20XE przejawia sie tym ze auto nie odpala.
    Diagnoza przez lampke MIL wskazała bład 19 Czujnik położenia i prędkości obrotowej - błędny sygnał.
    Na forum omegi znalazłem opis diagnozy tego czujnika: miedzy 1 a 2 stykiem ma byc 500-800Ohm. miedzy 2 a 3 oraz 1 a 3 pinem ma byc nieskonczoność. U mnie pokazało miedzy 1a 2 1200ohm i wartosc rosła aż do 1600 (wahała sie pomiedzy 1480 a 16000) na pozostalych 2 pinach nic nie pokazywało mi.
    To tylkoten jeden bład.
    Dodatkowo sprawdziłem cisnienie na szynie paliwowej - na tym króćcu. Naciśnąłem ten wentylek a tu okazało sie ze paliwo nie leci :blink:
    pompka niby podaje paliwo bo juz sprawdziłem. Gdzie koledzy szukać przyczyny??
    Czy w ciemno kupić czujnik? ale to koszt koło 200zł
    i czemu paliwa w szynie nie ma
  • spec od auto-elektro
    Czujnik ma mieć 530 Ω.P
  • Spec od samochodów
    Jak nie widzi obrotów silnika to komp nie podaje sterowania na przekaznik pompy dlatego nie masz paliwa
  • Poziom 12  
    sprawe paliwa rozwiazalem:)
    Co do czujnika to zeby go wyjać musiałem przeciac kavbel i go polutowac ( przełozony był za napinaczem paska wiec za duzo roboty)
    Zlutowałem go ponownie i odziwo opro z 1500 spadł na 600 - podejrzana sprawa ale ja ksamochdo nie zapalał tak nie zapala. Postaram sie załawtwić jakiś oryginalny uzywany czujnik boscha. A gdyby nie pomogła wymiana to gdzie dalej szukać przyczyny? ECU ?? ewentualnie sprawdzić wtyczke ktra idzie do ECU? Tylko jakie powinny tam być wartości oporu ?
  • Poziom 15  
    Dla mnie jest chyba oczywiste że wywala błąd "czujnik położenia i prędkości obrotowej" skoro silnik nie odpala
  • Poziom 12  
    no i czujnik wymieniony. Samochod jak nie zapalał tak nie zapala:((((
    Wtyczki sprawdzone i sa ok, przetarci na kablu nie widac. Gdzie dajel mozna szukac przyczyny?? CZy moze ECU padło?
  • Poziom 32  
    To może pora już zaciągnąć do warsztatu. Czy może jeszcze nie ?
  • Poziom 12  
    wole jeszcze powalczyc z tą usterka. Warsztat to ostatecznosc
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wiązka prześwietlona? Zasilania na ecu są, kontrolka silnika się zapala?
  • Poziom 12  
    wiązke sprawdziłem tylko w komorze silnika pod kątek uszkodzen mechanicznych. Kontrolka silnika podczas właczenia kluczyka w pozycji zapłonu i w czasie rozruchu nie swieci. Miga tylko podczas odczytywania kodów usterek. Co do zasilania na ECU to nie bardzo wiem które piny sprawdzac. Co do wiązki to jeszcze sprawdze po kablu czy sygnał od wtyczki czujnika dochodzi do wtyczki ecu ale podejrzewam ze bedzie ok
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    kupiłem od calibry oryginalny bosch. Rezystancja miedzy 1 a 2 pinem około 490 ohm. Stary czujnik poczatkowo stracznie wariował pokazujac wartosc 1200ohm az do 1600 wiec obciałem wtyczke i go wyjałem (był takzałozony przewód ze musiał bym cały napinacz paska odkrecac) Z ciekawosci go polutowałem, zakreciłem siatke ekranujaca i zaczał mi pokzywac 540ohm. Na upartego oba były by dobre
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    a jak je rozpoznac??
    po numerze oryginału szukac z identcznym numerem? nie przyjrzałem sie czy ten drugi miał e same numery :(
  • Poziom 42  
    W tym silniku i sterowniku jest elektro - magnetyczny. Ma trzy wyprowadzenia 1 i 2 robocze , 3 to ekran połączony z masą. To dolutowanie do przęglądu.